Идва ли краят на дизеловите автомобили?

Само на три пазара в Европа, включително България те са по-търсени от бензиновите

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Лошото е че докато в голяма част от европейските държави дават по 10-11 000 евро субсидия за закупуване на електромобил(което е около 1/3-та от цената им), нашите управляващи мълчат като риби на сухо!Ама друго е да си приберем в собствения джоб някой и друг милион, друго е да ги дадем на народа под формата на субсидии!И после Фандъкова да се чуди как да се оправдава за мръсния въздух в София, а единственото което дава да е безплатно паркиране на електричките в платените зони! Ако електрическите возила се окажат по-добри те сами ще изместят ДВГ от пазара както става в Норвегия и няма да се налага дизелите да бъдат забранявани, защото те ще отпаднат по метода на естествения подбор!

Няма професионална техника, която да не е на дизелово горивото. Нима ще орете с воловите и ще жъните със сърпа? Нима ще спрете тировете по пътищата, или пътностроителната техника? Дори да измислят телепортът, пак ще има дизелови двигатели.

Дивергент а малоумник - цялата статия е посветена на автомобилите но ти акцентираш селскостопанска техника. Селкопа винаги ще е на дизел , там е друга бира. Но при колите новите дизели са 1-во са скъпи като цена 2-ро поддръжката им е много много скъпа. Имах дизелов автомобил който продадох на безценица понеже 1 дюза за него струваше 1000 лева и заедно с подмяна на турбината отивах на 7к , абсурдна цена за ремонт. Камионите може ги направят на газ , може и на ток. Новият дизел е капризен , сложен и непосилен за поддържане от нас , така че поне у нас дизела няма бъдеще.

От сърце желая успех на дизелджиите в оставащите няколко години - късмет с дюзите, филтрите, подгряващите свещи, турбините, охлаждането през лятото, загряването през зимата, налягането в помпата, маркучите за горивото да не се напукват, скобичките на маркучите да не пускат въздух, пушенето от ауспуха, парафина в нафтата, вибрациите в купето, тампоните на двигателя, обезшумяването да ви работи (за да не чувате тракането), паленето през зимата и "резкият" старт ха ха И не забравяйте - винаги въже в багажника и добри отношения със съседа с бензиновата, че не се знае коя зима пак ще ви дърпа да запалите ! Успех андрешковци - бълвайте сажди, хитреци сте вие, хитреци сте, хем евтино, хем бързо и безшумно ха ха ! Вервайте си ...

Дизелите са в пъти по- вкусни, а след това повишение на горивата просто чакайте да ви се върже някой на стерилните напъни. С 4-5 /100 няма геле от бензина.

Въпроса не е правилен ! Идва ли краят на ДВГ ?! Идва :) След 2025 Волво спират производството на автомобилите с ДВГ ! Това е само началото на края на ДВГ !

Колко и да слагате "-" няма как да избягате от реалността ! Основните замърсители в големите градове са ДВГ и техните каруцари с цигари в уста !

илианчо, синко, ти за кораби и тежкотоварни камиони чувал ли си? за трактори, багери и комбайни? не си?!!! е, има такива едни машини, дето без двг нЕма да може да се движат! тъй че отложи опелото на двг поне с два века!

и след 2025 г на кон ли ще препускаш?!?

Илиянчо , те Волво спират производството на дизели защото ще слагат само френски такива на купетата си , как и сега основно правят . Не спират производството на дизелови автомобили като краен продукт !

Съвременният дизелов двигател не чука, не трака и не мирише. Той е с директно впръскване на горивото, с турбокомпресор е и с филтър за изгаряне на твърдите частици. Колата ми е с дизелов двигател и съм много доволен от нея. Купих я фабрично нова, а не като дизелите на българските селяни - 20-годишни, димящи таралясници, с петима предишни собственици. Съвременният дизел пали безпроблемно, работи равномерно, по-мощен е от бензиновия двигател и ускорява по-добре от него. Не е шумен и далеч по-икономичен е от бензиновия. Алергичен съм към старите дизелови таралясниици, които се караха по време на народната власт и в началото на прехода, мразех трабантите и вартбурзите заради дима и вонята на двутактова смес, които изпускаха, но да караш съвременен дизел е несравнимо удоволствие.

