Началната такса на такситата скача: между 2 и 3 пъти
Досега тя не можеше да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа в населено място с повече от 50%
Обратно в новинатаКоментари - Началната такса на такситата скача: между 2 и 3 пъти | Бизнес.dir.bg
Коментари
По конкретно с две до три пъти увеличение на първоначалната такса и 50% па пробега на км. - ДА по- конкретно няма на къде. Бойкот на такситата, поне това е лесно!
И сега вече никой няма да им пътува в кочините... Освен някой съвсем и безнадеждно закъсал...
на 18.12.2020г. в Държавен вестник бяха обнародвани два нови наказателни състава, съдържащи се в чл. 234г от Наказателния кодекс – затвор за нерегламентирания превоз. С други думи: всичко, що не е автобус или такси не може да превозва пътници срещу заплащане. Това значи, че нито един хотелиер не може да предлага трансфери на гостите си с леката кола на хотела, никой туроператор няма право да организира бутикови пътувания на индивидуални клиенти или малки групи, никоя младоженска двойка няма възможност да наеме лимузина за специалния си ден, а ако пристигне известен артист – ще се вози на такси или с градския... Не знаем дали сега стана ясно. Защото от месеци не е – нововъведенията в НК, промъкнати през Кодекса на търговското корабоплаване и забраняващи т.нар. „нерегламентиран“ превоз на пътници са... Вие ги определете. Туризмът, уважаеми Народни представители, е креативна и гъвкава професия, в нея се влага сърце и душа, а резултатът е усмивка и спомен за цял живот. Вие направихте така, че резултатът да е затвор до 3 години. Искрени поздравления! И тук ще се върнем на фактите: По инициатива на лоби, наричащо себе си „Конфедерация на автобусните превозвачи“ в допълнителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Кодекса на търговското корабоплаване бе добавен и новият член 234г от НК, който предвижда затвор и отнемане на имущество (не задължително собственост на „престъпника“) за превоз на пътници без разрешение и срещу заплащане. Честа Ваша практика – без обществено обсъждане, тихомълком, през допълнителните разпоредби на съвършенно друга материя. До обществена дискусия все пак се стигна заради споделеното пътуване. Последва вето и нов натиск от лобито. Текстовете заприличаха на писани от човек, който не владее Български. И бяха приети. Без обществено обсъждане, без възможност за повторно вето, без мисъл и без слух. С подкрепата на най-яростните критици – БСП. От началото на гореописаните събития туристическият бранш сигнализира за потенциалните проблеми, обяснява причините, дава конкретни и мотивирани предложения. Но Вашата незаинтересованост, Уважаеми, е стигнала предела си! Халил Летифов – председател на транспортна комисия, не отвори писмото ни, Георги Свиленски – зам. председател на транспортна комисия и ярък критик на нововъведенията послушно вдигна ръчичка при второто преброяване, след като излъга, че ще внесе въпроса за обсъждане. Има ли смисъл да споменаваме всички Ви 240 поименно, които получихте нашите писма? Има ли смисъл от транспортна и правна комисия в парламента? Туризмът няма да изчезне въпреки пандемията и Вашата некомпетентност. Но благодарение на усилията Ви, той ще бъде наказуем
Ако вдигнат цените 2/3 от Такси автопарка трябва да се закрие защото са кочини...на запад плащаш но знаеш за какво а тук и тази цена е висока за качеството което предлагат
Българинът иска хем да е евтино хем да е луксозно ако може поне С-класа да е таксито за 50 стотинки на километър.
Много рядко го ползвам, да не кажа максимум 2 пъти в годината. Предпочитам Спарк-нови,чисти, минавам откъдето аз реша и винаги имат да ми върнат.... Единственото неудобно нещо е ,че не може да ги оставиш навсякъде. Преди месец си взех товарна-качих си боклуците и си ги откарах,без да се разправям с някой намръщен човек с анцунг.
Приятно висене по стоянките, или как беше,карате бавно на"блесна"?! Като търговец на авто части ви казвам, че с нищо не сте над мангалите!
