Караджов: Има опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г.
Досегашният законно издаден ОВОС за отсечката през Кресненското дефиле изтича през октомври
Има реална опасност довършването на магистрала "Струма" да бъде отложено за след 2030 г. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов пред Нова телевизия.
Още по темата
Досегашният законно издаден ОВОС за отсечката през Кресненското дефиле изтича през октомври. Ако проектът не се завърши дотогава, той приключва и ще трябва да се започне отначало. Това по думите на Караджов би означавало отлагане за след 2030 г.
"АМ "Струма" е в толкова критичен момент от своето развитие и то в частта на Кресненското дефиле, че и ако аз и екоминистърът не се хванем за ръка, не отидем заедно в Брюксел и не кажем, че ще правим Кресненското дефиле по сегашния вариант, но ще добавим и второ платно по склоновете на Пирин извън трасето в дефилето, няма време за кога", каза той.
По думите му досегашната законно издадена Оценка на въздействието върху околната среда изтича през октомври. "Няма време да се мотаем и всякакви нови процедури и хватки с екологична насоченост са само отлагане с цел той да изтече", заяви Караджов.
"Ако това се случи, проектът приключва и трябва да се започне отначало. Този проект просто няма да се сбъдне. Ножът е опрял до кокала. Или се хващаме и отиваме в Брюксел, или този участък в Кресненското дефиле ще си остане участъкът на смъртта и ще бъде още един показател как не се справяме с пътищата си", обясни той.
"Не съм склонен на отстъпка по отношение на тол таксите", заяви още вицепремиерът и министър на регионалното развитие.
"Обхватът на системата и досега е с включена второкласна мрежа. Когато автомобилите се движат по нея, това им е включено в цената на винетката. Редно е тежкотоварните автомобили също да плащат", каза още той.
По думите му в цяла Европа, който въздейства по-сериозно на пътя, заплаща повече. "В цяла Европа е така. 2/3 от цената за поддръжката на пътищата се заплаща от тежкотоварните автомобили, а 1/3 се заплаща от водачите на леки коли", уточни Караджов.
"Както всички български граждани, така и аз виждам, че състоянието на пътищата у нас е ужасно. Това е наследството, което получаваме, но трябва да се справим с него", отчете вицепремиерът и министър на регионалното развитие.