Край на най-голямата мирновременна операция за репатриране на британци
И последните клиенти на "Томас Кук" се прибират на Острова
И последният контингент от блокираните в чужбина летовници след фалита миналия месец на британския туроператор "Томас Кук" ще се приберат в Обединеното кралство. Това ще стане с полети, заминаващи днес. По този начин се слага край на най-голямата мирновременна операция за репатриране на британски граждани, предаде Ройтерс.
Британската Гражданска въздухоплавателна администрация обяви, че се очаква 4800 души да се приберат с 24 полета днес. Последният полет ще бъде от Орландо, Флорида, за Манчестър и се очаква да кацне утре сутрин.
Директорът на въздухоплавателната администрация Ричард Мориарти заяви: "За първите 13 дни сме създали необходимите условия за връщането в Обединеното кралство на около 140 000 пътници и изразяваме задоволството си от факта, че 94 процента от летовниците са се завърнали у дома в деня на първоначално определената дата на заминаването си".
Британският министър на транспорта Грант Шапс беше заявил, че правителството ще търси начини да възстанови част от разходите по връщането на туристите у дома както чрез трети страни като например застрахователите, така и чрез активите на фалиралата компания.
На 23 септември, само броени часове, след като най-старият туроператор в света не получи нужното споразумение от кредиторите, за да продължи дейността си, британската Гражданска въздухоплавателна администрация предприе операция "Матерхорн" за връщането във Великобритания на 150 000 души.
НАЙ
ЕК: Разследването на споразуменията с "Боташ" е приключило, няма нарушения
Франция присъедини ядрен реактор към електропреносната си мрежа за пръв път от 25 г.
Десет решения на проблема с медицинските сестри
Бъдни вечер и Коледа - колко средства са нужни за празничната трапеза?
ЕК: Разследването на споразуменията с "Боташ" е приключило, няма нарушения
Франция присъедини ядрен реактор към електропреносната си мрежа за пръв път от 25 г.
Бъдни вечер и Коледа - колко средства са нужни за празничната трапеза?
Тежка година за автомобилните производители в Европа