АнтиCovid седалки и други подобрения обещават от БДЖ до няколко месеца
Новото ръководство на дружеството планира да пътуваме с час по-малко от Бургас до София
На добра хигиена и по-голямо удобство за пътниците ще заложи БДЖ в новия си облик, който трябва да стане факт до края на септември. Това стана ясно от представената днес Пътна карта за развитие на железниците у нас.
Предвижда се подобренията да бъдат видими още от следващия месец, обясни заместник-министърът на транспорта Илия Илиев.
"Експериментално са монтирани антиковид седалки в спални вагони, а целта е, ако те са ефективни, да бъдат монтирани във всички вагони", посочи той.
От Съвета на директорите на дружеството заявиха амибицията си да се увеличи конкурентоспособността на българските железници, но не спрямо частните превозвачи, а спрямо автомобилните.
Независимо от състоянието на пътната инфраструктура, се очаква клиентите на БДЖ да пътуват с един час по-малко от Бургас до София през Карлово, след успешно експериментално пътуване, което показва, че това е възможно.
Според Кирил Григоров, член на Съвета на директорите, има заложена бизнес програма за 5 години, в която ще се направи изчисление на инвестициите.
"За БДЖ са предвидени немалко средства от Плана за възстановяване и устойчивост, и ако той бъде одобрен, се очаква коренна промяна в българските железници", обясни Григоров.
От Съвета на директорите заявиха още, че имат прогнози за печалби, но официалният бюджет ще бъде представен другата седмица.
В началото на февруари министърът на транспорта Николай Събев обяви началото на реформа в железниците, която предвижда сливане на дружествата БДЖ Холдинг, БДЖ "Товарни превози" и БДЖ "Пътнически превози" в национална компания. В заявката се предвиждаше компанията да излезе на капиталовите пазари, а от 2024 г. да не получава държавно финансиране.