17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Най-добрият омбудсман, който сме имали !

Май че става дума за преливане на държавни пари/наши пари/ в печетница на БСП. Да не говорим за "големите" пари за закупуване на безмислени камери за всички градове в България, назначаване на безмислен персонал за тяхната поддръжка и реализация, както и за актуализиране на системата. Ако тези пари се насочен за бонуси при закупуване на еко автомобили, всеки българин ще спечели.

Тъй, тъй. Да гледаме и да слушаме мирно! Равнис! Вдигнаха не само в България цените на горивата. Все тая в крайна сметка колко се замърсява въздуха. Сега е ред на гламоловното повишение на цените на гумите. Нека, моля, някой логичен и напред гледаш ум да каже коя ще е следващата стъпка за "наша вина" и повишение на цените на нещо си...

Кръв повръщам,пари не връщам.

Знаеме кой и къде ги печати!Ще си ги вземеме!Задължително!Трябва да има наказани!Ако трябва и по законите на Линч!Е така да виси като обица на ухото на всички управляващи и вземащи тъпи решения ,изпитващи границата на търпимост на народа!Аре баста !От тука натам кютек за всяка измама на държавно ниво!Това е Държава уж а,не вие ориенталски пазар !Който е виновен и отговорен да си търпи последствията!Така беше и с смянапна номерата и с газовите?!?!Докога?Само бой ще оправи тая гад управленска,без значение от партия и цвят!

Традиционна практика в БГ е когато се изконсумира една корупционна практика, да се заклейми, "премахне" и на нейно място да се въведе нова. Сега идва грабенето през пожарогасителите за МПС. А кой ще ме задължи да участвам в пожарогасене на МПС, хич и на никой не му пука. Айде честита Промяна!

Тази лелка може да е добър човек но не става за тая работа. Трябва някой с характер дето да може да се озъби на крадливите копеленца захапали властта! Дори Мая беше много по продуктивна от тая мрънкаща особа която се носи по течението и чака да и мине работното време и да си взима заплатката!

Не съм съгласна начина по който се определя еко категорията.Редно е да бъде според замерените газове,а не годината.Автомобила може да е и на 20г. Ида бъде в нормите,също може да е на две и да не е.

така е. но като ти лепнат стикер според годините а не според изгорелите газове иди доказвай, че нямаш сестра. ма нали в наредбата пише, че е според газовете!

Майната им на парите за стикера, няма да е за първи път да ни крадат. Нямам и против колата да се преглежда дали е достатъчно екологична и предпочитам да дишам чист въздух. Но тоя стикер с формат почти А4 в средата на стъклото да си го забият в гъз@ на баце

Абсолютно верно! Тия стикери освен да пълнят гушите на 'наши Печатници' и да се генерира пластмасов боклук и хората да се занимават да лепят и стържат..да не говорим за главоболията при смяна на челно стъкло, а цялата гимнастика може да се направи с камери и разапознаване на регистрационните номера без да се доплаща и лепят боклуци по стъклата.

"извършено по поръчка на Столичната община през 2020 г., в което пътният трафик заема едва пето място с дял от 9% от големите замърсители" Странно през 2020 когато движението значително намаля въздуха се изчисти и спря да смърди на гориво докато не се възобнови и пак и показатели и камчеството намаляха. Ама не не не колите заемали едва 9% за разлика от печките на твърдо гориво. В столицата. В сгради свързани с топлофикация. А не защото примерно бул. България е в съседство на квартал Хиподрума. А стикерите като всичко друго което е много ама Много спешно докато не се реализира и най-вече плати и изведнъж "ами то така не е точно много необходимо и за това може и да се премахне", само дето парите няма да се връщат.

Цялата игра с тези винетки беше в полза на печатница ДАМАКС. Според запознати от цената на въпросния стикер 12 лв. са за печатницата, което прави близо 30 милиона приход на година. Ей така - за едната глупост която е има само в България.

Истината е ,че мерят само димност на дизелите и те минават по-лесно ГТП!

Битият - бит, с продължението... Основен принцип на работа в българските управления.

Стикера да отпадне, но прегледа да си остане. Какви са тези хартийки по стъклата, като всичко може да е дигитално.

Единственото нещо, поради което бяха въведени "екостикерите" от тиквоча беше да се откраднат още пари.

