Коментари - Кога ще спре продажбата на нови бензинови и дизелови коли | Бизнес.dir.bg
назад

Кога ще спре продажбата на нови бензинови и дизелови коли

Девет страни-членки предлагат около 2030 година в ЕС да се прекрати производството на автомобили, задвижвани с двигатели с вътрешно горене

Обратно в новината
| Автор: 3e-news.net

Коментари - Кога ще спре продажбата на нови бензинови и дизелови коли | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Няма да сме живи по старите.

Да ги спират още сега и да пуснат части за старите до 2000г, защото те има шанс да изкарат поне още 10-20 години, а някои и 50 с правилна поддръжка!

Питайте американците, защо скриха разработките на Тесла, защо крият други разработки - все даващи даже към омента на човеците по-безопасна и полезна енергия от тази изличана от Земята (петрол, газ и т.н.), а после се прилагаа остарели технологии за обработка, които също са голям фактор в мръсотията. Ами самолетите!? Ами военните!? Ами политиците!? Е, вие сте прости ора, както казва вожда ви Боко, така че подкрепете пасмионата пак на "избУрите". Халал да са ви тия унищожители на България, сами си ги избирате и няма да се оплаквате!

Всъщност - проблем с екологията при ДВГ изобщо НЯМА ! Точно така - НЯМА ! Има едно нещо което се казва "заводско газово" и то работи с пропан-бутан . ( може и с метан ). А пропан-бутан си има в изобилие , за поне 100 години напред ! Ноооооооооо .... Ето тук вече е проблема ! Пропан-бутана НЕ Е демократичен ! Щото идва от Братска Русия !

Представям си бъдещето така....Люлин, 23.00 часа.....паркинга пред един панелен блок,8 етажа, 4 входа......от всеки балкон върви кабел,средно 100-150 метра до близката кола, всички зареждат преди утрешния работен ден....а едни цигани се прокрадват тихо в мрака и събират кабели....))))

До Емил_Теофанов, Г-н Теофанов, уважавам избора на всеки. Да си карате със здраве Вашата кола, бихте ли ми обяснили обаче, кое прави Вашия автомобил по-екологичен? Казвате че Вашата батерия вече имама 5500 цикъла, похвално, но, рано или късно ще излезе от строя.... какво ще стане след това с нея? Знаете ли, или от Вас на буклука а от там на сетне не Ви интересува? След Вашата кола, не мирише на изгорели газове и не се отделят вредни емисии - похвално, моите уважения за това, но, от къде идва за зареждане на колата Ви? Да Ви кажа от сега от сега, от едната страна е Вашия контакт, а от другата е един комин... Мда и Вашата кола си има ауспух, е не си го возите с Вас по пътя, но въпреки това го има... Сега искам да задам един въпрос....Не ми се сърдете, ама ми е чудно... Казвате, че Вашата кола е на 150 000 км и имате 5500 цикъла на зареждане на батериите.... Вие на всеки 25-30 км ли си зареждате батериите, и, по колко пъти на ден... защото излиза, че ако ги зареждате по веднъж на ден, я имате тази кола от....15-сетина години.... Вижте, няма митове за живота на литиоево-йонните батерии... Това е позната и изпитана технология. Всеки от нас я носи в джоба си... най-малкото... Проблема не е в това, че ДВГ-то отделя вредни емисии - технологично човечеството е на такова ниво, че каквото и да прави отделя вредни емисии при добива на енергия, проблема е в технически неизправните МПС-та, които се движат по улиците и не говоря само за България...

Електромобилите ИМАТ своите предимства , но те НЕ МОГАТ изцяло да заменят ДВГ ! Най-малкото защото , към момента НЯМА такава Държава , която да разполага с толкова много АЕЦ ! Да ! АЕЦ !!! Щото нощем когато електрокарите се зареждат , слънчевите батерии НЕ работят ! А само с вятърни перчици които ЗАМРЪЗВАТ през зимата - работата НЯМА как да стане ! Представете си само 3 милиона електрокара влючени на заряд нощно време в БГ ! ОТКЪДЕ ще дойдат толкова мощности ??? От студения резерв на Доган ли ? Едва ли ...

