Приключиха тридневните тестови полети на Боинг 737 Макс

Оценяват се промени на автоматизираната система за контрол на полета на самолета

Обратно в новината

Коментари - Приключиха тридневните тестови полети на Боинг 737 Макс | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дано вече да са изчистени всички проблеми и да го пуснат да лети, защото самолета е наистина добър и модерен. Само тази злощастна система...

Тежки времена за Боинг. Освен приземяването на всички самолети заради пандемията, бяха оставили икономистите да проектират самолети вместо инженерите. За това си запазиха стария корпус от 737, ама му сложиха нови по-големи двигатели. Що не викнат сега икономистите, да видят какви са им разходите по "оправянето" на проблема?

Никога няма да ме качиш на този модел самолет, колкото и да е оправен.

А ще има ли разследване как самолета е бил подбутван да си вземе всички тестове и сертификати ? Какъв е бил натиска и кой е издал разрешенията.

Системата общо взето си е читава. Ама това дя опишеш такава система в два реда на един бюлетин си е за убиване. В комбинация с пилоти дето знаят всичко, и ги мързи да четат, резултата е налице.

Двигателите LEAP не се монтират само на Б-737 МАХ, А-320 NEO също си кара с тях. Ще резервират и изчистят някои системи например FBW и MCAS и самолетът пак ще си лети.

То отдавна гръмна скандала в тази насока и вервай ми, вече до голяма степен нещата са изчистени. Ама явно не само у нас първо трябва да стане сакатлък, за да се вземат мерки...

Не е баш така - никой производител не иска сакатлъци, дела и огромни обезщетения. В бранша обученията на бордсъстава за нов модел са сериозни и завършват с изпит и сертификат. Лошото е, че обученията ги правят на тренажор, а не в реални полети.

Колко пъти писаха, че проблемът е конструктивен. Двигателите са си двигатели, но B737 е проектиран с ниски колесници за да може да се обслужва от земята (през далечната 1967 г). За да сложат LEAP двигателите, са направени нови пилони, изнесени напред, които променят центъра на гравитация (изнесен към носа на самолета). MCAS компенсира точно това, иначе самолетът "натурално" ще си забива носа към земята.

Е да де, то от америслямското авиоинженерство само това може да се очаква - "изчистване на някои системи" и надеждите "пак да си лети". До следващата серия катастрофи. Фейл-35 го строят на същия принцип.

Е, и?Колко изпопадаха?

Самолетът е конструктивно сгрешен. С проместването на два кабела и нов софтуер, рискът може да се намали, но не и да се премахне, доколкото конструктивният дефект с положението на крилата и двигателите, който води до неестествено мсто на центъра на тежеста, е непреодолим. Летенето с тази машина си остава нежелано. Ясно е, че трябва да го спрат, въпросът е, могат ли да си го позволат икономически? Отговорът. Не. Затова ще лити, но аз не бих искал да се кача на него.

"Е да де, то от америслямското авиоинженерство само това може да се очаква - "изчистване на някои системи" " А американско индийското авиоинженрство защо забрави? То и то дава своя "принос" :-) хахаха :-) Кат гледам Вин 10 , воден от Сата Надела, яко мотиката са настъпили и продължават в тази насока ...