Коментари - Европа се сбогува с дизеловите автомобили | Бизнес.dir.bg
назад

Европа се сбогува с дизеловите автомобили

Производители масово се отказват от тези двигатели

Обратно в новината
| Редактор : Красимир Тодоров

Коментари - Европа се сбогува с дизеловите автомобили | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аз пък съм на...такси...и не ми пука какво гори нещастника за да ми вземе парите...просто си вдигам мобилния и всички на пиацата се изпреварват кой пръв да ми вземе парите! За най-чист двигател има в Индия...там се возят на рокли...или направо ги носят на ръце, но мизерията им е по-голяма и без двигатели....

Рикши а не Рокли...ей тоя ИИ...

ами що не направят и камионите на бензин Те замърсяват най-много.

А да забелязвате,че Мерцедес не се отказват от дизела ?????

Стига пропаганда. ! 70 процента от колите в Германия са дизели. Не може ей-така да се забранят милиони автомобили.

Хората ти казват, че спират да произвеждат дизели, а не че вече съществуващите са забранени. Четете малко и мислете, толкова ли е трудно

сигурно ще влезнат много пушилници тук и след година дано ги спрат и тук глупаците ще има насиране.

- Преди 30 години МАСОВО ХОРАТА КУПУВАХА БЕНЗИНИ! - Преди 15 години масово разправяха колко икономични са дизелите и за това замърсявали по-малко - ХОРАТА МАСОВО СМЕНЯХА ЗА ДИЗЕЛИ! - Сега разправят колко замърсяват дизелите и как щели да ги забраняват, а бензинът скъп - ХОРАТА МАСОВО ТРЯБВА ДА СМЕНЯТ ЗА ХИБРИДИ. - След още 15 години, ЩЕ ТРЯБВА ДА СМЕНЯМЕ ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ! ВАЖНОТО Е ДА СЕ СМЕНЯТ МАСОВО КОЛИТЕ - ТОЕСТ ДА СЕ КУПУВАТ НОВИ И ИКОНОМИКАТА НА ЕС ДА ВЪРВИ! АКО ГИ ИНТЕРЕСУВАШЕ ЗАМЪРСЯВАНЕТО - ТРЯБВАШЕ ДА ЗАБРАНЯТ И ТИРОВЕТЕ, И КАМИОНИТЕ И КОРАБИТЕ И Т.Н. - НО ЦЕЛТА НЕ Е ТОВА, А ДА СЕ НАКАРА НАСЕЛЕНИЕТО ДА СИ ПОДМЕНЯ КОЛИТЕ И ДА РАБОТИ ЗА ТЯХНОТО ИЗПЛАЩАНЕ!

Не, след 15 години ще се купуват пак дизелови. Дори по-рано. Сегашните бензинови не са толкова добри, колкото се внушава чрез плюене на дизеловите автомобили и премълчаване на някои "дреболии". Електрическите... дано, но надали. Още няма подходящи батерии. А и познай тока на каква цена ще стане, ще си правим градини с ел панели, както едно време сме събирали съчки, сега ще има панели-сбирщайн с висящи кабели, стойки от винкелите на бившия асмалък и т.н.

Да идват трилитровите стари дизеляци. Махаш филтри, катализатор и на магистралата си с 200. Няма по-добър двигател. На който не му харесва въздуха, да ходи в планината.

ТЪПАК

Фолксваген поло 1.4 tdi Трицилиндров дизел Извънградско с климатик - 3,8 л на сто Градско зимата в София - 4,2 на сто Зарежда се на една бензиностанция до изключване на пистолета С един резервоар може да навъртиш минимум хиляда километра Европа да си гледа бежанците....

Ами хайде да заменят дизеловите двигатели на кораби, влакове, камиони, автобуси, строителни машини? Няма никаква алтернатива в тия сегменти, всичко е PR.

Те пък едни производители са тези,като изключим Порше !

Отдавна съм отписал дизела и дори бензина. С метана за 15 лева се пътува от София до Бургас, а от ауспуха излиза вода.

Азотен окис и двуокис ама хич. Щото на твоята планета атмосферата е само чист кислород.

Ами няма. Налягането и температурата при работа с метан нямат нищо общо със съответните при форсиран турбодизел от последните рекламирани поколения. Да, има азотн окис - няколко порядъка по-малко.