Те тези неща са смятани! Ако утре целия автопарка на България премине на електричество, ще са нужни минимум 6 блока по 1000 мегавата (при запазване на сегашните мощности) като много по-реалистични са 10-12 блока ( с цел покриване на потребностите на транзитни превозни средства и осигуряване на допълнителни мощности за резерв, по време на планови ремонти на основните мощности или аварии). И това е по-малкия проблем.... по-големия проблем, е че електропреносната мрежа е тотално неспособна да понесе подобни натоварвания! В Холандия го смятаха, за д апреминат на изцяло електрически транспорт ще са нужни инвестиции в рамките на 450 милиарда долара...

Лошото е, че нищо не е смятано, защото то е по силите на един осмокласник. Ама да е учил не дистанционно, а по онази програма на СПТУ, от 1975г. Та ето я сметката за др. Емил_Теофанов. Батерийте на електромобилите са 25kWh, за нисък клас, 75 за среден и 100kWh за висок клас, примерно за бърза сметка на пръсти. Казвам kWh а не kW защото едното е мощност, а другото количество енергия. Това само за пояснение. Та имаме 3 милиона автомобила средно по 75kWh = 225 GWh. Нека зареждаме за 8 часа тогава са необходими мощности от 28GW по 8 часа = 225 GWh. Сега сметката излиза. Въпросът е от къде да вземем тези 28GW мощност ? При хилядниците (1000MW = 1GW) ще ни трябват само някакви си 25-30, а за по малки блокове съответно още повече. А се пита и кой ще пренесе тази енергия по мрежата? Може би се предполага да се използват .... " и големи кофи или цистерни" ? Сега за блока. Ами всеки апартамент е захранен с 15kW мощност, та като решите да си зареждате колата, нали разбирате какво става? Или нищо не разбирате? Пак повтарям, всички сметки са по силите на един ОСМОКЛАСНИК, но не дистанционно обучаван. А политиците са още по-зле. Те са като малките деца. Нищо не разбират, но иамт много хубави идеи, които нямат покритие. Като онова момиче Грета Тумберг, не си стои в училище да научи основните закони на природата, а дава акъл на разни полуграмотни политици, а те се хващат за думите без да мислят. Ако беше учила щеше да знае ... ама не. Та, трябва да се учи за да се ЗНАЕ!!!

Ако това стане то след 8-10 год производството на електромобили ще бъде СПРЯНО като неефективно!!!

А самолетите, които бълват тонове отрова директно в атмосферата КОГА ще са на ток ?? А корабите, със платна ли ще ги пуснете в океана да ви пренасят стоките от фабриките на света Китай ?? Ами , милионите Тирове които като хлебарки кръстосват денонощно пътищата и разнасят стоки със соларни батерии ще ги пусните да носят по 20 тона стоки ??? Ами огромните снегопочистващи машини през зимата , ами валяците , багерите , самосвалите които ремонтират и строят нови пътища през пролетта, лятото и есента и на тях ли ще сложите батерии ??? Асфалта за пътищата се произвежда от петрол , ами бетоновозите , бетонпомпите с които се строят жилища и не само , ами тракторите kоито обработват земята , ами комбайните които събират зърното ??? На някаква Утопия ми прилича това безумие ,..като Оня никъде не построен обществен строй КОМУНИЗМА!!!;))

Плаче ми се от количеството невежество в някои коментари тук. Тъкмо миналата седмица навъртях 150 хиляди километра със моя скромен, (7-годишен вече) Нисан LEAF, и държа да заявя публично, за пореден път, че покупката на този автомобил през 2014 беше едно от най-добрите ми решения. Хора, проумейте вече, че нефтомобилите са една неефективна, допотопна, шумна и миризлива отживелица. Десетки пъти съм обяснявал на приятели и колеги защо електромобила няма нужда от скоростна кутия — патерица за неефективните ДВГ... Сега не ми се пише надълго и нашироко, само искам за пореден път да опровергая пропагандата на Катран-Кюмюрджийското лоби, че видите ли, литиево-йонните батерии се скапвали след 3 години. Е това просто НЕ Е ВЯРНО! След 7 години, 150,000 км пробег, и над 5500 зарядни цикъла (мизерната) 24-киловатова батерия на Нисана дава около 100км зимен пробег, и 120/130км летен на зареждане. Не вярвайте на Катран-Кюмюрджийското лоби, което държи половината световна власт. Бритиш Петролиум още през 2008 закупи патентите за графенова, супер-кондензаторна батерия, която дава ~1000 км пробег на зареждане, и тежи само 120 кг. Шибани Катран-Кюмюрджии! Отровиха планетата.

