"Фолксваген" каза "сбогом" на Турция за втори път

Анкара зави, че отказът на германския гигант е политически мотивиран

Обратно в новината

Коментари - "Фолксваген" каза "сбогом" на Турция за втори път | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ей съсипаха го тоя Фолксваген те турци. Що така се отказаха от това производство?

ФОЛКСВАГЕН КВО ЧАКА, ДА ПОСТРОЯТ ЗАВОД С АРМЕНИЯ.

Познайте каква е причината.

Не са си платили?

Я че отворя завод но държавата трябва да плати 50% от заплатите и да субсидира покупките в Турция.

Е,то "сбогом" се казва веднъж ! Десет пъти ли ще им казват. Фолксваген май и те не знаят какво искат.

Нямам някаква пряка полза от това но все пак ме е кеф че нае Баха турците!

комшиите ще правят автомобили с гуми от локум, ще си купя два

Разбира се, че решението макар и в основата си да е икономическо в същото време е силно повлияно от политически фактори . А Ердоган даде. нистина много поводи за това -за огромно съжаление на иначе работливия Турски народ . Очевидно е неговото разминаване в това да се бърка в куп екстериториални военни конфликти и в същото време да развива спокойна икономическа среда и да привлича чужи инвеститори . Тези двете неща са обективно НЕСЪВМЕСТИМИ !!!

Браво на немците! Аз никога не бих си купил кола правена от смрадлив резак.

Ха. Че твойта каква е? Те в германия бачкаторите в авто заводите, са болшинството гастърбайтери резаци. Ти да не си мислиш, че немеца ще се вре в железата? Във Франция пък болшинството са от ония черните французи. В италия и испания не са резаци, ама са основно цигани. Май само ладите се правят от бели християни.

Глупости В заводите на Форд в Кьолн и тези на Опел в Рюселсхайм има доста турци иначе в останалите са незначителни като бройка. Пишеш тъпотии без изобщо да си минавал покрай тия заводи.

Ти пък да не си в отдел "Личен състав"на тия заводи,че да ги знаеш. И ти говориш май на аба,колкото да не заспиш.

Поинтересувайте се кой е Гаджал войвода и тогава наричайте турците гаджали! Гаджал войвода: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B8%D0%A1%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2(%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%80) "Георги Илиев Симеонов известен още и като Гаджал войвода е български революционер и опълченец, заради участието си във всички войни и въстания по времето си е наречен Войникът на века' Българино, знай своя род и език!

Той не говори за Гаджал войвода, а за джагал.

Емигрирай в Турция емигранте.

Не знам как може някой да се хваща да прави бизнес с турци. Не знам дали на държавно ниво си спазват договорите, но като манталитет турчина винаги ще пробва да те преметне

Анадолските мангали пак обидени...сефте

Да, Турция прави почти всичко, защото там нямаше комунисти и комунизъм, няма русофилистици, няма комунистически мутри, ... Турция е много по развита и богата от нас, много по европейска и цивилизована. Здравеопазването, образованието, икономиката, селското стопанство.., всичко е много по развито и по качествено, отколкото у нас. Ние сме лузери и комунистически свине.

Турция ако не е географски където е, да пречи едновременно и на Русия и на Европа, щеше да е по-зле от Ирак, със сунитските си мангали. Добре че 100 години само се наливат пари в тая кочина

Развити, не си ходил в азиатската Турция!

Въпреки , че не харесвам комунизма, тогава имаше производство, и икономически бяхме пред турция и пред южна корея. Ниши, които те взеха, след като дойде демокрацията. Сега шием тапицерия и конфекция...

