Коментари - Пандемията потопи автомобилния пазар в България и в цяла Европа | Бизнес.dir.bg
назад

Пандемията потопи автомобилния пазар в България и в цяла Европа

Сривът в продажбите лъсна в първия пълен месец с ограничения, какво ли ще покажат данните през втория

Обратно в новината
| Редактор : Виктор Стефанов

Коментари - Пандемията потопи автомобилния пазар в България и в цяла Европа | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ААА,не хич и не ми липсва да карам някаква бричка само за да се разходя из града и до магазина на сто метра цигари да си купя ,вървя пеш и карам колело пътивам всеки ден със служебен транспорт не робувам на автомобил спестявам си простотии за поддръжка,данъци,застраховки,ремонти,глоби,паркинги,кражби,катастрофи,защо да храня толкова съсловия по по добре да се харча и радвам на живота и свободата!Ето искам да Мюнхен хващам самолета и за един час се разхождам на Мариенплац!

Това е добре за крайният потребител! Липсата на търсене, води до намаляване на цената. Искат или не цените ще паднат! Произведените коли са свръх търсенето- затлачени са всички свободни паркинги.Колите стоят с години

Промяна в цените няма, следователно спад в продажбите няма...

повечето евробангии и особено простонародните фолксвагини от алчност започнаха даже да програмират неправомерен софтуеър в каруците, които произвеждат. като този за отчитане на по-ниски нива на отработените газове. от такива мошенически производители няма никаква полза. нито за купувачите, нито за икономиката, нито за екологията

Докато Форд мислеше за джоба на срединят американец и създаде поточната линия като гениално решение за евтин и достъпен по цена автомобил,сегашните концерни хранят хиляди нищо неправещи инжинери на дебели заплати освен това и директори на бордове и други откоито нито зависи качеството на автомобила нито пък дългият му живот! Аз лично докато имам тази възможност ,си купувам най евтиният нов автомобил.Така или иначе до две години е таралясник...След две години го сменям.Боклуци до сто хиляди километра пробег евентуално могат да издържат без кой знае каква повреда...е ,на форда фиеста ми се скапа бензиновата помпа още на 40 000 километра пробег ,но това е нещо нормално за днешните технологии.

е така. Помпата на 30 годишният ми "ПАСАТ" я смених на 180000 км. Казват, че след 1996 г. колите се скапват програмирано по-рано. Печалби!

моторите на Хонда се произвеждат ....да не се пипат първите 100000 мили(160000 км). Оттам нататък всичко друго са локуми.

Точна за джоба на американеца е мислил Форд. За нищо друго.

НА две години да си сменям колата няма как да стане!!!Точно на това разчитат производителите.противоречиш си.Ега не им купувам по една нова бангия на 2 годин!До един да пукнат!

По-долу, се коментираше себестойността на една кола, и за колко се продава. Та по времето на СССР, един совхоз/колхоз купуваше една лада за 2500рубли. На населението, тази лада се продаваше за 8000 рубли. Колко е струвала в НРБ може да каже някой знаещ. Аз цените в НРБ не ги знам.

Ми дайте им и на тях държавна помощ като на ресторантьорите, а лекарствата и пенсионерите„ "кучета ги яли".

ТО ТОВА БЕШЕ ЦЕЛТА....НА КИТАЙ

Помисли логично бе капацитет.Китай произвежда всичко,но ако света фалира няма кой да им купува боклуците!

Тъпи ли сте? Или просто повтаряте като папагали? Пандемия няма! Няма даже и епидемия! Четете!

То и тебе те няма

международни новини, ама ти къде четеш... Да позная ли - само конспирационни теории. Поглъщате ги, като на времето момиченцата любовните романи...

PEYTSCH

Има си цена за кило джелязо и сите цигани го знаят...Возилата и 1000 кила да са цената е 2000 лева...

PEYTSCH

Минус гумите , пластмасата и джамовете...

