Коментари - Исторически ден за водородната индустрия в ЕС: Върви се към бум при електролизерите | business.dir.bg
назад

Исторически ден за водородната индустрия в ЕС: Върви се към бум при електролизерите

Бизнесът и ЕК декларираха ангажимент за десетократно увеличение на производствените мощности в Европа

Обратно в новината
| Редактор : Георги Велев, 3е-news.net

Коментари - Исторически ден за водородната индустрия в ЕС: Върви се към бум при електролизерите | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И при изгаряне на зелен водород, какъв е отпадния продукт? Дали пък няма да се окаже, че любимия водород е по замърсяващ от дизел! Кво прайм азотния окис???

Отпадният продукт е ди-водороден монооксид. Присъствалите по химия в малките класове го познават под името вода.

Това от учебниците става като гориш зеления водород с още по-зелен кислород. Ако го гориш с атмосферен въздух от високата температура се окислява и азота.

А водата поскъпва...

при производството на ННО от вода.

в 1 кг вода има само 111 грама водород. И методите за електролиза в промишлен мащаб поглъщат един и половина до два пъти повече енeргия от тази, която ще получиш наобратно от водорода.

Цепелинът Хинденбург беше пълен с водород....изгоря за секунди....

Днес показаха един руснак изобретил устройство увеличаващо КПД на ДВГ с 20 %. Двоен пробег само с това дето се закичва на тръбопровода или помпата. Чрез магнитно поле разхлабва връзките между молекулите и горивото изгаря по-добре. Със сегашните коли и мотори, та чакайте нова водородна кола, нови мотори, ала бала след 30 години...

На тоя руснак му кажи ( а пък и ти да си знаеш ), че каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните.

Това е доста старо...и не е чак толкова ефективно.

Няма проблем , много тъпаци няма да го разберат ! За тях само петрола съществува !

Дада това ти ли си? Само ти си толкова брутален(брутална) тук измежду коментиращите.

Ами глупости. Водород се получава от метан, т.е. природна газ: СН4+О2 - - > 2Н2+СО2. Да не говорим че водорода изисква много специфични условия за съхраняване и само теглото на резервоара прави невъзможно използването му в коли. Да не би да го гласят за Т92М? Всички други процеси изискват значителна енергия. Европа със сигурност върви към убиване на европейците за да изпълни утопиите на корумпирани те си политици, продали се на американски и китайски интереси. То едно е да искаш нещо, но когато то противоречи на природните закони си е налудничаво.

Реакцията, която сте описал е горене и крайните продукти са въглероден диоксид, вода, въглероден оксид и сажди в малки количества. Имате предвид риформинг, който е реакция на метан с водни пари при 800 градуса температура, налягането и катализатора ще си ги намерите сам. Върти ми се из главата, че беше никел но не съм сигурен CH4+H2O->3H2+CO апропо същата реакция за метанови горивни клетки, после се използва водородът в стандартна

- Метан - от електролиза на вода - от био-маса Човек не бива да пише повече отколкото е прочел. Много сте написли, чукча!!! ( Чукча не читател, чукча писател!)

когато използваш зелена енергия, която няма как да съхраниш без скъпи и мръсни батерии, се получава зелен водород. Карането на “зелени” електрички с “кафяви” батерии и зареждани на ток от енергийната система, в чийто микс 80% е от фосилни горива…. дали Ви се струва зелено? Не сме стигнали до момента за утилизация на батерията.

До БУМ със сигурност , те опищяха света как се палели електрическите коли и как нямали гасене .... а тая бомба с водород гръмне ли , рути няколко блока около себе си :)

Злите езици казвали че всички западни коли в Украйна производство след 2012 можели да се спират електронно, с команда. Затова не можело да се използват сега за нищо.

Термични централи в пустинята където в слънчев колектор може да се постигне температура към 1000 градуса, канали с морска вода до тях, денйонизатори за получаване на прясна вода и ако караме въглища от Полша, бившата Силезия, то си имаме завод за синтетични горива по цикъла на Фишер Тропш. Това е истината, панелките са с 20 процента КПД останалото са чалъми да се варди силиция да не прегрее че при 200 градуса се сплавят преходите, което си е чиста загуба

И защо си мислиш че страните, които имат пустини ще ти дават безплатно каквото и да е?