Нещата при комшиите ще започват да се вмирисват, когато Мерцедес, Фиат и Форд решат да се изтеглят. Тогава Ердоган ще падне със страшна сила. В момента той представлява един неуверен, непредсказуем и много лошо настроен към нато политик. В Турция не се спазват правата на човека и това се вижда с просто око. Това показва, че бизнесът с такива не се различава от бизнеса с робовладелци, което е много лош имидж за онези с белите пуловерчета без ръкави. Няма как някой да приеме едни диви азиатци да му определят дневния ред в ЕС. затова една корупционна схема в автомобилния гигант не мина. Според мен във Фолксваген предстоят сътресения, защото там безскрупулността е преминала в жестока престъпност, нарушаване на регулации и корупция. Щом янките изтрескаха концерна, значи вътре нещата са минали всички граници и това не може да се крие повече. Ако ФВ иска да живеят в света на бизнеса.

Е прилъгал Меркел да правят тука космически кораби от догодина таз година ще открие завода в Банкя с лентичка след изборите де!

добре че беше нашия Бойко да и говори на Меркел да не правят завода в Турция. Уж приятел с Ердогана ама лекичко го хлъзна... сто на сто празноглавата му пиарка и е минало нещо такова през главата :).

Преди няколко месеца баба Меркел съобщи че ФРГ ще отдели сериозен финансов ресурс за направа на ел. превозни средства и така да направи германските авто фирми модерни защото изостават!! Сещайте се какви са условията че няма как да инвестираш в Турция при положение че част от парите са държавни, и целта е да има работни места в Германия!!

Нали гаджала е велик? Що не си направят тяхна марка коли...Кебаб Мерцедес ;-) Ама едно са приказките без покритие, друга е реалноста. Те първо да започнат да си правят собствени оръжия а после да се правят на велики. Всичко над пушка и артилерия е внос от неверниците! Нещастници!!!

За съжаление не сте прав! Развиха се в оръжейно направление, което е лошо. Правят си дронове и други хайтек играчки. И за съжаление се оказват доста успешни. По принцип нямам нищо напротив една държава да е независима, но когато тази държава я тресе ислямизацията и имат такъв начело, това поставя доста въпроси.

Всичките им дронове и хи тек оръжия ползват компоненти(важните) от други държави, просто им излизат евтино и могат да рискуват да не са ултра супер дупер. Тепърва се пробват да ги клонират(крадат). Гаджалите не могат пералня да направят като хората, БЕКО е синоним на боклук на Запад. Всичките им дрехи се разпадат до година. Само туршиите им стават.

Точно военна техника си правят сами. Имат танк собствена разработка, дронове, сега разработват изтребител, притежават технологията и произвеждат Ф-16, отделно произвеждат части за Ф-35. И това го пиша от обща култура, ако се заровя какво още произвеждат и разработват ще излязат много неща.

технология за производство на Ф16?? Виж завод за ремонт, поддръжка и производство на част от частите и възлите на Ф16 имат и то отдавна още по времето на социализма го имаха. Проблема е пълното оборудване и обзавеждане на едно изделие, а това Турция едва ли го може. Съгласен съм наливат се много пари ! Ако нашите тук цървули не бяха толкова продажни, и в българия имаше възможност да се правят БЛА за военни цели! Проблема е след това комуникацията и управлението им.

https://www.pan.bg/view_article-1-528157-turciya-stroi-nov-zavod-za-proizvodstvo-na-iztrebitelya-peto-pokolenie-TF-X.html

Не знам защо е по-лесно да направиш военен дрон или дори изтребител, отколкото граждански самолет или лек автомобил. Доказателства за това се повтарят отново и отново къде ли не по света.

Израел ли визираш?

Не, визирам Турция, Русия и в някаква степен Китай и Бразилия. Китай е особен пример, защото има производство на десетки видове автомобили и човек би очаквал поне един от тези автомобили да не е скапан или директна имитация на западен автомобил. Бразилия пък имат Ембраер.

че има тънка политическа игра - има. но VW под ръководството на Diess тотално се обръща към електрическите автомобили, загърбва ДВГ, и почти всички инвестиции се насочват натам - разработка на модерни технологии, софтуер за автономно управление, собствен капацитет за производство на батерии и т.н. До съвсем скоро не беше сигурно, дали управляващият борд ще гласува "вот на доверие" на Диес за товиз план, но решението вече е факт от края на миналата година. Така че явно такъв завод наистина не им трябва за момента, текущите 2 които са конвертирани за производство на електрически автомобили явно са достатъчни (бившите на Трабант -Германия) и Шкода - Чехия).