Кво толкоз има във тези таралясници? Екип от 20 имженери, със подходящия CAD софтуер създават нов модел търалвсник само във рамките на месец два. Даже и го изпитват на натоварвания и динамика със софтуерните. Хайде по 5000 евра на месец за 20 разработчика са 200 000 евра а двумесечие. Нищо пари във рамките на такава индустрия. И едва ли им дават и такива пари... Но това е друга тема. Всичко там е със софтуерно управление от залагането а първото тенеке под пресата за да изкарат калник таван или капаци и врати. На ден една поточна линия бълва стотици търълясника.Е колко да им е цената, като и продавача на дребно трябва да яде от кръвта на обеднелия продавач. И търълясника трябва да го домъкнат със транспорт до барака та му за да продава...

Да, и после някви си реват колко се цапало, и как се разходвали ресурси. Ако започнат за досега произведените коли да правят само части, замърсяването на практика би изчезнало, и безобразното разхищение. Надрусаните дизайнери и счетоводители, дето правят все по-грозни дизайно и коли - също. В същото време, един поддържан автомобил, направен до 2000 година, е на практика вечен. До този момент горе-долу се направи максималното за серийните коли като качество и изработка, оттам насам вече 20 години гледам все по-голям боклук на колела. И спряха да бъдат коли, и станаха нещо средно между мобилен телефон, лаптоп и кола. Излишно и тъпо. Доживях да чуя, че Ситроен = Опел. Добре, че последният Ситроен - ХМ - няма уши да чуе.

Толкова сме бедни, че не знаем какво пишем ... Във водещата 20-ца инженери на всеки автомобилен концерн, няма никой който да получава заплата под 15000 евра на месец ... но има такива с милиони ... Няма такъв който да работи с под 200 инженери ... Освен инженери за "новите модели" има такива които се занимават с производството те са хиляди или десетохиляди в зависимост от концерна ... И от там натам започват хората с големите заплати: финансисти, дизайнери, средният и горният слой на мениджмента ...

Морето ти е до колене. РАботя в автоиндустрията и ти казвам, че изискванията са брутални. Всичко минава на тестове, това със софтуера е някаквъ твой блян. За да се пусне сам оедин сензор в производство, минава два пъти тестове от всякакъв род. Първия път е дизайнерска валидация, втория път продуктова. Представям си за накой сейфтои компоненти какви са изискванията. На инженер Ганев обаче морето му е до колене, за това произвеждаме само цървули вече...

Не виждам да намалят цените.. нали така се продава .. според пазара. Вместо да ми продават Пежо за 85 бона, Шкода за 90 бона и ауди за 120 + Всяка година вдигат цените с 5К лева. Преди 10 години бяха 40К .. сега са 80К. А за тия пари , кола - която не можа да изкара 150К километра - не благодаря. Да продължават да продават болклуци с пикня в резервоара и "екологични" трошляци. Младото поколения , няма пари за стара.. камо ли нова кола. Остава само на лизинг - е да ама по време на криза никой не иска заеми.

Две млади момичете приятелки си говорят и едната светва другата: -Има два начина да се сдобиеш с нова кола. Единия е чрез лизинг, а другия чрез духинг.

Ами те вдигат цените , поради няколко причини , но основините са : по-скъпо оборудване , системи и т.н и второ просто самите пари също са стока , стока на която им пада цената. Преди 30-40 години можеше да купуш ново БМВ за 30 хил. ,марки - сега Дачия не можеш :)

Да ама телефоните и компютрите винаги са били на почти същите цени - само дето са 10 пъти по-добри. Преди 10 години флагмански телефон беше 800лв. Сега със същите параметри е 100лв ако изобщо има такъв. Ако колите ценообразуваха така щях да ги сменям през 2 години. Т.е в момента трябваше кола с параметрите на Пасат от 2010 да струва около 10бона нова. А и какво е новото оборудване на колите > телефони и компютри. Айде стига са ми продавали слаб компютър с карта за GPS и усилвател за колони на цена 6К евро. И за 2К ще се получи не лошо. Рено го доказаха. Искаш навигация - 900лв. Ауди - 6К лева.. и ние сме идиотите нали. Отделно на това - абонамент за карта за навигацията - 180лв годишно. За телефона - безплатно. Или 50 евро платената с месечни ъпдейти .. завинаги. 50 Процента от колите - нямат car-play или android auto....за да си купя карта и ъпдейт. Е няма да стане.. телефона ми е по-добър от всичките им простотии.