Скапва ти се мотора, газта няма смазочни свойства и се износват цилиндрите и буталата.

България... нема такава държава! Големите компании ги спират от производство, а умните хора на запад не си купуват дизели, и какво от това? Тук ще си внасяме изпушилите дизелови таралясници поне още 100 години, защото видиш ли разхода на гориво ни е с някакви жалки левчета по-малко. А на някой от карачите на дизелови таралясници пука ли му че трови другите, че всички трябва да дишаме тая смрад защото на него му е по-евтино, че болниците са пълни с хора? Мрънкаме че въздуха ни е много мръсен, а не слизаме от колите... Кой да ни го направи по-чист, дядо Господ ли? За мен е абсолютно ненормално в България да се карат масово дизели, а бензиновите и автомобилите на газ да са на изчезване. Политиците естествено спят, тях това не ги засяга, какво им дреме, нали си получават паричките... Абе нема такава държава!

А хибридите с какво се задвижват? Извинете вероятно за глупавия въпрос, но наистина не знам. На ток, на бензин или нещо друго?

Приеми го за нещо като джендър.

Хибридните коли са на практика с 2 двигателя - електрически и бензинов. Електрическия работи при ниска скорост и е идеален за града и къси разстояния. При "чистия" хибриден автомобил, електрическия двигател се зарежда сам - при използване на спирачки и т.н, при plug in хибридните автомобили, трябва да си го зареждаш на контакт. Идеята от цялата работа е, колата да е икономична и щадяща въздуха.

На кюмюр са а за по-острите завои слагаш криво дърво!

Нормално - който не може да направи свестен дизелов двигател - гори! Японците никога не са били сила в тази насока, например. Фиат - също... ВАГ се изложиха тотално, и все още нямат читаво решение... естествено, че стехнологии отпреди десетки години, ще са назад с материала!

Пич, ФИАТ са изобретили комънрейла... По полека с глупостите как фиат не можели да правят дизели. 1,9JTD е един от най-добрите дизели евър.

Остави ги, те четат реклами и не учебници и книги. надали са чували кой е разработил съвременните дизели. Бош, немско, фолксваген и мерцедес - това за много хоре е станало вид мания. Ще им мине, на кой бързо, на кой твърде късно..

Масова тъпота, тия нови бензинови двигатели са до 100 000, след което се хвърлят, до Горубляне няма да стигнат.

голем праз, бензиновия мотор и без това е по-гот от дизела, фърчи на самолет, лек и евтин

Да ми лансират трицилиндрова малолитражка - НЕЕ, МЕРСИ. Не искам да ми се самоизключва климатика в задръстването, щото видиш ли са ми продали "мъртъв кон". Ами халдекса, ами клиренса ....Неее, мерси :)

Пълни глупости ,England!

Бензинът пък с ароматните въглеводороди и твърдите частици от по-новите двигатели щото пък е стока...

Ние ще ги вземем тези пушилници и ще се кефим на беднотията

Драга, тенденцията е една. Вече не е като при соца, човек цял живот да е с една кола. По-богатите ще си сменят колите по-рано, въшкарите като теб - 10 години по-късно. Но посоката е ясна. То и без туй производителите нямат капацитет да произведат нови коли за всеки. Та не се ръгай, чакай на опашката, ще дойде и твоя ред.

Мда - комплексарите като теб гледат да си купят лъскава кола, че за друго не им стигат парите ! А богатите ? Че най-богатите карат скромни коли, най-богатият европеец - шефът на Икея си кара старото Волво, останалите по-известни богаташи също не парадират излишно - те карат това, което ми харесва, не това, което ще ги прави интересни в очите на шушляци като теб ! Но такива като теб въшльовци теглят кредити, гладуват и мизеруват в бетонни комплекси, за да карат нещо за 20 бона и си мислят, че е скъпо и си аристократ ! Мрак !

Не е до пари, а до акъл или..На някои са им малки кренвиршчетата и затова нова кола.. или големи коремчетата, като за преносено бебе! Познат работеше за американска корпорация от рода на Yahoo! и собственикът, бъдейки поне милионер, с тойота корола от онези здравите, 1991 година, ако не греша. Е, преди десет години някъде. В щатите. Иначе си има яхта, самолет и други американски потребности, но лодката е за почивка, самолета за работа, колата за превозване.