Не знам как ще се обърнат като в БГ предлагат ID.3 за 93000лв. Не познавам човек който би дал толкова пари за кола с параметрите на Голф. Според мен само градят имидж за да измият срама от дизелгейт, но въобще не искат да увеличават продажбите на електрически коли, защото печелят повече от поддръжката на тези с ДВГ

За сега единствено Тесла успяват да спечелят от преминаването към EV. Дали заради цена или заради други проблеми, но пазар за електрическа кола от 100+ хил има само, ако се казва Тесла. Виж, пазар за електрически тротинетки има. Реално, целият къмютърски трафик на един голям град може да се обслужи от електрически тротинетки и велосипеди, няма никаква логика да съществуват е-голфове, които не могат да стигнат до морето.

Ами да , решението няма как да не е политическо когато говорим за инвистиции с подобни размери...

Ся е момент буда да подмами швабите д форми и евтина работна ръка :)

Хе-хе акцинерите се усетиха че просто искат да източат едни пари от тях, се е едно сега не се правят коли и заводите не могат да смогнат с поръчките.

Сега с евтината азерска газ осигурена от Бойко завода на VW идва у нас. Потвърдено е от Волфсбург.

:) стой така да те натроля: В Турция азерската газ е по-евтина отколкото в БГ.

Ако в Турция е направен някой volkswagen той трябва да се казва вече Миллетараба... Превод от горното.... нали са много горди с нацията си и с езика си;)))

То в момента има такъв глад за нови автомобили, че направо се чудатя къде да ги произвеждат ;) Нормално е да спрат вскякави инвестиции в нови производства - просто няма нужда от тях. По-добре тия капитали да се пренасочат за максимално запазване на бизнеса в тия тежки времена, пък като живнат след някоя друга година, пак ще търсят място за нов завод. До тогава Ердоган едва ли ще е още на власт.

на оня последнят референдум не му ли гарантираха на Ердоган власт до 2034? Може да се бъркам де.... малко ги мешам с Путин. Кой цар, кой султан... иначе и аз имам нужда от нова кола, ама доколко съм платежоспособен е друга тема.

фолкфаген на балканите! а след тия люти скандали за какво хаха

Дали пък не са казали 'сбогом' на страните от Балканския полуостров като цяло за производство на всичко, което е свързано с производството на автомобили?

те от тука само части купуват. Ако са казали "сбогом" щеше да се чуе доста по-рано. Въпреки мерака на авто-производителите (и не само) за just-in-time-delivery supply chain нещата все още се уговарят с месец-два предизвестие.

Е какво като са политически мотивирани? Напълно нормално. Мустакатия симидчия Ердоган да си прави каквото си иска, но да не му пипаме бизнеса. Е не става така, комшу. Все се мислите за големи тарикати, но пак ще сте от страната на булката.

Шанс за нас.

ББ нали беше гъст с Меркел? щом не ни избраха от първият път, най-вероятно има причина, и тя едва ли е неутрализирана.

Скоро Европа ще бъде залята от китайски електромобили. За разлика от конвенционалните, в електрическите има два основни фактора. Софтуер за управление и достъп до евтини батерии. В първото китайците са на едно ниво с Европа и САЩ а във второто имат чувствителна преднина.

дали? Американците още мучат, че им облагаме чудовищните коли с безумни мита... Китайците дали ще минат метър? Ако стане Тръмп ще избеснее тотално.

niki_leo

Тръмп вече е история. Къде го слагаш в играта? Иначе по темата: пазарът на коли няма да се съвземе поне 2 години заради кризата от пандемията. Фолксфаген в момента няма нужда от нов завод.

