Данъкът за коли до 5 години скача 2.3 пъти

Порочната практика да се използва мощността на автомобила при определяне на дължимата сума продължава, смятат от бранша

Обратно в новината

Коментари - Данъкът за коли до 5 години скача 2.3 пъти | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Защо селяните с >20г. коли ше плащат по 30-40лв. данък, а аз с автомобил с евро5 ще плащам 300лв.?? Моята кола не замърсява въздуха ,а трошките пушат яко. Не ме интересува ,че бедните нямали пари за данъци, защо да е за сметка на природата?. Искам чист въздух.

абе олигофрен, моята кола на газ е много по-екологична от твоя модерен боклук! щом имаш пари за нова кола, какво се оплакваш от по-висок данък!

Асоциацията на производителите и...на коли...!!! Дали наистина има у нас такива? И защо толкова на широко се отразява тяхното мнение? Дали наистина ги интересува чистотата на въздуха или просто печалби от продажба на нови автомобили? И няма ли най-накрая Европейската комисия да си седне на за---ка и да не се занимава с глупости?

Както е тръгнало дайте да вдигнем данъците и на старите хора. И без това нищо не правят, само пречат. Тъкмо на мутрето да му е по-спокойно.

ей ,и не искам никакви протести,ко ся,тоя бил казал едикоси,другия се осрал,еми тъпи сме,на секи мое да се случи,на тия от дето уж са патриоти им се случва по три пъти на ден,еми мирише,не се трае,ама нали сме куалиция ко да прайм,раздадохме памперси,така по не личи,ама пак неприятно,миирше,с една дума осрахме се яко,като при диария,ама ша на изтрайте,все пак сме дупетати

а,дреме ми ,данъка за старите коли щял да нарасне,ми да си купят нови,аз вече трета кола сменям ,само нови,с пълни екстри,и плащам двайсетина лева,абе десет евро данък,и ся ко,айде ,да ревем,еееееееее ,ама тия с тараляшниците ,хм.,бе сложи им хиляда лева данък да ги питам ша реват или ко

Защо просто не забранят вноса на по-стари коли?

Колко стари ? И защо да го забраняват ?

Зависи. Няма проблем да са стари, колкото си искат, но преди регистрация задължително да минават през оторизиран сервиз за съответната марка, там да им правят пълен преглед, смяна на всичко износено, издухано и каталясало, съответно даване на някакво гаранция и след това карай, до следващото техническо обслужване. Пропуснеш ли го, колата на трупчета. Всъщност това трябва да важи и за нови коли. Пропуснато техническо обслужване, както е указано от производителя и автомобилът се спира от движение.

Поредното чесане на езици.. 20 годишна кола на газ е по - екологична от чисто нов дизел. Данъците са на чисто имуществен принцип за по - скъпи и луксозни коли по - високи данъци. За екологията и безопасността си има акцизи и годишни прегледи.

Бре! Що не питат "асоциация на вносителите на автомобили" ! И такава има! Да видим те какво ще кажат?

Какво ни цитират "Асоциацията на автомобилните производители", ясно е какво ще защитават. Все пак, относно обема на двигателя (а защо не и теглото), не може да сравняваш един танкоподобен Роувър с миньончетата. Тези огромни барутарници рушат тротоарите, заемат две места за паркиране, пречат на видимостта на останалите ниски автомобили, изобщо не трябва да се стимулира ползването им в градовете. А полза от тях никаква, освен галфоните да си повдигат самочувствието. А иначе, падне ли сняг, не могат даже да изкачат Драгалевци, та безразборно задръстват пътя под него.

Данъкът МПС имуществен ли е? - Да. Следователно трябва да зависи от стойността на МПС. Акциза в горивата има ли за цел да ограничи потреблението? -Да. Следователно увеличете него. Такса смет защо зависи от стойността на жилището? - Щото е по-лесно на общината.... Защо бай Иван с 800 лв. заплата плаща 80 лв. данък, а Раличка Агайн спестяваше 1200? Апропо, къде е приютена тя сега, знае ли някой.....

Не разбирам. Иска се данъкът на нова и на стара кола да е еднакъв. А за имотите как да бъде? И там ли така - данък за ново и данък за старо - пак ли да е еднакъв? Нещо оценки това онова. Новото си е ново - трябва да плаща повече. Всеки иска ново. Но кой може да си го позволи просто ей така, ако не е крадец.??

В България всичко е наопаки.