Честно казано за 20 хиляди не е някой богаташ, а си е или обикновен човек, купил си нова кола от нисък клас (щото му е писнало да е вози в раздрънкани морги, ама повече пари човека просто няма) или е някой снобар , който си е купил раздрънкана морга на старо за 20 бона (че някои са и повече), ама е премиум и като се счупи (атя ще се счупи, не се лъжете) не може да и плати ремонта, зщото ремонта в читавия сервиз с читавите части струва повече от колата и се почват едни гимнастики....

Скоро иде и края на бензина - край и на Сибирската мечка, главорезите от С Арабия и техните кукловоди оттатък океана За напред кой каквото си произведе, това ще яде, а не една шепа мошеници окупирали енергията на света.

Ти да нямаш хоме-маде ядрен синтезатор или собственоръчно изработени слънчеви батерии, че се чувстваш толкова независим? А и самите батерии на електромобилите същите ТЕ, ти ги продават.

Кога ще се откажем и в БГ от тези гадни смърдящи дизели? Мизерници, селяндури, мангали, мутри, прости индивиди карат дизелови возила. Нормалните хора караме с бензин!

Все още в европата дизелът е доминиращ. Половината германци и французи са на дизел. И те ли са прости мангало-селяндури/

За саждите от бензиновите с директно впръскване и слойно горене? Затваряме си лукавите чиновнически очички, а? Ще си говорим пак след десет-петнадесет години. Когато изведнъж учени ще открият, че дизеловите автомобили са по-икономични. И че ако не се форсират толкова, няма азотни окиси.

Всъщност азотните окиси се появяват точно когато двигателят е слабо форсиран и сместа е бедна. За да няма азотни окиси тогава, сместа трябва да се обогати, което пък качва разхода.

Основен фактор за увеличаване на азотните окисине е ли високата температура и налягане? Сместа винаги е бедна. Богата при дизелов двигател не се ползва, дори и стехиометрична не се ползва.

Трябва нормалните хора да засипат с камъни видиотинените от презадоволеност евро бюрократи. Карам дизелова капа с разход 10 на 100, която ако беше на бензин щеше да харчи 16-20 на 100.

николайчо, николайчо. Не бюрократите. Самите производители спират дизелите. Ти не чете ли статията? Нормалните хора първо четат, после осмислят и евентуално пишат. Ама ти си чукча писател.

ЕС има добра Стратегия . Трябва до 2-3 години да се забранят всички дизелови автомобили и превозни средства - леки коли , Камиони , Локомотиви и Кораби . Истината е в Електричеството от Слънцето . С парите от скрапиране на дизелите , ще се изгради дори ВЕИ на Луната .

Голям оптимист си с тия 2-3 години. Аз по-скоро бих заложил на 20-30. Което, за съжаление , поне на мен ми идва твърде напред.

ЕС има добра стратегия - до 2-3 години, покрай дизелите, да забрани и е*ането.

Ами да се поинтересуват кои са най-продаваните автомобили в БГ.

На приказки или на истина! Най продавани са тесла, Порше, Бентли и Мерцедес И никоя не гори повече от 4 на сто градско, освен теслата

Теслар, ти в кой свят живееш?

Гръмко заглавие, което не съответства на съдържанието на статията. От статията се разбира, че японските производители се отказват от дизеловите си версии за европейския пазар, които и без това продаваха с неохота. Дори ги поддържат само за Европа, никъде другаде не ги продават. Има споменати и 2 европейски производителя - единия е Фиат, който непрекъснато се люшка между различни решения и не е фактор на европейския пазар, с изключение на самата Италия, където се произвежда. Другият европейски производител споменат в статията е Порше, които са изцяло спортно насочени и без това дизелите им стояха като на свинче звънче. Когато Мерцедес, БМВ, Ауди, Пежо и Ситроен се откажат от дизела, тогава пишете такива гръмки заглавия. Дотогава тази статия е по-скоро в графата фалшиви новини!

много точна забележка, ама вЕрвай ми БМВ и VW групата няма да закъснеят.. Техните дизели с нищо не блестят, а нямат сериозна продуктова линия която би се нуждаела от дизелови двигатели... Пежо, Ситроен, Рено и най-вече Даймлер имат традиции в лекотоварните автомобили и много сериозни инвестиции в тези двигатели и няма току-така да ги изоставят.

