Коментари - От 4-има кандидати само един - "Сименс", подаде оферта за нови локомотиви | business.dir.bg
назад

От 4-има кандидати само един - "Сименс", подаде оферта за нови локомотиви

Прогнозната стойност е 57.5 млн. лева (без ДДС), но след отваряне на предложението ще се преговаря с продавача

Обратно в новината
| Редактор : Виктор Стефанов

Коментари - От 4-има кандидати само един - "Сименс", подаде оферта за нови локомотиви | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нормално, след поръчаните и предплатени в разрез с условията на търга изтребители или след "конкурса за избор на Гешев". Все повече конкурси ни предстоят с единствен кандидат. В името на демокрацията.

Защото останалите знаят, че локомотива Сименс Смартрон е без конкуренция.

Не случайно ПИМК го избраха.

продадоха "старите" чешки Шкоди на чехите хората си ги реиновираха и сега бучат по железните пътища на Европата!? Отделно от това имаче 6-7 депа където се правеха ремонти на машините ма и тях по външна поръчка джендърите демократи бастисаха кат сложим и барем 10 вагонноремонтни завода в списъка на поръчково бастисаните Гешеф да не дреми кат мисирка!

БДЖ най-сетне ще се сдобие с нови прекрасни локомотиви сименс, една от най-сериозните европейски компании за електропревоз. Малко позакъсняло, но все пак навременно преди БДЖ съвсем да издъхне. Добре е да се помисли за възраждане на нашия вагонен завод, да се налее малко пара в родното производство. И не само за пътнически превоз.

Когато има 4 компании заявили интерес и само един подава документи, това е показател, че условията на конкурса са написани така, че друг победител да няма! В България това се нарича "нагласен конкурс" а в нормалния свят - "престъпление"!

Най- добре е да се ползват локомотиви от един доказан производител ! Работил съм 30 години като локомотивен машинист и знам ,че внасяне на различни серии локомотиви е грешно, защото това е техника, която се изучава дълго, машинистите няма да имат проблем да работят на тях , защото ще са едни , не е като да се качиш на някаква кола ,на която почти всички са подобни и да караш. До сега локомотивите в БДЖ бяха различни и всяка серия има различен пулт и начин на управление. Ремонтните работници по- лесно ще усвоят ремонта на една серия и доставката на части, документации ,както и техници от този производител ще е по- лесно . При електровозите, които бяха преди на Шкода беше по - лесно , но при дизелите бяха 6 серии и всяка беше за себе си .

Комисионната е минимум 30 % в такъв случай.

А цената , на кошто се купуват, няма ли значение ?

Локомотивите се използват поне по 20-30 години, мислиш ли, че ако цената е окоо 5-10% по-висока, за по-добро качество е лошо да се плати? Трябва ни надеждна техника, която да се експлоатира дълги години, а ако има по-висока цена, това е малък кахър. Ето, имахме по едно време евтини магистрали и те се рушат, стават с коловози. Трябва ни качествено строителство, а не евтино.

Само за протокола да отбележа, че снимката на локомотива в статията е на по-стар модел локомотив от вероятно предложения.

Алстом ще ремонтират мотрисите Сименс? Как? Като ги карат до Франция ли? Бе не знам, БДЖ преди 89 год. имаха над 600 локомотива, сега поръчват само 10... Цената за брой ли е или за 10-те? 3 млн. евро за локомотив е супер евтино, вместо 8 самолета можеха да се купят 500 локомотива, май...

Ще вдигат ли 100 по нашите релси? Или пак 7 часа до Бургас...

Ще вдига 200 ти чекай