А гуми купуваш ли си? Щото май се произвеждат от петрол? И кажи какво ще правим бензина след дестилацията? И какво ще правим когато 3 милиона автомобила се включат към тока? Ще вдигнат акциза?

Хайде сега опитай да я продадеш, да видим кой ще ти я купи! 7 годишна на 150 хиляди, почти нова.

Просто се опитвам да си представя как изглежда едно пътуване до морето с твоята кола... Дрямка за зареждане на всяка станция и след 28 часа си там...

Нямаш проблем. Обаче защо ще ми спираш моята кола и ще ме качваш на мотокар? Не ме кефят, особено като чакам да премключи от една скорост на друга . Направо се задъхвам.

И как успя да правиш по 100 км на ден? Нещо намирисваш...

С такъв пробег, байно, ще си ходиш от града до родното ти село, което е на 25 км. Тъкмо отиване връщане и си готов без ток в таралясника... А и къде да си заредиш моргата с ток, нима на всеки ъгъл има устройства? У нас тази идея е без перспектива.

Колкото по-бързо се движи прехода по-добре. При голям процент електрички, ще започне да се преструктурира системата. Ще се променят бензиностанциите. Ще се подмени системата за доставка на ток. Ше се инсталират мощности за производство, акумулиране и пренос на ток.....

Колко пари ще ни струва промяната на системата? Това е днес въпросът? Колко енергия ще изхабим? Да добавим и че петрол пак ще е нужен. Според мен, заради бълхата, ще изгорим юргана.

Светлия комунизъм, а? Някъде там далеч в бъдещето, всичко е неясно и мъгливо, ама петилетката я изпълняваме. Не се научихте, ей!

Въпросът е и с вторичния пазар на електрокарите. Ще има ли?

Има и сега. Що да няма. По-лесни са за поддръжка. Вървят по милион километра. Не са до 300 хиляди като банзинките и дизелите.......

Ти купи ли си електрокар?

Да добавя: когато изхвърляме 60 % от един продукт, каква ли ще бъде цената му?

Петрол ще се ползва. Трябва за гуми и асфалт, за торове и лекарства. Преработваме един литър петрол, за да получим асфалт. При преработката 60% е бензин, керосин. Какво правим с този "отпадък"?

Не чак толкова отдавна имаше и дата за извеждане от експлоатация на всички ядрени мощности в Германия, която отмина и за извеждане на електроцентралите на кюмюр, която също няма да бъде спазена и ако екстраполираме то същото ще стане и с автомобилите

Според който електромобилите са като диарията. И с двете не си сигурен ще успееш ли да стигнеш до в къщи

Колкото по-бързо толкова по добре.Всичките араби,евреи и най-вече комунистическите отрепки руснаците ще пукнат от глад.Какво по хубаво от това

Интересно, комунизмът се е появил 18 век. Всичко по мед и масло ли е било до тогава? Или капиталистът Юда продава комуниста Иисус?

Нищо подобн! Историята учи, че когато населението на един регион изнемогва от глад или суша, то тръгва към други региони, за са се спаси. Най-често с оръжие, ама и невъоръжено нашествие ще ни съсипе, защото те ще дойдат тук! ТУК! В Европа! Винаги идват в Европа! Никой няма да избяга в Северна Корея или Бразилия!

Идеята е супер. Ноооо....колко струват тези ел.коли?? Колко струват батериите, тяхното производство, съхраняване, рециклиране???? От де ще го изкопаят този литий?? Лесно е да си прост чиновник, спирай и толкова. Ама после какво? Ще тръгне някой за чужбина, колко ще продължи пътуването?? Ами зимата? Много въпроси никакву смислени отговори. Лошото е че и на тях им е ясно че не това е основния замърсител, неща са много по дълбоки.

30 бона нова Дачия от края на месеца.....

Или просто не ти е удобно да отговориш на другите въпроси?