като си толкова наясно, ксжи колко им е печалбата на тия тарикати, дето правят промоции д по 5-10к лв нсмсления и пак са на огромна печалба !!

В интерес на истината наблюдавам от известно време сайта на Шкода. За 90 бона не съм сигурен каква Шкода гледаш, но е явно много топ модел. Като цени те са много добри и държат между 30 и 40 бона за Октавия, която си е напълно приличен автомобил. Фабиите са под 30, а Скала варира между Фабия и Октавия. Дори двата им джипа са на много ниски цени, в сравнение с други марки. Другата марка, която е много добра като цени (спрямо оборудване и качество) на пазара е КИА. Иначе за останалите съм съгласен, че цените са скандални.

И аз наблюдавам от 6 месеца Дачия, Рено и Шкода. Ако Шкода пуснат дори Фабия комби за 20000, печелят. Засега Рено има оферти на Клио комби за 20000лв. Но ще ги почакам още малко... До края на годината мога да изчакам.

Продажбите имат спад януари и февруари 2020 г. вярно само около 7%. Т.е. преди проблема "коронавируса" също има спад. Коронавируса просто услили спада десет пъти. Не малък проблем са "зелените" "екологични" евродепутати и "еко" стандартите, които наложиха. Евродепутати, които летят със самолет, десетки пъти в месеца и само с това замърсяват на месец повече отколкото средният европеец за цяла година ползване на автомобил. Возят се на таксита, местят се от Брюксел в Страсбург и обратно... Така наречените "еко" стандартите, силно влошиха експлоатационните характеристики и ресурса на автомобилите. Намалиха цилиндрите на 3 от 4 -ри преди това. Намалиха обема на двигателя 1,2 до 2 пъти, до 1,0 литър от 1,6 -2,0 литра преди това. Добавиха скъпо и чущещо се турбо към двигателите. Добавиха скъпи катализатор и филтри, които намаляват незначително змрсяването в сравнение с в пъти по евтините такива отпреди 10 години. Стана така, че една бензинова кола с 3 цилиндъра турбо 1,0 литър обем, с катализатор и филтър за твърди частици. Струва по-скъпо и издържа по малко километри преди да се скапе. От подобна бензинова кола с 4-ри цилиндров 2,0 литра бензинов двигател без турбо. Който е само катализатор и без нуждата от скъп филтър за твърди частици. Защото само новите бензинови двигатели с директно впръскване и бедни горивни смеси отделят твърди частици. Старите бензинови двигатели с инжекцион в смукателният колектор не отделят твърди частици. Оказа се, че новите "еко" коли харчат по-малко само на лабораторният стенд. В реална градска експлоатация, 3 цилиндровите турбо 1,0 литрови двигатели със скъп филтри и катализатори, дори харчат повече от старите 2,0 литрови бензинови коли. Знаете ли каква е раликата между бензинова кола евро 2 и евро 3. Че на тази която е евро 3. катализатора е същият, но е по-блисо до двигателя. Така катализатора загрява 30 секунди по-бързо. Иначе след 5 минути каране и двете коли Евро2 и евро 3 отдеят еднакво количество вредни вещества. Оказа, че плащаме повече за по-малко кола и по-малко цилиндри, но повече филтри и катализатови. И за наказателни "еко" такси. Европейските некадърни политици убиха европейското автомобилостроене. След 2-3 години в Европа нама да има Рено, Пежо, Фолсваген, защото никой няма да си купува 3 цилинровите им еднолитрови турбо чисто нови "брички". Ще са останали само луксозните 4 и 6 цилиндрови Мерцедес, БМВ, Ауди. Европейците ще купуват масови японски хибриди и електромобили китайско и американско прозиводство.

