На север през ледовете или на юг през Суецкия канал: Кой морски път е по-сигурен

Преносът на стоки през северните морета расте, но ограничено. Експерти обясняват защо

Обратно в новината

Коментари - На север през ледовете или на юг през Суецкия канал: Кой морски път е по-сигурен | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

това пропагандно сравнение на двата пътя е като да искаш да отиваш да живееш в расия а не в америка.Защо ли е така!?))) както казал народа : "на баир лозе" това е путянината расия

по средата, по пътя на коприната с влак, китайците вече са го направили докато запада се чуди, хем по-бързо хем по-евтино

ей не се стърпя пак да свържеш тая статия с лошия Путин и Русия, нали? хехех ей промити пилешки мозъци ве

добре, че задръстиха канала да разберем какъв трафик минава от там. През Северния океан минават само рисковите играчи.

Я си обикаляйте около Африка! Топло е . Забавлявайте се.

това са глупости на търкалета Всеки който се е занимавал с морски превози ще ви каже че екипажите са на 99 процента от индуси съгласни да работят и рискуват живота си за без пари. А да вкараш индус насред Арктика навън на палубата при -50 градуса в бръснещия вятър - тва не го вярвам. А и кво ще стане със стоките в контейнерите ? Примерно на колите и двигателите в контейнерите трябва да ги зареждат в Китай със зимен антифриз и то направо концентрат или въобще да ги източат и вече стоката като стигне примерно до Лондон още разходи да зареждат нормален антифриз. Тая работа ако можеше да стане руснаците намаше да строят в никъв случай БАМ и да я дублират ами щяха да си превозват стоката през Арктика

Предполагам негативите се обобощават до "Русия, Путин, Крим, хибридна пропаганда със Спутник"

Въпросът за сигурността в заглавието ви е ирелевантен. Това е все едно да питате Да пия или да отида да гейпарад?

През Северния маршрут мина само който си плати, както е през Суецкия канал. За жалост след подобрените жх връзки и установяване на маршрута през Казахстан, Русия и Беларус Северния морски път остава непривлекателна опция само за извънредно големи товари.

Абе на юг си е зима, кога тук е лято.

Е, то добре че Домакините/Дир.бг - НЕ поподхванаха “анализ” откъм Вортекса+КухатаЗемя+Марсианците....:-))))))) ...а Сериозно : А. СеверниятПът - Отдавна Е Реалност ! - през зимата Е на колела по Ледена магистрала, а След размразяване - виа И нормални кораби (т.е. НЕ ледоразбивачи) ...НО ! - касае Единствено&Само северът на Америка. ...за в Руски земи/води - НЕ се отнася. Б. СистематичноДоказаните попълзновения на Кремъл (И по вода, И по въздух..а И Под вода ) в Този район на Америка - идентифицират Отново че КремълБесовете са ВрагНомерЕдно на Нормалното по ТазиПланета ...което Отчетливо насочва Защо и Кой би Имал интерес да спретне тази “странност” Сега в Суецкия.

Плаването в тропика и умерените ширини е различна манджа от плаване в ледови условия. Това го знае всяко дете. За това и някои кораби имат ледови клас , а други не. Безпорни са предимствата по Северния път. Въпросът е има ли достатъчно кораби с ледови клас да пътуват по този път. Сигурен съм,че не. Но така или иначе след видимото сближаване на Русия и Китай, този път ще набира скорост с всеки изминат ден.

нищо няма да набере Китайците м момента усилено изнасят производството в Африка заради цената на труда Докат го пуснат тоя Северен път след 10/20 години- щото трябва да се построят и достатъчно кораби за там и ще се окаже че новия Китай е в Кения Етиопия и Мозамбик

Много добър коментар!! Щях да пиша нещо подобно. Добавям - корабите с ледови клас ще излизат и доста по-скъпи като конструкция и оборудване.

Добри въпроси, Колега ! ..съобразно мои скромни наблюдения : - храни - Се превозват в хладилни контейнери...значи Поддържат Конкретна температура - коли - по дефиниция при Дълги пътувания по вода - Са с малко или източени течности...отделно че Там (докато пътуват) НЕ се очаква да работят, особено пък на старт-стоп режим

Ммм...значи Да очакваме Сблъсък Китай-Франция&Англия...а Руските “съветници” - то Е константа,.,

Русия - всъщност има Доста хърмър с Китай. ..а Северът в Руски земи/води - е Безсмислен (засега) освен за Локални/Руски необходимости... - та Пак опираме че Трябва нормализиране на Кремъл

Та каква територия има там Русия... Няма такова нещо. Това са територии на САЩ и Канада ... и Крим не е руски и японските северни острови не са руски и т.н.....

НЕ се притеснявайте, Колеги ! - Всичко ще Си дойде НаМястото ! - но Единствено&Само при Нормализиране на Кремъл.

Грубо измерено с гугъл ърт Варна-Шанхай по северния път е 21000 км, а през Индийския океан и Суецкия канал - 16000 км. Същото съотношение ще е и до кое да е пристанище в Черно море а и в по-голямата част на Средиземно море. Т.е. до Ротердам или Хамбург може и да има смисъл да се минава от север, но не и до Истанбул, Констанца и Пирея (най-големите пристанища около нас).