ала бала приказки и стригане на стадото Истината е проста като боб дето се казва. 1 нов автомобил е с цена 25- 30 000 ако не броим разни базови модели за служебни цели. На тази цена слагате 1300 лева застраховка, 200 ГО, поне 300 данък, 100 винетка и ви става ясно кога българинът може да мисли за нови коли. Че те повечето трошки по нашите улици са с цена 3000 - 4000 лева

Дира се превърна в най-нискоинтелигентната медия с най-много пропаганда от всички. Преди ставаше за нещо сега е за боклука.

Трябва да преминаваме на каруци с 1кс. в тая обирджийска държава

Данъкът не се ли плаща за ПРАВОТО автомобила да се движи по пътищата? С какво е по-различно движението на един 40 годишен и един нов автомобил? Разликата трябва да е в класовете на автомобилите. Една малолитражка с дини не тежи повече от един джип с мутри. В САЩ всички автомобили плащат еднакъв данък за правото да се движат по пътищата. В различните щати и градове има малки разлики от стандарта на живота. Нов автомобил минава на емишън тест след 2 до 4 години. Не минаваш теста ...нямаш право на движение докато не отстраниш проблемите и не минеш отново на тест. Просто и ясно. Всички други проблеми по автомобила са на твоя лична отговорност - не можеш да спреш поради лоши гуми и спирачки и малко мозък - плащаш като поп на застрахователя докато ти дойде поне малко ум в главата. Самите застрахователни компании даряват на полицейските участъци най-новите радари за засичане на скорост. И трафикът върви....за да работят хората и от техния труд държавата да събира данъците. А не както Анекдота да събере предварително данък от безработни собственици на 20 годишни бивши автомобили.

Всъщност данък се плаща за да притежаваш регистриран в КАТ автомобил

Не, това е имуществен данък. Затова стойността на данъка е пропорционална на цената на имуществото.

И понеже всички коли се купуват за по 100 лева на хартия, данъкът се определя от мощността и възрастта. Презумпцията е, че мощна нова кола е по-скъпа от стара малолитражка. Та от там и по-високия данък за новите. Производителите и вносителите могат да си лаят колкото си искат, но закончето им няма да мине, докато не кихнат достатъчно на Бойко. А той вече не взима евтино.

Ако не беше трагично щеше да е много смешно! Никоя от тези асоциаций не дава обяснение как човек който цял живот е карал кола над 10 год. и работи за 7-800 лв като му отнемат колата щото е стара ще си купи след това нова. Ако 90% от Авро-парка е над 10 год то тия от тези асоциации що не направят и простият извод че беднотията е масова и премахването на тези 90% няма да им увеличи кой знае колко печалбите от нови коли. Интересно е и друго че до преди само няколко години почти никъде не се подемаше темата ЧИСТИЯТ ВЪЗДУХ и то при все че до преди години масово се караха коли които даже нямат Евростандарт, що тогава тия Асоциации мълчаха даже и те няма да могат да обяснят това. В последните 2 години се нацелиха в Дизела , така да може по масово да се купуват бензинови коли а след още 2 години темата дизел няма да е на мода и тогава от няма как ще се нацелят в/у Бензина. Още по-непонятно е че никой от тези УЖ интелигентни хора че за да купиш нова кола ти трябва стандарт на живот (работа, заплата) която да ти го позволи и тук освен Горанчето да вдига налози и още повече да свива бюджета на тези хора друго Тиквата Вожд не дава като указания. Тъпото е че никой не кара стара кола щото му е кеф и никой не кара стара кола за да се гъзарее (освен ако не е достатъчно ПРОСТ за да мисли че старата кола показва висок жизнен стандарт)

"за да купиш нова кола ти трябва стандарт на живот (работа, заплата) която да ти го позволи" Ами като нямаш стандарт не е задължително да караш кола!!!

За да имаш стандарт, трябва да работиш, да произвеждаш. Ако няма внос на таралясници, започва производство в България, плащат се заплати осигуровки и .т.н.

с тези промени ясно се разбра, че целта е била единствено увеличаване постъпленията от налога. Никакви промени в концепции и тем-подобни. И така, до края на света...

Ако политиците наистина искат СПРАВЕДЛИВ закон,трябва ДАНЪКЪТ да зависи не от това колко е стара една кола/ТИР/бус/трактот и т.н. , а от това КОЛКО ЗАМЪРСЯВА,т.е. от нивото на измерените ВРЕДНИ ГАЗОВЕ при ГТП. Останалото е само ПОПУЛИЗЪМ , т.е. излишни приказки за наивници.

Новите коли отдавна са с 3 пъти по-висок данък. Така че нищо не скача, данъкът от 20 години е скочил. Друг е въпроса, че не е честно нов автомобил да се облага 3 пъти повече, отколкото стар.