За много пари! Първо всички знаем кой замърсява въздуха в София и не само! Зелено-лилавите махали! Там се гори всичко! И второ българина пак намери начин да си повиши категорията....И не на последно място пак набутахме милиони на вятъра!

Идеята за стикерите е хубава, лошото е че за пореден път е изпълнена по български.... Трябва да се намери начин да се махнат таралясниците от улиците, някои от които даже не са в движение от години и не им се плаща нищо! Да карат коли, тези които могат да си го позволят, за другите има градски транспорт! Няма аз и децата ми да дишаме боклуци, щото някой нямал пари да си купи читава кола!

Точно така, пич - да го духат бедните!

Имаше такава промяна едно време: Понеже не мой м да спрем корупцията в КАТ, отнемаме правото на катаджиите да спират и да проверяват коли. Опитах се да го преведа на едни немци, които по детски неразбиращо питаха: Ами тогава какво ще правят по колите на магистралата? ..... Отговорих им - Присъствие. Искрено неразбиращо кимаха с глави. Оказа се поредния неуспешен реформаторски екскремент. И с тия стикери така.

Това не е експеримент, още повече реформаторски. Просто една печатница за стикери трябваше да направи малко (!) кинти. Потърсете чия собственост е тя.

Може ли аз да позная, може ли аз ... Печатницата е де + обратното на мин. Нали, нали, нали? Това им беше като компенсация за пропадналата далавера с винетните стикери. Нали и те бяха холограмни. А тези новите са и с RFID. Няма да се учудя, ако вече са разпечатани и закупени бройки като за 5 години напред.

Тюрюристът от Газа, кравар се оказа. Вятърът на промяната през последните 30г. у вашата държавичка се оказа просто едно миризливо изпускане. Скоро Господът ще дойде да си прибере вересиите и нищо няма да остане от тая проклета земичка.

Тия от бившата Югозападна българска провинция Македония да не се обаждат... Ако може. Благодаря!

Ако авотмобилът не може да покрие нормата за емисии за която е произведен трябва да не може да мине годишен преглед. Така е в UK и това върши работа. Това с екостикерите си беше поредният гербаджийски данък.

"Не е ли по-ефективно ако компетентните органи спрат нарушенията при провеждането на техническите прегледи, вместо гражданите да се натоварват с нови разходи?" Браво на Диана! Ето че имало и мислещи хора в тази държава, макар малко на брой. Същото се отнася до почти всичко в България. Същото можем да кажем и за противоепидемичните мерки. Повечето са безсмислени, дори от маските няма много полза. Но, хората трябва да си мият ръцете по-често, не трябва да има струпване на народ на едно място като стадиони и концертни зали - това може да се контролира. Хаосът в здравеопазването трудно ще се оправи, но поне може да се започне отнякъде. Та за техническите прегледи - виждам коли изглеждащи много по-лъскави от моята, а като дадат мръсна газ и все едно корабът "Радецки" е подпалил комините!

Екостикерите трябва да отпаднат, но не само те. Всички ощетяващи закони и правила, въведени по времето на ГЕРБ трябва да отпаднат. Първото, за което се сещам е предучилищното образование за деца на 4 г. Тази глупост беше въведена от ГЕРБ без да се направи разчет, че няма детски градини и забавачки (организирани в училищата), които да поемат цял един набор деца. Тези които не са успели да се класират за детска градина какво правят с предучилищната на 4 г.??? В частна градина - 1000 лв на месец, е няма как да си го позволят повечето родители. В училищата се закриват предучилищните групи, дори тези на полудневна организация. И още, и още, много вредни политики трябва да се променят изцяло!

интересно ми е Бойко Борисов откога е започнал собственото си образование, от колко годишна възраст?

На 12 години беше още в първи клас

Едно изследване може да бъде манипулирано по много начини. Фактът, че е няма свободен достъп до това конкретно изследване, не говори в полза на неговата достоверност. Автомобилите са установени като основен замърсител в големите градове преди повече от половин век. Това, че законодателството не се прилага спрямо камиони, автобуси и т.н. тежка техника е престъпление. Освен дълготрайните ефекти от работата на ДВГ, голямо значение има отделянето на големи количества въглероден монооксид на едно място в задръсстванията, който е силно отровен газ и при директно вдишване води смърт за много кратко време. Отделно автомобилите с ДВГ, продължават да замърсяват природата с различните химични съединениие, които влизат в работа на техните агрегати.

