Данъкът за коли до 5 години скача 2.3 пъти

Порочната практика да се използва мощността на автомобила при определяне на дължимата сума продължава, смятат от бранша

Обратно в новината

Коментари - Данъкът за коли до 5 години скача 2.3 пъти | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пак ДРАНЕ НА КОЖИ ОТ управляващите. Съотношението гориво- въздух е ЕДНО И СЪЩО ОТ СЪЗДАВАНЕТО НА ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ. Няма как нова кола да замърсява по- малко от стара, защото двигателят е със същия КПД!!! Единствено филтрите променят състава на изгорелите газове, но ФИЛТРИ МОГАТ ДА СЕ МОНТИРАТ И НА СТАРИ АВТОМОБИЛИ. А новите автомобили са и по- скъпи и с по- скъпи части. Това е истината.

Нещо повече. При турбинирани двигатели моторът работи в "принудителен" режим и се износва и по- бързо и става неекологичен!!!

истана е маааааалко по различна, проблема с въздуха в България не е от възрастта на автомобилите, а от качеството на горивото, Веси зареждал гориво друга държава различна от България знае, че там е по -добро и хубаво. Но в България има СТРАХ да се назове виновника за това - ВАЛЕНТИН ЗЛАТЕВ

Няма как да е така, защото само 36,5% от горивата, продавани в България са то Лукойл. ШЕЛ внася от Гърция, ОМВ от Австрия, ЕКО от Румъния.

Данъкът за коли до 5 години скача 2.3 пъти Истината е ,че се увеличава данъкът на колите за всички независимо от датата на производство, а за новите автомобили данъкът пак си остава най-голям и то в пъти. Просто на бюджета му трябват едни пари без някой да се интересува за занърсяването на околната среда.

Значи за 100 изминати километра един автомобил харчещ 12литра ще замърсява толкова , колкото друг използващ 6литра за същото разстояние ... така ли ?!?!? Интересно как ще монтираш на голф 3 ДПФ примерно ... какво ще ти отработва данните от сондите, ще стартира регенерацията и тнт ? Всъщност е възможно ... но да го направиш ще ти струва колкото да имаш по един голф за всеки ден от седмицата... Това за принудителното пълнене и износването е толкова монументално глупаво, че въобще няма да го споменавам ...

българче, аз живея в София, град около който поради една или друга причина минават годишно около 300 000 товарни камиона (ТИР) с турска регистрация и още 120 000 с друга регистрация, минават около 500 000 автомобила на гастербайтери и румънци, кацат и излитат НАД града десетки самолети дневно, и никой не ги ангажира с това че АЗ, децата ми, приятелите ми, познати, колеги и въобще още 1 500 000 човека дишат от този мръсен въздух, но точно НИЕ жертвите сме наказани да плащаме повече, а иначе си много далеч от истината за това кой и откъде купуват гориво за бензиностанциите си -- всичките взимат от лукойл

Петров, не си прав - тези пари отиват в Общините, а не в бюджета, защото от там трудно се установява къде са били усвоени

Глупости си написал. Тия 12 литра срещу 6 литра важат за автомобили произведени преди повече от 40 години, а те са твърде малко. И при тях проблемът е в неефективната трансмисия. Много нови коли харчат също над 10 л/100км, защото са с големи двигатели. Кобкото до филтрите - те не са електронни. А че турбиниран двигател се износва 30 до 40% по- рано, ВИЖ ОТВОРЕНИ МОТОРИ ПО СЕРВИЗИТЕ.

Истината е, че от финансовото министерство са загрижени за здравето на хората.

Мустафа, такива глупости си написал, че чак не ми се коментира.

В общи линии единственото вярно му е че частите за новите автомобили са с по-високи продажни цени ... Другото са приказки на някой, вярващ и практикуващ настройките на карбуратора на слух ... излишно е да се коментират ...