Така е. японците и корейците са малко по-хитри. европейците са алчни и искат всеки 3 години да ти пробутват нова кола. Японците и корейците правят същото, но на всеки 5 години. Т.е. и сега е по-изгодно да караш японски или корейски коли. Киа дават 7 години гаранция.

Не бих могъл да го напиша по-правилно и точно. Истината е, че всички бензини с нормален инжекцион, до евро 4 вкл. са с еднакви емисии, разликата е в т.нар. устройство за студен старт. За това съм питал специално, защото данъка на евро 1 е два пъти по-голям от евро 2. Принципът на работа на бензиновият двигател е такъв, че докато ПОзагрее, може и да пусне малко недоизгорял бензин, но след това нещата се закротват. Действително проблемите с частиците идват от директното впръскване и на дизел, и на бензин. Вместо да правят глупости с директно впръскване, доказано скапани, можеха да обърнат повече внимание на разпределителните валове, и да ги заменят НАЙ-ПОСЛЕ официално с електромагнитни клапани. Имат технологията, и го могат, ама така ще отпаднат няколко скъпи и ненамираеми възли от класическият двигател, и не става, всичко е пари. Затова ще си карам старите J6T и XU10J2 до дупка.

Най странното е, че един нов таралясник марка средна хубост струва на производителя 2 до 3 хиляди Евро, а му търсят цена десет пъти повече. И като направим сравнение със дрогата, че то тон автомобил излиза хиляди пъти по рентабилно от тон дрога дето са фанали някъде. Пък и автомобилите убиват във пъти повече хора.

това една лелка на пазара ли ти го каза? Много си зле, при големите производители маржа е минимален може дори да е под 1000 евро, там се разчита на големи обеми от продажби.

tapunger,gorniq govori za sebestoinost. i 2mata ne ste naqsno.

не е чак толкова минимален маржът - разходите са повече от 2-3к, ама ако работеха с марж от 1к Евро, нямаше да могат да си позволят хиляди нови коли да гният на паркинги, за да не падне цената... при нисък марж фирата не може да е голяма...

Прав е Ллл. Колата струва 2-3 евро. Другото е електроника, софтуер, яки дивиденти и бонису за CEO, членове на бордове и акционери. Яки плащания за лобиране към политици. А разработките са в половината случаи са фейслифти. а теи фейскифти в 1/4 са безсмисени и ненужни. Как един смартфон може да струва с печалбата 250-300 евро. Има мощен 8 ядрен процесор, който може сам да управлява атомен самолетоносач или космическа совалка. И софтуер в повечето пъти същият и дори по-добър от този, който ползват автоможилните компаннии. Често пъти софтуера автомобилните компании го взимат от прозиводителите на смартфони и е същият като техните, но с друг интерфейс. Как един 50 инчов телевизор телевизор може да струва 500 евро, също с мощен процесор. И дисплей от който могат да се 100 дисплея като тези използвани в автомобилите. Как смарфоните могат сами да си ъпдейтват софтуера. А една автомобилна навигация/система/ не може. Един япдейт в същото време струва няколко пъти по-скъпо от смартфон. В сервиза трябва да платиш 1000 евро за да ти ъпдейтанат картата. А при смартфона това става автоматично, незабележимо за собственика десетки пъти в годината. Как когато ти се равали някоя електрника в автомобила ти сикат хиляди евро за нова реззерна част и се оправдават, че софтуера бил скъп. Еми нали когато си купил колата си платил този софтуер вече веднъж, защо да го плащаш още много пъти.

2-3 евро може да струва само като първични материали А разработката , тестването и сертифицирането му? А производствената линия и роботите, а заплатите на работниците ? А транспорта до мястото на продажба и складирането на колите? А парите за дистрибуция ? 1000 евро марж са страшно малко , но определено един автомобил не излиза 2-3 евро .

