Революция в рекламата
0
80
Олимпиадата в Пекин направи революция в рекламата и привлече рекордна аудитория. Спонсорите на Игрите, които се откриват днес - на 8-ия ден от 8-ия месец на 2008 година в 8 часа 8 минути и 8 секунди вечерта, са похарчили за продукти и услуги 560 милиона евро, информира днес испанското електронно издание СинкоДиас. До 24 август рекламодателите и телевизиите вероятно ще счупят рекордите от предишните Игри, докато страната организатор печели места на почетната стълбица. Спонсорите на Олимпийските игри са похарчили 560 милиона евро за продукти и услуги, превишавайки значително резултата от 390 евро при предишната Олимпиада. Така наречената група топ олимпийски партньор (The Olympic Partner) обединява 12 компании, които не могат да излагат реклами по стадионите, но пък имат цял град за рекламите си, където присъстват и другите 50 второстепенни спонсори. За да ги предпазят от пиратски маркетинг, пекинските власти изтеглиха през последните 12 месеца над 30 000 реклами от улиците в радиус от 20 километра около центровете на Олимпийските игри.
Повечето спонсори от така наречената топгрупа са китайски компании, уточнява изданието. "Олимпийският стимул активизира значително рекламната индустрия и сред спонсорите и сред останалите играчи на пазара", коментира експерти, цитиран от СинкоДиас. Телевизиите, които са платили 1,13 млрд. евро за права за излъчване, могат в Китай да счупят досегашните рекорди.
Въздействието на Игрите върху икономиката на Китай няма да бъде значително. Страната отчете нарастване на брутния вътрешен продукт от 10,4 на сто през първата половина на годината и вече от десетилетие поддържа подобно темпо на растеж.