Марек Слачик, член на топ мениджмънта на чешката PPF Telecom Group даде ексклузивно интервю за 24chasa.bg относно актуалната ситуация на българския телекомуникационен пазар, бъдещето на bTV Media Group и другите дейности на един от най-значимите чуждестранни инвеститори в България.

Статията описва как PPF са направили оферта да придобият Bulsatcom, но не са спечелили търга, тъй като тяхната оферта е зависела от одобрението на антитръстовата комисия. Но източници твърдят, че скоро след това продажбата на Bulsatcom се е осъществила с друг купувач, но без уведомление към антитръстовия регулатор, както е по закон.

"Публичната информация за структурата на сделката с Bulsatcom дава основание да се мисли, че чрез серия от трансакции, победителят в търга - Viva Corporate Bulgaria - е бил финансиран от собственика на Vivacom Bulgaria, който очаква заемът да се изплати в натура под формата на мрежата на Bulsatcom. По този начин нашият конкурент би могъл да прехвърли реалната икономическа стойност на Bulsatcom на себе си. В такъв случай, КЗК би имала задължение да разследва това. Надяваме се тази информация да не се окаже вярна и че КЗК ще предприеме необходимите действия за защита на конкуренцията на пазара и по-важно, на потребителите." казва Марек Слачик в това интервю.

Статията продължава с това, че PPF заявяват, че очакват да оперират на пазар, който е регулиран чрез пазарни механизми, гарантиращи честна конкуренция и правила. "Ние (PPF) приветстваме разглеждането на сделката, което КЗК започна след като стана ясно, че Комисията не е получила уведомление за концентрация, както е по закон. Очакваме с интерес заключението на Комисията."

PPF инвестира сериозно в България от много години не само чрез мобилния оператор Yettel. PPF притежава също технологичната компания CETIN, инженерната компания Škoda Transportation, bTV Media Group.

И именно bTV е в центъра на спекулациите относно продажбата си през последните месеци. "Аз мога категорично да заявя, че не планираме продажбата на никоя от нашите компании, включително bTV Media Group. Заявявали сме многократно и сме доказали, че сме сериозен играч на българския пазар с дългосрочни цели".

PPF има близо 3000 служители в България с принос от близо 200 милиона лева. Цялата група оперира в 25 страни, притежава активи за 42 милиарда евро и има почти 80 000 служители глобално.