Искат дата за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови коли в ЕС

9 страни членки настояват за ускоряване на зеления преход на автомобилния транспорт

Обратно в новината

Коментари - Искат дата за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови коли в ЕС | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

по-скоро ,толкова по-добре.Примерно 29.2.2022година.

Мен ме устройва след 200-300 години да ги забранят,таман да има плавен преход за Бг-то

FFF

Харесвам електрическите коли и чакам с нетърпение по кръстовищата всички да са електрически и да ни дишам гадости. Но това е мечта за далечното бъдеще. Такова насилствено преминаване от една технология към друга, просто като се забрани едната, е безумно. Нито електричеството е чисто (идва от невъзобновяеми източници), нито възобновяемите изобщо могат да заменят другите (единствената смислена са ВЕЦ-овете, а и те имат неблагоприятно екологично въздействие), нито има инфраструктура за електрически зарядни станции, нито всички да богати като Норвежците (от нефт между другото), за да се очаква послушните овце да скочат на електричките, нито електрическите коли са ценово конкурентни (електрическата Kona е 80 хиляди, бензиновата - 35). Има още много да се иска от батериите, много обещаващи технологии се разработват, все четем новини, ама батериите ги няма. Вятърните перки са скъпи, изискват много енергия, чупят се за 10 години, а уж са предвидени за 30, пълнят депата за отпадъци със счупени перки в САЩ, пускат някакви отровни гадости в почвата. Соларните също звучат готино, ама и те са много далеч от реалната употреба. И на всичкото отгоре, ако цяла Европа спре да произвежда каквито и да е замърсители, просто нула, световното им производство ще намалее с 10-15 процента. Тоест ние се застрелваме в крака, за да може Индия, Пакистан, Китай, Африка, Южна Америка да си замърсяват на воля.

Идиотизмът няма край.

В Европа постепенно забраниха дизелите и сега в Мобилето е пълно с нафтови печки "нов внос" и "в изрядно техническо състояние". Ако забранят и бензиновите двигатели всичкото пак ще дойде при нас. Ние сме си бунището на Европа, където се събират боклуците. И в прекия и в преносния смисъл на думата. В цивилизования свят ще ги забранят или така ще ги обложат с данъци, че ще станат непродаваеми. А ние ще ги внасяме с автовозите и ще се фукаме на село с "глей ква коуа си купих". Много подобен е и принципа с храните - малко като "това май е мръднало, ще го дадем на кучето". Така че, ако Западна ЕВропа е разграден двор, ние май сме оня ъгъл с едноетажната постройка. На затова пък се радваме като цъфнат храстите. И не се интересуваме защо в нашия ъгъл са толкова много. И толкова силно цъфтят.

Та къде казваш в Европа са забранени дизелите?

Много точно.

Споко бе хора, те искат дата от която да се спре продажбата на нови коли, от тази дата ние имаме още поне 20г да ги си караме :)

Да, някъде към 2090 година. Както казва президентът на Тойота, един автомобил е толкова екологичен, колкото е екологично неговото производство и производството на енергията която го задвижва. Ще караме електрически коли с ток, получен от въглищни централи

твърдо съм за. който нама пари за нова ел. кола, да ходи пеша. има и градски транспорт. аман от отровни смърдуляци.

Здрастиии, Караянчева!

когато направиш 300 000 км с НОВИЯ си ЕЛЕКТРИЧЕСКИ автомобил тогава давай акъл . до тогава избиваш мърсотиите които са генерирани при производството му и МЪЛЧИШ !

Ай, чшшш. Що обиждаш, ва? Коги ще ми дойде и язе да подкарам мерсидес? Ко кат бил дизел? Ко кат е на годините на дищерята? Искам Мерсидес или БеЕмДве и сеги са на примоция. Карат ги ефтино от Ивропата. Преди печкита беше на въглища а колата на бендзин. Сеги печкита е на пилети, а колата е дизела. Така че все е същото. И аз съм нуливи емиции.

Ти си форма на прасе.

Защо БГ не е в списъка?

В избори сме а тиквун не обича електората да е недоволен точно сега.

Имам чувството, че не само еврокалинките са полудели, а всички политици! Явно някой дърпа конците на всички едновремено да мислят идиотии!

Путин им дърпа конците със северните потоци и атомните централи на Балканите.