Безсмислено е да обявяваш смъртта на дизеловите двигатели след като те са навсякъде, особено в по-бедните държави.

Новината е фалшива отвсякъде!

Много точно +++

Изглежда производителите залагат на хибридите. Електродвигателят има същот предимство, както дизеловия двигател - голям въртящ момент. При това в още по-голям диапазон от скорости. Още от 0 оборота/минута, при тръгване още, когато въртящ момент е най-необходим. Но дизеловият двигател е необходим, никой не може да го мине по КПД при непълните хибриди.

Когато цъфнат налъмите, ще разкарат дизелите. А печалбата от бензиновите е значително по-голяма, за това са тия напъни. Като с цигарите, "грижат се за здравето на хората", а всъщност целта е ограбването им и по-високи печалби! То заради тия малоумни политики и ламтеж за пари, съюза не удържимо се разпада. Ако искахме да живеем при соца - с планова икономика, можехме да си караме и без такава демокрация!

Не бе Петров. Ти и другите тъпири дето са ти писали плюс, нищо не сте разбрали. Тука няма политики. Самите производители се отказват да произвеждат дизели. Защото е достигнат физическият лимит и по-чисти от това не могат да се направят. Ти къде освен в ЕС си видял дизели? Дори ЕС е много назад. Самото налагане на дизела в Европа е било грешка, неуспешен експеримент. Навсякъде другаде по Света си карат с бензинец Типичен български Андрешко си ти - хем искаш да ти е чист въздуха, хем да си пушиш с 20 годишния изпърдян дизел. Сега кво? Ще почнеш да се оправдаваш, че нямаш пари ли?

Kalin

Не знаех че тези марки са водещи в Еврапа че да определят кое да и кое не.По ми звучи като тъпа реклама но не и нещо реално.

карам дизел с евро 6 и разход 4,3 на 100 . Дали замърсява повече от бензинката която карам и гори почти 8 на 100 и е без катализатор? Да не говорим, че бензинката в града гори към 12, а дизела под 6

ти караш автомобили с дизелов и бензинов двигател... а кой те излъга, че ги караш с дизелово гориво и бензин? Ако сипваш в България си ми ясен. Заяждам се защото си купих кола "нов внос" бивша италианка с теоретично превъзходен двигател на класическите 150К и една година по-късно при навъртени по-малко от 10К с български бензин, колата звучеше по съвсем различен начин спрямо момента на покупката. Отделно съм карал мотор, на който сменях горивният филтър на всеки 1000 километра, а като се излъгах веднъж да му отворя карбуратора се хванах за главата.

щом ти харесва. Всички сме наясно, че това, което наливаме в България не е като продукт със същото име в която и да е друга страна. Но не за това иде реч. Казвам, че не можеш да ме убедиш , че ако изгоря 6 литра "дизел" с нов автомобил, ще замърся повече отколкото двойно повече литра "бензин" със стар автомобил, наливани от едно и също място. дано този път си схванал.

хаха Двигател с карбуратор няма от 35 години бре налъм. А тебе те излъгали, че бил на 150к. Продали са ти издухана бангия на милион километра, тя се саморазпаднала след 10000км и...Бойко Борисов ти виновен. хаха

С метан........

С колите с вътрешно горене, ще стане това, което стана с лентовите фотоапарати. И то ще избухне като ураган, при това до 1-2год., независимо от това дали се харесва на този или онзи. Спиране няма.

Това може да стане само ако се появат евтинки батерии и то по-добри от сегашните. Като се има предвид че повече от 100г учените се питват да ги направят, шансовете да стане изведнъж са около нулата.

така е, обаче едва преди година две внедриха в индустрията нано-технологиите, които са основният фактор за революционното повишаване на качествата на не един и два материала, включително компонентите за изработка на батерии. В света на тези технологии 1-2 години въобще не е "изведнъж". Батериите имат тепърва да се подобряват с поне 30%, което съществено ще увеличи достъпността на производните продукти. Те учените доста повече от 100 години се опитват и да открият тайната на летенето, но ако сметнеш от наивните опити на братя Райт до съвременният свят където авио-транспорта е нещо нормално и прозаично са минали едва 100 години и мъничко.

Ай дано, ама надали.

