Губим 2.2 милиарда лева заради липса на шофьори на ТИР-ове

Въпреки високите заплати от над 2 000 евро, няма кандидати за международни курсове

Обратно в новината

Коментари - Губим 2.2 милиарда лева заради липса на шофьори на ТИР-ове | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Kalin

Да вярно е взима 2400 евро осигуряват го на 450 лева мизерни командировачни 3 месеца спи в камиона щото няма пари за хотел здравни като му се случи нещо на път смешни. Това е реалното всичко друго е лъжа

Преди 89 се изкарваха пари като продадеш 2 гуми в Иран за 500 долара. От Иран се взема 500 литра нефта и се продава в Турция. От Турция се вземат 5 чифта дънки и два кожуха и се продават в България. Заплатата беше 180лв .Но се слагаха яко вериги на зара.А сегашните не са виждали вериги а реват. За 14 дена до Иран се вземаха пари които бяха страшно много но и риска беше голям.а сега само вдигат прахоляк.но тогава се даваше 100 долара да ти дадът курс до Иран.

Преди 89 се работеше за 300 лева но до Иран за 14 дена се изкарваха 500 долара като продадеш 2 гуми в Иран.на вращане от Иран в Турция продадеш 500 литра нефта в Турция.Отделно от Турция вземеш 5 чифта дънки и два кожуха.тогава си струваше да си тираджия но и се слагаха яко вериги на зара. А сега носа виждали вериги а реват за пари.

Крaйно време е дa стягaме железниците кaкто трябвa и дa тръгвaт товaрите по тях. :)

Точното изречение е следното. Държавните чиновници и съпътстващата мафия ще пропуснат да откраднат 2 милиарда. Тези пари никога няма да отидат за гражданите. Така че са ви кажа ми е все тая.

Абе Тиквииииии, аз казвах ли ви, че от обезбългаряването на страната най-много ще изгуби бизнеса?! Ха сега да ви видим .... Фирми като КАуфлад, Билла, Лидъл, Фантастико, Практикер, Технополис, МЕТРО - що се чешете зад ушите толкоз години и чакате мутрите да ви убият бизнеса, а ?! Ми нали ако бяхме 9 милиона сега щяхте да имате още поне два милиона клиенти !!!!!!!!!!!!! А ако заплатите бяха що-годе нормални нали при вас щеше да се изсипват 2 пъти повече пари ?!!!!!!!!!!!!!! Ама и по-зле ще става ... да знаете :)))

Колко шофьори избягаха по Европа заради наглоста на родните превозвачи няма осигуровки няма отношение няма почивни дни няма ,........няма и шофьори да има

шофьорите са международни и намат накъкв принос у нас освет осигуромки на мин заплата евентуално! фирмите вечно са на загуба-коли,прицепи,гуми и др..

Ние държавата загубихме ... Герберските мутри и мафиоти са я окупирали. Така че, по-голямата част от цитираната сума би отишла в корумпираната администрация и минимална част може да се използва по предназначение. Като потъналите милиарди за санирането ... Но паметта на българина е къса, уви ...

тя държавата изгубена и отпреди герберските педерази ако тряаа сме честни

тази държава много протестиращи бе! Едните нямали работа и пари, другите нямали работници за без пари. И на всички им е виновна държавата. Аз ако съм на Борисов, ще им организирам една среща - да са на едно място поне, то е ясно че едни и същи хора им плащат за протестите.

Неискат 2000 евро за курсове между 3 и 6 месеца ... без да се прибират. Да си карат шефовете за 2000 евро мизерстване в кабините а тези пари я си ги взел я не си ги и помиписъл. Това е в България

Който работи за държава, която не гарантира собствеността, напротив - обсебва я, поддържа мафията и заробването ни. Най-големият терорист (вносните са без значимост) е самата крадлива мафиотска ДС-арска псевдодържава, поддържана и финансирана от EU и УСА, която законно краде от банкови влогове, от здраве, от съдби, от природа, нагла, лъжеща и мизерна като народа си робски!

Най-големият терорист (вносните са без значимост) е самата крадлива мафиотска ДС-арска псевдодържава, поддържана и финансирана от EU и УСА, която законно краде от банкови влогове, от здраве, от съдби, от природа, нагла, лъжеща и мизерна като народа си робски!