Господине, не предлагам нищо повече от подобрен Дезертек, който беше европейски проект, касаещ Северна Африка но неговият голям недостатък е липсата на възможност за пренос на произведената електроенергия. Сега аз предлагам енергията да се използва за синтез на горива, същият синтез ползван от нацистка Германия и милитаристична Япония, с когото немците са произвеждали половината бензин за иначе лакомите танкове на Източния фронт. Особено за 1000-та Тигри харчещи по три литра на километър, пантери и Елефанти не им отстъпват. Да не споменаваме нафтата за подводниците на Дьониц и керосина за авиацията на Гьоринг. Отпратката към Нацистка Германия да се разбира като намек за възможностите на технологията, моля

Няма да е скоро. Ще има много взривени инсталации с тоя водород. Химичният елемент водород в природата не съществува в свободно състояние. Винаги е в съединение. Това е доста показателно що за опасен газ е.

всъщност водородът е най-разпространеното вещество във Вселената, звездите са от водород, планетите гиганти също са от водород предимно . Илюзията ви идва от това, че в нашия пояс слънчевият вятър и радиация са изтласкали водорода във периферията на Слънчевата система оставяйки само тежките елементи и да, на Земята няма чак толкова водород. Колкото има идва предимно от кометите и да в свързано състояние е, предимно вода и комплекси на водата. И органични съединения продукт на Живота

Не разбрах къде греша за водорода на Земята.....

Руснаците вземаха от нас ,тая руда.Ролс Ройс започва производство на мини ядрени подвижни централи.Какво ни пречи във всеки град и няколко села около него да се захранват от такива централи.

Не са толкова мини, нито пък са подвижни. Разработката включва използването на голям набор от стандартни елементи които се произвеждат от индустрията. Така сглабането на реактора и цялата система е значително по-евтино. Ако влезеш в сайта на Ролс-Роис ще прочетеш приблизително същото и нищо конкретно.

даааа...европейски дрън дрън...същата работа ще стане като ветрогенераторите и слънчевите панели много убаво ама не можеш да разчиташ на тях

Използването на водород не е ново. Цялата лунна програма Аполо енергийно е на основата на водород. Горивни клетки за ток. Сега технологията е напреднала с 4 поколения. И е достъпна за широк кръг хора. Просто трябва да се направи безопасна. Другото е лесно. Но щом немците са се захванали с тази работа, ще стане. И тогава руснаците ще си навират тръбите с газ..... В ушите. Или на друго място. Там дето слънцето не огрява.

нема как да стане в следващите 30г....откъде толкова ток за да се произведете тоя водород...ако не знаеш ветрогенераторите не произвеждат на 100% също и слънчевите панели...знаеш ли каква енергия се изисква за да се получи водород...икономически е неизгодно...с ток ще разбиеш водата след това ще транспортираш водорода до домовете на хората..всички бойлери трябва да се сменят...освен това водородът е доста опасен газ...кой ще направи и кога инфраструктурата...а питаш ли се защо сега почти не се ползва водород за изстрелване на ракети...ани много е скъп

програмата аполо е доста "успешна" ...

Газът и петролът нямат бъдеще защото трябват пари за да се купуват от русия и арабските страни.Получава се така,че се печатат евро, които заминават извън ЕС.Водородът и токът се произвеждат в ЕС и парите ще си остават тук.Така,че ЕС ще стане богат като арабските страни.

Много шум за нищо, а катализаторите за да получаваме от водорода електроните, нужни за енергията от къде ще ги вземат? Родият е единственият ефективен катализатор, поне за сега и за близкото бъдеще до 2030 година, ама от него не се намира под път и над път.

