Аз мога да изкарам на печалба всичко, с което се заема. И БДЖ мога да го изкарам на печалба. Аз смятам, че публичният транспорт трябва да бъде на релси. Ако ние успеем да дадем много добро развитие на електрическия транспорт на релси, с това ще отговорим на всички условия на зелената сделка. Ние искаме да променим нещата в посока всичко, което правим, да е във фокус на потребителя. Това заяви пред БНТ Николай Събев, номиниран за министър на транспорта в проектокабинета на Кирил Петков.

"Това ще бъде основният ни приоритет, освен нулевата корупция, тоест тези транспортни услуги трябва да носят висока клиентска удовлетвореност", допълни той.

В коментар за днешния скандал около разследването на голяма сума пари за ЛОТ 5 на АМ "Хемус", Събев заяви: "Трябва да се върнем към това, че нито един човек не е виновен, докато не се докаже от българския съд. Аз искам това да се свършва бързо и ефективно."

Той е категоричен, че средната скорост на влаковете у нас трябва да се вдигне до безопасното ниво. За тези, които биха го попитали как ще стане това предвид трасето, Събев каза, трябва да се направи един одит и да се види как се поддържа жп трасето и защо не се поддържа.

"Трябва да се включат много усилия в поддръжката на жп пътя, пристанищата, водния път. Ние имаме достатъчно добър бюджет за това. В бизнеса сме свикнали да работим брутално ефективно с ограничени ресурси, така че не е проблем ресурсът. Имаме достатъчно бюджет, имаме достатъчно пари. България не е бедна държава, а много крадена държава", допълни Събев.

Той се обърна към работещите в сектора. "Тези хора, които могат да работят и имат експертиза, са изключително важни за нас, защото основният проблем в транспорта са кадрите. Ние няма да се затворим, ще предоставим услуги, които ще изискват превозвачите да работят по определен стандарт и от това ще печелят", обясни Събев.