Отвориха три оферти за новото трасе (Кулата - София), което ще заобикаля Кресненското дефиле
Три тунела, десет виадукта, три пътни възела ще има по трасето, което трябва да е готово за малко повече от 4 години
Обратно в новинатаКоментари - Отвориха три оферти за новото трасе (Кулата - София), което ще заобикаля Кресненското дефиле | Бизнес.dir.bg
Коментари
Заради няколко псевдо еколози страната страда. Вече повече от 20 години не се дава да се направи магистрала Струма. Под претекст че има змии - таралежи - костенурки. Има но са много малко. Откъдето и да минава магистралата все ще е през гората. Част от магистралата ще бъде качена на високо. Там през зимата почистването ще е скъпо. Сърбите и Македонците вече си имат магистрала.
Цената е нормална, все пак вероятно трябва да отчетат 20-30% за това че са спечелили. 7 фирми са отстранени, този с най-ниска цена е с най-малко точки на техтическо и е класиран последен и вероятно печели правилтата фирма
Не четете внимателно! Само за едноти платно става въпрос, което ще се изнесе от дефилето. 600 мил. За едно платно даже няма сигорно и аварина лента да има и ще е с ограничение 90км/h!!!!!!!
Комунистите за 400млн. лева построиха 40км в равно поле, без земетръсна зона, раззломи, виадукти и тунели. Станишев лично и резна лентичката. Великата комунистическа фирма "Рънуей-БГ" така ги "построи", че в момента този участък е целият на вълни и с повече от 60км/ч не може да се кара. Участъкът трябва да се изгради отново. За сметка на това батко, братко и купища комуняги станаха приказно богати.
600 милиона за 14 км отсечка? Това прави по около 43 милиона на км... Изглежда в България става все по-скъпо да се строи. 90% от българите си нямат никаква представа това колко много пари са. Изглежда като пладнешки обир.
Само проектирането струва купища пари. На идея си нямаш за какъв къртовски труд идва реч да проектираш магистрала в разлом, пресечен терен и като за капак земетръсна зона. Невежите комуняги можете само да лежите на хълбок и да гледате в паницата на другите. Безполезни паразити живели винаги на чужд гръб.
Проблема в бавното строителство до колкото знам идва от геологията на района която е силно земетръсна и е разположена на тъй нареченият "Разложки разлом" от който разлом идват и проблемите при строителството.
Добре,че го имаше този ,,комунизъм/социализъм,,че има какво да се краде и да създаде милионери и милиардери в една все още неразвита и неработеща икономика! За несъгласните,кажете ми какъв бизнес създадойчха и развиха нашите,,бизнесмени,,в годините? С много малки изключения. Ни-ка-къв Хотели,проституция ,хазарт
Не смееха да откраднат по някой самосвал с чакъл или асвалт!е Някои ди го правеха! Но това бе троха. Страх ги тресеше Директно у затвора бяха! Гледайте сега какео се изписва и какво се влага!
Стига с тоя комунизъм сте се оправдавали! Вижте колко струваше км магистрала през 70-те години По млн . на км. Беше Много ли е,малко ли е.... Но тия виадукти и тунели изкараха по над 30 години
Алооо, дрогарете! Спечелете си избори, направете си правителство, съберете си пари за магистрали, и без обществена поръчка си ги откраднете всичките. Както правите, когато сте на власт. На България не и трябват магистрали, защото асфалта не се яде. Ще си караме по селските пътища...
Магистралата от Ниш до бълг. граница- 86.9 км. Построени 87моста,5 тунела. Струва 476 милиона Евро или около 950милиона лева. Участъкът през Кресна - 13.2 км., три тунела, 10 моста и 3 надлеза - близо. 600 милиона лева. Важно- сръбската магистрала е изградена от бълг. фирма Бат Гойко е поканен да реже лентичка там. Ако може нека сравни двете цифрички
За да саботират и попречат на строежа на магистралата!Вече са впрегнали троловете да лъжат,омаловажават и да оплюват!
500 млн и 4 години за 24 км, найс.
Доколкото си спомням , трябваше да е готов за олимпиадата в Атина
4 години и 600 милиона за 13 км ?????
Това някаква шега ли е 13,2 км 4 години строене? То и да не разбираш от стройтелство на пътища както и да го гледаме с новата техника не може да се строят тези километри за такъв дълъг период-Препоръчвам да се обърнеме към римляните от преди 2000 години, те ако така бяха строили то нямаше да има Римска имрерия изобщо-
Ти Римската империя ли ни предлагаш? По наскоро имахме строителни войски. Но нито едното, нито другото, предлагат достатъчна комисионна на Началството, за което гласувахме "убедително".
