Над 22 000 младежи са получили ценни кариерни съвети чрез образователната програма #YouthEmpowered
Подкрепата на младите и развитието на техния потенциал е сред основните приоритети за Кока-Кола ХБК България и една от устойчивите дейности, благодарение на които създаването на едно по-добро бъдеще винаги е изглеждало с крачка по-близо. Като отговорна компания, развиваща и подкрепяща местните общности, през 2017 г. Кока-Кола ХБК България стартира образователната програма #YouthEmpowered в партньорство с Джуниър Ачийвмънт България. При създаването на програмата компанията си залага амбициозната цел да обучи общо 23 075 младежи до 2025 г. в България, като дял от общата цел на групата Кока-Кола ХБК да обучи 1 милион младежи за същия период в рамките на #YouthEmpowered. Екипът на компанията е мотивиран да изпълни целите си предсрочно. Към момента общо над 22 300 младежи от различни области на България са получили ценни съвети и уроци, които са развили техните умения и са им помогнали за плавното навлизане на пазара на труда след завършване на образованието им, както и за успешната им реализация в страната след това.
"В Кока-Кола ХБК България вярваме, че една от основните стъпки за изграждането на общото ни по-добро бъдеще е качественото образование, развиването на потенциала на младите хора и тяхната подготовка за един успешен кариерен път в България. Нашето утре е в техните ръце и именно затова продължаваме да развиваме и надграждаме програмата #YouthEmpowered, за да предоставяме на младежите ценни умения и знания, да им предаваме от своя опит и да им помагаме да направят успешно първите си кариерни стъпки. Упоритата ни работата до момента вече дава своите резултати и това още повече ни мотивира да продължим да инвестираме време и усилия в посока развитие на уменията на младите", коментира Мая Иванова, мениджър "Корпоративни партньорства и социална отговорност" в Кока-Кола ХБК България, и допълни - "Благодаря за ангажираността и отдадеността на всички експерти в екипа ни, които са сред лекторите в програмата, както и на всички наши партньори, благодарение на които тя е факт."
В продължение на 6 години програмата #YouthEmpowered осигурява пълноценна подготовка на хиляди младежи на възраст между 16 и 26 години от цялата страна, като в момента се фокусира основно върху две целеви групи: ученици в последните години на гимназиално образование и студенти. В основата на програмата стоят нейните ментори, сред които редица експерти - служители на Кока-Кола ХБК България, които доброволно отделят от своето лично време за развитието на участниците в инициативата. До момента над 460 специалисти са отделили близо 4 000 часа, в които са подпомогнали хиляди младежи у нас в развитието на личностните им умения и бизнес компетенции, чрез специализирани уебинари, кариерни следобеди и обучения за повишаване на личностни умения и бизнес компетенции в областите: продажби, финанси, бизнес планиране, управление на проекти и други.
Програмата се реализира в партньорство с редица образователни организации и институции, сред които Джуниър Ачийвмънт България, Teen Station, SoftUni Digital, Американски университет в България, Софийски университет "Св. Климент Охридски", Нов български университет, Университет за национално и световно стопанство, Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий" и други.
"Участието ми в #YouthEmpowered като ментор ми помогна да доразвия комуникацията си със следващото поколение. Обнадежден съм и още по-силно мотивиран да помогна с каквото мога за опазването на околната среда, за да може следващото поколение да се фокусира повече върху сбъдването на своите мечти, а не върху поправянето на нашите грешки. Трябва да комуникираме помежду си, трябва да споделяме, да мечтаем заедно, да спорим помежду си. Програмата #YouthEmpowered ни позволява да комуникираме точно по този начин с нашето бъдеще, което, само по себе си, е нещо огромно.", споделя един от менторите на програмата - Венцислав Къчовски, ръководител отдел "Околна среда" в Кока-Кола ХБК България.
Програмата #YouthEmpowered ще продължи своята дейност и през цялата 2023 г., с нова серия от вълнуващи срещи и обучителни инициативи, които ще бъдат пресечна точка на младежите с бизнеса и ще продължат да развиват техните умения и потенциал.
Материалът е предоставен от Coca-Cola.
НАЙ
България подписа с "Уестингхаус" и "Хюндай" договора за нови мощности в АЕЦ "Козлодуй"
Алтернативният бюджет на ИПИ: Връщане на разходите на нива под 40% от БВП
The Macallan представя в България юбилейната си колекция Time : Space
Уорън Бъфет намалява дела си в "Епъл" и "Банк ъв Америка"
България подписа с "Уестингхаус" и "Хюндай" договора за нови мощности в АЕЦ "Козлодуй"
Алтернативният бюджет на ИПИ: Връщане на разходите на нива под 40% от БВП
Наемите в България са едни от най-недостъпните в ЕС за нископлатени работници
Уорън Бъфет намалява дела си в "Епъл" и "Банк ъв Америка"