Британската компания “Ролс Ройс“ предупреди в петък за необходимостта от допълнителни проверки на някои от произвежданите от нея двигатели за самолетите 785 Дриймлайнер на “Боинг“, които ще окажат влияние върху клиентите на голямата авиокомпания и ще консумират допълнителни средства, съобщава агенция MarketWatch. От “Ролс Ройс“ посочиха, че по-честите проверки, свързани с известни проблеми на двигатели Trent 1000, биха могли да причинят допълнителни смущения на самолетните оператори. Според компанията се очаква регулаторните органи за авиационна безопасност да наложат допълнителни проверки през следващите дни. Трябва да се има предвиди, че редица авиокомпании, включително японската All Nippon Airways Co., британската Virgin Atlantic Airways Ltd. и норвежката Air Shuttlе ASA, трябваше да приземят притежаваните от тях самолети с оглед на предишни проверки, които “Ролс Ройс“ трябваше да извърши. Това от своя засегна негативно пътническия транспорт и повиши разходите. Главният изпълнителен директор на “Ролс Ройс“ Уорън Ийст заяви, че компанията изразява съжаление за неприятното въздействието върху нейните клиенти. Американският самолетостроителен гигант “Боинг“ пък посочи, че е наясно с последните проблеми на доставчика на двигатели и че “разгръща помощни екипи за смекчаване на смущенията при обслужването“. Около 25% от всички самолети Боинг Дриймлайнер, които са в експлоатация, използват двигатели на “Ролс Ройс“, съобщиха от базираната в Чикаго компания. “Дженерал Електрик“ пък предоставя конкурентни двигатели, които се използват при самолетите “Боинг“ 787. Новината за допълнителни проверки на двигателите на “Ройлс Ройс“ доведе до спад на акциите на компанията с над 2% в началото на днешната търговия в Лондон, преди акциите да опитат стабилизация с около 1,5% под техните нива от вчера. През миналия месец “Ролс Ройс“ заяви, че разходите за допълнителни инспекции и корекции на двигателите на Дриймлайнер, както и на тези за A380 Суперджъмбо на “Еърбъс“, ще се увеличат през тази година до около 340 млн. паунда (около 482,9 млн. долара). Според шефа на компанията Уорън Ийст, тази сума ще се окаже по-висока.