На добра хигиена и по-голямо удобство за пътниците ще заложи БДЖ в новия си облик, който трябва да стане факт до края на септември. Това стана ясно от представената днес Пътна карта за развитие на железниците у нас.

Предвижда се подобренията да бъдат видими още от следващия месец, обясни заместник-министърът на транспорта Илия Илиев.

"Експериментално са монтирани антиковид седалки в спални вагони, а целта е, ако те са ефективни, да бъдат монтирани във всички вагони", посочи той.

Заместник-министърът на транспорта Илия Илиев, снимка: БТА

От Съвета на директорите на дружеството заявиха амибицията си да се увеличи конкурентоспособността на българските железници, но не спрямо частните превозвачи, а спрямо автомобилните.

Независимо от състоянието на пътната инфраструктура, се очаква клиентите на БДЖ да пътуват с един час по-малко от Бургас до София през Карлово, след успешно експериментално пътуване, което показва, че това е възможно.

Според Кирил Григоров, член на Съвета на директорите, има заложена бизнес програма за 5 години, в която ще се направи изчисление на инвестициите.

"За БДЖ са предвидени немалко средства от Плана за възстановяване и устойчивост, и ако той бъде одобрен, се очаква коренна промяна в българските железници", обясни Григоров.

От Съвета на директорите заявиха още, че имат прогнози за печалби, но официалният бюджет ще бъде представен другата седмица.

В началото на февруари министърът на транспорта Николай Събев обяви началото на реформа в железниците, която предвижда сливане на дружествата БДЖ Холдинг, БДЖ "Товарни превози" и БДЖ "Пътнически превози" в национална компания. В заявката се предвиждаше компанията да излезе на капиталовите пазари, а от 2024 г. да не получава държавно финансиране.