И то какви. Европейските производители изгониха качествените дизайнери и ги замениха с дечица от университетите щото са по на сметка. Бай Китаец е прибрал интелектуалният потенциал и на Европа и на Америка. Нещо за което никой не иска да говори. Алчността и безхаберието на големите корпорации ще им излезе през носа. Идеята за марки на която робуваме беше актуална до сега. При електрическите автомобили нещата тотално се променят особено при липса на пазар втора ръка на който да плеснеш една трета от сумата за премиум марката и да викаш ура. За незапознатите ето ви идея какво идва от Китай: https://www.byton.com/

Бай Китай е прибрал куп технологии, ама с индустриален шпионаж и рекет.

Всички го правят. Не бъдете наивни. Всички ровят на всички в гащите. И после политиците се сочат с пръсти. Китай са агресивни определено, но каква е разликата с американците преди? В началото на пандемията Фебере прибра известен професор завеждащ катедра защото взимал пари от Китай и давал ноу хау. Правилният въпрос е как такъв човек можеш да го купиш за 50000 долара на месец и защо? Няма как някакъв ритни топоковец или атлет да е милионер а хора на които почива прогреса да са в ъгъла. Както се изрази една кака научен работник: А са викнете футболистите да ви направят ваксина. Всичко идва от това, че сме мързеливи и неграмотни и ни търкалят в тъча с едни и същи номера от Римско време насам.

Малко не вярвам на това "сбогом" от германска страна. Утре Ердоган ще огъне леко едното коляно и хер Флик ще се присети, че освен политически има и икономически мотивирани решения...

Фолксваген е полу-държавна фирма... но турчина не е прав. Инвестиции като тази може и да са политически мотивирани, но в случая най-вероятно причините са чисто икономически. Големият бизнес не обича резките промени защото обикновено е изключително инертен. А Турция доказа, че не си управлява добре икономиката. Следователно инвестицията става доста по-рискова от първоначалните разчети.

Полудържавна, а корупцията, в която са затънали и делата за милиарди... това не е ли политическа корупция.

може и така да е - не ги следя нещата с проблемите на VW. Честно казано слабо ме вълнува и дали ще правят завод у нас или в Турция - те си имат някакви техни си задачи и цели, които по ред причини не са ми ги свели до знанието :)

Оръжието на немците е къде да решат да пратят завод! Това решение трябва да се взима от Брюксел и без расизъм и предразсъдъци! Не може всички заводи да са при немците, а другите да сме корумпирани... Немската индустрия трябва да се постави под контрола на Брюксел и да се разпредели малко и на юг!

Тогава и българското селско стопанство и туризмът да бъдат под контрола на Брюксел. Това да не е СИВ и СССР?

Така създадоха ЕС- с Европейското обединение за въглищата и стоманата- поставиха под общо управление тези суровини за да има мир между французи и немци...

По времето на СИВ и СССР българското земеделие беше на светлинни години по качество, количество и научни разработки спрямо сега бе докторе!!!

като поставиш икономиката под политически контрол резултатът е срив на държавата. Виждали сме го вече преди известно време у нас... Дори Китай се отказаха да го правят и гледай ги къде бяха, къде са сега.

А да чакаш инвестиции сега не е ли унизително и какво е това развитие да чакаш някой да ти направи завод? Ами ако не ти направи- какво? Сгъваш чаршафи по морето... а като дойде вируса и това не можеш прави вече.

Чаршаф, като започнете с тея "инвестиции" и ви се чудя чели ли сте книги по икономика или не сте. Прочее - преди 100 години България е била що годе добре икономически без големи авто-производителни заводи, без Кремиковци, Без Марица-изток, Без Козлодуйската АЕЦ... да се чуди човек как? Не по-малко чудно е как на 9-ти ноември по данни на окръжните комитети на БКП във всяко село е имало ТКЗС, АПК, завод за тежко машиностроене или химически комбинат, а на 11-ти след 2 дена изведнъж всичко вече е разграбено от злите про-американски соросоиди и нищо не работи - хората седят гладни по опашки с купончета за храна. И не ми казвай, че не е така щото лично аз съм седял на режим на тока щото да има енергия за всички тея фабрики 87 и 88-ма, а след това съм се редил по опашките за сръбска захар. Пардон - югославска.

