17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Позиция адмирали. Да бе, тия са обучени и форматирани в САЩ. Това е американска позиция.

Да се харчат 65 милиарда долара за да се дублира нещо вече съществуващо е безумие. Каквито и възможности да отваря на Турция в политиката и дипломацията, пак си безумие. Добре, ще го построят. Добре, ще заобиколят дипломатическите съглашения. Добре ще си увеличат военно-геополитическото влияние. Как това ще им дръпне икономиката напред???

Ако Ердоган мисли да извива ръце, вероятно ще му спретнат Кюрдска държава и честита 100 годишна война. Кюрдите отдавна са готови. САЩ оставиха на талибаните добро количество оръжие и оборудване.

Босфора е твърде "тесен" за трафика, който минава от там. Турците им трябва новият канал не толкова заради военните, колкото заради бизнеса. А и конвенцията от Монтрьо не се засяга, защото Дарданелите все още са неизбежни.

Когато икономиката и военния комплекс на една държава са силни, те могат да си позволят това! Турция постоянно е във война по южната си граница, т.е. има тренирани военни, отделно при Ердоган, добър или лош, направи икономически бум. Нито САЩ, нито Русия могат да диктуват на Турция какво да прави в своята територия. Отделно има едно интересно изречение - само китайски банки биха имали финансовия ресурс да отпуснат подобен кредит! Ти да видиш - значи Ердо дефакто ще задлъжнее на Китай 65 милиарда долара, а те ще му построят канала. Ако се погледне още по-напред в бъдещето, този проект има резон. В момента Турция е във възход, но дори и колелото на историята да се завърти и Турция да участва във военен конфликт на губещата страна, при едни териториални претенции от съседите (Гърция, България), съвсем спокойно може да се преговаря до канала. Истанбул във всички случаи ще си остане в пределите на Турция. Да не говорим за краткосрочните икономически и екологични ползи за хората в мегаполиса. 1/4 от населението на турция е там. И постоянно минават някакви кораби, които вървят на ... нафта. Колко е хубаво това за въздуха, през центъра на Истанбул е пределно ясно. Едно е сигурно - светът се променя с бързи темпове. Ние трябва да се адаптираме и да си пазим нашата кочинка. И това няма да стане без оръжие. Войната Русия/Украйна показа едно - имаш ли много оръжие, можеш да се съпротивляваш качествено, дори и противника да е в пъти по-силен от теб. Закона на джунглата гласи - хищника няма да нападне животно, което би го наранило. Би го направил единствено и само, ако глада е голям. Трябва да имаме сопа под възглавницата и да не разчитаме на чертежи! Сопа означава трениран персонал и достатъчно оръжие така, че при евентуално нападение врагът да понесе големи загуби. И врагът трябва да го знае. Тогава би премислил дали не е по-добре ако има разногласия да ги реши по дипломатичен път. Защото ако имаме 10 000 мобилни ракети с 500 километров обсег всеки би се замислил, дали да напада. Отдавна се знае, че при подготвена армия в градски условия тия в танковете са самоубийци. Вижда се и от двете страни в Украйна. Има достатъчно снимков материал. За мен това е и остаряла технология, за която си струва да държиш само достатъчно на склад рпг-та, дори не е задължително да са от най-новите. Та ... друга тема. Шапка му свалям на Ердоган, а и на тези преди него - бил дикатор - ами поне си го признава, а не е както в Европа - демокрация, свобода на словото - дрън дрън ярини - я влез без маска в магазина?!? Можеш ли без VPN да гледаш руски англоезични канали? Но те цензурират, бият и глобяват демократично. Путин и Ердоган са диктатори и бият диктаторски!

Съгласен съм, но много скоро силна армия ще означава гладен народ. За това също трябва да се мисли. Щото Латинска Америка цялатяа е такава.

