Норвегия постави световен рекорд: 94% дял на електромобилите
Скандинавската държава контрастира на останалата част от Европа, където продажбите на са в застой заради високи цени и недостатъчна инфраструктура
Обратно в новинатаКоментари - Норвегия постави световен рекорд: 94% дял на електромобилите | Бизнес.dir.bg
Коментари
Как не се е намерил още някой булгар-булгар да обясни, че електричките не стават и от петата му употреба Голфарка по-хубаво няма!
Студена Норвегия премина на електромобили, а нашите изкарали по 6 години биология се скъсват да ни обясняват, как за нищо не стават когато захладнее.
Стават, даже са много комфортни и бързи. Проблемът е как ще се държи батерията след 7-8 години и колко ще струва смяната.
Средностатистическото норвежко семейство ще е на път да смени автомобила си с електрически за трети път. Какво друго да стане.
Не съм сигурен, че много норвежци ще разберат, защото след 8 години доста от тях ще са сменили колата, ако не и повече от веднъж. Виж ние обаче, най-вероятно ще разберем как се държат 8 годишните електрички, тъй като масово ще сме новите им горди собственици.
Норвегия е за пример, но само за това как може да имаш огромни залежи на полезни изкопаеми и да не са завладяни от олигарси, а богатсвтото да се инвестира (за да носи печалба в бъдеще) и влага в благополучието на хората.
догодина всички сте на свободната борса за електроенергия, може да видите съседната статия в Дир какво се случва там и какви цени се въртят. После се замислете за бойлерите и климатиците си, сметките и пак елате си правете сметка за ел колички.
Поредното подвеждащо заглавие на ДИР? "...94% дял на електромобилите" - от всички коли в страната?!? Да, ама не. 94% е дялът на продадените през август 2024-та автомобили, които са селектрическо или хибридно задвижване. Това, на фона на автопарк, за цялата държава, от 5403397 коли, от които 689196 имат електрически двигатели, а от тях - 205275 са хибриди. Не че електричките и хибридите са малко, но в никакъв случай не са 94%, а само 12.7% от всички коли в Норвегия.
Заглавието и информацията са идиотски и подвеждащи. Иначе Норвегия е поставила и световен рекорд по заплати май. Чисто на глава... да не ги мислим тях...
Е така, само защото норвежците вече си имат хубави бензинови коли за през зимата. Тези електрички са им за ходене до магазина в града
но трябва и да се отбележи, че сервизите са пълни с ел.автомобили заради батериите. Ел.кола може да си купиш много евтино, но батерията е много скъпа!
Електричките там се купуват благодарение на грантове, сериозни данъчни облекчения и всякакви изкривявания от този сорт. Въпреки това общия пробег на ДВГ спрямо електрички е 95% в полза на ДВГ. Тоест електричките се ползват като втора кола.
Ганьо, както винаги, дава акъл в коментарите на държава, която има 6 пъти по-голям БВП на калпак от БГ и 12 години по-дълга средна продължителност на живота от Ганьовците. Научи се, Ганьо, че понякога е уместно да замълчиш, докато пушиш поредния боклук в бълващия черни кълбета дизеляк в задавения от смог град. Чувството за мярка, да знаеш, е върховна ценност.
колко струва токът в Норвегия и зелен ли е? За един преятел питам...работи за едно от 76те НПОта в България и все обижда на бай ганьо..макар да не я е чел.
За Ганьо е типично да си мисли, че някой все го работи. Нали той е центърът на вселената. Друго типично за него е, че си мисли, че разбира от всичко. Или че е чел повече от другите. Не, не си чел повече от другите, Ганьо. България е на опашката в ЕС по четене на калпак. А ти си добро потвърждение на тия стереотипи, Ганьо.
когато се публикуват числа е добре да се даде източника.... упс... ама да не е баба Гица от Сусурлево източника