Министърът каза това на брифинг, свързан с проблемите в сектора, съобщи Агенция „Фокус". Той припомни, че поводът му за среща със синдикатите е за взимане на решение, съгласувано с желание за подкрепа от страна на синдикалните организации за това по какъв път ще продължи „БДЖ-Товарни превози".

Вчера министър Ивайло Московски обяви, че ще предложи на среща със синдикатите и ръководството на БДЖ и БДЖ-Товарни превози над 600 души от "Товарни превози" да бъдат съкратени.

„Агенцията за приватизация проведе своите проучвания", обясни Московски. По думите му, от там са изпратили писмо до транспортното министерство, в което се казва, че няма интерес за закупуване на компанията.

„Подчертавам, че се търсят всякакви варианти такива, които да не рефлектират върху работещите", добави той.

КНСБ не е подкрепяло и не е говорило за съкращения в железопътния сектор, каза Пламен Димитров председател на КНСБ. "КНСБ не е била никога съгласна с тази процедура за приватизация на БДЖ", заяви той.

"При предишния провал 2012-2013 г. също бяхме на такива позиция, както и сега", даде пример Димитров и поясни, че не иска "БДЖ-Товарни превози" да са за сметка на Летище "София".
"Обявихме тази позиция и пред парламента, и пред медиите бяхме против", добави синдикалистът.

"За нас е необяснимо години наред подценяването на железопътния сектор при финансирането и държавната политика в транспорта като цяло. Тя е за сметка на фаворитизирането на например пътната инфраструктура", уточни той и допълни, че другата седмица министри ще се съберат на среща да търсят решение.

Дълговете на „БДЖ - Товарни превози" са 95.4 млн. лв. към този момент, каза пък Владимир Владимиров, изпълнителен директор на Холдинг „БДЖ“. По думите му, има лек спад в приходите.

„Загубите са малко над 1 милион, но има положителна тенденция", заяви той. Според него има възможност дружеството да бъде стабилизирано.

Владимиров заяви, че е рано да се коментира темата за евентуални съкращения в дружеството.Той посочи, че спасяването на „БДЖ – Товарни превози” ще стане като бъде сложен край на загубите.

„Товарни превози е стар оператор и е наследил определени обстоятелства", посочи още изпълнителният директор на Холдинг „БДЖ“. „Много съществена разлика с останалите превозвачи има, защото като държавна железница, возим единични товари. Никой друг не вози такива, защото по дефиниция са нерентабилни", уточни той.

Владимир Владимиров посочи, че на всички компании в холдинга общата задлъжнялост към 2007 г. е била 850 милиона. „През годините сумата е намаляла, като към този момент е 458 млн.