Гледам няколко IT специалисти са се изказали тук. Само да споделя - и аз бях ИТ специалист - вземах 6000 лева заплата - занимавах се със сървърна администрация и виртуализация. Заплатата е добра, но исках къща и сега от 4 години се занимавам със внос на зеленчуци и съм много по-добре. Така, че край със споровете, че ИТ-тата вземали високи заплати.

Па яз си копам картофи. Малко омръзва само картофи, ама не сме гладни, пък и има различни рецепти. Разменям за яйца, домати, сирене, ядем добре, ходя всеки ден на фитнес, вода в кладенеца бол, въздуха чист, ток няма, ма така и сметки няма. Имам едно магаренце да ходя до града и съседите в другото село. Пишем на С++ разни проекти и продаваме на големи компании, в София ни е поддръжката, защото нямаме и телефон. Със света се срещаме един път в месеца, като дойде една колежка да и дадем листовете със соркскодовете...

Ало, протестиращите "бедни"! Ето ви една възможност да забогатеете. Но трябва първо да изкарате курса за шофьор на ТИР и след това да работите. Но затова не се иска седене по кафенета и кръчми, а учене и работа. Май не ви се работи много,,а? Е, тогава ще си останете "бедни". Така е по целия нормален бял свят.

Е вие сте големи бе, хем ще загубите 2 милярда, хем давате големи заплати (само на думи де), хем няма да плащате командировъчни, хем да спят по кабините. Еми тогава вероятно ще го духате с тия 2 милярда, а това с вноса на работна ръка, колко да я внесете, те като вземат български паспорт и от милост ще работят за вас без пари, няма да отидат в Германия и т.н Тъпанари, не влагате нищо в работните условия на хората и очаквате да бачкат без пари.

Май някои хора бъркат понятията... - не може да загубиш нещо, което го нямаш, т.е. може да се говори за пропуснати ползи, но не и за загуби; - да се твърди, че държавата щяла да загуби 2 млрд. е даправо смешно, защото бъркаме оборот с печалба; - чии ще са тези "загуби"?? За държавата, при положение,че шефовете на транспортни фирми лъжат с данъците, за шофьорите, които не слизат от камиона, но същите тези босове не ги осигуряват на реалните им доходи и непрекъснато ги пресират да зъртят геврека, или за самите чорбаджии, които искат да им робуваш,за да могат любовниците и синчетата им да се сдобият с нов луксозен автомобил??

Просто е - да увеличат заплащането и няма да има липса на шофьори. Кое гадно човешко качество им пречи да разпределят повече от печалбата за работниците вместо да я задържат за себе си и да викат за внос на шофьори от страни, в които не съм сигурен колко хора се справят с чуждите езици и с GPS-ите по камионите? Ако бяха давали единия милиард на шофьорите нямаше да губят 2,2 милиарда сега. Ама тъъпи работодатели плод на българо-съветската дружба и на бивши икономически мероприятия на ДС това не могат да го схванат.

Това са много малко пари за тази мизерна работа без сън без баня

Така си е. Имам приятел шофьор, който прави сега вътрешни курсове и не си и помисля да кара международни превози. Всяка вечер си е в квартирата, а преди все на път.

Дайте им пари и вижте тогаз...

почакайте малко - бизнесът си бизнес, той е частен и независим, би трябвало да си решава проблемите самостоятелно....откъде накъде, държавата ще решава или ще помага на "бизнесът" с проблемите с работната ръка, както се случва с хотелите по море и планини? Защо се налага министерства да се занимават с подобни проблеми, нали пазарът определя правилата, иначе се получава нерегламентирана държавна помош на частен бизнес..... то и аз си чупя главата със собствен бизнес, но на мен никой не ми помага?

Ами защото ако превозвачит не могат да работят цялата тсрана ще клекне. Ще останем на домашно производство от хляб и вода. Защото всичко, което се внася няма кой да ти го докара. Отделно липсата на шофьори е като цената на горивото - дори да не те засяга пряко ще я усетиш, защото превозвачът ще си я избие, което ще оскъпи стоката за крайния потребител.

Нали! Ама като кажа че същото се отнася и за горивата не сте съгласни.

мисля,последния абзац в статията, обяснява ситуацията..

Загуби или пропусната печалба. Мисля че има разлика.

