Системата "бонус-малус": Ще ни трябват 6 години за 25% по-ниска застраховка ГО
До края на годината Комисията за финансов надзор ще приеме Наредбата, но до въвеждането на системата ще мине още време
Обратно в новинатаКоментари - Системата "бонус-малус": Ще ни трябват 6 години за 25% по-ниска застраховка ГО | Бизнес.dir.bg
Коментари
Значи съм виновен до доказване на противното? Обществото ви казва НЕ на тази нова здравна каса, от която ще имат сметка само застрахователите- бившите ВИС и СИК.
Значи Андрешко като натрупа малус-1200 лв. за ГО, мята колата за скрап за 350 лв. , купува си друга барака за 1500 лв (дето няма малус) и си щрака с пръсти-плаща си пак 250 лв. за ГО-----просто няма такива калинки като Бокововите- една от причините за масовите протести беше точно бонус-малус системата, но ГЕРБ никога не грешат- Вожда е винаги прав-----ех, защо ги оставихме да се окопитат...още след протестите на 11.11 трябваше да се тръгне към София...тогава Боце не смееше да се появи никъде, и полицията още се чудеше как да е подхване----големи наивници излязохме
Ами потушиха протестите, и пак започнаха да си разиграват коня........как беше: пътя към ада е осеян с добри намерения.............как така до фалита на "Олимпик" застрахователния пазар беше стабилен, после държавата се оказа, че не си е вършила работата (не били внасяне пари в Гаранционнния фонд от "Олимпик"), и всичко е за сметка на Народа. Да не говорим, че протестите бяха потушени по-много "демократичен" начин": милиционерски способи (призовки, актове....), четвъртата власт, начело с Главния Хъш отвсякъде в полза на властта, усещане за страх и липса на алтернатива....
Още ме е смях..."съответния автомобил ПОИСКА"...абе те автомобилите имат ли юридически права ? Че да искат...
Не стига че са измислили огромна простотия, но ще я чакаме още 6 години, а дотогава гражданската ще е станала 800 лв, този лалугер дето се е изпъчил на снимката го гледах по сутрешните блокове, чеп за зеле не става от него.
Във взаимното прецакване нямаме равни. Карам си БМВ-то като идиот - трупат ми малус - добре. Аз какво им трупам - удрям някого - те плащат по гражданска на него на мен по каско, да ама аз съм се договорил с приятелчето, че има неимуществени вреди - още плащат. Оправям моята кола с гепени части колкото да я снимат, че е оправена и после хоп-крадат я. Продавам я на части и си купувам друга такава без малус. Бонус имам доста части които застрахователите-мошеници ще ги платят при следващи щети. Накрая само се прецакваме и не можем да вложим тази енергия в нещо позитивно. Та както се казва каквото повикало - това се обадило. Ако гражданската е на водача - всичко това изчезва, на застрахователните премии ще са много по-малко.
3,4 милиона МПС-та = 3,4 милиона полици. Ако Полицата е на шофьора то съвсем вероятно е полиците да станат наполовина. Тогава или ще вдигнат няколко пъти ГО за да компенсират разликата или ще трябва да преглътнат загуба на милиони от по-малкото полици а това нито Мента Стоянова ще го допусне, нито ГРОБ , нито КФН , нито мутрите на Боце в Застраховането. Затова тия застрахователи бягат като дявол от тъмян когато някой поикса лична полица а не полица на мПС
Гражданската отговорност да се увеличи само за тези водачи причинили щети,съгласен съм че около това трябва да се обединим.Никакви проценти за наказанията без щета,за автомобили препродадени и т.н.Виновните за глобите по пътищата (без щети) са достатъчно тежки . Инъче на улицата.Как един пенсионер,работник с минимална заплата или мизерна пенсия,ще му увеличите за години напред гражданската отговорност за превишена скорост с десетина киломентра,моля..