та кога влизаш в бизнеса и започваш да правиш коли за по 6к евро? Ще има ли модел 4х4?

Аз съм работил за автомобилен концерн в Германия, с достъп да видя себестойността на автомобила. Ще се изненадате че маржа на продажна и производствена цена е около 5 процента. Друг а въпроса колко взимат дистрибуторите. Иначе всички залагат на голямата лапаница при резервните части +300-400 процента. За това и се чупят толкова често и след 3-5 години е безмисленно да ги държиш

МА ТИ СЕРИОЗНО ЛИ ГАТИ СИ ИКОНОМИСГТА

Не пандемията, а неадекватните действия на политиците потопиха всичко. Но, да, пандемията е удобно извинение.

да спасим сектора - за Ролсовете 1% ! после на залаганията - освободена сделка да станат - да натрупа капиталистическата ни родина БВП . Гробарите - също нула ДДС - иначе ще фалират и ще требе сами да си копаме дупки , то и без туй безработни и под карантина кво да правим!? И умрели нема да ни е лесно ! Така я докара овчедушний наш народ!

Потопени са педалските икономики и курвенските политики.

В същото време по света има гробници на хиляди чисто нови, неизползвани автомобили от различни малки и модели, защото автомобилостроителните акули не желаят да свалят цените на продукцията и щом оставят толкова много коли да гният, представете си какви печалби имат! Шибан свят! Пишете в ютуб и гледайте: Millions of Cars Are Rotting in the Open Air!

Старите коли са със същите цени. Нищо не е станало евтино.

Следя един Хюндай на старо от края на миналата година и оттогава не е мръднал като цена надолу - няма зима, няма пролет, няма лято, няма криза, няма 1 година остарял, даже се бе увеличил с 400 лв. през втората половина на март!!! Държи си цена и не пада. В Германия същия модел излиза 12 500, тук - за 15 000 лв. и повече. Докато търговците на стари коли са алчни, никой няма да купува и ще си ги държат по паркингите да ръждясват.

Това не засяга престъпниците от ГЕРБ, БСП, ДПС, нагъзени псевдопатриоти и техните кръжоци от фирми и олигарси!

Чакам да стане като с петрола - отрицателни ставки. Ама не ми подарявайте кола, имам си каруца и кон.

Голям праз, цените на повечето коли и без това са супер надути.

Турете КПП-та пък после чакайте продажби.

Искате хората да купуват нови коли. Как да стане с тези скъпи гориво. И с тия цени на винетки, данъци, застрховки и прекалено чести технически прегледи. В Германия техническият прегледа е през 2 години, за нови коли до 2 години няма.

На Бойко великите заводи които построи за високо технологични гумени стелки и маркучи за коли фалираха хаха

Съ сетят! На половин един тон джилязу, мешано със джам и пластмаса - искат десетки хиляди еврота. Няма пари, да свалят цените на търалясницити

Стиснати са, нищо няма да свалят, а е имало случаи да унищожават продукция само за да запазят цената.

Дали ще спаднат цените на колите(втора ръка) или да купя нови маратонки и пак пешачката? Какво мислите ?

Карам си Жигулито, и хич не им искам на тия мошеници пластмасовите коли с бъгав софтуер за по 50,000 - 100,000 лева. Дъ Гу Духът. Жигули Форевър.

браво,браво,браво

Кой обяви пандемия ? Ако твърдите,че е СЗО , моля посочете с кой официален акт / документ/ СЗО е обявило пандемия и от коя дата ?

За един месец 100000 безработни, а след проваления летен сезон още 200 хил. Автоклъстера с100000 е на резерва с 60 на 40 още 3 месеца, после още 100000... В Австрия 16 пр безработица! Социализма чука на вратата, евтини жилища и коли за всички, както и храни. Какво му трябва на човека...

Няма страшно, всичко ще се навакса догодина.

а измамата... а и не само автомобилния пазар