Да, бе, имало било разлика... Нашите не различават приход от печалба и данък от осигуровка, ти още малко ще ги попиташ каква е разликата между EBIT и EBITDA. Важното е чалгата да се лее от мерцедесите и набедените ни "бизнесмени" да щракат с пръсти. Те ако имаха нещо в кухите кратуни, щяха да са наясно, че така както те конкурират западняците с транспортни услуги и въртят на тяхните пазари основно, западняците пък ги конкурират и направо отвяват като работодатели. Ама ташите "капиталисти" искат правилата на пазарната икономика да важат само за другите, а те все да са под шапката на най-големият потребител и работодател в тук - държавата. Сега пак държвата да им решава проблема, който е предизвикан изцяло от тях самите. И за къде тепърва? Фарнсетата и останалите като ги ударят през ръцете и ги изгонят от каботажите и въртенето все на тяхните пазари, шофьори изобщо няма да им трябват толкова належащо. Отделно, като слагат на геврека цигани и малоумници, онези газят наред мантинели, коли и хора, застрахотателите изплащата на запад големи обезщетения и после вдигат цените на ГО на всички ни. Защо тези превозвачи не поискат индивидуални застрахователни премии - твоята маймуна онася мантинелата и затваря магистралата във Франция, премиите ти ри всички застрахоматели стават 20 000 за всеки твой камион. Газиш хора - всичко свързано с теб и с повече от 4 колела не може да бъде застраховано за под 50 000 лв., вместо ние солидарно да субсидираме простотиите на вашите пишман шофьори.

не се ли разбра, че трудът е наравно със собствеността. Даже нещо повече - той е мобилен при тези отворени граници.

Хайде бе Дираджии, напишете името на една транспортна фирма, която предлага 2000 Евро на шофьор на месец, няма да го приемем за реклама.. но такава фирма май не съществува на територията на гробарите. Да ви Еба и фалшивите новини !

Това е от раздела статии като за "бизнесмена" от Пловсивско, който даваше заплата 3000 за пасене на овце и нямало кандидати. Понеже сме от стара коза - яре и помним как изнасяхме комютри за Япония - проверихме, оказа се вярно - да има такъв човек, да търси работник, да дава три хиляди. Разликите бяха несъществени - трябва да се работи за петима и три хиляди, ама на тримесечие.

Кой губи не разбрах?

Ето идея за решаване на проблема: Тези, които си купуват камиони,.... да си ги карат САМИ , по малко ще плащат, повече ще печелят!!! А аз....., им обещавам ще се грижа за ЖЕНИТЕ им!!!;))

Добра идея, но в близките 5 до максимум 10 години няма да се налага. Камионите ще са първите превозни средства, които ще са напълно автономни и няма да се нуждаят от шофьор. И сега има тестове на коли, които изминават стотици хиляди километри без шофьор да се намесва, но пак повтарям първото продадено превозно средство без шофьор ще е камион, а не кола.

Дано, докато си жив, това да стане!!!! Но съм убеден, че 20-30 години след като се СПОМИНЕШ , това още няма да е станало!!!;))

Не познавам някой който да бяга от хубави условия за работа и заплата, освен ако не е мазохист. Извода, е че или тая работа си е вид мазохизъм в България или се лъже за тая висока заплата.

Ами това е началото

Какво да поемат - хомота? Ще рече човек, че е много приятен този труд и по някаква случайност няма кандидати.

Ако си плащахте щяхте да имате хора........ И патагонци да докарате пак ще избягат. Българите бяхме последното племе обременени със Залудо работи, залудо не стой!

ако 15% стоят и "губят" 2,2 милиарда, останалите работещи "печелят" 12,4 милиарда, което автоматично би направило международните превози един от сериозните вносители в бюджета. а дали е така...

При тези Официални приходи които се отчитат от Гурбедчиите да, горедолу си прав, самоче официалния приход трябва да се умножи по 3 за де се види истинската цифра.

Къде и колко са фирмите в България които дават тези заплати. Баща ми е тираджия от 15 години и никога не се доближавал до тази сума в държавата ни. За фирми в Германия да но тук най много 2000 лева. Затова не пишете глупости

Ами като не можеш да намериш за 2000, увеличаваш докато се намерят. Аки приемем че шофьор минава 10000 -12000км. на месец това излиза по 20евроцента. За пример в щатите се получава по 70 цента на миля.