Ако искате да помогнете и на себе си в тази насока можете да си инсталирате някакви соларни панели за собствена употреба. Високо-ефективни са панелите за загряване на вода. Недостатъка им е в по-трудния монтаж, прокарване на тръби, помпи... опасност от замръзване през зимата и т.н. Фотоволтаичните панели /за електричество/ са по-слабо ефективни, но имат предимството, че почти нямат нужда от поддръжка. Можете да инсталирате фотоволтаични панели и директно свързвате с един кабел с нагревател в бойлера. Предимството е, че не ви трябва акумулатор и/или инвертор. Нагревателя не е чувствителен елемент и може да работи в широк диапазон на ток и напрежение. Така ако има слънце в бойлера се заграва водата. Ако времето е с променлива облачност то непрекъснато се променя мощността на панелите /тока и напрежението/, но това практически няма значение за нагревателя. В крайна сметка всичката произведена енергия е изразходена за загряване на водата в бойлера. По груби пресмятания подобна система се изплаща за 4-6 години в зависимост от цената на панелите и се ползва поне 25 години. При практическото изпълнение е добре на бойлера да се монтира допълнителен, отделен нагревател, който да е изчислен за конкретния вид панели /според ток, напрежение и мощност/. Оригиналните нагреватели си остават и се захранват от мрежата, за да може да се ползват когато няма слънце.

И след първата по-едра градушка? Да не говорим, че има идиоти дето се упражняват да стрелят по тях с въздушни пушки. Живеем в България все пак...

Няма проблем с градушката! Панелите се монтират със силен наклон, така градушката по-трудно ще ги счупи. Е, това намалява ефективността им, но... Аз лично съм монтирал панелите на стената на къщата, като в долната част са на Г-образни конзоли, а в горната опират в стената. Наклона е голям и панелите се оказват под стрехата. Така ударите от градушка са практически избегнати. По-интереносто е следното: Лятото слънцето стои високо. Лъчите НЕ падат под прав ъгъл, а стрехата частично ги засенчва. Всичко това намалява мощността им, но през лятото деня е дълъг, а и водата влизаща в бойлера е "по-топла", около 20 С. Така се избягва прегряване на бойлера. През ЗИМАТА слънцето стои по-ниско и лъчите падат перпендикулярно, а стрехата не засенчва панелите. Така те достигат максимална мощност. За това пък деня е по-кратък, а водата влизаща в бойлера е по-студена, 5-10 С. Ако искам имам възможност просто да откача панела и да го обърна - от вертикално на хоризонтално. Това ако го направя за лятото ще получа около пълната мощност /променя се ъгъла/ и няма да има засенчване от стрехата.

Бум ще има като почнат да гърмят масово водородни станции и резервоари при по-широка употреба.

Безспорно!

Нормално. С фотоволтаични панели се произвежда много ел.енергия, но само когато има слънце. В този момент производството и е много повече от потреблението и излишъка или се акумулира в батерии или се ползва за производството на водород. Естествено всяка трансформация на енергията от един вид в друг е свързана с загуби /нямаме процес с 100% КПД/, но енергията трябва да съхраним под някаква форма. А водорода освен за производството пак на електричество може да се ползва и като суровина за някакво хим. производство. Дори си мисля, че е възможно да се преработват отпадни масла, пластмаси и др. въглеводороди до леки газове като метан, пропан, бутан и/или синтетичен бензин и т.н. За целта може да се ползва вече произведения водород. Ползата от подобен процес ще е в това, че ще произведем горива които са вече познати, лесни за транспорт, съхранение и употреба. В същото време тези горива ще "съдържат" в значителна степен слънчева енергия. Теоретично можем да произведем /да уловим/ огромни количества слънчева енергия, но още не сме се научили как да е ползваме ефективно.

Добре де, след като се изисква толкова много енергия за производството на водород, как така цената не е мръднала нито цент? От има- няма 4 години, от както видях тука където живея първата водородна станция, цената си е 9,50€ килограма. Всичко останало е като асансьор - нагоре, надолу, а водорода е закован!

какъв източник произвежда станцията електричество? И колко километра минаваш с колата "на водород".

Нямам идея за първия въпрос... Но е факт, че тук цената на електроенергията е най-скъпа от целия ЕС! Преди 4 години тока беше 20% по-евтин... С едно зареждане на колата се изминават 700 км.