Идват автономните електрически коли тъпи миризливи клошари. 90% от бащшишите не се къпете повече от 1 път в месеца
Господи, калко много идиоти са събрани на едно място! Вие в наредбата видяхте ли някъде посочени ЧИСЛОВИ цени малоумни бабуини?! Единствено се коментира екстраполирането на началната такса спрямо цената на километър. Т.е. няма как да ме викате от 10 километра за да стигна до вас и да ме наемете за 500 метра курс без да си платите разхода ми! И впрочем, не се сещам за нито един случай в който таксиметров шофьор да е принудил някой да му палзва услугите! Обичайно молбите са обратни: "Ама моля ви, ама колата ми е повредена, ама има сняг, ама много ви моля".
Бкшишите си преценяват ок ли им е курса.Нилой не им е длъжен да им плаща идването.Да не са ме возили и насам.
Така,така ... май напипахме цирея. Значи по празници, нощем и при кофти условия псуваме бакшишите, че ги няма. После пък ги псуваме, че ги има ама са ни скъпи. Пък в момента аз просто се лигавя. Защото съм си седнал на ракийца в петък вечер, таблета ми дрънчи от поръчки, на мен ми е през "бакшишкия", че някой трябва да ходи пеша.
Еваси и наглите куплета не стига че горивата падат те искат още пари. Първо да спрат копърките и измамниците по летището и болниците и тогава да се дървят.
Абе, кво стана с мантрата "Пазарна Икономика и Свободен пазар"?! За мантрата "Демокрация", няма да питам!
Преди ползвах много таксита, почти за всяко нещо. От както има Спарк, винаги го предпочитам. По-евтино е на средни и да си го наемеш на ден. Такситата са изгодни на къси разстояния и на дълги, но не на твърде дълги. Все пак бакшишите чакат само дълъг курс и много рядко приемат на къс. С увеличаването на първоначалната може и да почнат да приемат клиенти на къс курс, но пък вече няма да е изгодно за клиента. Тоест това решение просто ще направи таксита по-скъпи и по-неконкурентни. Хубаво е че бизнесите са свободни да имат повече лостове, но ми се струва, че увеличаването на тарифата няма да им помогне. Сега почти никога не ползвам такси, освен след запой.
Аз съм за повишаване на цените на такситата, но да е релевантно с повишаване качеството на услугата. В европа началната такса е 4-5 евро, но колите са нови, чисти, удоволствие да се качиш.
Зад всеки велик човек, който може да реши световните проблеми, спре корупцията, оправи българския футбол, стой клиент който се вози в таксито му!
Сега, с оглед напълно да подкрепят таксиметровия бранш, следва да забранят използването на личен транспорт (5 дни от седмицата) и да намерят начин да разкарат Спарк. А да, и да поразредят градския транспорт.
Работиш като такси и си доволен примерно и от работата и клиентите са доволни. И хоп държавата решава че със закон те кара да си повишиш цените. Това го няма никъде по света. Сега и другите бизнеси ще скочат, като начало кръчмите да се определи със закон минимална цена на кафето 5 лв. и 10 лв. минимална цена на алкохола 50 гр. В заведенията ще искат минимална цена на пържените картофки и шопската салата.
Тъпанари, опитват да отрежат клона на който седят, и който едвам се крепи! Бакшишите май така и не разбраха, че маса народ вече работи от в къщи, онлайн! А ти Фандъкова, какво чакаш - направи билетчето за градския транспорт поне 3 лева! А синя и зелена зона - по 3-4 лева на час! И като се вземат и данъците от печалбата на такситата - с получените пари - ехеййййййй, колко много много неща могат да си направят, поне част от временно обитаващите София!
Всичко се прави, за да се облагодетелства Спарк. Министърът е техен човек. И Юбер заради тях ги изгониха, не заради таксиджиите. И наредбата за безплатно паркиране на електрически коли заради тях прокараха. А цървулите с бензинови да плащат по 2 лв на час.
Аз и до ден днешен не разбрах как Юбер ги забраниха, а Максим си джиткат из София??? Каква е разликата? Спарк не са лоши, добра идея, но не е за хора без книжки. В този смисъл, нека да видим, може пък в бъдеще правителството да реши да върне Юбер, стават и чудеса! А е доказано, че добра услуга се постига с конкуренция, а не с бюрократични мерки.
хаххахах никога в булгаристан не съм ползввал такси рентакар е по евтин а що не подпише цената на билетчето да е 10 стинки, на лекарствата не повече от 3 лв? да има държавни таксита разбирам д а им определя цените а то пазарна ситуацията да видим как мангалите ще сколаста...