Тъй де ! - Трябва Нормализиране на Кремъл.

Разбира се, че южния път е за предпочитане. На юг има само Алкайда и Ислямска държава, да те колнат. А на север, майко мила ! Не стига, че бели мечки, ами и пияни диваци и варвари, при това насрани руснаци, водени от джуджешка орка с акъл на ленинградско паве.

Ех тази Русия, то не са ваксини, северни пътища, танкове, хиперзвукови оръжия...а в България в руские магазини - водка и сальодка. Когато в Техниполис се появи руска перална или ютия, значи са започнали да стават конкурентна държава.

Перални и ютии прави кой ли не :) Съвсем по друг начин стоят нещата с атомните ледоразбивачи и плаващите цистерни за втечнен газ на руснаците. Другите просто има да мечтаят за тях. Поинтересувай се по въпроса и не пиши глупости.

великая, могучая!

Не се споменава с колко ще се увеличи жената на корпусите на корабите за да придобият ледори клас, да не говорим че, една авария на северния път, не е като същата в Суец. Карай да върви. Всеки има право да си рекламира "стоката".

Ако по Северния път стане блокиране на трафика като това в Суец (примерно буря, замръзване на ледовете или нещо друго), и има масов трафик, сигурно немалка част от моряците ако не умрат в студовете, поне ще имат измръзвания, от които ще загубят крайници. И много кораби ще замръзнат или ще имат повреди. Сегашното блокиране на транспорта, случило се веднъж на 30 години, ще ни се струва като лека шега.

Да си карат мурзилките корабите през леда ?

Лошото на северния път е че минава покрай гладни диваци. В тези територии не са виждали цял хляб от векове. Същите тези хора като пътуват покрай Сомалия правят десанти и обират масово храната от сомалийските села по крайбрежието. Да се пътува близо до техните територии е самоубийство

Ми те американците си напарвиха цяла военно-морска база в Джибути...ама им се наложи да вземат храна от китайците щото така и не се оправиха със сомалийците, та значи казваш от глад са готови и на Север да крадат манджа;)

Че точно в Технополис е пълно с руски телевизори, перални и хладилници, вярно че отпред пише Филипс, Кенди или Либхер ама отзад на малката табелка пише произведено в Русия-)

Е, що за реплика. Ами ще си купиш ли руска ютия, телефон, компютър, пералня , телевизор и т.н. до автомобила на паркинга (гаража). А това за транспортните средства - дори да си прав, не пречи рекордьори по пренос на втечнен газ да не са руснаците, затова наблягат на тръбопроводния.

Де е Мурманск, де е Европа. Още толкова разстояние.

тъпо сравнение. Ако сравняваме до Гърция (чиито пристанища бяха взети под аренда от Китай) то цифрите са точно обратното. Кой ша ти мъкне от Мурманск по разбитите пътища стоки към Европа??? СтъКМистиката си личи, че е руска.

Не предполагах, че в България има толкова много специалисти и експерти в областта на корабоплаването!

много време имаш.

Колко пари получава сега русия от транспорт на стоки изток-запад - НИЩО. но пък ще почне да поучава, ако корабите почнат да плуват там. Е, ясно е защо е тая статия...

Кравария, както и "представителите" на Канада и някои еврогейски дуржави могат само да духат пи севррния морски път(източен) според тях, пък да си ползват западния си техен, боли го Путин оная рабо кво са заявили...иначе норвежците могат "сигурно и надеждно" да бичат покрай добра надежда....

Дип, че пирея не е далеч от Булгаристан викаш....смехурко

То Варна е най Важното пристанище в Европа според Голю Босев...Ротердам ряпа да яде хи хи

Гладен руснак северен път сънува :)

Да де, ама в момента на Север е минус 24 градуса и всичко е в лед. Тия ледоразбивачи явно без пари работят. Като се появят самолетите на слънчева енергия ще стане още по- интересно.

Кой нормален ще се зайграе с руският кендзеф бе блядки?

Смях се със глас. Тази статия е писана от човек без никаква представа от морска логистика или търговско корабоплаване и е просто пропагандон.

Няма Северен морски път, защото на север от Рассия е суша(Хиперборея). Вижте стари карти. Нова земя не е остров, а част от нея. Лъжат ни.

Ти пък какво разбираш от логизтика. Плавал ли си в северните райони

Толкова безумна статия скоро нещо сериозно бе появявала! Авторът е пропуснал дали забележи,че главните пристанища за товарооборота са Шанхай , Сингапур, Гуанджоу, Хонг Конг, Сурабая и др. все разположени доста на юг Дори до Тянжин е много по-кратък пътя през Суец.

Ако беше възможен рентабилен транспорт, мисля, че досега щяха да използват северния път. Нямаше да чакат някой да блокира канала.

даваш ли си сметка, че си част от еврогейска държава и ние сме най-добре, когато Русия си прибере пипалата?

мурманск е новият шанхай. Всички стоки към Мурманск пътуват.