Тираджиите много добре си живеят на запад, там където се УВАЖАВА ТРУДА, ХОРАТА И ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ ! След 30 години гаври, подигравки и издевателства си наемайте пенсионери и мангали да ви работят ....... ЧЕСТИТО НА "БЪЛГАРСКИЯ КОМУНИСТИЧЕСКИ БИЗНЕС" получава това което заслужава. Помня преди няколко месеца имаше тираджии които излязоха да стачкуват за запазване на циганското статукво, без нормална почивка с по-малко пари и повече работа :)))))

ТИР-аджиите си живеят еднакво на запад и на изток - в кабината, разликата е в заплащането. what happens on the road - stay on the road!

Алчността на "бизнеса" съсипа България, какво повече да говорим. Ще внесат чужда работна ръка друг път. Кой работлив и способен млад човек ще търпи да му се подиграват? Аз съм на 56 и единствената причина, поради която седя в българската мизерия е че вече нямам сили за промяна. Но хората имат сили и ще ги хванат за оная работа техни величия успелите в живота.

Дайте една статийка, колко милиарда губим, като се плаща на 1 милион "безработни" цигани??? Вероятно по 5 милиарда ??;))

Бюджета от 2018-та е изхарчил цели 600 милиона (!!!) само за интеграция на "лица в неравностойно положение"!!! Това само за тази година, а смятайте през годините каква цифра е! И това само за ала бала, някакви медиатори и т.н. Съвсем отделно са социалните плащния по тях. Отделно са плащанията по фалшивите им телкове. Отделно са кражбите на ток и вода, сечта на паркове и гори напълно безнаказано. Отделно са НПО-тата им, които са също закачени за бюджета по тайни брюкселски разпореждания. И тази лавина расте безпощадно.

Заболя ме главата като прочетох това!!;))) А, на,... 1 000 000 цигани примерно по 400 лв на месец колко прави , че съм зле с математиката??? На МЕСЕЦ,..... ами за ГОДИНА???;))

А плюете Макрон,а ?

Реват да внасяме работна ръка, но не се сещат да вдигнат заплатите, пък току-виж се намерили кандидати за шофьори на ТИР-ове и у нас! На работодателите 2000 евро може да им се виждат много, но явно не са достатъчни. Имам приятел тираджия, стоя, стоя тук при "великите" заплати и накрая отиде в Германия да върши същата работа за повече пари. Та дори и да внесем шофьори, колко време смятат, че ще стоят докато и те не хванат пътя към Германия!? Работодателите трябва да разберат, че трябва да вдигат заплатите. Докато у нас стандартът не се приближи поне малко до западния, хората ще бягат натам и перманентно ще сме с недостиг на работна ръка. А като свикнат на хубавото, чакай ги да се върнат тук!

Как так няма дефицит за депутати , кметове , съдии , държавни началници , ако си ги внесем ще си оправим !

Ами няма дефицит за изброените от теб, защото циганите са B цветущ ПРИРАСТ на Размножаване, а те дори и не работят, а само се размножават, а пък и те са избирателите на политиците? Затова те се грижат за тях , за да ги изберът отново!!!;))

не разбрах кои са тези които губят 2.2 милиарда !

Стига сте ревали за проблемите на разни мутрафони.Глупаците свършиха - това е положението.Като няма кой да ви бачка за 2000 евро, дайте 3, като няма за три дайте 4, като не можете затваряйте и приключвайте.Кой искате да ви решава проблемите?Кой ви е длъжен?Още повече че не е много сигурно тия 2 милиарда дали ще влязат в държавата или в някакви офшорни сметки.Писна ми разни оядени муцуни да ми реват по всички медии как няма кого да експлоатират.

Ще се върна в БГ-кенефа да карам камион , когато ми дадът заплата колкото на БОЦЕТО!!! НЕ ИСКАМ МНОГО ,...НАЛИ??? Скромна ЗАПЛАТКА!!;))

Сигурно, щом са от Пловдив ще си прокарат лобистките законови промени. Знаете как е там и кои са там, нали ? Колкото до проблема с намирането на шофьори, то сами те най-добре обясняват защо има проблем – ниски осигуровки, стари камиони и т.н. Въпроса е дали правителството е наясно кой транспорт трябва да се насърчава – автомобилните или ж.п. превози ? При ж.п. превозите няма далавера за държавните чиновници. Нататък е ясно.

Викнете Ай Ти специалистите да карат камионите. Ще ви трябват и стругари, шлайфисти,арматуристи, хлебари и т.н.Байчкайте си вие, хората вече ги няма!

