Тол таксите за масовия тежкотоварен трафик ще са между 3 и 7 ст. на километър
Платени ще са около 3100 км - автомагистрали и първокласни пътища
Обратно в новинатаКоментари - Тол таксите за масовия тежкотоварен трафик ще са между 3 и 7 ст. на километър | Бизнес.dir.bg
Коментари
защо никой не пита откъде ще "получават" устройствата! Защото в евросъюза се предоставят безплатно, а тук се канят да ги "дават под наем" срещу пари! Хора, спите ли?!!! Американците пак ще се налапат! А вие се дърлите!!!
Навсякъде в Европа има ИЛИ тол такса ИЛИ винетка. Никоя европейска държава не е толкова богата, та да поддържа безмислено две алтернативни системи за плащане. Време е да отпаднат винетките и вместо тях всички автомобили да минат на тол такси. Не може някой да кара по 8 часа на ден по магистралата да плаща колкото някой който е излязъм за 8 часа годишно на третокласен път.
България е единствената страна в Европа, в която се таксуват всички пътища. Навсякъде в Европа има такса само за магистрали и то само ако има безплатна алтернатива. Причина за това не са толкова парите, а безкрайното ЕГО на премиера. Само и само за да се хвали с голям трафик по "неговите" магистрали, той държи да бъдат платени всички пътища. Така след като са платили, хората ползват магистрала, която нямаше да ползват ако има безплатна алтернатива като в Европа. Да, но ... ние ме сме в Европа, а в авторитарния режим на един примитив.
Винаги когато трябва да се промени нещо от ужасното българско статукво и нещо прогресивно да се въведе, местните далавераджии и дребни и едри мафиоти започват протести. А за Боко, най-страшното е протест или стачка, т.е. нещо което може да го свали от власт. Той е забил най- дебелия абокат в най - голямата вена на врата на България и смуче милиарди. Има и няколко ортаци, кото правят същото. Това е единственото от значение , да остане на власт и колкото може по- дълго този абокат да стои там.
Един пълен ТИР камион тежи 40 тона, а една лека кола 1 тон. Кой и колко повече руши пътищата.Елементарно.
Дали е Евро 2 или 5 еднакво търкат асфалта пък разликата в цените е голяма.
Само няколко дребни въпросчета: 1. Пише - "по автомагистрали", така сякаш имаме десетки, а ние една и половина и то в ужасно състояние - жалка история 2. Пише - "по първокласни пътища" - къде и това чудо го видяхте! Ядосвам се, хайде да оправят пътищата и тогава да почнат да събират такси, а? Някой ще ми каже - е как да ги оправят без пари. Аз пък ще му отвърна - а къде отиват парите от данъци и винетки?
Да му мислят малките превозвачи. Всичко се прави в ущърб на малките за да има за отбрани.
Изненадва ме, че превозвачите протестират срещу размера на тол-таксите, а не срещу факта, че платените пътища нямат алтернатива. В другите държави всеки платен път трябва да има алтернатива. Искаш да караш по автомагистрала - плащаш такса! Не ти пречи да караш по второкласен път (което не означава лунен пейзаж) - не плащаш такса!
От Свиленград до Русе първите 200 км остават нетаксувани, защото пътя се води II клас. И по този начин всички транзитно преминаващи камиони ще плащат смешните 10 лв.
Вие направихте тол таксите по-евтини от винетките... Искам и аз да плащам по 1ст/км с колата, а не да ме набутвате със скъпа винетка.
Който ползва магистралите най-много, най-много и да плаща!!! Това са фирмените автомобили. Джипове на собственици на фирми, леки коли на служители, пикапи, бусчета и т.н. фирмите приспадат ДДС от гориво, приспадат ДДС от ремонти и резервни части... горивото им е разход, самите коли дълготрайни активи... Така че ВСИЧКИ фирмени МПС-та от камиони до джипове трябва да плащат ТОЛ такса!!! Колите на нормалните хора- плащат ДДС, ремонтите не им се приспадат от данъците и освен това такива коли пътуват по малко.... те да са на винетка....
Страхливото правителство отново клекна пред Мафията на превозвачите, а Банкянската мишка пак се скри в дупката си.
Повечето превозачи са куки или бивши такива и сега гледат като пребозали. Не им се плаща , а на правителството му тече лигата от тази хапка. Затова може да се сята, че превозвачите, както и всички останали водачи им е предрешена съдбата и всички е плащат тол такси.
Основно пътищата се разбиват от тежките камиони.. Пример "Дискордия" се движат около летището и кварталите наоколо . Пътищата там са много зле, но Дискордия въобще не се сещат да си поправят пораженията, а СО гледат и нехаят. За сметка на тях гражданите наоколо гледат с отворена уста.
Моля кажете помогнете ми........ ако евро 2 плащаш повече ако евро 5 плащаш по малко тези със евро две и евро 5 различен въздух ли дишат .както казваше баща ми сине скоро и за възтуха ще плащаме е ,еко такса Тате и моля ви спрете да пърдите ,че ще плащате ,ако не вие децата ви ........ ще плащаме защото дишаме ....незная за кумунизма но виждам демокрацията. Еееее еко такси вече няма падари
Трябва да плащат и автомобилите. Те са много повече ,там са парите.