Ами така е то, не става само с крадене. Трябва и акъл. Но тука е така - като няма правосъдие и справедливост има анархия. Което вероятно е и целта на всичко.

Стикерите трябва да отпаднат. Наредбата да се промени, така че вече закупената техника от пунктовете за ГТП да се използва за прегледи. И ако авотмобилът не може да покрие Евро нормата за която е произведен да се спре от движение. Нищо повече не е необходимо. Тогава всички пушещи дизели ще изчезнат от пътищата.

Да де,ама тогава няма да получават данък,от по 240лв и нагоре за година,от тия пушещи печки а???

па и ти си един шафьоррр я немам катализатор откраднаха го ко ше праим ся.? да слагам нов пак да го крадът ли?

а в момента има ли стикери или вече отпаднаха, щот на преглед треа ходя с таратайката ама у Софя не влазям хич - забикалям я.

Проблема уишлено е изместен в неправилна плоскост. Замърсява повече кола, която се кара повече. Колко въздух замърсявам ако два пъти в годината отивам до София да видя децата със старата кола? А няква куза с джипката два тона по цял ден от фризьора до кафенцето и после на фитнес и миише на теменужки.

3333333333333333333333333

защо коли които видимо пушат по пътя не се спират от КАТ веднага?

Единственото което могат е да се правят на много "тежки" (както казват в Бургас) и нищо повече. иначе са долнопробни лекета!

Защото според КАТ и ГТП, пушещ не означавало замърсяващ!

свят в който правилата ги определят адвокати, демек никъде (в закона) не пише, че когато видиш една кола да пуши, да не говорим за цвят и мирис, то тя замърсява. Съответно няма точка, по която катаджийте да те спрат и да ти напишат акт.

Целта беше на комуниста Петър Кънев синът да се нагуши от стикерите и те тва е целта на екостикера.

навярно с процент за неадекватно хилещия се Рановски, главния лобист за тази нагла идея.

като не могат да върнат парите, да ги приспаднат от годишния данък

Е как да стане, когато са ги исхарчили на новогодишните банкети?

1111111111111111111111111111111111111111111

Вчера ми се наложи да шофирам зад една (то не че е само вчера, а и не е само една) кола от чийто ауспух излизаше такава пушилка, каквато не съм виждал от старите Чавдари... питането ми е как тази кола изобщо е минала технически преглед. Когато аз трябваше да мина преглед, отидох и дадох 200 лв. за смяна на втора ламбда сонда (за незапознатите, това е тази сонда, който определя дали катализатора е наред, а не за управление на горивната смес), та смених я защото на таблото ми светеше грешка в самата сонда (просто беше повредена). При това двигател и катализатор работиха напълно адекватно без никакви проблеми, респективно без съмнения от моя страна относно изгорелите газове и еко нормите. Смених защото е грешка в сиситемите на колата и при стандартен преглед, колата не би следвало да може да мине прегледа! Значи аз мога да се погрижа колата ми е да е изправна, а другите не, защо? Защо това се допуска изобщо?

Нали мина една година от въвеждането на тоя стикер? Защо според теб ги вибдаш тия коли още?

защото има хора, които нямат нормални доходи. Аз обаче имам такива и въпреки всичко си карам 34 годишна кола, която е на газова уредба и не замярсява!

Карай докато можеш! С промяна на акциза от ЕС, газта ще се изравни по цена с другите горива!

Ами като няма доходи да подържа тази кола, да си купи кола, която може да подържа. Вчерашната случка беше с едно БМВ, видимо не толкова старо (на 35 год), лъснато,натокано... бръмчалник.... сега като не можеш да подържаш такава кола, купи си такава, каквато можеш, а когато подръжката и ти стане непосилна.. ами има пунктове за вторични суровини... Сега ще ме прощавате ама... Добре по-евтино ли излиза да наливаш по 2 литра масло на 1000 км, от колкото да си оправиш двигателя? По практично ли е да си сложиш лед стопове за 1000 лв. от колкото да си смениш катализатор, ДПФ или там каквото са ти сложили на колата? Ами като не ти е по силите да подържаш колата си изправна - има градски траснпорт.. Тук не говорим само за изгорели газове, по пътищата ни има коли със съмнтелни спирачни, кормилни уредби, с гуми приличащи на сликове, да си имаме уважението!!