А само да попитам - ти сериозно ли ? Ама наистина - сериозно ли ? Нямало тракане ? Не мирише ? Не пуши ? Фабрично нова със съвременни чудеса като турбокомпресор (който го има от над 30 години) ? Доволен си естествено - Андрешко е щастилв, като плаща малко и бълва сажди много ! Само пак да попитам - ти сериозно ли ? Защото в ЕС ако знаят за твоят опит с "фабрично нови "градски" дизелови автомобили, а не стари "селски" могат и да отменят тази директива - а, ти как мислиш ? НЕ - сериозно ли има такива калъфи още ?

Чука, трака, пуши и мирише - що е то ? Дизеееееел ! Много добра работа върши за отопление с нафтовите печки и при селскостопанската техника, но за автомобили по пътищата е копромис. На който му е скъп бензина - ще се ориентира към малолитражки. Достатъчо са тировете и камионите, които "чадят" - няма нужда и автомобилите да го правят. Бензиновият автомобил е по-добър във всяко отношение и логично бъдещето му принадлежи ! Електричките са временен моден писък и когато се напълни сащ и ЕС с остарели батерии и акумулатори ще си отидат и те !

До end-usera ;) Мисля, че малко е остаряла информацията за пушещият, тракащият и т.н дизел. Не наблюдавам такива неща при моят. Е, разход е малко "висок" - 5,6/100, ама за SUV бива;). И те-така вече 130000 км. Като направят комбайните на бензин, минавам и аз ;)

Опа, леко с разхода 5,6 за SUV. Моя е икономиче и харчи 12-12,5 на градско. Според мен си виждал SUV само на картинка

то разлика в цената на бемзин и дизел няма! Кви малолитражки като моята нова дизелова кола е много по икономична от всяка малолитражка на бензин?!? С кое точно бензиновия е по добър?!?

Дизелът е за трактори, за колите няма по-добро от бензина.

Електро автомобилите изнасят замърсяването от Европа в Китай и индия, дето се правят батериите. Ама планетата е еднаи сумарния резултат не мисля, че положителен. Ако се търси екология, природен газ е НАЙ-ИЗДЪРЖАН. Ама-ще паднат яко приходите от акциз, в/у бензина и дизела са в пъти по-големи ...

Ех, батериите, та батериите! Хайде сега ми обясни, как едни батерии на електромобил, които се сменят на 7-8 години, ще замърсяват повече, от всички масла, филтри, за по-старите коли и подменените части, които образуват конвенционалните автомобили? За батериите на електромобилите ще има добра организация за утилизиране.

Ами простичко е - провери какви вредни елементи има в една батерия и какво има в едно масло за кола например. Още повече, че маслото е само 5-6 литра и се сменя веднъж годишно, а батериите тежат стотици килограми и се сменят на няколко години. Сега се замисли как се произвежда електроенергията - основно от АЕЦ и ТЕЦ - все "чисти" производства нали ? А сега се замисли - как точно ще се преработват стотици милиони тонове стари батерии от лъскавите сащ и ЕС с опасно съдържание - ще се траспортират до третият свят с танкери, бълващи пушеци, защото са на дизели ... Абе общо взето - замисли се за целият процес, не само за крайният резултат !

Самото производство на батерии е мръсен процес. Като си неподготвен по-добре трай!

Айде сега ти провери как се произвежда литий, и няколкото килограма в една кола, колко замърсяване генерират. Вярно замърсяването не е в България, ама планетата е същата...

няма как да налееш в старческите тикви,че ДВГ си отива......те цял живот са копнели за него,чакали са го 10-15г за една жалка руска колица и сега им казват,че си заминават.......технологиите непрекъснато се развиват и акумулаторите не са ония които те познават от старите си бараки а отделно има и водородни клетки та скоро старите каруци ще излязат от употреба