Поредното фискално- транспортно безхаберие в държавата! Таксиметровите автомобили, в които рядко ще видите по- вече от един клиент, имат ограничение за възрастта и подлежат на ГТП два пъти в годината, а за градските автобуси, в които в пиков час може да има и над 100 пътника, няма! Всичко, което гори LPG или GNC e "" Eko-'", а за автомобилите с АГУ пак не се споменава за облекчения. Няма, явно, в Народното събрание технически грамотни хрантутници, които да обяснят на останалите неграмотници, че степента на замърсяване от един двигател не зависи от мощността и обема му!

си заглавието. Вероятно искате да кажете "До 5 години данъкът за коли скача 2,3 пъти." Да не се обяснявате после.

Какво да ги коментираме управляващите... Идеята не е в чистия въздух, нито здраве. Идеята е да се оправдае вдигането на данъците по някакъв начин. Производството на нов автомобил цапа в пъти повече от средната експлоатация от Бай Пешо, защото бай Пешо кара по 2000км на година, а производството на кабели, брони, други пластмасови , гумени и метални детайли е изключително замърсяващо (не само енергоемко). Аз съм с две ръце "за" да дишаме въздух като в Рила (макар че и той не е това, което беше), но това категорично няма да реши проблема. Да не забравяме, че голяма част от най-мръсните производства на новите европейски автомобили е в България. Това е ЛИЦЕМЕРИЕ!

Холандката Шел внася от Гърция, а гръцката Еко внася от Румъния, така ли? Нещо си се объркал. Ако внасят, то ще са само най-скъпите им горива. Масовите, които са 80-90% от продаваните са си от Нефтохим.

Какво е това чудо принудителен режим- ще ни просветлиш ли??? Точно двигателите с принудително пълнене са по-ефективни, но и да ти обясна нямаш капацитета да ме разбереш.

Пари трябват за Боци и Ге Пи Груп.

С други думи купувайте си СТАРИ коли хора. Новите са лукс.

Ами държавата/скапаната,ДЕ/,да заплати на автокъщите по-новите коли и да ги раздаде на тези българи,които имат коли по-стари от 10 години. ТАКА ще се подмлади автопарка на ПОЧТИНЕСЪЩЕСТВУВАЩАТА под "мъдрото" и крадливо ръководство на ГЕРБ държавица БЪЛГАРИЯ !!! Обещаното от ГЕРБ-ОТ УМРЯЛ ПИСМО !!!!!!

Евтино ни се продават политиците - даже си представям картинката, как ходят депутатите да броят колите по паркингите на Горубляне и Дупница и отчисляват процентите: На тоя прекрасен Голф II за 1000 лева ще му взема 10 лева за мен...., ако му сваля още данъка - дали не можем да му вдигнем цената на 1100 и да си вдигна прихода с 1 лев...

Мотането на кабели и писането на софтуер за автомобилни контролери, не замърсява много природата...

чи вдигнете заплатите изроди

Не е истина колко тъп трябва да си за да одобриш такъв закон. Екология забравете интереса да те изберът за народен представител е над всичко. Е същия този идеален тъпир прави всичко за да убие гласоподавателя си.....За държавата е важно да събира повече пари без да и пука за “еко климата” . Просто е : както и да го смятаме един стар автомобил изразходва 20—30% повече гориво .стоплихте ли.

А защо в никаква графа не влизат автомобилите нагаз или метан, че те изобщо не замърсяват, колкото и да са стари.

Какъв е този смешен плач, че данъците на новите автомобили били по-големи от на старите?? А как да стане - старите да плащат по-скъпо от новите ли? Е тогава кой би си купил стар автомобил? Каква екстра получавам като си купя стар автомобил, какво му е луксозното, че да плащам една торба пари и за данък. ?? Привържениците на вдигане на данъка за старите коли да го имат предвид - стара кола и жена не са лукс - те са просто добра практика и разумен избор. Безумно е да се иска прекомерно увеличаване на данъка на 20-годишни коли . Ако хората продължат да си ги купуват след вдигане на данъка - правете си извод колко качествени и евтини са новите таралясници.

