Токът и водородът изчистват транспорта, но все още носят и много рискове

Различните компании все още нямат еднакво виждане за бъдещето на декарбонизираните превозни средства

Обратно в новината

Коментари - Токът и водородът изчистват транспорта, но все още носят и много рискове | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Много е забавно инжинер да слуша журналист как разтяга локуми по технически теми. За ел. автомобилите е ясно от десетки години, че е перспективно и световната мафия е тази която досега слагаше прът в колелата в тази насока. Но сега няма накъде и мафията реши да бъде първа в ел. автомобилите и се появи Тесла . Това беше доста явен знак и вече всички са на старта. Виж за водорода шанс няма никакъв. Той е най електроотрицателния елемент и яде металите като солетки чрез отнемане на електрони от кристалната решетка. Може да опитат ако искат целия антораж с ДВГ да грохне изведнъж и да отиде за скаб и да се излезе начисто - само ел. автомобили.

Бате, а ,кумулаторите от тее коли де ша ги фъргат?

Мисля си дали електромобил, принуден да "прегази" воден поток, заливащ и батериите му (като неотдавнашните поройни потоци у нас), създава опасност за хората в него. Да или не и защо?

Дали е по-достойно за душата да кара тъй колата?

няма да задавате тъпи въпроси. Ако върнете стария ви дават отстъпка, какво ги правят те си знаят

волфрамът не взаимодейства с водорода, вероятно и други метали също. Волфрамово покритие, получено по електролитен път може би е решението

Аз не разбрах. Щом проблевите са решени, мога ли сега с електрокола да стигна от Дюселдорф до София?

На 200 км от Дюселдорф на некоя бензиностанция требва да те чака впряг с 2 магарета. Впрегаш магаретата в електроколата и така от там до София.

"Изчистват го", ако ги има в изобилие... То едно е да направиш прототип, да замериш туй-онуй и да кажеш - ето, супер е! Икономично, екологично... Обаче.. ако днес решим да обърнем целия транспорт на ток или на водород... ще трябва да построим 10 000 АЕЦ-а по света, с характеристики на най-големите в момента... Което просто няма как да стане! Така че... "изчиства" на хартия, а на практика - нищо!

Инжинер, антораж... Колкото си неграмотен в правописа, толкова си неграмотен и в оценката си - водородната технология е в пъти по-перспективна и екологична от електромобилите...

Над 50% от замърсяванията свързани с транспорта се дължи на самолетите. Сприрате ги и ще решите голямата част от проблема. След това са военните, ограничете и тях и ще решите по-голята част от проблема. Накрая се заемете с колите, но спрете да сапунисвате хората с глупави теории и т.н.

Има и друга алтернатива - да пратим авторите на алтернативите да пасат и да си караме каквото намерим за добре.

Водорода не избухва, от него бомби не се правят. Спете спокойно деца :))

И как са решени проблемите с електричките?!В момента в България има 2500 коли, ами ако са 250000 как точно ще ги зареждат и къде? Кой ще произвежда електроенергията, колко е “чист” този процес за околната среда и дали ще остане толкова “уж” ниска цената за пробег 100км която реално е 8-12лв което не е толкова евтино?И къде ще копаме старите акумулатори, в Пловдив до завода за горене на пластмаса ли?Електричките са бъдещето, ама ако 10% ги ползват като станат 30-35% и от всеки блок стърчат кабели, мрежата прегрее друга песен ще се запее…

Трябва да се изобрети нова технология за съхранение на ел енергия. С тия батерии ще си остане ниш продукт за тежкари.

Не знаеш я, рециклират ги. Вадят от тях оловото и каквото метал успеят. Изключително скъпа и мизерна технология.

Как така? Нали има "водородна бомба! :) :) :)

Тесла 3 харчи 18 кВтч на 100 км което е под 4 лева, а не 12 за 100 км. За 3 милиона автомобила са достатъчни 833 Мвт мощност работеща 24 часа. Лесно се смята 833 000 киловата по 24 часа са 20 млн кВтч . При пробег средно 30-35 км на ден, това са около 6 кВтч на кола на ден. 20 млн.кВтч/6 кВтч=3.3 милиона автомобила. Консумацията днес по данни на ЕСО е от 3200 до 3900 МВт и с още 800 МВт ще стане 4000 до 4700 МВт. Имам максимална мощност от около 2000 Мвт от Фотоволтаици. За сравнение в Германия са около 49 000 МВт. A тука можем спокойно да направим покривни за 10 000 МВт. Пак в Германия за 2020 фотоволтаиците са произвели 55 ТВтч. И това само от фотоволаици, без да смятаме вятърната. 3-те милиона автомобила у нас се нуждаят от 365х20 млн. кВтч=7,3 ТВтч. Tа с нарастването на електричките могат да нарастват и фотоволтаиците и ВяЕЦ. Горна Арда и още един блок в Козлодуй също ще свършат работа. Едновременно с това може да нараства и енергийноефективността, където има мегдан за пестене на поне 500 МВт. Какво пречи на паркингите на блоковете да се поставят зарядни? Защо трябва да се спускат кабели от етажите? Що трябва винаги да расъждавате като кретени за да докажете малоумни тези.

Докато свърши петрола. После какво ще правиш, тъпако?

Може без проблем., дори и в момента. Който не се интересува определено не може. Но това е само защото е тъп и невеж=

А на вулканите тиган ли ще сложите да не изхвърлят карбонатнии и серни съединения? Как ще "улавяте" милионите тонове ПЕПЕЛ изхвърлена от вулканите? А метана в тундрата от торфищата ще го гориме или "улавяме". Да живее Международното положение другари Байдън и Путин!

grainis

100% Карбон-Неутрален Био-Водород, получен чрез Стийм-Реформинг на БиоМетан от бързорастяща (1м/ден) Бамбукова Биомаса, отглеждана оранжерийно, хипер-интензивно, върху многоетажни рото-рафтове, в напълно автоматизирана Вертикална Многоетажна Аеропонна Ферма, с добиви от 3000 тона на ден Биомаса от декар заета от Фермата площ, ще има себестойност под 0,10 лв./кг. https://vertikalna-ferma.alle.bg https://horti-energy.alle.bg Инженеринговото Фъстъчено Олио (ИФО) обаче ще е много по-конкурентно от Водорода. https://biodizel.alle.bg ИФО може да се емулгира до 50% с вода образувайки газообразен Аерозол - перфектно гориво за компактни и свръхмощни газови турбини и турбо-ел. генератори - в пъти по-ефективни и евтини от батериите и водородните клетки. ИФО-Аерозолната Технология предлага най-ефективното гориво и система за задвижване от всички други съществуващи в момента. Отоплението на сгради ще става не само при нулева, но и при Отрицателна Себестойност на енeргията. https://nula-energia.alle.bg