"Ако съответният автомобил, защото Гражданска отговорност се сключва за автомобил, а не за водач, иска да намали натрупани малус-класове, ще му трябват години, за да ги изчисти......"!!!!!!!!!!!! Ако някой знае някъде другаде по света да има такова чудо, моля да напише! Колеги купувайте си автомобили които не правят нарушения!!!
"Ако някой знае някъде другаде по света да има такова чудо, моля да напише!" Закупените на безценица автомобили от Великобритания. За водачите и собствениците им, застраховките с такъв малус излизат по себестойност с тази на автомобила, но регистрацията им в България (по досегашна информация), не носи тежест за новият собственик.
Като катастрофира колата в повечето случай е тотална щета т.е. малус няма да има, в останалите случай колата ще се продава на части или в съседна държава и малус пак ще е нула за сериозно провинила се кола!
След последния ми коментар, макар да не одобрявате написаното е факт, че глупави коментари почти няма и предложенията да се взимат предвид за малус само катастрофи е много правилно . Не знам дали ще поискат обаче да го приемат, щото тогава на много по-малко хора ще им сложат малус , а и както писа някой, държавата се опитва да вкара всички ни влошите групи, което доста ще изкриви смисъла да се наказват причинителите на катастрофи.
За увеличение на застраховката трябва да се използват само тези нарушения, при които е възникнало ПТП, по което застрахователят е платил обезщетение по гражданска отговорност. За всички други нарушения, наказанието по реда на ЗДП е справедливо и достатъчно.
Напълно съгласен. Парави се опит чрез ГО да ни прокарат два паралелни закона за движение по пътищата
Ужасяващи глупости ... Не колите предизвикват инциденти, а водачите. И докато не предложат система за гражданска отговорност на ВОДАЧА, а не на колата трябва да забравят за бонус-малус!
Тези проценти да се прилагат само при нарушения с щети,документирани от КАТ или МВР. Сегашните глоби за нарушения респектират достатъчно добросъвестните водачи и веднъж платени глоби без щети не е необходимо да ни товарят с по висока гражданска допълнително с цел да напълним джобовете ня някои застрохователи...
Това трябва да се приеме от комисията.Хем защитава гражданите,нем наказва значителните нарушения по пътищата.
Ясно е - поне 6 години системата ще е фалос - анус в полза на мутрите - застрахователи. После ще променят закона и ще видим...
Пълен грабеж за мутрите отново.Пет глоби за 10 км те вкарва веднага с 50% по скъпа застраховка.Пълен абсурд,защото няма град в който в час пик да не се бърза и да не се превишава скороста.Господа управляващи,не се правете на ощипани,мутрите ще си плащат тези 1000 лева и бълха ги е охапала,но пак обикновения гражданин ще пострада. И кой закон казва,че трябва да плащаме два пъти,веднъж глобата от нарушението и веднъж повишена застраховка. Законът е мафиотски и се прави да напълни джобовете на застрохователите( да си спомним кои бяха те в миналото..)
Янко , още по-голем проблем ще стане че като не си платиш глобата на 31-ят ден ще те глобят втори път за същото нарушение със същата глоба ама тоя път по административен път. Иначе за Фокус - мокус Системата си напълно прав. Превишение на скорост не води до разход на застрахователя а в случая застрахователя иска да печели и неща неслучили се в бъдеще време т.е вдигат ти ГО заради 10км/ч по-висока от регламентираната скорост (в случая 60 км/ч в населено место) защото видиш ли според статистика голяма част от катастрофите ставали поради несъобразена скорост. Значи реално погледнато тая Фокус- мокус система щеше да е Перфектна ако гърбеше шофьори които карат пияни , дрогирани и са причинили ПТП без значение има ли няма ли пострадал , има ли жив има ли умрял ...! Обаче за 10км/ч над ограничението си все едно да ти кажат " а бе има там едни 25% намаление " ама ти никога няма да ти стигнеш щото никой няма да ти позволи. А това че никога няма да стигнеш -25% намаление ако смениш колата е вече другата идиотия или ще търсиш кола не по марка , техническо състояние и км а по фокус - мокус за да ти е по-ефтина. Тъпа история от Тъпият Бустан
Системата е " Ку ... За Всички" . Единствените печеливши са най-големите нарушители ,които започват начисто като света вода ненапита
Като чета коментарите съм на 99,99%сигурен, че никой от вас не е чел въпросния проект и сте слушали и чели само преразказите на журналята. На тях им вярвам максимум до 50%. Максимум. А минимум 1%. Разсъждавайте и давайте ако имате само разумни коментари. Иначе приличате на тия дето си хвърлят торбите с боклук през прозореца, а после се чудят що наоколо е мръсно. Има какво да се дяла в застраховането, ама само с оплюване няма да има какво да се промени.