И в Унгария.

не се напиняйте това е само за да може някой да си чекне езика в тоя изнемощял форум на дир бг.....

Не виждам милионите бедни в ЕС как ще си купят коли с 0-ви емисии. Тези коли са скъпи, а втора употреба са още по-скъпи, защото ще трябва да се слагат нови батерии, които обикновено струват колкото половината автомобил.

И ся кво? Ще бъдем като в Северна Корея с транспорта, така ли?

А аз живея зад полярния кръг и искам да бъдат забранени хладилниците и охлаждащите климатици. Излишен разход на енергия. Да закачим месото на елхата пред къщата и да направим зелен преход

Светът се обърка тотално и толерастно. Бог да ни прости, вменяват ни идиотизми и ние ръкопляскаме .

Няма ли да пуснат мобилни телефони на бензин и дизел или телевизор с въглища? Писна ми от тролеи и уреди на ток. Обичам да си ми миреше на изгорели газове.

Шилo

Що за глупотевина??? Ами какво правим с камионите, автобусите, самолетите, корабите....? Те малко ли замърсяват? Тях няма ли да ги направим на ток?

Говорят за леки автомобили до 3,5 тона само

Глобалистите никога няма да посегнат на самолетите, защото това е основното им средство за придвижване от Лондон до Сингапур.

Дав айте ги, братя, насам, че и ние да покараме малко нещо по-новичко, пък после ще измислим нещо и ще си ги преустроим. Очакваме да има наплив и направо да ни гонят по улиците и да ни тикат ключовете или бутоните от БМВ-та, Мерцедес-и и Бентли-та или Ферари-та и като не щеш и бягаш - бой, бой, бой до...съгласяване!

Едва ли да стане по чисто .

По същата логика, трябва да се забранят и комбайните и селскостопанските машини.

Комисарите от Комисията на Съвета наясно ли са, че в САЩ живее 5 процента от световното население, но изгаря над 50 процента от световния нефт?

Няма случай нещо трайно в човешката история да е постигнато със забрани. Ако цената на електричките е сравнима с тази на бензиновите и дизеловите, както и ако има инфраструктура, която да направи зареждаането им поне донякъде сравнимо като време, то огромното болшинство от хората ще предпочете електрически автомобил без да се налагат никакви забрани. Стимулите водят до трайни решения, забраните водят просто до заобикалянето им докато не бъдат "отложени за неопределено време".

То и крушките са забранени но се продават .

Има право, рано или късно ше стане. Аз имам стара Алфа на 25 г. и мисля като дойдат забраните да и сложа електродвигател. Обаче има едно но, което е важно. Ситуация пътуваш п пътя Асеновград-Пампорово и пада сняг и трябва да изкараш няколко часа докато почистят. Сега седиш в колата (ако имаш гориво), хабиш литър-два на час и ти е топло. Отоплението на ток е супер неефективно - КПД 1 към 3, при охлаждане ок, там е 1-1. Колко време ще ти изкара електричката? Знаете зимата като ти е телефонът във външен джоб колко бързо сгъва батерията. Та е рано - нещо преходно да измислят, някакво време на газ да може или поне хибдрид. Например в населени места да е на ток, извън да може гориво да се ползва. Че за пелети и там трудно;)). Та ще стане, но първо в страните, където си купуват нови коли. В Норвегия дадоха статистика за последната година 70% от новите коли електрички. Там студ, явно нещо греша и аз, но все пак си трябва още време.

Като те гледам какъв си разбирач, най-много да те удари прав ток, докато се правиш на електротехник. Щял да сложи електродвигател на някъв дъргел - ха, ха. И как ще излезеш на пътя с тази самоделка, бе?! Такава конверсия в Технотест няма никой да ти сертифицира, а за ГО и ГТП просто забравяш. Батериите са много податливи на температурните диапазони и донякъде уж наваксват с това, че докато отдават ток загряват, но капацитетът им варира в широки граници. Електричките са добри за големите градове и дотам. Навън - високоефективни ДВГта.