колкото повече контрол от Брюксел, толкова по-зле са ЕС. Абсурд е това, което пишете. Регулациите вредят на бизнеса. Достатъчно е, че ФВ не отидоха в Турция. няма регулация, която да застави ФВ да дойдат у нас.

спри да се навеждаш- просто е

Отрязаха ги окончателно. Това е добра Новогодишна новина за нашите възможности и амбиции.

Ко сЪ кефИтИ УААААА. Сякаш завода в место в Турция, ще дойде у нас. Хахахахахахааха. Ни у Турция, ни у нас. Иде криза и тя няма да е само в ЕС очевидно.

Добро решение, браво на Фолксваген. И МНОГО ясно, че е политическо решение. И е време света като цяло да започне да взима политически решения. Защото заради икономическа изгода всичко стана мейд ин Чайна, ама сега: “На ви, тоя коронавирус!”

с политиката която води Турция всички ще я изоставят, турците са хубави хора но ръководителите сега са се уплели в лъжи и войни от които няма смисъл ....

Хубави, хубавииии … колко да са хубави?...На мен например изобщо не ми се виждат хубави.....И кво общо има хубостта с политиката и икономиката

това е изразно средство, метафора, не го приемай директно (че са красиви нещо)

Митко

Добри, много добри. Със сигурност не са по-лоши от нас. Това не важи за Ердоган и останалата управляваша пасмина.

Тоя турски министър от небето ли пада? Инвестиции на компании от мащаба на Фолксваген не могат да се случат без политическо одобрение. Какво се прави на умрела анадолска глогинка? Те не могат да се случат и без политическото одобрение на страната, в която се инвестира. Сега ги е яд, че изпускат милиард, че даже три, четири, но другарят султан Ердоган какво очаква? Вкара 60 000 в затворите след пуча, мачка кюрдите, купува ракети от Русия, влиза си в Сирия, търгува с тамошната опозиция петрола не сирийците без пари, заканва се на всички, обижда префинените европейски лидери. Ами, при такава политика, страната му не ще да е най-привлекателното място да се изсипят едни милиарди, колкото и голям пазар да е. Пък кризата там си вършее и лирата потъва ли потъва, докато той политиканства.

е какво да каже - това му е работата, да врънка и мрънка до последно

Изтърва отношението на султана към Гърция и Кипър, намесите му в Ирак, Либия и Азербайджан. Като цяло Ердо се превърна във втори Путин - вечен, недосегаем и неуправляем, постоянно предизвикващ нови и нови проблеми.

Все едно. VW просто нямат вече нужда от тоязи завод, с оглед на предстоящата криза. Кризата още не е започнала, но се задава с всичка сила.

Вероятно, ЕС ще продава по стари автомобили,ще се забави покупката на нови. В България вече са препълнени Авто-къщите с количества.

Недей да се изказваш неподготвен. Точно такава сделка се опитах да направя преди нова година. Окада се, че няма кой знае какъв избор от нови коли н асклад /за цените с намаленията няма да ти казвам какви са/, а старата ми, която въобще не е лоша никак и не можа да с инамери купувач н априемлива цена. В момента пазарът е по-скоро следният, всички се опитват да продават скъпо, всички се опиттват да купуват евтино. Причината - хем има криза на доходността, хем се изливат пари без стоково покритите по разните му там програми за компенсиране на загуби. Това, което се очаква при това положение е по-скоро инфлация, вместо депресия.

Хората имат ТОГГ, ние какво имаме?

нямат още ТОГГ, засега план имат за него. Макар че вероятно ще го бъде.

много ги бръсне ердо.имат си местно производство

Я пак? Нещо за спада на турската лира да знаеш?

Да спада на лирата води до по-голям износ, Турция винаги е работила така.

Я пак? Нещо за едни санкции да се сещаш? За къде по-точно и какво по-точно смята да изнася Турция? Чалми и молитвени килимчета за арабите ли?