Продавам колата а с парите купувам един АК. Настана време за сваляне на продажното и слугинажно правителство. Докато не ги избесим по спирките, тази държава няма да се оправи.
Тоя па. Какво ще умериш с тая тояга бе, то само за вдигане на шум става. Купи си нещо качествено. И като се замисля, много евтина каруца караш, вярно, че рублите, които ви плащат не струват, ама чак пък толкова.
Даааа, май от бонус-малус ще се получи бонус-фалус за шофьорите , няма значение кой какъв е ?!
Гражданска отговорност на автомобила, а не на водача, е най-малоумното възможно нещо!
При средно около 50% по-скъпа застраховка ,за по-малко от 1 година, за 5 години ще се плаща около 500-700 лв. повече /общо/ , а ще се вземат до 25 % т.е. 25- 40 лв бонус.КОЙ ГУБИ-застрахователите или тези,които плащат застраховката.
Май пак ни вземат за канарчета. За всички е ясно , че ,,тази система " има за основна цел, да взема , а не да дава на някого нещо. Ако искаха да са честни и да заработи системата веднага от 2019 г. при добро желание можеха да вземат данни за ВОДАЧИТЕ НА МПС / в България шофьори май отдавна няма/ и от КАТ , и от застрахователите , а не да ни обещават пак СВЕТЛОТО БЪДЕЩЕ -ЩЕ ,ама в бъдещето, което кой знае защо все не стига до нас.....
Най-големият терорист (вносните са без значимост) е самата крадлива мафиотска ДС-арска псевдодържава, поддържана и финансирана от EU и УСА, която законно краде от банкови влогове, от здраве, от съдби, от природа, нагла, лъжеща и мизерна като народа си робски!
0,6% от автомобилите в България били около 18000. Това означава, че автомобилите в България са 3 милиона. Защо тогава ни лъжат, че автомобилите били над 4 милиона, от които около 3,4 милиона леки автомобили, а останалите са товарни, специални, автобуси и влекачи?! Още за какво ни лъжат?
В духа на най-добрите традициите на ГЕРБ, ако съпротивата от гражданите стане много силна, ще се окаже, че не сме ги разбрали правилно. Просто работят на принципа "ако мине". Ако не мине, ще се ослушат, ще изчакат и ще опитат отново почти същото. Не са глупави, може да са прости, но не са глупави. А ако решат, че трябва да се свалят от власт, ще натворят ударно простотии.
БОНУС МАЛОС АЛА БАЛА ПОРТОКАЛА, ПЪЛНИМ ДЖОБОВЕТЕ НА ЗАСТРОХОВАТЕЛИТЕ И ПРАКО СЕ ОБЛАЖВА ПАРТИЯ ГЕРБ! А ИСТИНАТА Е ЧЕ ЛИПСВАТ КАТАДЖИИ, ПОЛИЦИЯ И КОНТРОЛНА СИСТЕМА ПО ПЪТИЩАТА! А НЕ СЕГА СПИРА ТЕ КАТАДЖИЯТА И СЕ ЗАПОЧВА С ДРАНЕТО ИЛИ С НЕТОЧНОТО ВПИСВАНЕ НА НАРУШЕНИЕТО ИЛИ СПАСЯВАНЕТО НА НАШИЯ ЧОВЕК КАТО СЕ ВПИСВАТ ДРУГИ ДАННИ ЗА НАРУШЕНИЕТО! ТАКА ВИ СЕ ПАДА БЪЛГАРИИИИ КАТО СИ ИЗБИРАТЕ ТАКЪВ КАТО БОЙКО БОРИСОВ!