За разлика от сега скъпа АНА, по времето на Цезар и Великата Римскаимеперия за радост на патриции и плебей... по цялата римска империя няма данни да имло и един едничък комунист. Това със сигурност е допринесло за тогавашния и разцвет по цялата и територия- от Урал до Владивосток !
И точно затова, всичко е построено върху робски трупове. Е, после дошъл комунизма, ама то е друга бира.
Нямам спомен по комунизма да е нямало робство, около 30 г. изкарах с един зелен паспорт, който освен в райнона на Централна Гара София, никъде не важеше.
Браво, похвално ! Но като първа задача на новия независим кмет на Благоевград (задачата е подкрепена от БСП) се очертава да се наложат "опорни точки" чрез който фирми на наши другари да вземат дейно участие в изграждането ( разбирай разграбването ) на въпросното пътно съоражение. Така, че еколози от Зелените до Свтло Кафявите и др независми формации залавяйте се наработа- "ваште" са на ход )
Не моа да разбера ще минава ли по магистралата разклонение на газопровода "Балкански поток" и дали ще има реверс? Питам, понеже където има газопроводи, там няма войни, никой не бомбардира страни с газопроводи...От друга страна аз монтирам газови уредби на самолети и ме интересира ще може ли Ф-ките да кацнат на магистралката и да ги избутаме на ръка в тунелите да им монтирам газ?
Да спомена само, ако случайно сте забравили ( че българчето леко късопаметно си пада ) - Сърбия преживя война, бомбардировки, които унищожиха част от инфраструктурата им... А ние един кирлив смрадлив тунел от 1.2км на Витиня вече 4-5 години не можем да РЕМОНТИРАМЕ. Представям си ако трябваше да го строим тепърва...
Че като си получа комисионната само веднъж, после ко ша праа? Колкото повече, толкова повече. Що да си давам зор?
Какво сте се разревали? Въобще не е скъпо! Една такава магистрала е същинска печатница за пари! Само като минат 5-6 тира и ще се изплати!
Мула :) доктор Борисов ще направи пет тангенти в Пловдив тук сме 100 процента зад него... Като ни опъне на околовръстното и кулата ще има пет коли...
това, което наричат магистрала в Бг е малко по в страни от нормалните магистрали по света. Дай Боже някога и магистрала да направят някъде.
Да направим сравнение: Сърбия: Източното разклонение на Коридор 10 от Ниш до Димитровград е с обща дължина 86.9 км. На цялото източно разклонение на Коридор 10 от Ниш до Димитровград са построени 87 моста и 5 тунела. Общата стойност на строителството на източния клон на Коридор 10 се оценява на около 476 милиона евро. Магистрала "Струма", участък Кресна-Крупник (лот 3.2.1): По дългия 13.2 км участък (лот 3.2.1) ще бъдат построени 3 тунела - "Симитли" (211 м), "Ракитна" (1135 м) и "Стара Кресна" (1052 м). Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и 3 надлеза и подлези. Днес са отворени трите оферти за този участък; най-високата е 635 972 625.41 лв. с ДДС, а най-ниската - 599 999 903.90 лв. с ДДС. 476 млн срещу 300 млн (евро); 86.9 срещу 13.2 км; 87 моста срещу 10 виадукта плюс 3 надлеза и подлези; 5 срещу 3 тунела?????
Сега извади документите на база които вадиш тези цифри. Също така дипломите си по геология, инженерските ти такива и пр.? А ако споменеш ти самият колко км магистрали с тунели и мостове си направил, цена няма да имаш!
Той не знам,но аз тунели не съм стоил. Квалификация и кетапи имам. Обаче, имам 20 годишен опит сред кражби за милиарди. От рода на този проект.
Документите? Ами те са тук, в публикациите в Дир-а. Как участваш в коментарите тук, след като не си ги чел?! И двете са от днес, 08.11.2019: https://business.dir.bg/ikonomika/belgrad-misiya-koridor-10-e-zavarshena-gotova-e-za-otkrivane https://business.dir.bg/ikonomika/otvoriha-tri-oferti-za-novoto-trase-kulata-sofiya-koeto-shte-zaobikalya-kresnenskoto-defile
До Павел: Документите? Ами те са тук, в публикациите в Дир-а. Как участваш в коментарите тук, след като не си ги чел?! И двете са от днес, 08.11.2019: https://business.dir.bg/ikonomika/belgrad-misiya-koridor-10-e-zavarshena-gotova-e-za-otkrivane https://business.dir.bg/ikonomika/otvoriha-tri-oferti-za-novoto-trase-kulata-sofiya-koeto-shte-zaobikalya-kresnenskoto-defile
И пак до Павел: Ако разполагаш с необходимата информация и можеш да направиш сравнение на базата на реални данни, не е лошо да представиш какво точно се съпоставя на базата на двете публикации. Не се заяждам, говоря сериозно: може наистина да се окаже, че 87-те моста като цяло са много по-малко от 10-те виадукта (височина, дължина и т.н.), същото се отнася и до останалите показатели.
