Водородните автомобили скоро ще могат да се конкурират с електромобилите на батерии
С нарастването на глобалния пазар на водород и инвестициите в зелен водород, потенциалът за електрически превозни средства с водородни горивни клетки се увеличава
Обратно в новинатаКоментари - Водородните автомобили скоро ще могат да се конкурират с електромобилите на батерии | Бизнес.dir.bg
Коментари
Че развитието на колите с водород е потискано от големите петролни компании и то от десетилетия имайки предвид , че тази технология е заплаха за страните с големи запаси на изкопаеми горива. Русия , Емирствата и т.н. като се има предвид , че това е единственият им доход .
Някой от европейските идиоти може ли да обясни - какл точно ще се превозва този водород в автомобила? В какъв резервоар?
Абе вие първо направете канализация в Симеоново и Драгалевци, пък после ми обяснявайте как ще направите цялата инфраструктура за пренос на водород.
Така и не разбрах каква е тая дивотия "екологичен" или "зелен" водород! Да няма някоя молекула или атом хлорофил до Н2-то? Или е нещо като разликата между еко и био, дето над едните кравата само е пърдяла, без да е срала?
Тази технология нито е нова нито оригинална. Още през 60 те години на 20 век е усвоена. Хората летяха до Луната и се върнаха.И то цели 9 пъти. Като кацнаха успешно 6 пъти. Тук има два проблема. Едното е цената на колите. Другото е инфраструктурата за производство, доставка и зареждане с водород. И докато производството е сравнително ясно. И не чак толкова скъпо при фотоволтаични панели, то съхранението и доставката е неясно как ще се случват. И Коко ще струват, най вече. Щото и електромобилите са хубаво нещо, но ако ще трябва да плащам за един Фолксваген е ъп колкото за едно Ауди А6, не благодаря. И то за някакво си 120 км с едно зареждане. И нещо много важно за БГ. Тук се купуват основно автомобили втора употреба. А ако ще трябва да дадеш още 10000 Евро за нова батерия....не мерси. Тъй че все още добрите стари автомобили с ДВГ ще си ги караме в БГ поне още 20 години.
Фотоволтаиците са мега неефективни, изключително ниска възвращаемост на инвестицията. Там изисква някаква революционна промяна за да има смисъл. Идеята, че се наливат там толкова много пари е провал по дефиниция. В определени части на света фотоволтаиците са приемлива опция, като например Австралия - там могат да се правят "био" станции за производство на водород, тъй като при производството на ел.енергия от слънцето трябва или да се използва веднага енергията или да се запазва в батерии. Обаче истинската алтернатива на ВЕИ е ядрената енергетика, а излишъците могат също да се ползват за производство на водород. В момента огромните и напълно непреодолими пречки пред ел.автомобилите: - малък капацитет на батериите (пробег); през зимата е още 20-25% надолу заради температурите; - кратък живот на батериите - след 5-7 години обикновенно са за рециклиране или с намален капацитет; - липса на инфраструктура за зареждане (както в блоковете/комплексите), така публични станции за зареждане; - много ниска скорост на зарежда (стига се бой пред магазини тип Кауфланд, където има по една станция) - производството на батерии е изключително мръсен процес, за добиващите страни; За сметка на това потенциала за водорода е голям: - налична инфраструктура (бензиностанции) - т.е запазва се принципа на зареждане и е нужно само замяна на агрегатите; - близо 4 пъти намалени размери на агрегатите произвеждащи, пренасящи и съхраняващи водорода спрямо пореди 5 години; - няма мръсни процеси (производство или горене) - бързо зареждане - напрактика неограничен пробег Няма непреодолими проблеми - има и сега автомобили работещи на водород, не е нещо ново, просто има нужда от тяхното налагане! Вчера прочетох за първия самолет с универсално водородно гориво (а не някакво специално/самолетно гориво). Има автобуси, камьони и автомобили работещи на водород.
има само един пороблем... а колко енергия ще требе за производството на водород в такива количества
Най странното е че според написаното тези нови иновации работят само със зелен водород и той май се доставя от производителя на колата. А на тъпаците и троловете писали коментари С колата при катастрофа се случва същоъо каквото и с метанова кола. На практика нищо.
Ако искаха екологично решение, да са преоборудвали повечето автомобили на метан. Обаче търсят нещо друго, не екология.
Прилича на последната сбирщина в ЕС. Всички в елколи, но няма достатъчно ток, та доставили дизелгемератори. Лицемерие на 10000000%.
А най големият майтап е, че като суровина за производството на водорода се използва същият природен газ от който така се опитваме да избягаме ...иначе не е рентабилно. Също като горенето на въглища за да зареждаме зелените електромобили. Просто света се напълни с идиоти, явно наистина е пренаселена планетата.
Метана е един въглероден атом и 4 водородни. Това, което гори в конвенционалните горива е отново водород, но доста по-устойчиво и безопасно свързан. Ако някой искаше екологичен и удобен транспорт технологията е на лице. Но на едни уроди им бил пречел въглерода, т.е. пречи им веществото което всички издишваме. Пречи им, че дишаме. За това става дума.
Като четеш писаниците на зелените мошеници имаш чувството че са открили вечен двигател... отнякъде изведнъж в колата ти се появява водород, само натискаш педала и пей сърце. И естесвено никой не обяснява че трябва преди това някой да го отдели водородът от водата, за което е необходимо електричество. В света в момента се оценява наличието на около 1,5 милиарда автомобила, от които голяма част са товарни - т.е ако те изведнъж изчезнат икономиката ще се сгромоляса. Хайде сега преценето какво ще стане ако трябва някаква значителна част от тези автомобили да мимне на водород... колко електричество ще е необходимо и колко стотици нови атомни електростанции ще са необходими, колко милиони километри електрически кабели, клко стотици заводи да ги прозведат, колко милиони исталации за добив на водород, колко ескплозии ще стават всеки ден, и колко ВОДА и водопроводи ще са необходими. Добавете и стотиците хиляди товарни "водородовози", както и милионите километри "водородопроводна мрежа". И колко метали и пластмаси ще са необходими и колко заводи да се приозведе всичко това.
Тойота от 40 години се опитва да пусне водороден автомобил. Всички приказки са меижи да те лажем.
Тоя па! В Париж има таксита на водород на водород от 2015 година! Преди две седмици и в Хамбург пуснаха 25 таксита. В Копенхаген има от две години. В Берлин също почнаха да работят Тойоти на водород в Uber.
20 таксита от 20 хиляди... Дообре... голям прогес... ХАХАХА И така ще бъде до първото гръмнало водородно МПС и избило 20-30 човека. След което са Чао, като Дирижаблите ... и те са били на мода едно време. Кво пречи просто да се кара на Метан бе мозък изгнил? Колко CO2 бълва кола на метан и колко цяла жилищна сграда в зимния период? Идиоти.
Някой от тези т.н. специалисти въобще знае ли какво става с батериите на колите при катастрофа! А тези специалисти дали са виждали детонация на водородно-кислородна смес ... тоест какво ще става при катастрофи с водородните бутилки!