Това е нещото което повтарям вече няколко години покрай Еко транформацията, но сега Русия прави невероятна услуга на Европа, защото без войната държавите в съюза трудно щяха да преглътнат този преход и щяха да искат да го отлагат за 20-30-50 години. Сега идва като подарък. Водорода ще е едновременно новия петрол/газ и батерия. Всичко излишно произведено от ВЕИ ще отива под формата на водород, за да не се губи. В същото самата електролиза ще използва вече произведен водород и така се затваря цикъла по производство! А цените ще паднат много, много бързо! Просто е нужно количество, за да стане достъпно производството. В момента, в който производството на водород стане предостатъчно ще видим и масово навлизане на водородните автомобили. Просто производството на батерии в такъв мащаб и по-голям капацитет се е доказало през последните 50 години изключително предизвикателно и неефективно и е възможно електрическите автомобили да не успеят да заместят напълно петролните, а това да го направят водородните. При висички положения, говорим за огромни промените през следващите 5-10 години, а не както се очертаваше поне 20-30.

предполагам си и веган, но живота не е устроен така.

Вземи прочети малко за сравнението между бензин/ток/водород и после пиши. Не е случайно , че Мъск отхвърли водорода категорично.

Електролизерите работят със скъпата електрическа енергия.

Инвестиции във водородната технология има от Тойота, Хюндай , Даймлер, Бош, Шел, ОМВ, Тотал Енерджи и още десетки огромни компании и корпорации. Обаче както се вижда от коментарите - бай Ганьо Путинофила разбира повече от тях !

Така е, гледайте какво става с акциите на компаниите инвестиращи в зелени проекти, включително и ядрените централи от ново поколение. Няма какво да го гледаме Бай ви Ганя. Богатите държави харчат феноменални средства за да са лидери в следващите няколко години, а руска България говори глупости за петрол и газ - все едно ще свръши края на света! Путьо прави феноменална услуга на Европа - бързо, бързо ще се наложи да вкарат тези технологии за да не зависят от Путя! А руския народ ще страда заради него.

На фашиста путкин

Измамата зелен водород! Да предположим че вече сте го произвели и сега идват проблемите. За да го съхраните ви трябват специални резервоари без метал (водорода отслабва метала). От тук следва, че нямаме газопровод за пренос. Да речем, че и това го имаме!? Водорода гори при много висока температура от тук следва специални скъпи дюзи. При изгаряне на водорода, поради високота температура реафира с азота в въздуха и образива азотен окис. И последно, обема спрямо енергията е 4 пъти по малък от природния газ. Има ли някой да си мисли още че водорода е зелен?????

Трябваше да си останем на въглищата и дървата. Щото използването на газ изискваше специални инсталации. Не трябваше и да се качваме на автомобили-те също изискват специални инсталации и изискват пътища и други подобни-трябваше да си караме на коне и волове. Всъщност на вас проблема не вие нито цената нито технологиите нито нищо. Проблемът ви е, че както и се очакваше Европа намира начин да се справи и без Русия.

Водород, електролиза... Май пак става дума за поредното огромно ограбване на населението на ЕС. Ами я да видим, как и колко струва, без да забравяме "зелената сделка", която никой не е отменил. 95% от използваният днес водород се произвежда по икономически ефективни методи, но с помощта на изкопаеми енергийни източници или т.нар. "черен" водород. Водородът произведен от природен газ (метан) или петролни продукти е с цена около 1600 евро на тон, а от въглищата - към 1000 евро на тон, става ясно от публикация на комисията по наука и технологии във френския Сенат. При производството се емитират около 9-13 тона въглероден диоксид на тон водород при производството от метан и между 13-18 тона при производството от петрол. Най-замърсяващо е производството на водород от въглища - 20 тона от добитите по открит способ въглища и 24 тона - за закритите мини. Една от първите идеи, които възникват, е да се използват съществуващите технологии, но съчетани с улавянето и съхранението на въглеродния диоксид. По този начин се получава т.нар. "син" водород. С технология по улавяне и съхранение емисиите намаляват до под 5 тона, когато суровината е метан или петрол. Според данните в момента улавянето и съхранението на въглероден диоксид струва около 2000 евро на тон, с хоризонт цената да падне до 50 евро на тон в дългосрочен период. Но технологията, която ще намали емисиите от водорода, реално оскъпява производството му с между 500 и 2000 евро на тон, или с 30-125%. В момента има различни проекти на големи енергийни компании за улавяне и съхранение на въглероден диоксид (основно в Северно море), благодарение на които 40 млн. тона въглероден диоксид се улавят и съхраняват всяка година. Много по-голям интерес в последните месеци обаче предизвиква обаче методът на електролизата. При него с помощта на 9 литра вода и 55 киловатчаса електроенергия се произвежда 1 килограм водород. Но засега електролизата е значително по-скъпа спрямо производството на водород от изкопаемите горива - между 4000 и 6000 евро на тон, макар че ако бъде използвана енергия от възобновяеми източници, ще се получи т.нар. "зелен" или "чист" водород, към който са насочени надеждите за беземисионна икономика до 2050 година. По изчисленията на Европейската комисия производството на зеления водород се движи в диапазона 2,50-5,50 евро на килограм, а на синия - около 2 евро на килограм. Водородът от изкопаеми горива се произвежда при цена от 1,50 евро за килограм. На този етап само два енергоизточника покриват и изискването за нисковъглеродно производство и икономическата целесъобразност - ядрената енергия, от която се получава "жълт" водород, и електроенергията, произведена от водните централи.

