Продадените стоки и услуги са за 4 500 000 лв.

По време на Black Friday най-посещаваната категория е била за техника, като повече от половината продадени стоки са в тази секция. Потребителите са търсили най-много смарт устройства и домакински електроуреди.

На второ място по посещаемост е била секцията за мода. За дрехи, обувки и аксесоари са похарчени над 400 000 лв.

Тази година потребителите успяха да се възползват от намаления на разнообразни продукти - стоки за дома, стоки за домашни любимци, добавки, фитнес уреди, детски стоки, мебели, хостинг услуги, курсове и обучения и други, коментира Кафеджиев.

Пиковият час за посещения е бил в 8 сутринта, като 47 процента от потребителите са разглеждали намаленията през мобилните си устройства, посочи експертът.

Активни вече са и промоциите за Коледа и Нова Година, като очакванията са рекордни продажби през декември, отбеляза Кафеджиев.

"Забелязва се трайна тенденция, според която все повече хора предпочитат онлайн покупките, вместо препълнените търговски центрове, задръстванията и опашките. Така българинът се доближава все повече до потребителите от Западна Европа", коментира Кафеджиев.

По думите му се забелязва нова тенденция. Тази година магазините-участници в промоционалните кампании проявили креативност като не са се ограничили в "Черен петък", а са пуснали кампании с намаления като Black Friday, Ред Friday, Big Friday, Black Weekend, Cyber Friday, Black Week, Cyber Week.

Комисията за защита на потребителите предупреди, че във временните търговски обекти, откривани преди Коледните празници, може да има опасни стоки. КЗП също така предупреди и за нелоялни търговски практики при намаленията в някои магазини.