Коментари - Росен Христов: Планираме по-мащабен ремонт на VІ-и блок на АЕЦ "Козлодуй" | Бизнес.dir.bg
назад

Росен Христов: Планираме по-мащабен ремонт на VІ-и блок на АЕЦ "Козлодуй"

България става незаобиколим фактор в сигурността на Югоизточна и Централна Европа, каза енергийният министър

Обратно в новината
| Редактор : Аделина Томова

Коментари - Росен Христов: Планираме по-мащабен ремонт на VІ-и блок на АЕЦ "Козлодуй" | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ще трябва да се обадите на руснаците, колкото и да се правите на улави.

Ремонтирайте, ремонтирайте, ама мися, че след този ремонт ще стане като с ПАВЕЦ Чайра, а именно, нищо няма да става повече от него.

"Ние го изключваме, когато достигне до 10 ПЪТИ ПОД ДОПУСТИМОТО ниво." Вярно е, но говореното ЗА АВАРИИ е целенасочено... ... А ЕВРО-АТЛАНТИЧЕСКА България КАКВО ЩЕ ПРАВИ с 5-и и 6-и БЛОК на "Козлодуй"?! Животът им ИЗТИЧА съответно през 2027 и 2029 г.. КОЙ ще им УДЪЛЖИ ЛИЦЕНЗИТЕ?!?!?! КОЙ?!?!?!

Ако чрез движение на регулиращите органи се причини преразпределение на енергоотделянето по височина за по-продължително време (t>1h), то това може да доведе то така наречените "ксенонови колебания", при които максимумът на пространственото разпределение на ксенона в активната зона се мести с времето, причинявайки съответни изменения на пространственото разпределение на енергоотделянето по височина. Това явление се наблюдава за реактори с голяма плътност на неутронния поток и размери на зоната по-големи от около 30 дължини на миграция на неутроните. Реактор от този тип е ВВЕР-1000. При ВВЕР-440 вероятността за възникване на ксенонови колебания е малка и ако въпреки това бъдат възбудени, те са малка амплитуда и са апериодични – бързо затихват. Познай как целият ПИД регулатор ще регулира ксеноновото отрявяне, ако сложиш нисккачествено американско или супер некачествено гориво в реактора?

Принципно е така, но подобно движение на прътите се налага само когато има някаква причина да се "скочи" от висока към ниска мощност и тази ниска мощност се държи достатъчно дълго. Това е валидно в по-голяма степен към края на кампанията, т.е последните 1-2 месеца преди спиране за презареждане. Подобни ситуации са отиграни многократно. Освен това си има една група пръти които по-принцип служат точно за това - погасяване на ксеноновите колебания. Освен това не е необходим никакъв регулатор. Операторите могат да се справят със ситуацията. Въпроса обаче е дали горивото ще е достатъчно устойчиво. Според мен има други, по-съществени неща опиращи до самото качество на горивните таблетки и конструкцията на касетите.

руското гориво е сециално оптимизирано за по-ниско неутронно излъчване. Американското не е. 6-ти е пътник до няколко години. Да не говорим, че доколкоот казаха, ще трябва и електрониката да се сменя, не ми се мисли какво ще направят.