Хал-хабер си нямам от ток, и няма да го правя аз. Има си фирми навън и го правят така че да се сертифицира после. Но е 10-15 к евро.. Ако си чувал за Делта Интеграле, или си карал, ще ме разбереш. Ненормално седи на пътя кола и си струва да се запази. Виж я - 155 Q4. Поздрави, Никола

Не само съм я чувал ланчата, ами една делта интеграле чака пред гаража. Само че колите се проектират за динамична устойчивост и якост с първоначалните възли и агрегати. Имам и една миата - там балансът и надлъжният двигател са наредени са съотношение на натоварването 50:50 между двата моста. Да вземеш стара кола, да й махнеш двигателя и скоростната кутия, пък да се чудиш как да напъхаш някой синхронен двигател, пък батериите да ги набутваш където не им е мястото, особено предвид как се палят литиево-йонните акумулатори е нещо, с което никой няма да те пусна на пътя. Тези фирми навън хубаво ги правят, ама тяхните хартии не важат тук и няма кой да я пусне тази кола за хомологизация. Това упражнение ще струва колкото нова кола, ще съсипа ланчата и накрая така и ще си остане, щото до регистрация няма да се стигне и ще може да се върти само в двора.

Преди да съсипеш колата, чекни какво мислят да правят Порше за да си запазят пазара на ретро автомобили. Синтетично гориво. И така като гледам май това е по-доброто решение икономически. За съжаление целта е друга, целта е ако случайно решиш да не си с проследяващо устройство, колата ти да е това устройство. Епъл за това искат да правят няква кола. Данните са всичко, те са новият петрол на следващата фаза на Surveilance Capitalism. И в Давос го прокламират денонощно.

Ахаа...ще ни нахлупят шапка - соларка.

Не съм си го и помислял до скоро, но явно тея от ЕК са ненормални и ние трябва да се откачим от тази разбойническа организация от държави.

Как е времето в Сибир ?

Мужиците вече се изплашиха от Гейропата и преоборудват атомния флот с платна. Затруднения има при подводниците с потапянето и изплуването.

Камионите, автобусите, самолетите ..КОГА ще ги спрете ??;) или камион с батерия или самолет с батерия ??? Пунта Мара!;)

Докато не намерите решение за свръхпопулацията на Земята няма да постигнете нищо.

Те, го намериха бре ...Ваксинация и след няколко месеца в трапъ !!;)

че те го намериха :)

Тая Европа няма да изкара много дълго с таквиз зелени кретени.

Въпроса е кога на хората в повечето държави ще им писне да търпят всевъзможните простотии на евролибералстващите...съединители?! Тези, които сме от бившия соц-лагер, всички тези забрани, включително и явната цензура, са ни познати като поведение на управляващата върхушка. На другите, които до преди 10-15 години си живееха само и единствено като щастливи консуматори трябва да им светне какво се случва - в противен случай, няма шанс за оцеляване на Европа и НАШАТА цивилизация!

Искат ама получават дедов ! Еврогейовете да не се дуят много защото скоро собствените им народи ще ги линчуват. Докато не направят електричките конкурентоспособни няма да им се получи.

Вижте, че са все държави, дето дори един автомобилен болт не са произвели. Щайер не го броиме, че там са камиони и австрийците се си направили сметката, че това ограничение не лови камионите. Всички са пресметливи мръсници, затова....беж!

Такава Забрана Може да измисли само комунистически мозък.

Маляците да спират полупразните фериботи, че много пушек!

Еврогейташки неолиберастки циркаджии с поредните им сълудничави изцепки...:)

Каза бедния и прост ганьо

Тия за ненормални!

Има два въпроса: -Кой я иска тази забрана? - А ток от къде?

Кой точно е иска тая забрана не е ясно , но ток от къде ще ти кажа. Гинка Върбакова , оная дето с Теменуга са като близнета ще ни прокара на всички :)

Доакто не се изравнят екологичните критерии на световно ниво, това което прави ЕС е безмислено и неизгодно за европейците.

Нормално е държави, които НЕ произвеждат автомобили да са готови да вдигнат с две ръце за тази забрана! Въпроса е, защо България мълчи? Да не би да произвждаме БМВ или пък Форд? За нас е най-добре още от утре да се спре продажбата на автомобили с ДВГ. Нямаме НИКАКВА полза, освен някой да храни чуждите лобита! Но ние не само няма да вкараме такъв закон, но и ще се натиснем да внесем всички автомобили ВТОРА ръка с ДВГ!