С новите коли цирка е друг - екологични са чисто на теория защото разхода на масло при болшинството нови коли надхвърля петкратно разхода на 20-25 годишните. И то говорим по документи. На доста нови коли по документи им дават разход на масло над 0.5 литра/1000 км. Докато разхода на 20 годишните стига да не са хептем скапани е в рамките на 0.1/1000

С всичко съм съгласен! Така е! Гепиха ми катализатора, не съм си купувал нов и него да гепят, кво правим сега?

Беше да вземат парите.Причината няма значение.Затова няма да ги върнат

Столична община печели от данъци от коли, както и от бензиностанциите. Няма интерес да обявява истинската картина за нивото на замърсяване от коли. Най-добрият експеримент би бил, ако 2 дни се забрани ползването на превозни средства в София. Тогава ще се види колко замърсяват колите. :)

браво на Омбусмана! много точна преценка от нейна страна. Трябва прагматизъм , а не популизъм както прави общината/ Фандъкова.

Трябва и да се случва навреме, а не постфактум!

Замърсяването от колите е фактор. И не напразно в Германия коли с ниско евро не се допускат в големите градове. Но понеже у нас масово се режат дпф и катализатори този вариант е нереален и трябва да се мерят емисиите..още повече за да няма корупция трябва гражданите да могат да докладват колите и камиони и при няколко сигнала мпсто да отива на централно място за проверка а не където си поиска (при наш човек) и да му се проветява колата и после да се спираот движение а този който му е издал гтп в кауша. И машко по малко ще се въведе ред и гомемите градове ще се изчистят от баракуди.

Не е фактор. Това е администартивна мярка и тя няма да доведе до нищо. Още чиновници проверяващи, корупция, глоби. 9% ...девет, а останалите 91%?

Добро утро господин от 80% . Несхвана ли,че стикера е само за леки коли, а не за камиони над 3,5т, багери, трактори, бетоновози, автобуси и най вече самолети, които са основните замърсители, но тях не ги ограничават. Не схвана ли, че на теста повреме на новогодишните празници се оказа, че не колите замърсяват, а друго е основния генератор на финни прахови частици. Опа не си схванал - то си осемдесетка и за съжаление хабиш храната и въздуха на тази измъчена планета.

Уважаеми г-н 20% :) Всеки има право на грешно мнение. Явно звездите ви ги говорят тези статистики кое как влияе на замърсяването на въздуха, но колкото и да не ни харесва това е факт - нашите мпс са на светлинни години от тези в западна европа по отделяни вредни емисии, това поне не може да го отречете. А щом германците ограничават достъпа на старите техни автомобили с ниско евро, за нашите какво да кажем..сигурно отделят само кислород и вода през ауспуха нали!

Това със стикерите на ГЕРБ много прилича на онова за пръстовите отпечатъци в болниците, пак на ГЕРБ. Някой взе едни пари и вече можем да приключим с всичко и да потъне в забрава. А после защо хората нямал вяра на държавата? Държавата не ти е майка, тя е мащеха на всички ни в случая. И като казвам държава, нямам предвид територията, за която дедите ни са лели кръв, а продажните безродни управляващи.

Всички протестъри започнаха да разчитат на омбудсманката единствено!?!?!? А къде са ви киретата ,от 1одина управляващи ?

ДПС и ГЕРБ все още управляват ПРОКУРАТУРАТА!!! А тази я дават пак от ДПС медии... Решението за стикерите беше на и ГЕРБ...

И потвърдено от служебния министър! Помним ние! Служебния министър каза "стикерите няма да отпаднат"! Е как да отпаднат нали печатницата е на депутат от БСП. Аз се съмнявам и сега да отпаднат!