в България се строи най бавно,но за сметка на това най-бавно, най-некачествено и се разчита на ремонта на ремонта за закрепване на положението. номера е ако може една фирма да се храни поне десетилетие от това !
На фона на F16 направо е без пари. Айде почвайте да копате, че станахме на 60 години.
Да, да, ама не. Тва е за четвърт магистрала - значи тва е участък в едната посока, ако предположим че и другата посока в този участък ще е за същите пари - става към 1.2 млрд.този лот, а другият - не се знае, може за него да се вдигнат цените, ама ако предположим, че е равностоен, макар че идва с 1км по-къс, още толкова....и става 2.4 млрд. Предполагам че е без ДДС, ама хайде да не го смятаме!
Скъпи колеги, мои подчинени, бих искал да използвам случая и да Ви напомня, че още следващата седмица се събираме на тим-билдинг(2-3 седмици), после ще проведем серия от обсъждания и конференции във връзка с предстоящата работа, работа, работа. Изправени сме пред предизвикателството за краткото време с което разполагаме, да свършим колосално много работа, работа, работа...Трябва да направим перфектна координация между всички лентоносци и ножицоносци, да преценим нужните количества церемониална лента, да се разпредели, трябва да излъчим кризисен щаб и да изработим екшън план!
БАцето иска да дигне БВП с още 10 процента. 10 за Хемус, 10 за Струма. Айде още две магистрали и да гони 50 % ръст на БВП.
Краденето може да започне! Децата ни след 20 години не ги виждам как ще изплащат днешните кражби!
Най-евтината оферта 500 милиона за 24 километра път излиза по 21 хиляди за един МЕТЪР дължина. За 6 платна по метра ширина излиза 18 квадрата асфалт за 21 000 лева. ИЛИ 1166 лева за квадратен метър асфалтов път. Да има и други съоражения тунели и мостове, ама на ръка да ги копаеш пак няма да стигнеш посочената цена. ОСВЕН ако .......... Самия факт, че офертите се различават с повече от 100 милиона, говори за оставени големи аванси с цел....
Кво ревете, бе, дрОгари?! За 70 години една магистрала не успяхте да направите. Какво разбирате от пътища, че въобще се обаждате? Тази магистрала вече щеше да е готова, ако Орешарски не я беше спрял!
МммммДам! Форумите "капацитети" и всичколози са на линия :-) Умуват на база цени, срокове и пр без идея да си имат за какво иде реч. Даже и фейк ценови съпоставки правят на база какво са им наговорили звездите :))) Не случайно при тези ниски цени и начини на плащане не се е явила нито една чужда фирма за изпълнител! Иначе щракайте си по клавиатурите, лошо няма!
Ей , съспаха я тая държава....А бай им Тошо, какви магистрали правеше едно време....
Искам да попитам в ценовите предложения включени ли са кетъринг и ентъртеймънт за изпълнителите, подизпълнителите, външните доставчици и дали ще е възможно европейско съфинансиране и интеграционни добавки за работниците от трети страни, понеже бизнесът има нужда? Ако внесем работници от Либия или Катар - те са много квалифицирани и ще трябва допълнително финансиране!
Защо задавате риторични въпроси? Стига сте клатили стабилността с мърморене, а признайте - никога не сме били по-добре!
За да може да вземат парички определени фирми няма да се прави тунел. За да може нашите хора да се охранват, ще платим с бюджетни средства, вместо да наемем специализирана чужда фирма. 4 години? Тунелът под Ламанша е с дължина 50 км. На 1 декември 1987 г. са започнати строителните работи от страната на Великобритания, а На 1 декември 1990 г. строителните групи от Великобритания и Франция се срещат под пролива.
Открит е 1994 г. - 7 години е строен. Струвал е 12 милиарда.
Радвам се, че се обединихме на този времеви отрязък. Седем години. Седем години, три тунела по 50 км. Или общо 150 км. Седем години! Фъндътъ и Боеко за 7 години не могат да правят седем спирки на метрото!!!!!
Пъровот ленторезане ще бъде след 5 месеца, а на 6 месец започва и ремонта....
