Временната мярка може да засегне 180 000 автомобила, които все още не са продадени или регистрирани в страната. Решението на швейцарските власти беше взето на фона на задълбочаващия се скандал с манипулираните данни за вредните емисии при дизеловите модели на "Фолксваген".

По-рано новият главен изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер увери, че най-спешната му задача е да възстанови доверието в компанията: Да се действа внимателно е по-важно от това да се действа бързо. Наложително е подобно нещо да не се случва никога повече във "Фоклсваген". Затова в групата ще приложим още по-строги критерии за съобразяване с правилата и управление. Това е моята цел, посочи Мюлер.

Общо от скандала са засегнати 11 млн. автомобила по целия свят, сред които и модели на дъщерните фирми "Ауди", "Шкода" и "Сеат". Робърт Хей от консултантската компания "Бранд файнанс" оценява ефекта от скандала така: Това предизвиква невероятни загуби.

Мащабът на скандала и това, че става въпрос за преднамерени действия, означава, че ще има много сериозно отражение върху марката "Фолксваген". Нематериалните загуби, регистрирани досега, може да достигнат 10 млрд. долара.