"Фолксваген" каза "сбогом" на Турция за втори път
Анкара зави, че отказът на германския гигант е политически мотивиран
Обратно в новинатаКоментари - "Фолксваген" каза "сбогом" на Турция за втори път | Бизнес.dir.bg
Коментари
да заяви Анкара-та? На крива ракета целият Космос й крив, нали знаете. Никога няма да се признае и приемат общочовешките ценности! Пък и в момента султанът е докарал до просешка тояга собствената си рая и хич не е моментът за инвестиции точно там. Предполагам, че пак ще се обърнат към страни като Румъния, Полша, Унгария, Латвия....А като нищо може да построят халетата преко Вардаро, голям майтап ще бъде!
Анкара зави, че отказът на германския гигант е политически мотивиран - ми като не е чувал за политикономика ще се чуди !!!
Фаувето щели да загубят, но не и Турция ... та затова ли от 100 кладенеца вода, държавно субсидиранеи гаранции за колко милиарда им дадохте, за да спечелите ... А и те не са политически мотивирани, нали ? Ама какво друго да кажат - така са се набъблукали вече, че единствено им остава тотално отрицание на всичко.
От 10-15 години показваш среден пръст на Европа и ЕС. Какво очакваш? ЕС до сега беше към Турция както ние към Македония - Да им дадем още, пък те ще станат по-добри и ще се оправят. Всички явно осъзнаха, че това не работи.
Ок, че не са в Турция- няма как сега с този султан политически е самоубийство, но проблем е, че на са у нас! Ние сме толкова послушни и прогермански- само чакаме като пес да ни подсвирнат и веднага сме йес! Това впечатлява, че верните кучета са наритани, а турците го играят вече велика сила и много не им пука- най- много ФВ да загубят...
Но, Форд е инвестирала в Турция. Все пак е добре че Гърция взе Майкрософт, а Словакия VW, ние сме съседни страни.
Разбира се че е политически мотивиран , както са и всички действия на Турция. Истината е че въпреки че работите за жълти стотинки, сравнително голям пазар без ЕС регулации на вредните емисии и обещавате подпомагане и прочие е прекалено рисково да се инвестира в султанат - незнаеш какво да очакваш, не работят пазарните принципи. за това трябваше да изберат България - без големи подпомагания, но според европейсите правила и най-вече в цивилизована бяла държава (поне за големите нито Пеевски нито ББ биха посмяли :) ).
Не е само Форд. Много други имат заводи в Турция. Но това са инвестиции от едни други времена, когато Турция не се управляваше от султан и беше част от Запада.
С един куршум два заека за немците- хем наказват турците за непокорството, хем разбиват единството на Вишеград- заводът отива в Словакия- кошмар зя някои!
Казваш, да изберат България. Може! Сигурно е много патриотично. Ти сам би ли инвестирал в най-корумпираната страна в Европейския съюз? Трябва да са пили лимонтозу за да го направят. Никой нормален човек няма да инвестира в мутренския рай изграден от Борисов. За да стане това първо трябва да си почистим страната, тогава ще има на какво да се надяваме.
Това че сме най-корумпираната страна си е лично твое мнение. Всъщност не е твое мнение, обаче проблемът е че въобще не сме най-корумпираната страна. количествата пари които се дават за подкупи. Това че ти си свикнал навсякъде да можеш да минеш ако може по втория начин, това не значи че сме най-корумпираната страна. Защото хал хабер си нямаш какви суми плащат така наречените лобисти В другите държави.
... или в Сърбия. ... или в Занзибар, но не и в държавата с най-високо ниво на корупцията в ЕС!
Я пак? Нещо за едни санкции да се сещаш? За къде по-точно и какво по-точно смята да изнася Турция? Чалми и молитвени килимчета за арабите ли?
Все едно. VW просто нямат вече нужда от тоязи завод, с оглед на предстоящата криза. Кризата още не е започнала, но се задава с всичка сила.
Тоя турски министър от небето ли пада? Инвестиции на компании от мащаба на Фолксваген не могат да се случат без политическо одобрение. Какво се прави на умрела анадолска глогинка? Те не могат да се случат и без политическото одобрение на страната, в която се инвестира. Сега ги е яд, че изпускат милиард, че даже три, четири, но другарят султан Ердоган какво очаква? Вкара 60 000 в затворите след пуча, мачка кюрдите, купува ракети от Русия, влиза си в Сирия, търгува с тамошната опозиция петрола не сирийците без пари, заканва се на всички, обижда префинените европейски лидери. Ами, при такава политика, страната му не ще да е най-привлекателното място да се изсипят едни милиарди, колкото и голям пазар да е. Пък кризата там си вършее и лирата потъва ли потъва, докато той политиканства.
Защо пък се оказва че нещо не слушаме всичко каквото ни казват? и защо аз се сещам за един министър от една партия дето му викаха yesman. щото правеше всичко каквото му на редяха най-различни треторазрядни Европейски чиновници. Включително и да си затворим реакторите.