Нали плащат свинетки? Иначе съм съгласен, ама едното да отпадне
"След старта на тол системата на 1 март тези превозни средства няма да плащат винетка за пътищата извън обхвата на толуваните." И как ще стане, да не платиш винетка, а да платиш тол такса само за тези 3100 км пътища? Красив (държавен/чиновнически) ум! Това е гениално ... иновативно и просто решение - хем винетки, хем тол такса! Плащайте бе, щото мърдате и (все още) сте тука!!!
Браво бе, управляващи! Този, който "чупи" пътищата, ще продължава да го прави, но вече за по-малко пари, или направо без пари! А пък чуждите товарни автомобили имат възможност, да извършват превози през страната ни, без да платят нищо? Ето на това му се казва " капацитет".
Абе идиоти, "тол" е пътна такса само по магистралите по света, няма тол за обикновени пътища, а редакторите, които пишат са тол такси са дървени дървеняци.
Чудя ви се на глупащината, какво общо има еко стандарта с цената на километър? Обема, тежестта, как поврежда настилката, това са фактори. Или Грета ви изпи мозъка? Най мръсната държава сте, ама таксувате по "чистота"... Кукуу
Честно казано, не прочетох нищо. Заглавието е достатъчно, за да задам основният въпрос : ДОКОГА ЩЕ СИ РЕШАВАМЕ ПРОБЛЕМИТЕ "НА ПАРЧЕ"? Някой, на тази територия, наречена България, има ли си понятие, накъде се движим?
Като чета коментарите и се дивя на глупостта на българина. Тол системата НЕ Е за автомобили. Тя е само за товарни такива. До момента превозвачите плащат някакви мизерни пари за амортизацията на пътищата, която предизвикват. Но на никой не му пука за това.До март ще въведат системата независимо дали се харесвеа това на Ганьо или не. Поне ще има честно разпределение на плащането за амортизация на пътищата. Само направете сметка в момента един камион колко плаща за километър изминат път с винетката, която плаща и направете съпоставка с вашия лек автомобил. Лесно е делиш цената на годишната винетка на средните изминати километри за година. Камионите и автобусите им се пада под стотина за километър, докато на автомобил се пада 4-5 стотинки.
Едно време разбойниците така са завардвали друмища и дерета и са взимали пари за да пуснат който мине....
Народа има пари за екскурзии и чалготеки а не иска да даде левче за пътуването му. Правителството да обърне вниманието на тази истина!
Кефи ме как всички злорадстват, че превозвачите щели да плащат. Ма те тия пари от вас ще ги вземат бе, идиоти :)
По цяла Европа държавите събират мн пари от тол пунктове и така просперират. Имат да инвестират и да дадат заплати. У нас, с тези смешни цени ,бял ден няма да видим. Не може да ми грабваш колата и да ми се караш е така...ще платиш!
В същата логика да бъдат освободени от винетни такси тези пътища от републиканската пътна мрежа, за които няма да се плаща и тол такса.
То едни пътища- да му умре магарето на човек от заушка!!!
А защо не се въведе ТОЛ такса за всички служебни МПС-та... джипове, пилапи всичко що е на придическо лице регистрирано. Служебните коли ползват преференции - приспадане на ДДС от гориво, резервни части, ремонти... ремонтите са разход... нека щом са фирмени да плащат ТОЛ такса! Колите на физически лица да са си с винетки и да минават по тънко!
Щото всяко едно пътуване на служебен автомобил е разход на собственика - омразният фирмаджия, този дето ти плаща заплатата! Разбира се това не важи за джипките на столичните държавни служители, всеки празник задръстващи Кулата, докото са в болничен.
Ей, съсел, ти изобщо наясно ли си за какво говориш? Първо, тази работа с приспадането на ДДСто далеч не е толкова проста, особено като имаш едни 10% по ЗКПО в оределени случаи и с онази простотия "данък уикенд". Второ, какво общо има АПИ и МРРБ с това кой какво евентуално приспада от колите? Това сега пътна такса ли е, данък ли е, акциз ли е или рекет, че май съвсем са ти се оплели нещата. Аз пък предлагам ако колата е фирмена и е брандирана, да плаща ТОЛ, винетка, троен местен данък и 100 тояги на голо за собственика. Изедници и кулаци, разбираш ли...
С тея ниски тол такси и с ТОЛЕРИРАНЕТО НА стари трошки евро 1,2,3 само ще има още повече жертви по пътищата.... турците ще са паши по потащата и БГ мафията също ще е супер...
Половинчати мерки!!! Трябваше да са по високи тол таксите!!! Особенно за стари трошки!!!
Дървената, зърнената и автобусната мафия ще разбиват пътищата безплатно! Турските камиони по Русе-Кап. Андреево ще плащат 10лв. ТОЛ, вместо 23лв. винетка!