Важното е подаръчните пликчета от митниците да не спират

Toва беше повече от ясно и преди въвеждането им! Но омбудсманът не посмя да реагира докато банкянския стратег беше още на власт, и това е много жалко и показателно за състоянитео на "независимите" институции в България. Спомнете си колко много наредби на Д. Тръмп в Америка бяха отменяни от институции/техни представители там. по време на президентстването му. А екостикерите в България са пълна гавра с идеята за ред, законност и афиширана целесъобразност. Поставянето им не е базирано на действителни измервания на отделяни субстанции, а на презумцията, че по-стари автомобили са по-замърсяващи. Да не говорим за другата презумция на общинарите, които приемат, че автомобил с инсталирана и законна газова уредба е толкова замърсяващ, колкото и такъв с ДВГ, понеже, виждате ли, откъде били те сигурни, че автомобилът не се движи всъщност на бензин!? Чудя се такива извратени умове, към коя категория причисляват плъгин хибридите тогава! Вероятно допускат, че ей така напук, шофьорите им ги карат само на безнин.

Госпожо омбудсман заемете се с частните съдебни изпълнители Валя Ахчиева показа как действат те и как крадът НАРОДА.

Факт е, че има много неизправни коли, които бълват отрови с или без стикер. Очакваме контрол над това, а не нову такси за стикери, данъци у всевъзможни глупости. Забранете и вноса на коли пи-стари от 10 години. В момента се внасят 15-20 годишни гробници, които ни убиват.

++++++

Има и коли под 10 години които са абсолютни бангии, това няма да помогне. Истинския начин е наистина да се проверява какво е състоянието на колата. Да, много е вероятно по-новите коли да са изправни сравнено със старите ама изобщо не е задължително. ПС това с колите над 10 годин го пробваге в началота на 90-те ма не помагаше особенно.

Баси харвардското управление.

Мдаа - намаляват разходите на хората и разбиват схемите на герП и фъндъкова за тормоз чрез измислените екостикери и ненужните камери в София ! Гадове а ?

ГЕРБ не е на власт от 1 г. Ако искаха до сега 100 пъти да го бяха отменили! Аз и сега мисля, че и сега няма да ги махнат!

Нещата са прости за интелигентни хора! Всеки знае, че един добре поддържан автомобил на малко километри замърсява много по-малко от някоя почти нова кола за 50 000 евро , но на 250 000 км и карана като за последно! Спрете фалшификациите в сервизите при техническите прегледи и замърсяващите коли сами ще си отпаднат! Карам Хонда на 15 години, на 150 00 реални километри, замърсява в пъти по-малко от някой таралясник на 3 години с превъртян километраж и ЕРВО 6!

"Новите" автомобили са с размер на малък "КАМАЗ", колкото и да са икономични, със сигурност замърсяват повече от добре поддържана жигулка.

Осебенно ако е на газ Жигулката

Пълни глупости - чистата на въздуха в градовете зависи и от пътния трафик, това е доказано на редица места, а тук кой знае какво проучване са направили. Това ясно се видя, когато имаше локдаун -първата зима, в която нямаше смог!! Стикерите може да отпаднат, но не и стандартите за отделяне на изгорели газове и прахови частици - това се европейски стандарти и вършат чудесна работа - благодарение на тях старите таралясници ще изчезнат от улиците ни.

Ела да видиш какво става вечер в махалите и пак ще говориш! А защо по празниците, когато софия беше празна имаше превишаване на нормата?

Я горим гуми, а на каруцата нямам еко стикер...

Стари коли които не се карат са по-екологични от нови които се скъсват от каране. Много километри въртят стари баничарки, бусове рейсове, старите леки коли се карат малко. Който кара много без да е фирма не може да си позволи непрекъснатите проблеми и интензивна поддръжка както и закъсвания особенно извън града и кара коли определено под 10г.

Браво - Супер. Това си беше схема на ГЕрп -= 1во опасаха софия с камери без обществена поръчка, после някой намаза от стикерите.

Всякакви стикери по колите са пълна глупост при наличните технологии. Въоръжават проверяващите с по един таблет и да проверяват каквото искат. Отделно, докато прегледите са ала-бала, ще си дишаме черния пушек на издуханите дизели. А какво се прави за чистота на улиците. Основно замърсяване е от прах от калта донасяна от дъждовете и колите. Кога ще задължат строителните обети да мият камионите на излизане и ВиК при ремонт да не оставят калта от ремонтите си на улицата...... Нещата са много прости, но няма желание не да се решат, а дори и да се видят.