Що за глупости пишеш - явно си от тия, дето карат автомобили по на 30 години и като Флинстоун спират с крак. Смея се с глас, когато някой с барутник от 90-те на миналия век ще си изплюе буталата да мине отпред, опуши пътя като трактор и да сдаде багажа на първия баир. Такива като теб са опасни за пътуването на останалите и трябва да плащат както по-висок данък, така и по-високи застраховки

Новият закон на Ага Бойко Предизборните лъжи бяха НЯМА ДА ВДИГАМЕ ДАНЪЦИТЕ Това е един от многото Българоубиици А сега проба дали дира спи и колко време ще остане този коментар 1959 минути

Нека и ЗАПЛАТАТА да скочи 2,3 пъти

Тук е така отдавна. Стриже се този които има. А иначе останалите мрънкат че парите им са малко и все в чуждата паница гледат.

На кого? На тези с 20г. коли ли? И защо?

Процентът трябва да е еднакъв. Имаш кола за 5000, плащаш 100 лева. Имаш кола за 50000 плащаш 1000, а не 2000 както ти се иска.

А за алуминиевите отливки в Монтюпе край Русе чувал ли си? Колко пъти министърът на околната среда и водите ходи да успокоява протестиращите граждани? Ако не виждаш достатъчно в държавата, по-добре не изказвай ограничените си разбирания.

Стар автомобил е 10 пъти по-евтин от нов автомобил. Ако не си го забелязал още, имай го в предвид.

Новите коли отдавна са с 3 пъти по-висок данък. Така че нищо не скача, данъкът от 20 години е скочил. Друг е въпроса, че не е честно нов автомобил да се облага 3 пъти повече, отколкото стар.

Ако политиците наистина искат СПРАВЕДЛИВ закон,трябва ДАНЪКЪТ да зависи не от това колко е стара една кола/ТИР/бус/трактот и т.н. , а от това КОЛКО ЗАМЪРСЯВА,т.е. от нивото на измерените ВРЕДНИ ГАЗОВЕ при ГТП. Останалото е само ПОПУЛИЗЪМ , т.е. излишни приказки за наивници.

с тези промени ясно се разбра, че целта е била единствено увеличаване постъпленията от налога. Никакви промени в концепции и тем-подобни. И така, до края на света...

Ако не беше трагично щеше да е много смешно! Никоя от тези асоциаций не дава обяснение как човек който цял живот е карал кола над 10 год. и работи за 7-800 лв като му отнемат колата щото е стара ще си купи след това нова. Ако 90% от Авро-парка е над 10 год то тия от тези асоциации що не направят и простият извод че беднотията е масова и премахването на тези 90% няма да им увеличи кой знае колко печалбите от нови коли. Интересно е и друго че до преди само няколко години почти никъде не се подемаше темата ЧИСТИЯТ ВЪЗДУХ и то при все че до преди години масово се караха коли които даже нямат Евростандарт, що тогава тия Асоциации мълчаха даже и те няма да могат да обяснят това. В последните 2 години се нацелиха в Дизела , така да може по масово да се купуват бензинови коли а след още 2 години темата дизел няма да е на мода и тогава от няма как ще се нацелят в/у Бензина. Още по-непонятно е че никой от тези УЖ интелигентни хора че за да купиш нова кола ти трябва стандарт на живот (работа, заплата) която да ти го позволи и тук освен Горанчето да вдига налози и още повече да свива бюджета на тези хора друго Тиквата Вожд не дава като указания. Тъпото е че никой не кара стара кола щото му е кеф и никой не кара стара кола за да се гъзарее (освен ако не е достатъчно ПРОСТ за да мисли че старата кола показва висок жизнен стандарт)