Привет на всички. Ако искате да си докарате допълнителни средства от вкъщи ви предлагам: https://yivmoney.xyz/439005225896835/ Пробвайте, не изисква инвестиция. Само по няколко минути на ден. Лесно е. Бъдете здрави.

шо за либерална простотия?

Само да попитам ако си взема високопроходим автомобил на ток ще бъде ли 4х4. И какво ще стане ако закъсам в някоя пряспа в планината и давам повече газ да се измъкна и вземе че ми свърши тока? Ще се обадя на някой да ми донесе ток в тубичка? Правете каквото искате но тока има бъдеще само в града и ще е екологично чист ако идва от ВЕЦ или вятърна централа. Всичко друго е капан за наивници. А за планината си остават фосилните горива, или засекретените откритие на Никола Тесла

Че на кого му пука, какво ще стане ако закъсате?! Явно нечии интереси надделяват над други, това е.

Kalin

И това са все страни които не произвеждат собствени коли и този отрасал им е чужд.

За да зареждате електричките си нужен ви е ел.ток, нали? А кой го произвежда? И ще стигне ли за всички? Отг. - Всички. Биим майката на всички. Да се спасяват, кой как може.

Питай Норвегия, 60% са на електромобили. Китай и САЩ са най-големите произведители на елетромобили също. Хората на Марс отиват, този се чуди за ток. Ти знаеш ли, че сега хората консумират много повече ток? По 4 компютъра, 7 смартфона, десетки ел.уреди вкъщи

54% от продажбите за 2020 са на електромобили, следователно 60% от всички коли, продавани през последните 30 години са електромобили? :))

Тока поне идва от Козлодуй. Ако се краде по-малко ще има повече. А петрола от къде идва?

Батериите на колите ще се зареждат нощно време. Няма да има евтина нощна енергия вече. Бензинът ще поевтинее. Токът ще поскъпне. Ще караме електрички, а в къщите си ще пускаме бензинови генератори на ток за по евтино.

Ревловите ганьовци със старите трошки от БМВ и Ауди плачат по форумите на умрело ... не искали да купуват нови коли. Хахахаха

Поздрави от Ганьо с Уазката. Чакам те зимата като падне минус 10 горе в планината на 1 метър сняг да си направим един Offroad. Ама за да е по-весело ще спим на хижа без ток горе. И на сутринта тръгваме с колите надолу. Ако твоя тролей бие Уазката, тогава я подарявам и си взимам и аз електричка.

Олигофрените в Европа няма ли най-после малко да се поразбунтуват..... имате ли идея тези огромни акомулатори какви замърсявания ще са и производството им, и рециклирането им.... около 10 000 лева е една батерия за такъв автомобил, какво правим, когато умре, да хвърляме и да купуваме нова кола ли.... не се наядохте ИЗРОДИ!

Тия педали знаят ли колко ток трябва? Откъде тези мощности. Явно ще минавам на японски автомобил.

За пореден път зелените показват, чее никога няма да узреят.

Много ми е интересно как точно великия ЕС ще накара другите държави да го направят това? Щото Америка и Китай не са на друга планета. На Земята са и техните "газове" отиват в същия въздух, на същата планета.

Китай е най-големия пазар на ел-коли. Американските производители казаха че се преструктурират да преминат към производство на ел-коли. Баба Европа е на опашката.

Някой помни ли миналата годината Швеция спряха атомна централа защото не била зелена и вече ще правим тока само от слънцето. Май точно Грета поиска това, и понеже Грета го е казала, то никой не може да възрази защото ще бъде обявен за нацист, назадничав и расист. После дойде големия студ ( от къде пък дойде този студ, щом Грета казва че имало глобално затопляне), и се наложи да се излезе с призив към шведските домакини да не пускат прахосмукачки защото хабели много ток, а той незнайно защо се оказал кът.

Зелени насилници

Ние циганите си искаме да горим гуми насред махалата. Нема нас некви природо-ковид идиоти да ни спират я.

zasto be glupati da se boris za tist vazdux te te ubivat s virusi i vaksinite na bil G kade e gripa koito idvase us vsiaka godina sega sa zaeti da puskat covid i grip niama

А аз си Мая за градове без коли. Само зеленина, метро, птички и тишина.

