Коментари - Стига ли един живот на електромобила, за да изплати създаването му? | Бизнес.dir.bg
назад

Стига ли един живот на електромобила, за да изплати създаването му?

Пълните ползи ще бъдат реализирани едва след като източниците на електроенергия станат възобновяеми

Обратно в новината
| Автор : Александра Ангелова

Коментари - Стига ли един живот на електромобила, за да изплати създаването му? | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Проста сметка: КПД=Ел Мотор 90 Батерия 90 Преносна Мрежа 80 Парна Турбина 40 = 0.90.90.8*0.4=0,26% в сравнение с дизела над 40 ... И това без производството на батерии

Докато ми искат 9 евро за рециклиране на стар акумулатор за мотор (10х15см) могат да си .... мечтаят за електрически автомобили. От това нищо друго освен еднодневка-пазарска количка не става

накратко, какво казват американските учени: Понеже в Китай има 93 гигафабрики, произвеждащи литиево-йонни акумулаторни клетки и само 4 в САЩ, то електромобилите не са чак толкова екологични, колкото се смята. Ако в САЩ фабриките бяха 93, а в Китай само 4, по-хубаво от електромобила нямаше да има от тук чак до съседната галактика.

димухрасия разбираш ли - за разбирашите Чили , Конго ( където детския труд е норма ... но ,,демокрацията "е сляпа) .

Това е обира на века! Електрички и котлони - жалки смешници как ютилизирате една батерия? Къде я разгеаждате? Къде я заравяте? Колко тежки метали има в процеса на създаване и рециклация? А? За цената на една батерия за Тесла ще купя12 годишно АМГ и 5 тона бензин. Ще му скъсам седалкитеот кеф а вие си зареждайте котлоните.

Докато не се измисли коренно различна батерия всичкото електрика е само една тежкария. Иначе не е лоша идеята, не вдигат шум и не замърсяват въздуха.

С три думи: Пак ни мамят.

няма да ти стигне времето да я изплатиш!

НЕ можете да разберете, че идеята изобщо не е свързана с екология, а със зависимост. Дизела го нападнаха първо, защото дизеловият двигател може да работи с всичко, което успее да впръсне през дюзите. А истинският дизелов двигател няма нужда дори от ток, за да работи. Това значи независимост, а кой сега иска да сте независими? Никой не го интересува ни кпд, нито нещо друго, просто с електрокара може да бъдеш изключително лесно и бързо контролиран, просто оставаш без ток. А че, дизеловият двигател изхвърля в пъти по-малко гадости от бензиновият, и е в пъти по-траен, е добре прикриван факт. Едното работи добре САМО на ламбда 1, другото работи на бедни и преобеднени смеси, за КПД, особено на ХДИ-моторите, които дори не могат да загреят (тоест липса на излишно разсейвана топлина), изобщо не коментирам. А електрокарите работят на въглища и перки, след Фукушима, и на АЕЦ преди нея.

НЕ можете да разберете, че идеята изобщо не е свързана с екология, а със зависимост. Дизела го нападнаха първо, защото дизеловият двигател може да работи с всичко, което успее да впръсне през дюзите. А истинският дизелов двигател няма нужда дори от ток, за да работи. Това значи независимост, а кой сега иска да сте независими? Никой не го интересува ни кпд, нито нещо друго, просто с електрокара може да бъдеш изключително лесно и бързо контролиран, просто оставаш без ток. А че, дизеловият двигател изхвърля в пъти по-малко гадости от бензиновият, и е в пъти по-траен, е добре прикриван факт. Едното работи добре САМО на ламбда 1, другото работи на бедни и преобеднени смеси, за КПД, особено на ХДИ-моторите, които дори не могат да загреят (тоест липса на излишно разсейвана топлина), изобщо не коментирам. А електрокарите работят на въглища и перки, след Фукушима, и на АЕЦ преди нея.

Върло добро смо играли али немали смо шансе

Пръчката и моркова. Моркова е държавна субсидия за електричките (дет в България, под мъдрото ръководство на мутрята я няма) Пръчката е спирането на производството и вноса на ДВГ.

И много други страни държавата подпомага купуването на електричка с 10 000 евро, тук нашите ти дават да паркираш в зоната. Това е. Ем, няма как да стане.