Данъкът не се ли плаща за ПРАВОТО автомобила да се движи по пътищата? С какво е по-различно движението на един 40 годишен и един нов автомобил? Разликата трябва да е в класовете на автомобилите. Една малолитражка с дини не тежи повече от един джип с мутри. В САЩ всички автомобили плащат еднакъв данък за правото да се движат по пътищата. В различните щати и градове има малки разлики от стандарта на живота. Нов автомобил минава на емишън тест след 2 до 4 години. Не минаваш теста ...нямаш право на движение докато не отстраниш проблемите и не минеш отново на тест. Просто и ясно. Всички други проблеми по автомобила са на твоя лична отговорност - не можеш да спреш поради лоши гуми и спирачки и малко мозък - плащаш като поп на застрахователя докато ти дойде поне малко ум в главата. Самите застрахователни компании даряват на полицейските участъци най-новите радари за засичане на скорост. И трафикът върви....за да работят хората и от техния труд държавата да събира данъците. А не както Анекдота да събере предварително данък от безработни собственици на 20 годишни бивши автомобили.

Трябва да преминаваме на каруци с 1кс. в тая обирджийска държава

Chefo77

Не е само да количеството изразходено гориво. Начинът, по който го изразходва, е различен, както и количеството и вида на отделените газове. Но, както се каза много пъти - на никой не му пука за екологията. Ако беше така, щяха да забранят въглищата и отдавна щяха да наложат стандарт при газанализаторите на пунктовете за ГТП.

Chefo77

Нищо общо няма КПД-то на 30 годишен с това на нов автомобил. Не само това, излизащите от ауспуха газове са със съвсем различен състав. Ако искаш да кажеш, че на чисто нова Лада и на 30 годишна петица КПД-то и газовете са едни и същи, така е вероятно.

Дира се превърна в най-нискоинтелигентната медия с най-много пропаганда от всички. Преди ставаше за нещо сега е за боклука.

Всъщност данък се плаща за да притежаваш регистриран в КАТ автомобил

ала бала приказки и стригане на стадото Истината е проста като боб дето се казва. 1 нов автомобил е с цена 25- 30 000 ако не броим разни базови модели за служебни цели. На тази цена слагате 1300 лева застраховка, 200 ГО, поне 300 данък, 100 винетка и ви става ясно кога българинът може да мисли за нови коли. Че те повечето трошки по нашите улици са с цена 3000 - 4000 лева

Не, това е имуществен данък. Затова стойността на данъка е пропорционална на цената на имуществото.

В България всичко е наопаки.

Сметката на данъчните е още по-елементарна обаче - имаш 50000 да 'хвърлиш' за кола - плащаш 2000, нямаш и си взимаш кола за 5000 - колкото дадеш толкова - взимаме ги, сега се прави опит тия 100 лева - да станат 200, а не 2000 да станат 1000 . Или нещо не разбирам. Наистина - ако хвърля 50000 за нова кола - знаеш ли колко ще ми пука дали плащам 2000 или 1000 данък. Точно николко. Е - освен ако колата не е на кредит близинг и подобни шмъркотевици.

Не разбирам. Иска се данъкът на нова и на стара кола да е еднакъв. А за имотите как да бъде? И там ли така - данък за ново и данък за старо - пак ли да е еднакъв? Нещо оценки това онова. Новото си е ново - трябва да плаща повече. Всеки иска ново. Но кой може да си го позволи просто ей така, ако не е крадец.??

Данъкът МПС имуществен ли е? - Да. Следователно трябва да зависи от стойността на МПС. Акциза в горивата има ли за цел да ограничи потреблението? -Да. Следователно увеличете него. Такса смет защо зависи от стойността на жилището? - Щото е по-лесно на общината.... Защо бай Иван с 800 лв. заплата плаща 80 лв. данък, а Раличка Агайн спестяваше 1200? Апропо, къде е приютена тя сега, знае ли някой.....