Вероятно, ЕС ще продава по стари автомобили,ще се забави покупката на нови. В България вече са препълнени Авто-къщите с количества.
Прекалено спад на Лирата, води до проблем, защото купува суровини с $, а вътрешния пазар е в т.лири...
По-голям износ? Ти чуваш ли се какво говориш? В условия на пандемия, затворени граници и ликвидиран сектор на услугите. Днаеш колко печели Турция от туризъм преди и сега? Лирата лети надоли и всички там обеднават, той ми говори колко добре се отразявало на икономиката. Ако поназнайваше нещо от тази наука щеше да знаеш, че здравословната инфлация е ок 3% годишно, не 33. При 33 всичко започва да се срива.
с политиката която води Турция всички ще я изоставят, турците са хубави хора но ръководителите сега са се уплели в лъжи и войни от които няма смисъл ....
Добро решение, браво на Фолксваген. И МНОГО ясно, че е политическо решение. И е време света като цяло да започне да взима политически решения. Защото заради икономическа изгода всичко стана мейд ин Чайна, ама сега: “На ви, тоя коронавирус!”
здравословната инфлация е 1,5%, това, че в "развитият свят" напоследък клони към 3% не го прави "нормално".
Ко сЪ кефИтИ УААААА. Сякаш завода в место в Турция, ще дойде у нас. Хахахахахахааха. Ни у Турция, ни у нас. Иде криза и тя няма да е само в ЕС очевидно.
Отрязаха ги окончателно. Това е добра Новогодишна новина за нашите възможности и амбиции.
Ами то над 20% от чешката икономика е от Шкода, но Чехия си е в четворката. А за Словакия - просто няма да има предвидените съкращения на персонала, а може и да наемат още работници като прехвърлят поточните линии. Видя се, че VW и да искат не могат да се изнесат от там, защо Словакия да си променя политиката?
Оръжието на немците е къде да решат да пратят завод! Това решение трябва да се взима от Брюксел и без расизъм и предразсъдъци! Не може всички заводи да са при немците, а другите да сме корумпирани... Немската индустрия трябва да се постави под контрола на Брюксел и да се разпредели малко и на юг!
Недей да се изказваш неподготвен. Точно такава сделка се опитах да направя преди нова година. Окада се, че няма кой знае какъв избор от нови коли н асклад /за цените с намаленията няма да ти казвам какви са/, а старата ми, която въобще не е лоша никак и не можа да с инамери купувач н априемлива цена. В момента пазарът е по-скоро следният, всички се опитват да продават скъпо, всички се опиттват да купуват евтино. Причината - хем има криза на доходността, хем се изливат пари без стоково покритите по разните му там програми за компенсиране на загуби. Това, което се очаква при това положение е по-скоро инфлация, вместо депресия.
Тогава и българското селско стопанство и туризмът да бъдат под контрола на Брюксел. Това да не е СИВ и СССР?
Фолксваген е полу-държавна фирма... но турчина не е прав. Инвестиции като тази може и да са политически мотивирани, но в случая най-вероятно причините са чисто икономически. Големият бизнес не обича резките промени защото обикновено е изключително инертен. А Турция доказа, че не си управлява добре икономиката. Следователно инвестицията става доста по-рискова от първоначалните разчети.
Така създадоха ЕС- с Европейското обединение за въглищата и стоманата- поставиха под общо управление тези суровини за да има мир между французи и немци...
Малко не вярвам на това "сбогом" от германска страна. Утре Ердоган ще огъне леко едното коляно и хер Флик ще се присети, че освен политически има и икономически мотивирани решения...
като поставиш икономиката под политически контрол резултатът е срив на държавата. Виждали сме го вече преди известно време у нас... Дори Китай се отказаха да го правят и гледай ги къде бяха, къде са сега.
Полудържавна, а корупцията, в която са затънали и делата за милиарди... това не е ли политическа корупция.
колкото повече контрол от Брюксел, толкова по-зле са ЕС. Абсурд е това, което пишете. Регулациите вредят на бизнеса. Достатъчно е, че ФВ не отидоха в Турция. няма регулация, която да застави ФВ да дойдат у нас.
А да чакаш инвестиции сега не е ли унизително и какво е това развитие да чакаш някой да ти направи завод? Ами ако не ти направи- какво? Сгъваш чаршафи по морето... а като дойде вируса и това не можеш прави вече.
Скоро Европа ще бъде залята от китайски електромобили. За разлика от конвенционалните, в електрическите има два основни фактора. Софтуер за управление и достъп до евтини батерии. В първото китайците са на едно ниво с Европа и САЩ а във второто имат чувствителна преднина.
инфлацията е "решение" на всяка икономическа криза от хиляди години (буквално). А всички се опитват да продават скъпо и да купуват евтино без значение дали е криза или не - това е универсално правило. Чини ми се, че друго искаше да кажеш :D