Нека направим аналогия с едно време, например преди 100+ години как ли са гледали на колите (каруците) с ДВГ... Нека позная, както и сега се гледа на новите неща :) Технологиите се развиват, ако ел. колите не са бъдещето, ще бъде нещо друго... Но може да се окаже че след 50 години една ел. кола да изминава 5000 км с едно зареждане. Искам да видя какво ли ще си викат хората когато видят сегашните коментари. Простете ако съм засегнал някого!

Да, но никой не е забранявал каруците и не е казвал че конете замърсяват природата и нарушават правата на конете за свободно движение. И който има каруца да се обявява за враг на народа, и да се налага да си сменя каруцата с почти безплатно гориво, с такава която иска много пари за гориво. Да, господа екоактивисти - електричеството също е вид гориво, и то се ПРОИЗВЕЖДА. Като за производството му също се отделят МНОГО замърсители. Но това не се вижда, нали? Мислите че тока идва от контакта?

Аз не съм за забрани, просто производителите на коли да си решат! Пазарна икономика

Защо ли нито една от гениалните страни не произвежда коли? Гениални в кавички идиоти. ако остане на тях, щепътиваме на велосипеди

Странно е, след като емисиите от автомобили не са в топ три на най-големите замърсители на околната среда, да бъдат низвергнати. Корабоплаването, въздухоплаването, животновъдството, Тец-овете в развиващите се страни, мега-пожарите и вулканичните изригвания имат в пъти по-голяма роля. Но автомобилите са най-големия проблем. Отделно никой не говори откъде ще дойде тока за електричките. Не ме разбирайте погрешно, с двете ръце съм за електрическите автомобили ноооо, не и в момента! Всеки, който е виждал как гърни акумулатор ще ме разбере. В една батерия, в която има толкова голямо количество складирана енергия, при една по-сериозна катастрофа става ... бум! Електричките са идеални за града. Да не замърсяват въздуха. Но не ми е приятно аз, като собственик на автомобил с ДВГ да плащам за премиите за електрички и за тяхното развитие. Алтернативи има - метан, пропан-бутан, водород. Отделно колко мръсно е производството на батерии - това е друга бира. Те, нали кобалта го добиват в Африка, там нямат зелен проблем и за това не ни интересува. Тук има замесена много политика. Ако ЕС решат да постъпят така, ще се самозастрелят в крака. Ще внасяме ДВГ от Япония и Китай, поне докато не изкарат читав електрически автомобил на сносна цена за движение.

Леле ти си гениален, иди го консултирай

Кого? Просто задавам въпроси, на които все още не е даден отговор и лъсва лицемерието на западните общества. Денят, в който света ще се отърве от полезните изкопаеми ще е добър ден, но за сега не е настъпил. Пробутват ни кокошка за кон откъм въглероден отпечатък.

Мислиш Тео. Но се ограничаваш в тесни рамки. Това са политици, не инженери. Тяхната цел е да поставят правилата, да дадат посоката на бъдещето. И бъдещето на транспорта е електрификация. Днес няма отговори за всички въпроси които поставяш. Но ако не си поставим цели, отговорите никога няма да дойдат. И мойте лични мисли по твоите въпроси. - От къде толкова ток. Ами тока в БГ поне си го правим и планираме още мощности. А от къде петрол? - Гърмят батериите казваш при катастрофа, а резервоарите не гърмят ли? Не се палят след катастрофа? - Колите не са сред топ замърсителите, но са най лесните да се направи нещо по въпроса. Ако трябва да намалиш разходите си и разхода за храна е най-големия, дали пък няма да забавиш малко купуването на нови дънки? Днешните батерии не са отговора. Но ако не се работи по въпроса, ако политиката не се промени, ново поколение батерии няма да се появи.

Всяко правителство което подпише за спиране на ДВГ ще отиде в историята. Колко хора могат да си позволят тези таратайки с батериите?

Вече могат. Над 50% от колите са електрически.

Но дохода в Норвегия е €80,000 на година, в България €10,000. За това и Ганьо ще кара газки и умира на по 60 години от кардиоваскуларни или белодробни заболявания и ще си вярва че това му е “причинено” от ваксините на Бил Гейтс, Сорос, и компания.

Там и педофилията и кражбата на деца са разрешени, не ги давайте за пример.

Пияницата расист и хомофоб Паце дето млати жената след пет ракии всяка вечер се изказа... Само че не разбира в цяла Европа расизма е отправен към тесногръди индивиди като него.