Марките които сте изброили са жълтури, неконкурентноспособни на европейския пазар, почти никакви продажби. По отношение на порше, онзи ден имаше статия че облислят отново да се върнат към дизела. В момента трите немски премиум марки - бмв, ауди мерц, предлагат дизелови двг-та като се започне от най-еврините им модели та се се стигне доцтоп модифилациите им - седма серия, осмица, ес класа. Преди има няма две седмици от бмв пуснаха в продажба новото им луксозно купе осма серия, с ......дизел двигател 840д над 300 к.с. и ускорение под 5 секудни. Хахаа, по тази причина и всичките изброени жълти тъпанарщини спират дизелите - защото няма какво да предложат насреща. Вервайте си че дизела си отива

хонда са по добри от всички немски кошници и са го доказвали МНОГОКРAТНО не къде да е, а във F1. Немеца трябва да направи три пъти по мощен двигател за да е горе долу равностоен на останалите концерни. Там където има ограничения на мощността и трябват технологии немците са тотална дупка.

Ние сме шофьории любители и формула 1 не ни касае особено, още поече статията касае дизели, а не миксерчета с азиатски произход ! но дори и във ф1 има брандове които са на светлинни години пред хонда. Има и нещо друго много важно - малките жълти хора няма какво аналогично да покажат като много класове на европейските производители - като започнеш със спортни коии истигнеш до топ премиум лимузини. Единственото което имат е малки, безлични коли, направени от безлични хора ио и купувани от други безлични и безхарактерни хора!

там ти е голямата грешка...всички технологиии от моторните спортове отиват в нормалните коли. Много ми е любопитно, кои са тези брандове на светлинни години пред хонда във F1 , били споделил? Безлично е да не познаваш повече от половината автомобилна индустрия в света .

явно си предубеден... Тойота продават на всички континенти започвайки от миксерчета и стигайки до огромни джипове, които представи си се купуват даже от реднеци. Даже бате ти Бойко най-си хареса едни тойоти от НСО и си ги кара с кеф. Нисан са почти същите, но това е по-скоро джойнт венчър с французите. Митцубиши правят японските БМВ-та, а субару, кой знае защо също гледам, че продават много предвид, че уж не блестят с нищо.

не аз, а ти си предубеден за немското. Така са масово хората в БГ. Но иначе заобиколи въроса ми за брандовете в Ф1. Да те светна и тойота , хонда и нисан си имат собствени луксозни брандове ,но може би никога не си ги свързвал със съответната компания. Сам казваш, Тойота са номер едно по продажби , а техните джипове са номер 1 в света. май няма какво повече да коментираме.

Недейте ще ме разплачете! Аналог на ес класа? лексус лс 2018 може би, със цвт трансмисия като на атв и два вида двг- в6 безнин и в6 хибрид. , продаван единствяено в 3 конфигурации и пълна липса на каквато й да било персонализация! Не искам да намесвам бмв 760ли в12, амг в12 битурбо или бугатито.хахаах Аналог на порше гт2 рс, ламбо хуракан перформанте , ферари 812 тдф?, Макларън 720, астон мартин . Знам какво ще ми кажете - платмасовия нисан гтр, кола с концепция от преди 12 години е последния модел. или лексус лф, спрян от производство преди 10 год. или може би нсх, на цената на ферари! Или може би супрата спряна от производство преди има няма 20 год. Ахаха. Нещо в сегмента на пета серия ем , ауди ер ес 6 или е класа амг ес. ахахахах Аналог на Г класа и дефендър и ивеко масиф - едиснствено ландкрузера. Има 4 европейски марки които навсякъде по света с екарат от успели и платежоспсобни клиенти - порше, мерц, ауди. бмв. Жълти коли за масата колкото искаш - без претенции, просто една евтина пластмса, 4 гуми и немощен двигател най-много 1.8. смях смях смяхх. Карайте си и си вярвайте че сте върха. ама оставете хората ценящи наистина стойностните неща!

Ако ще ценим истинските неща съвсем трябва да забравим немското. Остава само британско или италианско. Единственото истинско немско БЕШЕ порше, R.I.P. Безаварийно шофиране , кой с каквото го кефи.

ТИР и АВТОБУС и ВЛАК ??? Ще ги спират ли в ЕС ?

влаковете отдавна са на ток. тук таме има някой маневрен дизелов локомотив, ама машинистите гепят от нафтата. Градските автобуси отдавна вече са на електричество или на метан. Междуградските автобуси си изхвърлят отровите предимно извън населените места. ТИРовете също, а и задължително имат АДБЛУ за азотни окиси. Та не бой се, доста по-умни хора от тебе отдавна са го измислили.