Новият канал няма да промени нищо... ограниченията на конвенцията от Монтрьо започват още от Южния вход на Дарданелите, преминават през Мраморно море и покриват цялото Черно море;) Конвенцията от Монтрьо всъщност преразглежда ограниченията на суверенитета на Турция върху Босфора,Мроморно море и Дарданелите наложени според Лозанският мирен договор... Някои ограничителни клаузи от Лозанския договор се запазват други отпадат, но и до днес Турция, в мирно време, може само да регулира трафика но не и да спира търговските кораби използващи Проливите по каквато и да е причина освен заради болни от опасни инфекциозни заболявания сред пътниците или екипажа на спрения кораб, което е и причината за поредицата от инцидинети в тях, предимно в Босфора заради често променящите се течения в Пролива със сложна форма, неспазването на Схемата за разделно движение в този пролив и практическата безнаказаност за нарушителите. През 1999 година Турция успя да договори с Международната морска организаци нови правила за корабите отиващи в пристанищата в Мраморно море а 2003 година турците за първи път изявиха желание да наложат задължителен пилотаж и в Проливите, изтъквайки че за периода 1982-2003 от 608 инцидента 564 са се случили с кораби без пилот... но пак заради ограниченията наложени в Монтрьо те нямат правно основание за да изпълнят това тяхно желание та и това е основната причина да мислят за строеж на канал който ще "обезопаси" Истанбул според техните изисквания. На прима виста се сещам за танкер който през 1978 се запали в Босфора и горя почти месец докато го изгасят и отворят пролива, и 2005 когато в Босфора бяха "изтървани" няколко цистерни с дихлоретан и проливът беше затворен за 6 дена... две техногенни катастрофи които едва не унищожиха Истанбул.

Ердоганя да те покани за съветник, да му обясниш колко е прос и как ще даде 65 милиарда на китайците за нищо.

Ти май не си прочел това което съм написал... или си като наш Киро, дето се прави на министър-председател-)

Бай Тошо и той канал до София тръгна да строи. Но не стигна далеч.

Ердо защо си купи С400 Триумф? За да пази Турция от САЩ и Великобритания. САЩ никога повече няма да е велик отново.

Турция го играе двоен агент. САЩ вече са проучили благодарение на тях цялата технология на C-400.

Трябва да реализираме ЖП връзката Александрупулис - Бургас - Варна - Русе, за да елиминираме турския фактор, ако някога ни се наложи.

Бих добавил Бургас- Дурас, географското положение е перфектно, проблемът е, че нямаме качествени политици, които да го направят.

Никой не е по-силен от природата. Преди десетки хиляди години хора не са населявали планетата. Ние не можем да живеем без планетата Земя, но планетата Земя може без нас.

Бате Бойко ли говориш или за Мавъра и чехъла ?Щото това да свръхчовеци ебаха пейзажа за броени годинки!

Обясни!!!

Първите сведения за организирани общества на хора датират от преди 300 000 години.

Този проект ще промени всичко в Черно море. Най-важното не е обвързан с никакви договори. Колкото си искат военни кораби могат да влизат и да излизат, нооо само ако Ердоган е съглаен. Сигурен съм че турците достатъчно добре ще го изпълнят че да не може да мине някой, кой те не пускат. Всякакви товари ще могат да минават и във всякакво количество. Това сега не е възможно защото връзката е през центъра на Истамбул и не е безопасно за хората. Аз мисля че този канал е в български интерес, защото ще направи Черно море по-интересно и икономически и политически и военно.

Народа им е приматски най ниско ниво .Турчин с акъл няма и това е доказано с векове .

Ама къде е Турция, къде е България. Били сме на "три морета" сега сме по-жалки от всякога. А Турция е фактор, с който всеки се съобразява.

България е била на три морета на два пъти, общо 21 години в цялата си история.

Ние като сме най умни и можещи на света сме икономически най силни. Военно ако не сме ние НАТО ще е джудже. Въобще какви са верно турците в сравнение с нас

не мога да хвана идеята на проекта. Какво се цели - да се спират неудобните плавателни съдове ли? Ако са търговски, те просто ще си минават през Босфора. Ако са военни, нали могат юридически да спрат всеки военен съд да мине през Босфора (претекст ще се намери). Да усилят трафика - няма нужда, щом досега Босфора е бил достатъчен, то и занапред ще е.

Държи Турция с вързани ръце. През новия кораби ще могат да заобикалят забраните като си плащат щедро.

целата е да се избяга от Колективния Колхоз, като стане втория канал, ще затлачат Босфора и ще стане плитак, сиреч няма да става за кораби, след което ще плащаш такси през новия , това е, а ние ще купуваме всичко руско с турска надценка, защото сме атлантици на черноморието!

по-лесно ми изглежда просто да бутнат тези кинти където трябва и да си развържат ръцете... след което ще могат да извиват други както им харесва.

През единия ще влизат през другия ще излизат

От подобряването и облекчаването на транспорта през протоците, България може само да спечели. Подкрепям този проект!

65 милиона или 65 милиарда?

Готин