Бизнес климатът в германската автомобилна индустрия се влошава през август, сочи най-новото проучване на мюнхенския икономически институт "Ифо" (Ifo), цитирано от БТА.

Индексът на Ifo, отразяващ бизнес нагласите на германските автомобилостроителни концерни, спадна до минус 24,7 пункта, спрямо сезонно коригираните минус 18,5 пункта през юли.

"Настроенията в автомобилната индустрия се влошават", отбелязва Анита Вьолфел, специалист в Центъра за индустриална организация и нови технологии към института.

"Причината са изключително песимистичните бизнес очаквания за следващите 6 месеца", добавя тя.

Показателят, отразяващ очакванията на фирмите от германския автомобилен сектор се понижава до минус 40,5 пункта, при сезонно коригирани минус 29,5 пункта през юли. Показателят за оценка на текущото бизнес състояние бележи спад с 0,3 пр. п. до минус 7,2 пункта.

"Компаниите в германската автомобилна индустрия страдат от липса на нови поръчки, особено от чужбина. Това вече е отразено и в планирането на персонала", казва Вьолфел.

Индексът, отразяващ очакванията на автомобилните концерни по отношение на износа, се понижи значително за трети пореден път и вече е на ниво минус 29,6 пункта - най-ниското от много време насам. Индексът за очакванията на служителите също спадна до минус 27,6 пункта спрямо сезонно коригираните минус 15,6 пункта през юли.

Междувременно вчера германският министър на икономиката Роберт Хабек обяви, че е необходима намеса на правителството в Берлин за проблемите на автомобилния концерн "Фолксваген" (Volkswagen Group), предаде ДПА, цитирана от БТА.

Германският автомобилен гигант съобщи в понеделник, че вече не може да изключи евентуалното освобождаване на работници и служители и закриването на заводи в Германия. Те може да бъдат предприети в рамките на мащабен план за икономии, чиято цел е стабилизиране на основния бранд на автомобилната група Volkswagen. Компанията никога не е затваряла свое предприятие в Германия, а за последен път е спирала дейността на свой завод извън страната през 1988 г. Представители на германските профсъюзи реагираха остро на вероятността за съкращения.

Хабек определи автомобилната индустрия като "крайъгълен камък на германската икономика". Той посочи, че нейният статут трябва да бъде запазен.

Германският министър на икономиката отбеляза, че автомобилните компании в страната и техните доставчици са добър работодател за десетки хиляди работници и служители. Той допълни, че "трябва да бъдат предприети мерки", за да бъде гарантирано, че Германия ще остане основен производител на автомобили и ще бъде конкурентоспособна на международно равнище.

Volkswagen и други автомобилни корпорации имат трудности на фона на прехода към производството на електрически превозни средства, обусловен от екологичните изисквания на ЕС. Автомобилостроителните компании се сблъскват със спад на търсенето на електромобили и евтин внос на китайски електрически коли, посочват пазарни анализатори.