IT ще направят шофьорите излишни след няколко години...както и повечето професии които си изброил

Мойто момче, аз тия приказки ги слушам 30 години вече.Тия програми дето ще карат камионите ще плащат ли данък общ доход?Пенсионни и здравни осигуровки?Ще си купят ли нещо да платят ДДС?Ще създават ли деца?Ще ги възпитават ли?Или ще чакаш безработните шофьори да ги правят тия неща?Искаш хората да станат излишни за олигарсите ли, моето момче?Внимавай какво си пожелаваш.

Дано тези IT-специалисти,направят така програмите, че камионите ,дето ще се движат сами, да могат и сами да си слагат веригите на гумите по непочистените ни пътища,а за ориентацията им по тях ...да не казвам ... "Куче-влачи рейс"....

Ние ITспециалистите си бачкаме и вкарваме солидна сума пари в държавата. Ти на какво се гневиш, ние камиони не можем да караме, ти можеш, но не можеш да вършиш нашата работа. Всяка жаба да си знае гьола. Един готви, друг строи, трети върти геврека - така е устроен светът.

Аз бих вдигнал таксите и винетките на тировете десеторно. И да се изградят железопътни терминали на границите за да превозват тировете от граница до граница. За да се махнат от пътищата ни!

Вдигни таксите ДЕСЕТОРНО и на Cамолетите ,сложи им и ВИНЕТКИ , те също замърсяват Въздуха ДЕСЕТОРНО а и на хилядите кораби също и на тях ВИНЕТКИ и те бълват дим и замърсяват въздуха!!!?? ;)) Смешен НЕЩАСТНИК!!;))

,,Бизнесмените" явно нещо не правят или не дават както трябва.

някой дебелак загубил защото хората не работят за него, Българския работодател е най голямата отрепка на света И къде са профсъюзите

Качването на тирове на влакове в България е пълна утопия която се раздухва от БСП. Територията ни е малка и времето за натоварване, пътуване и разтоварване на един тир е колосална загуба защото за това време той ще направил поне половината си курс. Да не говорим,че няма инфраструктура за товарене и разтоварване. Държавата ще хвърли милиони за нея и ще се окаже, че няма желаещи, но парите няма ди ги върнат тъпоумните политици инициатори на тази глупост а всички ние. Нека частници си правят тези терминали щом са толкова "печеливши"!

Ако ще са комодални превозите, наистина не е оправдано първо да се товари на камион и после цялата композиция да се товари на вагон платформа. Смисълът е стоките да се консолидират и да се товарят директно на товарните вагоните и да пътуват към крайната дестинация. Това не само, че е реално, но е лъдещето, а до голям степен и миналото. Камионите трябва да са само за крайната отсечка до клиента, а транспортните артерии да са ЖП. Знаеж ли колко е енергийният разход на тон товар за ЖП и за шосеен транспорт? Няма място за сравнение, даже. Ама нямало било инфраструктура. Ми, като разсипаха всичко и 30 години се води грешна и корупционна политика, как да има? Обаче, щем не щем, камионите са обречени като една от основните средства за групажен транспорт, защото новите технологии не просто идва, а вече са тук. не говоря само за автономните превозни средства, технологиите за които даже и към момента са реални и е просто въпрос да навлязат в тази индустрия. Говоря за изменението на начините на производство - от глобалната работилница Китай към местни производства, основани на адитивни технологии и на универсална роботизация. Прогнозите са, че контейнеровозите, които носят над 90% от световната търговия са застрашени, ние тук за някакви камиони се тръшкаме. Освен това, нашите не въртят курсове от и към България, а карат курсове в ЕС и каботаж, т.е. работят директно на чужди пазари и това също ще спре. Във Франция вече се бият заради спадащия стандарт да живот, та до няколко години ще са изхвърлили всякакви такива "конкуренти" като нашите фирми.

Не само шофьори липсват, а и много други работници ЩЕ липсват!!! ЗАЩОТО, се изнесоха хората!! А знаете ли защо: Защото, плащате на 1 000 000 цигани БЕЗ ДА РАБОТЯТ за да си ОСИГУРЯТ ПОЛИТИЦИТЕ КОМФОРТА и СПОКОЙСТВИЕТО , а с хората които РАБОТЯТ се ПОДИГРАВАТ със СМЕШНИ ЗАПЛАТИ !! Хранете си циганите , за да се Размножават .....ТЕ СА ВАШИТЕ ИЗБИРАТЕЛИ!!!;))