Прав си! Никак не е честно кола за 50 хиляди да се облага с три пъти по-голям данък отколкото кола за 3 хиляди. Трябва да е поне 15 пъти разликата. Така е с имотите, така е със заплатите. Само за колите има необосновано данъчно облекчение за най-богатите, за да могат да се гъзареят по улиците с нови лъскави машини и да демонстрират превъзходство. Ако им пукаше за екологията, данъкът за нови мощни коли щеше да е в пъти по-висок, отколкото за малолитражка на газ. Ако им пукаше за чистотата на въздуха, щеше да има такса на произведен килограм вредни вещества, включително за отделените при производството на колата. Ама не им изнася. По-екологично ли е, да караме колите по една седмица и да ги пращаме за претопяване? Така ще са съвсем чисто нови, а не таралясници на по една-две години.

Тук е така отдавна. Стриже се този които има. А иначе останалите мрънкат че парите им са малко и все в чуждата паница гледат.

Нека и ЗАПЛАТАТА да скочи 2,3 пъти

На кого? На тези с 20г. коли ли? И защо?

Новият закон на Ага Бойко Предизборните лъжи бяха НЯМА ДА ВДИГАМЕ ДАНЪЦИТЕ Това е един от многото Българоубиици А сега проба дали дира спи и колко време ще остане този коментар 1959 минути

Що за глупости пишеш - явно си от тия, дето карат автомобили по на 30 години и като Флинстоун спират с крак. Смея се с глас, когато някой с барутник от 90-те на миналия век ще си изплюе буталата да мине отпред, опуши пътя като трактор и да сдаде багажа на първия баир. Такива като теб са опасни за пътуването на останалите и трябва да плащат както по-висок данък, така и по-високи застраховки

Какъв е този смешен плач, че данъците на новите автомобили били по-големи от на старите?? А как да стане - старите да плащат по-скъпо от новите ли? Е тогава кой би си купил стар автомобил? Каква екстра получавам като си купя стар автомобил, какво му е луксозното, че да плащам една торба пари и за данък. ?? Привържениците на вдигане на данъка за старите коли да го имат предвид - стара кола и жена не са лукс - те са просто добра практика и разумен избор. Безумно е да се иска прекомерно увеличаване на данъка на 20-годишни коли . Ако хората продължат да си ги купуват след вдигане на данъка - правете си извод колко качествени и евтини са новите таралясници.

Процентът трябва да е еднакъв. Имаш кола за 5000, плащаш 100 лева. Имаш кола за 50000 плащаш 1000, а не 2000 както ти се иска.

Сметката на данъчните е още по-елементарна обаче - имаш 50000 да 'хвърлиш' за кола - плащаш 2000, нямаш и си взимаш кола за 5000 - колкото дадеш толкова - взимаме ги, сега се прави опит тия 100 лева - да станат 200, а не 2000 да станат 1000 . Или нещо не разбирам. Наистина - ако хвърля 50000 за нова кола - знаеш ли колко ще ми пука дали плащам 2000 или 1000 данък. Точно николко. Е - освен ако колата не е на кредит близинг и подобни шмъркотевици.

Стар автомобил е 10 пъти по-евтин от нов автомобил. Ако не си го забелязал още, имай го в предвид.

А защо в никаква графа не влизат автомобилите нагаз или метан, че те изобщо не замърсяват, колкото и да са стари.

Не е истина колко тъп трябва да си за да одобриш такъв закон. Екология забравете интереса да те изберът за народен представител е над всичко. Е същия този идеален тъпир прави всичко за да убие гласоподавателя си.....За държавата е важно да събира повече пари без да и пука за “еко климата” . Просто е : както и да го смятаме един стар автомобил изразходва 20—30% повече гориво .стоплихте ли.

Chefo77

Не е само да количеството изразходено гориво. Начинът, по който го изразходва, е различен, както и количеството и вида на отделените газове. Но, както се каза много пъти - на никой не му пука за екологията. Ако беше така, щяха да забранят въглищата и отдавна щяха да наложат стандарт при газанализаторите на пунктовете за ГТП.

чи вдигнете заплатите изроди

Евтино ни се продават политиците - даже си представям картинката, как ходят депутатите да броят колите по паркингите на Горубляне и Дупница и отчисляват процентите: На тоя прекрасен Голф II за 1000 лева ще му взема 10 лева за мен...., ако му сваля още данъка - дали не можем да му вдигнем цената на 1100 и да си вдигна прихода с 1 лев...

Ами държавата/скапаната,ДЕ/,да заплати на автокъщите по-новите коли и да ги раздаде на тези българи,които имат коли по-стари от 10 години. ТАКА ще се подмлади автопарка на ПОЧТИНЕСЪЩЕСТВУВАЩАТА под "мъдрото" и крадливо ръководство на ГЕРБ държавица БЪЛГАРИЯ !!! Обещаното от ГЕРБ-ОТ УМРЯЛ ПИСМО !!!!!!

