Иновациите до голяма степен са ежедневие. Това заяви по време на участието си в международния форум "Зеленият преход - предизвикателства и решения за България", организиран от Dir.bg и 3еNews Валентин Николов, главен изпълнителен директор, SGP Bio Dynamics Ltd. 


Видео от форума ТУК >>


Видео с всички четири паралелни сесии вижте ТУК >>


Снимки вижте ТУК >>


"На технологично ниво в биотехнологията има страхотни иновации. Те са много по-напред от нашата възможност да ги използваме като инструменти или да си отговорим на много от научните въпроси, чиито отговори не знаем и съответно да прилагаме повече нови подходи за усъвършенстване на дейността си", каза Николов. 

Той маркира като допълнителен акцент иновациите, свързани с аналитичната апаратура и анализи.

"Само сме си мечтали за тях", категоричен е той.

По думите му много екипи работят в посока на това да използват живи организми като модели и като някакъв тип инструменти за пречистване на околната среда или за оползотворяване на полезни вещества в отпадъчен продукт.

"Това е един от акцентите, които все по-често срещаме в работата си", посочи Валентин Николов. 

Той подчерта, че за да се случат такива големи инициативи като Зеления преход има нужда от по-широка дискусия и информиране на цялото общество.


Конференцията е организирана от Dir.bg и 3Е-news с подкрепата на "Филип Морис България", "Аурубис България", VISA, "УниКредит Булбанк", "Дънди Прешъс Металс", Brown to Green,"ПроКредит Банк", "Дейзи Тех АД", "Загорка", "Контур Глобал Марица Изток 3", ЧЕЗ, "Девня Цимент", "AES Bulgaria", "Контракс", "Солвей Соди", "Геотехмин ООД", "Bianchi Coffee","Еdoardo Miroglio", "White Water".

Партньори са Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), Българската федерация на индустриалните енергийни консуматори (БФИЕК), Индустриален клъстер "Средногорие", Индустриален клъстер "Електромобили", Институт за енергиен мениджмънт, Център за устойчиви финанси и енергетика, Пан Европа България, Атлантически клуб, Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара, Американска търговска камара в България (AmCham), Българска асоциация по рециклиране, Браншова асоциация "Полимери".

Медийни партньори на инициативата са: БНТ, bTV Media Group, БНР, БТА и списание "Мениджър".