...от двоен до троен размер. Ае бегай. То е ясно че ще е троен. Двойния е само за благозвучие.
И на морето ще стане начална такса 10 лв и 3 лв. на км. Вече ще конкурираме по цени и най-скъпите таксита в най-скъпите курорти по света.
Вдигнете цените, но такситата да са като в Лондон - Тесла - нови, чисти, шофьорите с ризи и панталони, да отварят врата на клиентите, да качват багажа им , после да им го свалят Ако не го направите, вдигнатите цени ще им излезат през г.за.
А тия мангали по жълтите каруци какво правят, за да привлекат клиенти? Приятна атмосфера? Нови коли? Любезно отношение?
Най-тъпите кретени с БГ са таксиметровите шофьори!! На тях ли се подлага Банкянската маймуна???
Много странно ми звучи когато някой го нарича "таксиметров бизнес". Бай Кольо каруцаря почина наскоро, и до смъртта си не знаеше, че е бизнесмен.
От години обяснявам, че единственият начин да се гласува е с потребителски избор. Всички партийни каси се пълнят от бизнеси собственост на политици. Ако се интересувате от кого пазарувате цялата корумпирана крадлива паплач ще загине.
Началната такса е за кратки разстояния. Ако ми откаже да ме качи, нещо, което в Германия води до отнет лиценз, в България до какво ще следва, министре?
Аре пускайте Убер да ги убие тия алчни бакшиши. А и тъпите софиянци кво се бутат толко да пътуват с такси при този перфектен градски транспорт. Ще се смеете че кзвам перфектен ама елата в САЩ да видите как милионни градове нямат практически никакъв пъблик транспорт - или имаш кола или поръчваш Убер.
Ей това е ¨бизнес мисъл¨ - нямаме клиенти, затова ще вдигнем цените. И какво се очаква да се постигне, освен да спрат изобщо да се ползват таксиметрови услуги ?!
Лакомията герберопитешка край няма! Насищане ням! По-виска цена на такситата - повече ДДС и данъци от фирмите, които пак ще си ги избиват от крайните потребители, т.е. - от нас! Абе я ДГД бакшишите! Заедно с ресторантьорите и ония ненаситници по хотели и курорти! Такси не съм ползвал от години! Мога и сам да си организиррам превоза! За какво да влизам в осмърдяната, раздрънкана и (естествено) необеззаразена каруца?! След като ме е изнудвал да му платя определена сума, щото иначе не иска да кара изобщо - все му е малко! За да гледам кирливия непран с години ангуг на небръснатия и непрекъснато дрънкащ глупости и псуващ бакшиш?! За това ли? А, да - и да се чудиш дали не си хванал бълхи и въшки след всеки превоз. На всичкото отгоре, ако не му дадеш да разбере, че си от София и си наясно с движението, ще те прекара от Подуене до Паметника Левски през НДК! Помпите отделно! Аре у лево, бакшиши долни!
Поне в София големите фирми са собственост на мутри и то от едрите, сикаджии като Трактора, а пък ОК са на Цеко Минев (ПИБ), йелоу са и те на някакви варнески мисля мутри...
Така и не разбрах защо цените на бакшишите трябва да се регулират от държавата? Защо не се регулира цената на бахура, примерно?
Те като дойдат пак Убер или некво подобно тука ще им разкажат играта на тия ебани такситата, или по-добре да викна бай Пешо да му дам 2-3 лева за гориво и да ме закара до некъде
Сега баничарите ще поискат минимални цени: Баничка - 5лв. Боза - 3лв. Айран 250мл. - 2.50лв.
Правителствот и дупе дава особено Агата само и само стачки да няма преди изборите Но за неправилно отчитане на километрите с така наречените помпи ще има ли конфискация на мърлявата лека кола
Вместо да въведе максимални цени, за да се бори с копърките, определяме минимални. Ами защо не сложи фиксирани цени направо. 20 ст на километър
А ще ги задължат ли са са изкъпани и да не миришат? Ще си измият ли колите? Ще ги направят ли по-любезни и възпитани? Щото не може само да искаш. В крайна сметка, това е услуга. Ако не я предоставяш качествено, разчиташ за избиеш от цена. Но това ще е до време.