Новите изпълнителни директори са Димитър Павлов, досегашен прокурист и изпълнителен директор на “Хемус Еър“, Филип Алексиев и Христо Тодоров, който ще отговоря за търговската дейност на дружеството, съобщи в. Дневник. Представител на транспортното министерство е Валентин Божков, който в момента работи в “Правната дирекция“ и ще бъде представител на “Балкан Хемус груп“. Купувачът на “България Еър“ е собственост на варненската икономическа група ТИМ, Филип Алексиев в момента е изпълнителен директор на “Хемус Еър“, но е и бивш директор на “България Еър“. Христо Тодоров е работил във фалиралата “Балкан“ като търговски директор, после в създадената със средства от фискалния резерв “България Еър“. Напусна държавния превозвач и в момента е търговски директор на “Хемус Еър“. Златната акция на държавата се държи от транспортния министър Петър Мутафчиев. Намеренията на новия собственик на дружеството е в борда да се включи и финансист, който в момента все още работи за чуждестранна финансова институция. Името му засега остава тайна. Новите шефовете на компанията ще поемат управлението й, след като излезе новата съдебна регистрация. До момента в съвета на директорите участваха Георги Тодоров, който беше председател и директор на дирекция “Концесии“ в транспортното министерство, Димитър Павлов, Румен Андреев, финансовият директор на авиокомпанията Светлин Димитров и изпълнителният директор Златин Съръстов. Неотдавна Тодоров беше назначен в борда на “Български пощи“. “Балкан Хемус груп“ купи 99.9% от акциите на “България Еър“ за 13 млн. лв. По данни на Агенцията за приватизация, предоставени на купувача в края на миналата година, превозвачът има задължения от 52 млн. лв., като 27 млн. лв. са от продадени, но неизползвани от пътниците билети, останалите са към летища, Гражданска въздухоплавателна администрация и за ремонт на самолетите. Авиокомпанията е забавила и плащанията за лизинга на самолетите, като проблемът е възникнал в началото на тази година. През 2007 г. изтича лизингът на два от самолетите Боинг 737, с които лети превозвачът. Намеренията на новите собственици, огласени от Димитър Павлов, са да оздравят авиокомпанията и още през 2007 г. да открият нови линии до Белград, Киев, Истанбул и да започнат да летят до Кувейт. Плановете предвиждат да бъдат закупени нови самолети. Вече се водят преговори с “Ербъс“ и “Боинг“ за такива. До две години се очаква “Хемус Еър" и “България Еър“ да се слеят. Стратегията, която ще следва новият собственик, е да подобри кетъринга и да се държи като нискоразходен превозвач по онези дестинации, по които летят такива компании.