А кораби на батерии ще пускат ли скоро? За един приятел питам.

Дизелите се развиха много и едва ли замърсяват повече от бензиновите. Това е тенденцията за момента, но мисля че ще стихнат лека полека и пак ще си има и дизели и бензини. Нека се увеличат електрическите - аз съм за, но да ги доразвият.

Когато VAG , Даймлер и БМВ спрат дизелите, тогава да излизаме с гръмките заглавия!

Трябва да си гати бастуна да си купиш дизел...

СБОГУВАНЕ - ДРЪЖКИ! По-важното е само да се дрънкат менците!

се е сбогувала със здравия разум! Как може кола, която харчи 8 литра гориво на сто километра да е по-екологична от кола, която харчи 5 на сто (при сходни характеристики на двигателя)? Няма как!!!

Европа е силна в дизеловите двигатели. Някой други са силни в безумните 4-5 ЛИТРОВИ, "много икономични" бензинови горелки. И европейската икономика твърде много се засили - на някои хора им пречи и трябва да й се сложи спирачка. На продажните европейски политици бе платено да приемат абсолютно малумни и практически непостижими екологични изисквания. Населението е облъчвано по всякакви медии колко вредни са дизелите. Същите дизели, всъщност много по-лоши от тях без всякакви екологични норми са били карани в Европа през последните 70 години.... Целта е спъването на водещата германска автомобилна индустрия. Cui bono - кой печели от всичките тези малоумия? Ако се сетите, ще разберете и кой плаща.

Бай Ставри....строг,но справедлив....

Европа, не е важно колко харчи, а колко вреди. Ясно е като цяло, че дизела е по вредното от двата основни типа горива. Но като цяло аз съм скептичен към всички тези изследвания и проучвания, те са манипулират така както VW си манипулира софтуера на моторите, зависи на кого как е изгодно. И според мен, не леките коли, а камионите, автобусите и морския транспорт са много по големи замърсители, но там няма алтернатива и за това се набляга на автомобилната индустрия.

Както писах по-горе - дизелови двигатели много по-вредни от сегашните са се карали в огромни количества през последните 70 години. Как па сега изведнъж откриха колко са вредни и всички взеха много да разбират? А може би цялата истерия е базирана на здравото промиване на мозъци през всевъзможни медии?

Как кубик кюмюр замърсява повече от кубик газ! Лошото е, че 60 000 софийски семейства също се чудят!

да се чудиш - колко тежи кубик кюмур и кубик газ? Трябва да се сравняват ЕДНАКВИ ТЕГЛА на горивото. И тогава истината излиза наяве.

Както и в предишната статия " Европа се сбогува с дизеловите мотори" така и в тази ,автора Кр.Тодоров се показва като абсолютно неподготвен по тези проблеми.Жалко ако на това се казва журналистика.

Както и в предишната статия " Европа се сбогува с дизеловите мотори" така и в тази ,автора Кр.Тодоров се показва като абсолютно неподготвен по тези проблеми.Жалко ако на това се казва журналистика.

Купуват ли още нафтови печки?

Продава се полуостров в Черно Море , без документи за произход и нотариален акт , на цената на Аляска , че не ни купуват нефта , а трябва да храним блядките ! За контакт : Минфин России , 109097, Москва, Ул. Ильинка, 9

Всичките американски блюдолизци имате много добър руски, браво. Бързо сте се преквалифицирали, но явно един път блюдолизец - завинаги блюдолизец.

Манго, ще те дръстя!

За Фиат 500Х дизеловите двигатели 1.3, 1.6 и 2.0 остават за фейслифта от 2019г. Бензиновите двигатели са нови и включват 3 цилиндров модел. Дизеловите двигатели са без промяна за 2019г защото са си достатъчно добри и екологични. Така че не пишете глупости да заблуждавате хората. А от останалите изброени марки кои са европейски?

Няма значение дали са европейски или не, важното е, че става въпрос за модели предвидени за европейския пазар. И е крайно време да ги разкарат тия печки, че това беше една от най-големите измами в автомобилната индустрия!!!!

Измамата беше на немците, дето искат 200 коня двигател да го изкарат екологичен...