Целта е да се ограничи прахосването на материали с използването на чашки за еднократна употреба от картон и да се подпомогне опазването на околната среда, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

При отбелязването на седмицата на кафето (от 10 до 16 април) веригата Прет а манже (Pret A Manger) и френската пекарна Пол (Paul) обещаха намаление на всеки клиент, който си носи чаша за многократна употреба и си поръча горещата напитка. Тези клиенти получават намаление от 25 пенса (0,30 долара) от цената на кафето във всяко заведение на Прет в Лондон, а Пол дава по 10 пенса отстъпка в подразделенията си в Обединеното кралство.

Във Великобритания седмицата на кафето е национална инициатива за набиране на средства, с която търговците на кафе и техните клиенти се обединяват, за да изразят почит към културата на кафето на Острова и да наберат средства за общностите, които отглеждат кафето, което те пият.

Средствата, набрани през тази седмица, отиват за проекта "Водопад" (Waterfall), чиято цел е да осигури чиста вода и канализация на общностите, които отглеждат кафе по цял свят.