Онлайн търговията в България все още е с малък дял, но расте с по-бързи темпове в сравнение със Западна Европа. През 2016 г. оборотът на онлайн търговията у нас възлиза на 340 милиона долара или само 1.3 на сто от общия обем на продажбите, съобщиха специалисти от водещи международни и български компании на конференция “Успешни стратегии за електронна търговия“За сметка на това обаче ръстът, който онлайн търговията у нас бележи за изминалата година е 14 на сто, срещу 12 на сто ръст за цяла Европа. Според Евростат 1,3 милиона българи са пазарували онлайн през изминалата година, като 61 на сто от тях най-често са купували дрехи. 41 на сто от населението в България използва интернет, за да прави резервации за хотели в България или чужбина. На трето място с 39 на сто са онлайн покупките на електроника. Все още по-голям процент от българите (81 на сто) извършват покупката през лаптоп и предпочитат да се разплащат при доставка.Към момента в България онлайн пазаруването в сегмента “бързооборотни стоки“ е на стойност около 20 милиона долара, което е 0.1 на сто от общите продажби в сектора. За Западна Европа този процент е 3.9 на сто.Все по-голяма популярност в Западна Европа придобива начинът на доставка “Click&Collect“, при който потребителят си избира стоки и продукти онлайн, след което посочва точка, от която той самият си ги взима.