Добре бе, Сърбия е посторила почти 90 км магистрала между Ниш и България, с 5 тунела , 80 моста и т.н за около 480 млн евро, а тук някакави фирми искат да построят 24 км ПОЛОВИН магистрала ? Двадесет и четири километра цифром и словом с едно платно 15 метра широко , за 300 млн евро ??? 300 000 000 евро за 24 километра една лента ? Абе вие нормални ли сте ????????????
облъчни зомбита герберасти са и не чуват като им се говори как е по света! А ние се отделихме от света на повече от век с технологиите за правене на пътища и с темпото на правене!
Като не ти харесва, защо не се яви на търга с по-добра оферта. Това е обществена поръчка и може всеки да я изпълни.
Всеки.... Хихихихихи На това твърдение дори и най запаления герберунгел ще се скъса от смях... Разбира се не и когато вожда е пред него..
Разлика в терена. Все едно да кажеш, че разходка в парка и изкачване на Еверест е нещо идентично...
Случайно ако имаше и минимална представа колко е реалната цена за обекта, щеше да си наясно защо има само три фирми, при това само български желаещи да участват! Айде преди да ръсиме умнотии да се поинтересуваме за какво точно иде реч? Никоя западна, па дори и сръбска фирма не би дала по-ниска от най-високата дадена цена, но пък в евро!
30 г. за магистрали говорите, а пътиата ви каруцарски! Преди нас ви пуснаха в ЕС ама защо ли? Ние за 10 г, направихме цяла нова пътна мрежа, а вие една магистрала не изкарахте от край до край!
Защо не кажеш, че от сръбската граница до Загреб е 20 евро тола?
Магистралите. Направете такива магистрали като там и после искайте пари! Освен това навсякъде има обходни БЕЗПЛАТНИ маршрути ,които са с по-добро качество от българска магистрала! Говорим за време за стрпоене , цена и качество ан пътища а не за таксите!
АКО ЗАБАВЯТ ПОНЕ С ЕДНА ГОДИНА , ЩЕ Е ДОБРЕ ! ПРОСТО ЖЕРТВИТЕ ЩЕ СА ПО МАЛКО , ПОВЕЧЕ НАРОДЕЦ ЩЕ ОЦЕЛЕЕ ;)
2011-та година прецедент Чехльо, тогаз министъркинин ПЪРВА ЛИЛИ ВИНЕТКАТА.. Подписа с ЕС апликационна форма са магистрала Струма в която сме се задължили: Ако не построим магистралата в указан от ЕС срок, връщаме парите за ЦЯЛАТА МАГИСТРАЛА ОТ ДРАГИЧЕВО ДО КУЛАТА!!! А не само за незавършения участък, както се изказват и сега УЖ управляващите ни.. За намаляващите пари в бюджета на ЕС си прочетете сами.. Преди да се надате, че ще ни ги опростят..
АМ СТРУМА ша я дигаме с 11 млн. на клм.. 6 клм от околовръстното на София с 25 млн. на клм. (с един мост, едно кръстовище на две нива и две на едно; с отчуждаване по 15 СТОТИНКИ на кв.м.); 3 клм. плавателен булевард във Варна с над 40 млн. на клм ( с едно кръстовище в кръгова елипса); А тук този сложен път с мостове и тунели АПИ очаква да се дигне с 34 млн. на клм. Що не си види парите дето даде за 2 клм тунел и 2,5 клм. подходи към него.. Дето са 15 пъти парите на километър за най-дългия тунел в Европа - Лаердал..
24 км за 48 месеца.... 500 метра ще ги правят цял месец идиотите! Такова чудо не е било и като са редили паветата по римските пътища ръчно!
РОмските пътища, Ромските - Асанчо... само да те поправя... Видял си ти римски път...
Добре че купихме Ф-ките! На голям кяр сме ги взели - тънкана! Дайте да си вземем още 8, ама тоя път да са 35-ци. Магистралите се оскъпяват, щото не се плаща топтан и в аванс. Аз знам една бригада турчета-строителни работници от Търговище, ще я направят много евтино, и хубаво работят, ама земат само кеш пара, на ръка, в брой! И патронът им не дава фактури...Е, де да знам, той не иска, ама ако го черпавате с ракия, една софра, банкет, може да се навие, и там някой лев отгоре...Щото те в Търговище бачкат на обекти на Шише-джам и те им плащат половината в турски лири и всеки месец ходят до Турция за матриали - оттам ги зимат...
И печелившите са.....фирма близка до Тиквата! Цена тройно по голяма от това което наистина струва, 75% за Мутрата, 20% за фирмата и 5% за подизпълнителите които реално ще свършат работа! Не ви харесва??? Нема проблеми...след 1г асфалта като се скапе, пак ще може да се пробвате с ваши оферти ;-)