Тази година веригата супермаркети T MARKET става на 16 години. Как се промени компанията от създаването й до днес и ще се разраства ли още повече из страната разказва главният изпълнителен директор на T MARKET Петър Павлов.

 -Г-н Павлов една година след старта на пандемията, промениха ли се дългосрочните цели на T MARKET? Има ли процеси, които се ускориха в следствие на ситуацията?

Пандемията беше и все още е нетипична ситуация за всички хора в личен план. В бизнес аспект тя беше сериозно предизвикателство, с което T MARKET се справи успешно. Определено опитът ни през тези 16 години в национален, а и в международен план, ни помогна да се адаптираме бързо. Съответно, не се отрази на дългосрочните ни цели. Продължаваме стремежа си да сме практичният избор за нашите клиенти. Поддържаме едни от най-ниските цени, без да пренебрегваме качеството на предлаганите стоки. Подкрепяме партньорите, с които работим.

Търсим близостта с клиентите си като откриваме нови обекти в страната. Неслучайно още преди пандемията, в плановете ни присъстваше старт на онлайн магазин. Това е един от процесите, който ускорихме, заради ситуацията, в която всички бяхме поставени.

 - Верига T MARKET започна годината с откриване на магазин - в Свиленград? Какви са плановете за развитие до края на 2021 г.?

Както споменах, пандемията не повлия на плановете ни за експанзия в страната. През 2020 г. открихме 8 магазина. Настоящата година стартирахме с първия си обект в Свиленград, сега ни предстои разширяване по морето. До края на 2021 г. ще отворят врати още поне 10 нови магазина. Така, заедно с развитието на онлайн магазина, развиваме и физическите точки за достъп на клиентите ни.

 - T MARKET беше първата верига със собствен онлайн магазин още в началото на корона кризата. Как се развива онлайн услугата на компанията?

Все по-ускорените темпове на живот ни карат да търсим алтернативи в пестенето на време и в пазенето на личното ни здраве. Пазаруването онлайн е идеален вариант да споделим повече ценни мигове със семейството. Това е услуга, която се превръща в част от ежедневието ни и за T MARKET е важно да използва добрите практики, които има Максима Груп извън границите на България.

T MARKET е първата верига за хранителни стоки с онлайн магазин със собствена платформа и до момента. Доставяме безплатно в София, Пловдив, а от началото на май - и в Асеновград. Горди сме от този факт и продължаваме да надграждаме възможностите на платформата. Планираме да добавим още няколко нови локации до края на годината, в която отдалеченото пазаруване ще е възможно.

Безпилотните каси също са решение, даващо отговор на тази пазарна тенденция. Такива има в 5 от обектите ни в страната като интересът и ползваемостта растат постоянно. От миналата година до момента продължаваме да наблюдаваме постоянно увеличаване на общия оборот, който минава през тях.

 - Как се промени T MARKET през последната година?

Привлякохме Христо Стоичков за наш посланик, защото той е личност, която е харесвана от всички българи, независимо от възрастта. Предлагаме артикули с неговата марка в магазините си и вярвам, че това партньорство положи успешни основи за работа и за в бъдеще.

С оглед на ситуацията в пандемия, повишихме значително сигурността в обектите. Но една от най-важните промени за нас като корпоративно отговорен бизнес беше преминаването към ползване изцяло на зелена енергия във всички магазини във веригата.

Продължихме да помагаме в различни направления на нуждаещи се възрастни хора и деца. Партнираме си успешно с Български червен кръст, НФ "Св. Никола" - организация, с цел подпомагане на деца сираци, лица в неравностойно социално положение и възрастни с умствени и физически увреждания, SOS Детски селища и "На четири лапички - Ихтиман", организация, чрез която предоставяме храна за кучетата, отглеждани в приют.

 - От две години сте начело на "Максима България", едната, от които - безпрецедентна в световната история. Какви бяха най-големите предизвикателства и възможности, които се откриха пред вас, заемайки поста генерален директор?

Наистина изминалите две години бяха изпълнени с множество предизвикателства, но и с много постигнати цели за Максима България. Нямаше да успеем без екипа, който стои зад всеки детайл и реализация на конкретните стъпки на процесите в компанията. И той включва всички наши служители.

Да изградиш ефективен и работещ екип е най-голямото предизвикателство за всеки мениджър. Вярвам, че сме го постигнали. Показват го, както финансовите ни резултати, така и нововъведенията в T MARKET.

 - Отчетохте наистина добри финансови резултати в годишния доклад на Максима Груп. На какво се дължи продължаващия растеж на компанията вече трета поредна година?

Както вече споменах, екипът е от огромно значение. Продължаваме да надграждаме в разнообразието от стоки, предлагани в магазините ни, и атрактивните цени на продуктите.

Гордеем с факта, че над 85% от доставчиците, с които работим, са български и впечатляващите 90% от оборота ни минават през тях. Това се оценява високо от потребителите. За нас е важно да отговаряме на търсенето и нуждите на клиентите в точния момент. Разширихме сектора с готвена храна като въведохме използването само на продукти местно производство и предстои да зарадваме посетителите с нови традиционни български ястия.

Вече присъстваме с 89 магазина в 44 града на страната. С онлайн магазина ни сме достъпни от всяка точка на градовете София, Пловдив и Асеновград и извършваме безплатна доставка в рамките на деня.

Комбинацията от всички тези фактори ни позволява да растем и да се развиваме в правилната посока.


Материалът е публикуван със съдействието на Т Маркет.