електричка ли? Нали се сещаш, че тя е в пъти по-скъпа от ДВГ и пак ще сечудим откъде ще вземем пари.И как ще пътуваш 500 км от Варна до София?

Малко бройки - висока цена, и обратното. Като електричките достигнат 20-30% от колите ще бъдат по-евтини. А колкото до Варна - София отговора е същия - като има коли ще има и зарядни станции. Сигурен съм, че и конярите са си мислили, че колите никога няма да заменят каретите :-)

Пълна тъпотия. Това няма да стане скоро.

не сме дорасли още за масово електрофициране при колите - нито имаме развита мрежа за зареждане, а най-вероятно повишената консумация на ток ще се компенсира с централи на въглища :). А за цените н електричките да не говорим - по-евтино е човек да си купи ракета ...

Защото вярвате на идиота Борисов !

Ало, комундето, власт ще видите през крив макарон.

защото ако ми се наложи да тръгна на дълъг път от около 500 км може и да не стигана, а да замръкна в някое поле, на някой обиколем път, щото магистралата е затворена поради катастрофа/сняг .... А аз не съм предвидил, че ще обикалям. А по разни села и градчета едва ли ще има електоколонки ...

2030

И на колите които в момента са на възраст над 5 години.

Хахаха т.е взимаш Мерцедес за 100 бонбона и като навърши 5 години викаш белканто и за отпадъци :) Голема глава ей!

точно така

Аз съм ЗА велосипедният транспорт и зиме и лете :) Зимата лупиш на тиквата ушанките , туряш 8 чифта ръкавици и 13 чифта чорапи и даваш газ за Бургас. Нема да се тровиш , ще си 1000% ЕКО , ще дишаш само чист Швейцарски въздух и ще живееш над 120 години. Гарантирам! Недей купува изобщо кола. Всъшност ще икономисаш данък МПС , ГО , поддръжка , нерви че нема къде да паркираш и че некой докато си бил паркирал ти е сгънал калника и е избегал

Това е интересна идея - с велосипед от София до Бургас, но още по интересна е от Бургас до София. Тогава ще има около 800 метра денивелация нагоре и само 200 обратно надолу. Колата ми взима разстоянието Бургас - София с около 3 литра гориво в повече. Иначе от времената ппреди влака и автомобила от Ловеч до Троян, за 35 километра път е имало около 70 хана - тамън по два на километър. Интересно ми е от София до Варна къде ще се развие мрежата от около 900 хана, за да може с конска тяга и на велосипеди да стигаме от единия град до другия.

Колко жалко :( Ами джипката на шарлатанина от банкя е с ДВГ. Сега пеша ли ще обикаля села и паланки бе? Ужас! Това е трагедия! Тъкмо наля тумбак и почти стана двойник на един воевода известен под кодово име синя каска и ся пак ще се наложи да слабее! Па тия от ЕС крайно неориентирани лица ей! Приемат Транспортният пакет миналата година в който камионите ще се връщат там къде са регистрирани след всеки курс т.е замърсяването ще е двойно гарантирано а сега като видеха че са се оакали са решили да минат по околовръстното като занижават трафика от леки коли за да не бие много на очи кафевото на дупето от Транспортната им идиотия миналата година. Евала е братееееееееее! Така се прай

И каква е алтернативата? ГАЗ, електричество?

тези изроди са за разстрел всичките

Май камионджийското лоби е силно, всички говорят за автомобили и микробуси.

Не силно е лобито на науката, към което ти явно не се причисляваш. Енергийната плътност на батериите е много далече от тази на горивата. Камион да влачи 18 тона товар и то на скорост, половината от товара ще трябва да е батерията, а времето за заряда й, както и мощността на зарядното ще са недопустими. Това не ти е като аеродинамична тесла да се лигави по магистралата. Закачи на теслата ремарке и я пусни да мине Шипка, та ще видиш къде точно ще угасне.

Затова волво и мерцедес ще тестват електрически камиони тази години в реални условия - тоест ще се ползват при клиенти за да се види как се държат. Абе гроздето е кисело и нашите електрокари са номер едно в Япония :-)

Тия нещастници с регулациите за кривите краставици са все по-неадекватни. ДВГтата ще ги има още много време и със сигурност ще надживеят и ЕС и САЩ.

Прав си. И карети още има, и те ще надживеят ЕС и САЩ.