Значи до сега фуражките си измисляха някоя нарушение за да извадят по още няколко надника на ден а отсега нататък официално ще ти казват " Даваш под масата пишем така или не даваш пием онака ама после хем глобата хем и ГО "..а ба ти мутренията. Сеаг ако по улиците не излязат хората да им свият перките на тия хората на Мента Стоянова и да поискат сметка защо държавата регламентира рекет на Български граждани то закривай тая държава и да се местим дружно някъде оттатък границата
СПЕЦИАЛНО ДО АДМИНИСТРАТОРИТЕ НА ДИР БГ: Преди няма и 2 дни изкарахте че ако не си платим Винетка няма да минем Годишен Технически преглед. Днес пишете че ще трябват 12 години за да си изчистите досието на пътя и да стигнете базовата ГО. Незнам дали вие продължавате да ЛЪЖЕТЕ така нагло и да подвеждате всички или в сайта на Националата Телевизия Канал 1 Лъжат безогледно но забележете както пише там по темата цитирам: "...Според изчисленията на Комисията за финансов надзор (КФН), 78% от шофьорите би трябвало да получат бонус. Изрядните водачи ще получават за всяка година 10% по-евтина застраховка, а при неизрядните тя може да достигне до 400%. По този начин, в най-добрия случай шофьорите ще плащат 225 лв, а в най-лошия 1200 лв. За преминаване от един в друг клас категории ще се изисква определен период време. Например - при сериозни нарушения като каране с превишена скорост, шофьорите могат да минат само за една година до +400%, а след това ще са им необходими 12 месеца, за да стигнат отново до нулева база...." Значи според Дир бг 12 години ще са нужни от +400 малус да стигнем базовата ГО а според Канал 1 са само 12 месеца ?! Освен това за " бонуса " по БНТ казва че всяка година ще получаваме по 10% по ниска ГО явжно първите 2 и след това някоя година до 25% а Дир БГ казва че за 25% по-ниска ГО ще чакаме 6 години и то ако караме една и съща кола (Представете си колага и издъхне двигателя и не си струва да я ремонтирате, бракувате я и 25% по-ниска ГО на куково лято). Тия хора вече и зимата почна да ги хваща шизофренията
"Значи според Дир бг 12 години ще са нужни от +400 малус да стигнем базовата ГО а според Канал 1 са само 12 месеца ?!" - Канал 1 са в "грешка на езика". Останалите водещи ефирни програми не са я допускали. Застраховката не е месечна, а годишна. Следователно подобен изказ е явно недоразумение, което често се случва в "живо предаване". "Освен това за " бонуса " по БНТ казва че всяка година ще получаваме по 10% по ниска ГО явжно първите 2 и след това някоя година до 25% а Дир БГ казва че за 25% по-ниска ГО ще чакаме 6 години и то ако караме една и съща кола (Представете си колага и издъхне двигателя и не си струва да я ремонтирате, бракувате я и 25% по-ниска ГО на куково лято)." - При липса на всякакво въображение, директно подвърждавам недоразумението, поради обстоятелствата в цялата неадекватна информация, която НКФ подава ВСЕКИ ден през последбите 3 седмици. Кратката версия: 1-ва година - нулева за всички. Следващите 6 г-ни, липса на нарушения води до максималните 25% (класовете тепърва ще се дискурират). Обобщавам информацията - 12 г-ни са нужни за изчистване на малуса (липса на нарушения), 6 г-ни са нужни за достигане тавана от 25% на бонуса . Бонус-малуса се унаследяват за водача и автомобила (последното го има във всички развити страни от ЕС, с тази разлика, че малус се начислява след констативен протокол - акт, а не от фишове). А сега нека разсъдим за смисъла на трафик камерите и как се прилага тяхното значение в ЕС, както и защо. Лека и безаварийна на всички колеги.