По-голям износ? Ти чуваш ли се какво говориш? В условия на пандемия, затворени граници и ликвидиран сектор на услугите. Днаеш колко печели Турция от туризъм преди и сега? Лирата лети надоли и всички там обеднават, той ми говори колко добре се отразявало на икономиката. Ако поназнайваше нещо от тази наука щеше да знаеш, че здравословната инфлация е ок 3% годишно, не 33. При 33 всичко започва да се срива.

здравословната инфлация е 1,5%, това, че в "развитият свят" напоследък клони към 3% не го прави "нормално".

Този Ердоган мама им е.а на тия...

С един куршум два заека за немците- хем наказват турците за непокорството, хем разбиват единството на Вишеград- заводът отива в Словакия- кошмар зя някои!

Ами то над 20% от чешката икономика е от Шкода, но Чехия си е в четворката. А за Словакия - просто няма да има предвидените съкращения на персонала, а може и да наемат още работници като прехвърлят поточните линии. Видя се, че VW и да искат не могат да се изнесат от там, защо Словакия да си променя политиката?

Абе чехите са троянски кон и вече не е същото- Вишеград се разцепи и унгарците и поляците се държат, ама чехите и словаците мазно се влачат по корем и ги наградиха.

Залагам 1ст., че заводът ще бъде в Македония :)

... или в Сърбия. ... или в Занзибар, но не и в държавата с най-високо ниво на корупцията в ЕС!

Разбира се че е политически мотивиран , както са и всички действия на Турция. Истината е че въпреки че работите за жълти стотинки, сравнително голям пазар без ЕС регулации на вредните емисии и обещавате подпомагане и прочие е прекалено рисково да се инвестира в султанат - незнаеш какво да очакваш, не работят пазарните принципи. за това трябваше да изберат България - без големи подпомагания, но според европейсите правила и най-вече в цивилизована бяла държава (поне за големите нито Пеевски нито ББ биха посмяли :) ).

Казваш, да изберат България. Може! Сигурно е много патриотично. Ти сам би ли инвестирал в най-корумпираната страна в Европейския съюз? Трябва да са пили лимонтозу за да го направят. Никой нормален човек няма да инвестира в мутренския рай изграден от Борисов. За да стане това първо трябва да си почистим страната, тогава ще има на какво да се надяваме.

Това че сме най-корумпираната страна си е лично твое мнение. Всъщност не е твое мнение, обаче проблемът е че въобще не сме най-корумпираната страна. количествата пари които се дават за подкупи. Това че ти си свикнал навсякъде да можеш да минеш ако може по втория начин, това не значи че сме най-корумпираната страна. Защото хал хабер си нямаш какви суми плащат така наречените лобисти В другите държави.

От корупция не е възможна, включително и в България! Даже вън е по-голяма!

Но, Форд е инвестирала в Турция. Все пак е добре че Гърция взе Майкрософт, а Словакия VW, ние сме съседни страни.

Не е само Форд. Много други имат заводи в Турция. Но това са инвестиции от едни други времена, когато Турция не се управляваше от султан и беше част от Запада.

Заводът на VW в Словакия е отдавна. Просто предвиденото редуциране на капацитета му и на персонал няма да се състои. На мястото на предвидените за спиране поточни линии ще се монтират тези от Германия. Предвидено е във Волфсбург да се правят само електромобили.

Ок, че не са в Турция- няма как сега с този султан политически е самоубийство, но проблем е, че на са у нас! Ние сме толкова послушни и прогермански- само чакаме като пес да ни подсвирнат и веднага сме йес! Това впечатлява, че верните кучета са наритани, а турците го играят вече велика сила и много не им пука- най- много ФВ да загубят...

Защо пък се оказва че нещо не слушаме всичко каквото ни казват? и защо аз се сещам за един министър от една партия дето му викаха yesman. щото правеше всичко каквото му на редяха най-различни треторазрядни Европейски чиновници. Включително и да си затворим реакторите.

Последен кючек, сбогом любима...

От 10-15 години показваш среден пръст на Европа и ЕС. Какво очакваш? ЕС до сега беше към Турция както ние към Македония - Да им дадем още, пък те ще станат по-добри и ще се оправят. Всички явно осъзнаха, че това не работи.