А защо БАН изоставиха технологията за добив на водород от сероводорода на Черно море, за която преди близо 10 години обявиха, че са на финалната права?

всичко е до време! Когато свърши войната в Украйна, тихомълком и полека-лека всичко ще се върне, където е било!

Новата идея за забогатяване на върхушката на ЕС и прибиране на парите на населението. Сега пак ще тръгнат едни субсидии, едни европрограми и потоци евра към определени кръгове. Като гледам и Прокопи се ориентирал и иска да прави водород край Бургас.

Българският мироглед - ако някой прави нещо, значи го прави за да краде. И то за да краде от българина....

Така е когат ЕС се управлява от адвокати, акушерки и тем подобни. Електролизата е най-енергоемкият начин да се добива водород. Нужно е много ел енергия, която с перки и от слънцето не може да дойде. Трябва да покриете цала европа със слънчеви панели или грозни перки и пак няма да ви стигне. Трябва да се напрвят още 40-50 атомни енергоблока. Така ще се реши проблема с електромобилите, и евентуално малко производство на водород за самолетите и корабите. Другото са глупости и това значи още 20-30 години нужда от руска газ и нефт за ваше съжаление.Но изглежда че Германия като ликвидира реакторите си работи твърдо за Русия.

Дрън дрън та пляс.

Тука кой от кой по-отбрани тесни специалисти и експерти се събрали хахаха ама вие си ги знаете нещата беее, между слагане на зейе и варене на ракия ви остава време да специализирате и с електролизерлите хахаха Преди 5 години едни квартални чички разправяха същото за батериите. Сега карам хибрид, те минаха от стари голфове на стари бенвета до 1000лв аххааха страната на ганьовците.

Не бе прост, питай гугал и той ще ти каже! Я питай гугъл как се съхранява и как се изгаря и ще ти стане ясно че това зелен водород няма бъдеще.

skk, не мисли за неща които не разбираш….тъп си моето момче

Фон дер лайен.. Сто пирона в кофчега на ес.

Как ако на единица обработваема площ отглеждаш телета за месо вместо да ядеш директно зърнестите храни от тая площ получаваш повече енергия от това? Как обръщаш натурален (син) и био (зелен) газ във водород и печелиш енергия? Няма как, нали. При тая трансформация можеш само да губиш енергия , за да я съхраняваш под някаква форма. Но проблемите в Европа са основно в момента в производството на ДОСТАТЪЧНО енергия.

Когато пишеш фантастика е добре, ама когато почнеш да я приемаш за факт си е вече диагноза. Ще правим балбукатори и инджектопляктори, в тях ще вкарваме получен от космоса ток и чиста вода, за да се сдобием с водород, който после да горим за да получим вероятно пак ток. КПД колко ще е? А и да не забравяме че газа не е само гориво ами е и източник за химическата промишленост

Еврогейщини безкрай....

Ако една цистерна с тоя водород (зелен, син,пембян ...) гръмне ще срине цял град. Да не говорим за завод за производство.

За електролизерите трябва ток. Откъде ще дойде ? Пак ще раздадат едни субсидии от европейските данъци и новонапечатаните пари.