Гледай снимката , гледай им физиономиите. Пълни тъпунгери! 25% за 6 години а за да се свалиш от най-високият малус до нулата т.е до базовата 12 години. Аз на тия от КФН мога да им кажа че 99% няма да стигнат до тия заветни 25% , просто защото в малус точките са вкарани нарушения като превишение на скорост с 10 км/ч над ограничението. 2 Пъти в годината да ви хванат 25% Никога няма да видите, но за сметка на това съвсем реално ще видите малуса т.е гърбицата. Тия мурафети че само 300 000 ще са изгърбените да отидат да ги говорят на пазара (ама от и там няма да им повярва никой). Аз питам защо 25% намаление а 400% увеличение ? Що да не е 50% намаление и 50% увеличение т.е колкото бонус може да получиш толкова и малус да може да получиш ? Неможе братя ще ви кажа защо! Защото както и те сами си признават 12 год. ще ви трябват за да занулите т.е да стигнете до базовата ГО а през тия 12 години 400% ще се променя и ГО ще надмине 1200 лв защото тия хитри мутри слагат процент на базата но никой не им е направил таван на тая базова ГО. Тая година е 300 ама след 10 години може да е 750. вие смятайте 400% на 750 лв що цифра ще да е?! Тука излиза и другата велика простотия хем полицата е на МПС-то хем малусите ще вървят паралелно и на шофера и на колата?! Значи правите ПТП викат ви пред съдията заедно с колата (вероятно заседнанията ще са на полеви условия просто няма как колата да се яви в съдебна зала). Такава Велика ТЪПНЯ може само чиновник в Бустаня да измисли само че чиновника не е предвидил че колата УЖ непродаваема мога да изляза с нея да ида на екскурзия в Турция и да се върна със самолета като да съм я продал там или в страна където при ПТП колата не я съдят паралелно със собственика. Значи по логиката на КФН при убийство Убиецът и Ножчето носят споделена вина т.е ще си делкат присъдата така ли ? Ако някой адвокат мое да ми го обясни как става тоя фокус аз поне немога да си го представя. Мента Стоянова подпря застаховането с тавана за далечните роднини при болки и страдания а сега Държавата през КФН ще им удари още един гръб законно да те изгърбят я поради нарушение (превишена скорост) я през базовата ГО която няма таван и могат безконтролно всяка година да я местят нагоре. После народа дреееме , спи, изпада в кома ама не си търси и защитава правата и като го изгърбят тогава осъзнава че когато е трябвало да си търси правата на площада е спал и дремал пред телевизора..Пълна пародия на държава сме
Само да добавя: След 6 години ще получите 25% намаление ама ако карате същата кола, защото иначе ще трябва да търсите да си купите кола със същото ниво бонус за да може реално ако 6 години нямате нито 1 фиш да стигнете 25% намаление. Демек 25% е само на хартия , но в реалният живот това никой неможе да го получи
Какви са тези глупости? Миналата година гражданската се е вдигала три пъти, а за шест години стават 18 пъти. За да намалее 25% трябват шест години, а да ти взимат точки веднага след приемане на наредбата. Канарчетата са в зоопарка. Има един въпрос: до кога разни некадърници, лумпени, юпита и тем подобни идиоти ще мислят глупости и простотии как да обедняват хората и да наливат пари в хазната? Колкото глоби и актове да пишат циганите пак няма да си плащат, защото не искат и няма закон който да ги застави. От там трябва да се тръгне, но нали трябва материал за гласуване, така че преди това ..... решете сами...
