Първоначално се твърдеше, че решението ще е факт до 2 април, което вече създаде напрежение между участници от забавяне на избора. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) все още не се произнесла по жалбата на обединението "Порт Лом ТЕС-НРС", което също е един от кандидатите за концесията. То оспори конкурса с искане за спиране на избора на концесионера. Според различни източници консорциумът на Ковачки е предложил най-високо концесионно възнаграждение и инвестиции за порта и има най-големи шансове да стане собственик на пристанището. Той е предложил 185 млн. лв. инвестиции в нови складове, кейови места и техника през следващите 35 години, които ще дойдат от реинвестиция на печалбата. От офиса на Ковачки потвърдиха, че в офертата си са предложили много голям размер на инвестициите и на концесионното възнаграждение за държавата и се надяват да бъдат избрани да станат собственици на порта. Факт е, че "Трансимпекс", притежавана от Васил Божков, има силни позиции на ломското пристанище, където притежава най-големия хотел, пише "Дневник". Процедурата по отдаване на концесия на пристанище Лом стартира през октомври миналата година. Минималните инвестиции, които са изисквани от кандидатите, са 66 млн. лв., като 30 млн. лв. от тях трябва да бъдат вложени през първите четири години от срока й, който е 35 години. Това е вторият случай - след приватизатицията на "Атоенергоремонт", когато двамата бизнесмени влизат в конкуренция - чрез "Българска енергийна компания" и "Кобела".