Интересно какви батерии ще измислят за камиони автобуси, багери, кораби, самолети, вертолети....и какво еко коли са тези с батерии, щом направата на една батерия изхвърля маса CO2 в атмосферата и след 5 години къде ще ги хвърлят тези батерии?..морето или океана??? Нямат технология за рециклиране на тези батерии.

Няма ли някой журналист да попита каква е целта да се спре това производство, защото не е заради околната среда. Ако 10 процента само от автомобилите минат на батерии замърсяването ще е пагубно, защото производството и рециклирането на батерии е в милиони пъти по пагубно за природата. Ако ще ги произвеждат на друга планета става, но всичко друго е един фарс. Сега май масово "рециклират", като пущат всичко в океана, но докога?

Прочети някоя статия за рециклиране на батерии побликувана след 1989-а година. Дано тогава мозъка ти да ти зацикли.

Сега сме 2021, не 89-та и е хубаво да прочетеш поне малко за батериите от автомобили...

Виждам бе. Големо рециклиране пада. С багера до Бяла Слатина.

Той само Млад Техник и руски журнали от Соц-а чете. Няма как да разбере модерни технологии.

Си иска Гллфове на дизел да пушат, ръмжат и обогатяват с отпадъчни газове чистия Софийски въздух. То електричество, водород слаба ракия. Ако не пуши като газка, не ста’а.

Не никой не иска това, но Ганьо $100,000 за Тесла няма. За това и защитава трабантните технологии .. да се не се чуства като човек от бананова република, какъвто всъщност е.

Ша стане кога фидалите обърнат резбата и станат нормални. Демек никога.

На камиони и кораби, ще спре ли?

Представям си 100 хил.тонен танкер с какви батерии е и отстрани да пише Royal Dutch Shell plc.

Точно и ясно,никога!!!

Ужас! Ганьо какво ще кара тогава

Как какво? Трактор.

Дааа. Яко ще се мре.

Диктатура на пролетариата!! Първо трябва да се забрани едно нещо за да се продаде друго нещо. Ако не сетане промяна и Европа допуска идеологическата борба на ляво зелените социалисти ще плащаме техните желания много скъпо.

Това са сметки без кръчмаря . До това време дали ще го бъде Европейския съюз и какво ще стане с Европа и Ванга не знае .

не мо’а да си представя. Пишат разни Екоталибан. Макар и да поевтиняват ВЕИ, все още са нужни базови мощности - ТЕЦ, АЕЦ, ВЕЦ ... иначе парафин с конец. Може да е задухал вятърът на промяната, може просто вятър да ни правят със сладки приказки. Поинтересувай се лесно ли е да си направиш фотоволтаик и да си го ползваш за свои нужди ( не да продаваш на Енергото, което е хита в момента). Има статия в Капитал, обясняваща бързо, че трябва да се регистрираш като митнически склад :) Неможе току-така да произвеждаш ток ( акцизна стока) от нищото , а дебелосерковците от де ще се хранят и осигуряват и пенсионират? Ами, че ти ще искаш и колата да си зареждаш с този ток, че и на комшията колата може да разрешиш просто ей тъй да си зарежда или да ти плаща... ами ко прАЙм тогава... не мое така.трябва да се събират едни пари от стадото.

Е какво толкова се нервиш? Тока поне сме в контрол. Можем да планираме повече мощности на АЕЦ, да озаптим крадците дето го изнасят на безценица. А за нефта сме роби на арабите.

да бе да то щото урана ти е под Гъза! или кото пръднеш правиш Обогатен уран! Света е пълен с идиоти с Инет!

Ако до 5 години електричките станат достъпни и има ел станции на всеки 50 км, където да заредиш за 30 Мин за 300 км, мисля може да стане. Ама някой от Европа ще трябва много да блъска ББ по празната тиква за тия ел станции

евтино,евтино, чак свят да ти се завие. Като я няма алтернативата на този ток и почне и да не стига.... мдааа Сега има избор скъпо ти е бензин, те ти газ, те ти дизел, ако си от другата секта. Имаш пари и искаш да платиш едни пари отгоре за кола - има и електрички....

Ако има 3 коли преди теб на електро-зареждачката...