Сиреч отивам със златния талон на водач без нарушения в джоба, купувам си чисто новичка кола без разни малуси и бонуси прикрепени, и... съм на чисто, плащам си пълната ГО. Същото важи и ако отида да си купя въпросната кола, а имам 1200 висящи акта и 18 присъди за нарушаване на ЗДП. Щях да попитам кои ТЪПАЦИ са го измислили това, ама като видях, че това е същата комисия куроклатци, които проспаха КТБ и "Олимпик", ми стана ясно. То само като им видиш олигофренските самодоволни муцуни на снимката, няма нужда от повече въпроси.
Оттук нататък ще съдят всякакви предмети за убийства и побой, защото те носят отговорността, а не този, който ги е използвал...! А защо няма да включват всички нарушения? Тези, дето карат в бус лентите със сигурност правят и други нарушения или просто някои техни нарушения ще се толерират?
За да има работещ бонус/малус, застраховката трябва да е на водача и да се отчитат ПТП-тата, които този водач е причинил... толкоз. Не може за административно нарушение, за което вече си наказан и държавата си е взела парите, застрахователя да те наказва втори път...
"гарантиране стабилността на застрахователния пазар", както го гарантирахме с ОЛИМПИК
купуваш си най-евтината и стара кола. Натрупваш всички минуси. При последанта катастрофа взимаш от застрахователите колкото може, продавш я на части и я бракуваш я, и си купуваш нова най-евтина и стара кола. "Страшен" стимул за нова кола.
"икономически фактори" влияели на цената?!? Къде ги бе? Приходите на застрахователните компании САМО от Гражданска отговорност за 2017 надхвърлят 1млрд. лв. Изплатени имуществени и неимуществени щети за 600млн.лв. Не им стигат 400млн. ли? Ами КАСКО? Ами имуществени застраховки и т.н.? Застрахователите само от ГО за миналата година имат над 400млн.лв. брутна печалба и ревът за още! А Ментата се "загрижила" за тях и им прекара лобисткото законче! А тъпотията да се води на колата?!? Нямам думи за такава простотия! Колата ли е виновна, че има катастрофа или лицето зад волана? Явно в България всички коли са с автопилот, по-добър от този на Тесла!
"А тъпотията да се води на колата?!? Нямам думи за такава простотия! Колата ли е виновна, че има катастрофа или лицето зад волана? Явно в България всички коли са с автопилот, по-добър от този на Тесла!" - Когато автомобила е паркиран неправилно, на кого се съставя протокол или фиш и кой е в нарушение (зависи от ограничението на знака)? При необезопасяване на автомобила след напускането на водача (пр. ръчна спирачка) и възникнало в последствие ПТП, кой е в нарушение и как отнася санкциите? ЗЗДП е достатъчно адекватен, но опита за двойно тарифиране просто не може да мине. Ето това трябва да им стане ясно на КНФ. Имаха достатъчно време да изпратят хора по света, които да бъдат и обучени за работа в последствие, плюс необходимите технически средства, както от страна на хардуер - така и на софтуер. С пръдня боя не се прави, а с трици маймуни не се ловят, колкото и дебилни да изглеждаме в очите на администрацията.
Понеже системата е недомислена (както всичко в БГ), очаквайте след 1 година промяна и ще кажат: "Ще трябват 10 години за да почнете да плащате по-ниска ГО"
А за колите втора употреба от ЕС дали помислихте. Пример - бившият собственик е бил изряден с възможно най-ниска ставка на гражданска. Ще се принесе ли автоматично ниската ставка или автомобилът ще бъде дискриминиран (баси глупостта), с което ще се наруши свободната търговия в рамките на ЕС. С какви документи ще се доказва каво и пред кого. Абе има ли пилот в самолета?!?