81-годишният Йордан Минчев сменен заради провал с бизнес плана на БДЖ
"Наложи се да работя като изпълнителен директор, което не беше честно, защото имам и други ангажименти", заяви транспортният министър Николай Събев
Наложи се да работя като изпълнителен директор на БДЖ, след като върнах два бизнес плана, които поисках от ръководството на дружеството. Така транспортният министър Николай Събев мотивира освобождаването на изпълнителния директор на дружеството Йордан Мирчев. Министърът участва днес в дискусия за визията за развитие на обществения транспорт в периода 2022- 2027 г.
Още по темата
"Наложи се да работя като изпълнителен директор на БДЖ, което не беше честно, защото имам ангажименти към пристанища, летища и т. н. Имате страхотна визия, но това, което към момента сте направили не означава, че искате да го направите", коментира Събев по темата с рокадата в железниците.
Министърът добави, че е обявен конкурс и този, който ще поеме функциите на генерален директор на "Холдинг БДЖ", е Ангел Стоянов.
"Той е един великолепен специалист и експерт, който освен че разбира от железници, разбира и от цифри", добави министърът.
Късно снощи от министерството потвърдиха, че Йордан Мирчев е освободен от длъжността изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
Попитан какви са мотивите от поста да бъде освободен Йордан Мирчев, министър Събев посочи: "В момента, от който обявихме, че започва вливане на трите отделни предприятия в БДЖ - Пътнически превози, БДЖ - Товарни превози и Холдинга БДЖ, от Съвета на директорите подготвихме пътна карта, която създаваше правната рамка как от трите предприятия да направим едно. Една от стъпките изискваше в срок до 15 март да представим документа до НК "Железопътна инфраструктура" затова, че новото предприятие ще бъде финансово стабилно с пет годишен бизнес план и други документи за възможното лицензиране на това предприятие до 15 септември."
"Идеята в крайна сметка беше до 15 март да подадем документите и междувременно да извършваме останалите действия по вливането, а до 15 септември новото предприятие да има лиценз", обобщи Събев и повтори, че е върнал два опита за бизнес план, като вторият по никакъв начин не е отчитал икономическия резултат от вливането.
Обединение на товарните и пътнически железопътни превози и съществуващия "Холдинг БДЖ" в единна компания "Български държавни железници" е план, който транспортният министър Николай Събев обяви още през февруари.
"Целта е съкращаване на администрацията и намаляване на дълговете, а в началото на 2024 година единното дружество БДЖ да излезе на капиталовите пазари", посочи още Събев.