Коментари - Пропуски и грешки: За българските електрически москвич и трабанти, батериите, ВЕИ и водорода | business.dir.bg
назад

Пропуски и грешки: За българските електрически москвич и трабанти, батериите, ВЕИ и водорода

Винаги ни е липсвала рационалността - и преди, и сега сякаш най-полезното за нас е каквото ни кажат, отбеляза изобретателят проф. Антон Момчилов

Обратно в новината
| Автор : Ива Иванова

Коментари - Пропуски и грешки: За българските електрически москвич и трабанти, батериите, ВЕИ и водорода | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Множествено число на /лек автомобил/ москвич е москвичи.

Всчики са наясно че др. член кор. Т. Спасов е крадец и имитатор.

С голямо уважение към професора, но терминологията му нещо куца : Говори за "прав" ток, а кой е тогава "кривия" ток?

е айде не изпадай чак толкова в подробности. Всеки електричар жаргонно си ползва постоянния ток като "прав ток"

Toз юнак техник ли е или професор?!?!?! Наистина май повече на техничар го докарва.

Колко сателита и космически кораби летят с ОЛОВНИ БОТЕРИИ? Дали теглото е проблема.

Много с прост

Дир.бг чета ви от 10 г. и това е едно от най - добрите ви интервюта. За съжаление може да си остане и единствена.

Разказ за изчезнала високоразвита цивилизация...

Най-стойностната статия в Дир от месеци насам.

Спрях да чета на "България 4та в света по производство на батерии" затова нЕмаше една никополка откъде да купиш за фенерчето колко да си пуснеш и след 2 месеца да се разтече и да ти замине и фенерчето. Смешки...

Затова сме на това дередже в момента.Никой за нищо не ни бръсне в момента Единствената мисловна и работна дейностиса свързани с рушене на паметници. Заради такива,Като теб.Невярващи,неуки,чуждопоклоници. Я се скрий,че ми вгорчи кафето .

През 1978 г. България дори излиза на чело в света по общ обем производство и износ на кари- около 89 000 броя. На тази позиция страната ни се задържа редица години. За сравнение по това време във всички останали страни от Европа общо се произвеждат около 17 000 – 18 000 подобни машини годишно. През 1988 г. България произвежда 1/5 от световното производство на електрокари и мотокари и по производство на човек от населението заема първо място в света (82,5 хил. за година). За 1986 г. по абсолютно производство на електро- и мотокари е на трето място в света: ФРГ – 113,7 хил., Япония – 111,6 хил., България – 84,8 хил., САЩ – 50,0 хил. За периода 1981-1990 г. средно 90% от тази продукция се изнася. В периода 1984-1990 г. делът на износа на българските електро- и мотокари е 17% от общото световно производство. (СГ-91 г. с. 311, 519).

Този келеш е подлога на братя Бонбонкови, тровители на българската природа и убийци.

Белгийците, които се натискат уж да инвестират в завод , а ще ни направят в бунище за батерии, ще ти изистят добре природата

Адмирации към Проф Момчилов!!! Някога като кандидат студент си купих книжката на Ева Соколова "Горивните елементи" По стечение на обстоятелствата завърших висше дори и не едно,но чак на 54 години. Темата е развита с дълбоко разбиране на същината. Като ученик помагах на Оник Читакян от бургаското ТНТМ около 2 години.Там научих много за лазерите и дори видях веднъж Проф Съботинов, разбрах колко е важно да си прецизен и търпелив за научният работник. Защо писах всичко това за да изразя удоволствието си че прочетох нещо за една отдавна отминала епоха на подем в българската наука. Днес в устрема ни към демокрацията неща нещата се смарангясаха.Но се надявам че все още има тук там островчета в които се е съхранило нещичко. Това да четеш и да пишеш не е отживелица Е, малко по трудно е отколкото да броиш пари...

Е как няма да се смарангясаха. този Проф Момчилов и Главния научен ръководител на спомената фирма ( някой си д-р Борис Монахов) са Българи работили в БАН, но вместо да си правят патентите в България да печелят или да развиват наука тук са решили да работят за американска компания и знанията придобити от Работата им в БАН да ги прилагат там.

Задайте си въпроса Защо?

Каква рационалност при социализъм? Правили разработки, добре, браво. Ама без реализация няма развитие, другари! Просто смотаната политическа система (т.н. социализъм, в който нямаше нищо социалистическо) и още по-голямото недоразумение - плановата икономика - не стават за нищо. Няма ли личен интерес - няма конкуренция - няма и развитие. Просто е, но не е за прости хора. Иначе електрическия трабант го видях един ден с очите си как набира по Черни Връх от Хемус нагоре по баира...

Рационалноатта изисква натиск за резултати и отчетност. Обаче резултатността на учените грантаджии се измерва в това колко статии са публикували, а не дали нещо може да произлезе от тях. Техният личен интерес е да продължат да си живуркат, пък нещо практическо я стане някога, я не. И в САЩ още нямаше да са разчели човешкия геном, ако не се беше намесила частна фирма. Чак тогава академичните среди в университетите се мобилизираха за да постигнат равен резултат. Затова винаги когато с бюджетни пари се планират някакви бъдещи открития, това е липса на рационалност. Парите ги изпапкват за заплати и конференции, а резултатите иди ги дири в публикациите им.

Това го кажи на Денкков, специалиста по капките и пените, дето публикува по 10 статии на година. Ето как се става академик...

Прав сте! Само за конкуренцията не сте! При големите бизнеси няма конкуренция, има олигопол/ монопол в 99% от случаите. Винаги са финансирани от правителствата.

Това може да е вярно за някои малки икономики като нашата, но не и за глобалните.

Пп имаха идеи за голяма акумулаторна мощност в Б-я , но льольовците даже не разбраха смисъла.

Цените днес не са в подкрепа на предложението на ПП за завод за литиеви батерии, а за довършване на централата в Белене... Само че.... войната в Украина бушува и требва да дадем парите най бързо за бази и за пушки и вместо да продаваме атомен ток може и да изядем някоя и друга атомна граната Те руските гранати са кьопави - така бълват радиа и телевизии ама гранати са не са кюфтета.

Идеите на Партията на посолството са в областта "как да откраднем парите".

тъпотии