Ама не може. Законите на физиката са против. Литиевата батерия я дискутираха още по времето на моето детство, т.е. преди 50г и това е най-доброто което практически може да се реализира. Навремето нямаше такава добра електроника и литиевата батерия стана актуална преди примерно 20г, когато бяха създадени интегрални схеми които да контролират батерията. И това е. По-добро няма и не може да има на практика.

А стотиците ветрогенератори в северозападна Европа се оказва , че са възможна причина за промяна на въздушните течения, задържане на влажния океански въздух и предизвикване на обилни валежи в тези райони. Въобще не е изследвано как се отразяват на завихрянията и налягането, но ако се окажат с вторични ефекти ще е доста конфузно. И ще се премълчи...

Стига ли един живот на електромобила, за да изплати създаването му?

Затова и не си успял да разбереш. Само създаването на ел автомобил с батериите замърсява колкото дизел за 20 години. Като имаш предвид, че батериите след 5 години са вече тотал щета и за смяна, всъщност положението е много зле. Ако измислят някакъв невероятен напредък с батериите ще е друго, но за момента масовостта на елките е безумие.

Няма нужда да го четеш трети път. Абсолютна минавка. Докато го направиш замърсяваш много повече а като почнеш да плащаш направо ти се реве. За града става на близки разстояния.

Панели са боклук. По евтино от атомната енергия няма

Електромобилите са поредната и НАЙ-ГОЛЯМА измама от както свят светува. Колко въглища, нефт и газ ще трябват, за да могат да вървят както бензиновите и дезеловите, никой днес не може да каже. Но, че ще бъде на ПОРЯДЪК повече от днес, е 100% ...

100 статии за автомобили и половин за зарядните станции по магистралите които са захранени с жици колкото да захранят два бойлера 4 помпи , 30 крушки и два хладилника. А обяснете как ще зареждате 60 автомобила на 30 минути. Щото те по толкова ще идват.

Електромобилът е “зелен” само дотолкова, доколкото не разнася мръсотията навсякъде. С други думи, имаме едно концентрирано замърсяване в суперзамърсена Стара Загора, където произвеждат тока, за да се ширим начисто всички ние от останалата част на България. Към замърсяванията трябва да се добавят, както други вече казаха, и тежките метали от батерията, но и това са концентрирани замърсявания. Много добра беше и забележката за дизеловите двигатели. Така, памучната мафия унищожи ленената продукция и сега с лупа трябва да търсиш ризи или чаршафи от лен. Всичко е борба между мафии. Видяхте защо избухнаха протестите във Франция и други страни. Ами, то мъжът на нашичката хубавица Урзула фон дер Лайен сам бил собственик на акции в компании, които произвеждат ваксините. После се чудѝ защо бил този натиск да се ваксинираме.

Аз имам въпрос към специалистите: Колко батерии трябва да създам за да мога с тяхна помош да захраня завод за производство на батерии и да произведа по - голямо количество батерии от колкото имам в момента ?

Стига ли един живот, човек да си купи нов автомобил в БГ!?!

Не стига Няма шамс

Хора бизнес а колите са ..............к

гигафабрики вие почнахте и нов език да измисляте

Ковида така и зелените са на ход Пълно подчинение на офците

И колко батерии са нужни на един електроавтовобил за да се изплати в зелено? Щото тоз опит от продажбата на автомобил с по два двигателя на Ванкел.. Го видяхме да какво доведе..

Абе какви са тези тъпи въпроси към няколкото милиона клошари по тези земи!?! Я пишете там нещо за новите миснистри, за някоя чалгаджийка и т.н.

Дир, благодаря за изчерпателната статия, която показва и другата страна на медала. Малко медии си позволяват. По темата: Вярвам, че залитанията по крайности вредят и диверсифика̀ция му е майката. Не трябва да залагаме само на една технология, а в напредъка на всички. Както разбрахме да преправиш една стара кола на газ или биодизел и да я караш още 10-15 години, ще донесе по-малко последствия за природата, от колкото да я изхвърлиш и да ти произведат електричка

Никой не коментира и какво става, когато се изчерпят сегашните запаси от лесен за добив литий. Сметката е, че тези количества ще стигнат само за колите, предвидени да се въведат в експлоатация в Германия до 2050-та. След това цената за добив на лития ще скочи, съответно и тази на батериите. Когато и тези запаси свършат - най-близо са тези на Луната, ама, как да ви кажа....

Много е добре...но, прибираме се и почваме тотално зареждане иии кво правим с елекромрежата ,с производството на ток.

Мен ме интересува новия внос! Нещо на 15 години карано от някоя баба германка до магазина.

За създаването на електромобилите си може би прав, но за батериите категорично не си . Карам електрически бус нисан и батерията си е 6+ все едно е нова . Пробега е като за нова кола. Друг е въпроса кой колко "газ дава".

Отоплението на тези електрички на кюмюр ли е!?!

боли ме фара за емисиите, важното е, че са приятни за каране

Всъщност възобнлвяемата енергия също НЕ зелена! ВЕЦ прецакват живота по реките! Перките убиват стотици птици и създават ужасен шум, който е бич за жовинките наоколо! Панелоте пък се правят от мръсни материали, които са на изчерпване! Водорода е една идиотия! Общо взето, всичко е еднс грандиозна лъжа и измама!

Някой ми е сложил 4 минуса ...Сигурно зелените каки искат да духат....в перките де....

По 60 коли ли има на бензиностанция? Като тръгна към морето повечето бензиностанции стоят празни. Да не говорим, че една Тесла минава 500 км с едно зареждане и обикновено всеки ще се подготви домашному за път.

Евтини като финансов измерител е иррелевантно. Защото финанси се печатат и/или цъкат електронно. Но виж относно ефектът върху природата си е реално измерим. Към момента сякаш наистина атомната енергия си е най- подходящия баланс между удобства и природни опазване.

Защо трябва от нашите данъци да плащаме на някой, за да си купи нов автомобил?!? Бих казал, че е соста глупаво това!

Я колко разбира експерта? ВЕЦ не прецакват живота по реките. могат само да създадат изолираност на системите. Перките убиват в пъти по-малко птици от Тецовете с отровите. Шумът не е силен и е доста по слаб от шума от напорите на вятъра. Панелите е правят одновно от Силиции и съдържат много по-малко мръсни материали от петрола. Идиотията водород захранва Слънцето..

Ма те вече вървят по-добре.

Малко са ти минусите за глупостите които си написал.

елмобилът е като жена без цици и комп без интернет. върши работа, но нема да ти достави удоволствие и да те направи щастлив.

Иво, как успя да избълваш толкова неверни твърдения, че даже и откровени глупости - особено по адрес на дизелите - не мога да разбера. Карай си там нафтовата печка, никой не те кара да я сменяш, ама не ставай смешен с тия глупости.

Когато започнат разговори за електромобили, най-вече се дискутира "екологичния потенциал". Подминават се още много, изключителни техни качества и предимства: -Свръхопростена двигателна тяга -Дават ви мигновен максимален въртящ момент -Ускорение под 4 сек/100 км -Много по-малки ангажименти за поддържане и ремонт -Опростено, елегантно управление Приемайте електромобилите с усмивки. Бъдещето е тяхно.

Като станат по 2-3000 Евро втора ръка може. Колко хора имат пара за нов автомобил? А колко от употребяваните ще имат нужда от нови батерии? То и на запад не всеки може да си позволи нова кола. И това е само част от проблемите. Така че това още дълго време ще остане утопия.

_stankow

Смесени са два абсолютно различни проблема. Замърсяването на въздуха с газове от ДВГ и изхвърлянето на CO2. Замърсяването е най-вече в градовете. В градовете пък е най-вече в центровете. Където пък замърсяването е най-вече при светофарите. Там електромобилите могат да помогнат. ДВГ при ускоряване работи в силно неоптимален режим и изхвърля много вредни емисии. Но не е нужно електромобилът да е пълен. Хибридите, с всичките им предимства пред пълните ЕА решават проблема. Тръгват на батерия и след отдалечаване от кръстовището (или въобще излизане от центъра) плавно преминават на ДВГ без ускорение, без преходни режими, далече от носовете на нещастните пешеходци и наблизоживеещи. Общите CO2 емисии - количеството им зависи от общата енергия и начина на нейното добиване. Има си някакво количество енергия, което трябва да се изразходва, за да се премести един тон товар на един километър. Дали с електромобил (с всичките му огромни недостатъци), дали с ДВГ (също с недостатъци, но и предимства) - все тая, енергията е една и съща, независимо дали ще дойде от бензинов резервоар или батерия. За намаление на общите CO2 емисии ЕА могат само да навредят. Не мога да разбера, защо авторите на статията не го кажат, ами го усукват. Та така - два отделни проблема са. Когато имаш два отделни проблема, които поотделно са решими, най-тъпото нещо е да ги обединиш в един - нерешим. Ама зеленяци, сър, толкова им разбира главата !