С други думи купувайте си СТАРИ коли хора. Новите са лукс.

Пари трябват за Боци и Ге Пи Груп.

Какво да ги коментираме управляващите... Идеята не е в чистия въздух, нито здраве. Идеята е да се оправдае вдигането на данъците по някакъв начин. Производството на нов автомобил цапа в пъти повече от средната експлоатация от Бай Пешо, защото бай Пешо кара по 2000км на година, а производството на кабели, брони, други пластмасови , гумени и метални детайли е изключително замърсяващо (не само енергоемко). Аз съм с две ръце "за" да дишаме въздух като в Рила (макар че и той не е това, което беше), но това категорично няма да реши проблема. Да не забравяме, че голяма част от най-мръсните производства на новите европейски автомобили е в България. Това е ЛИЦЕМЕРИЕ!

Мотането на кабели и писането на софтуер за автомобилни контролери, не замърсява много природата...

А за алуминиевите отливки в Монтюпе край Русе чувал ли си? Колко пъти министърът на околната среда и водите ходи да успокоява протестиращите граждани? Ако не виждаш достатъчно в държавата, по-добре не изказвай ограничените си разбирания.

си заглавието. Вероятно искате да кажете "До 5 години данъкът за коли скача 2,3 пъти." Да не се обяснявате после.

Поредното фискално- транспортно безхаберие в държавата! Таксиметровите автомобили, в които рядко ще видите по- вече от един клиент, имат ограничение за възрастта и подлежат на ГТП два пъти в годината, а за градските автобуси, в които в пиков час може да има и над 100 пътника, няма! Всичко, което гори LPG или GNC e "" Eko-'", а за автомобилите с АГУ пак не се споменава за облекчения. Няма, явно, в Народното събрание технически грамотни хрантутници, които да обяснят на останалите неграмотници, че степента на замърсяване от един двигател не зависи от мощността и обема му!

Истината е, че от финансовото министерство са загрижени за здравето на хората.

Данъкът за коли до 5 години скача 2.3 пъти Истината е ,че се увеличава данъкът на колите за всички независимо от датата на производство, а за новите автомобили данъкът пак си остава най-голям и то в пъти. Просто на бюджета му трябват едни пари без някой да се интересува за занърсяването на околната среда.

Петров, не си прав - тези пари отиват в Общините, а не в бюджета, защото от там трудно се установява къде са били усвоени

истана е маааааалко по различна, проблема с въздуха в България не е от възрастта на автомобилите, а от качеството на горивото, Веси зареждал гориво друга държава различна от България знае, че там е по -добро и хубаво. Но в България има СТРАХ да се назове виновника за това - ВАЛЕНТИН ЗЛАТЕВ

Няма как да е така, защото само 36,5% от горивата, продавани в България са то Лукойл. ШЕЛ внася от Гърция, ОМВ от Австрия, ЕКО от Румъния.

българче, аз живея в София, град около който поради една или друга причина минават годишно около 300 000 товарни камиона (ТИР) с турска регистрация и още 120 000 с друга регистрация, минават около 500 000 автомобила на гастербайтери и румънци, кацат и излитат НАД града десетки самолети дневно, и никой не ги ангажира с това че АЗ, децата ми, приятелите ми, познати, колеги и въобще още 1 500 000 човека дишат от този мръсен въздух, но точно НИЕ жертвите сме наказани да плащаме повече, а иначе си много далеч от истината за това кой и откъде купуват гориво за бензиностанциите си -- всичките взимат от лукойл

Холандката Шел внася от Гърция, а гръцката Еко внася от Румъния, така ли? Нещо си се объркал. Ако внасят, то ще са само най-скъпите им горива. Масовите, които са 80-90% от продаваните са си от Нефтохим.

Пак ДРАНЕ НА КОЖИ ОТ управляващите. Съотношението гориво- въздух е ЕДНО И СЪЩО ОТ СЪЗДАВАНЕТО НА ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ. Няма как нова кола да замърсява по- малко от стара, защото двигателят е със същия КПД!!! Единствено филтрите променят състава на изгорелите газове, но ФИЛТРИ МОГАТ ДА СЕ МОНТИРАТ И НА СТАРИ АВТОМОБИЛИ. А новите автомобили са и по- скъпи и с по- скъпи части. Това е истината.

Нещо повече. При турбинирани двигатели моторът работи в "принудителен" режим и се износва и по- бързо и става неекологичен!!!

Какво е това чудо принудителен режим- ще ни просветлиш ли??? Точно двигателите с принудително пълнене са по-ефективни, но и да ти обясна нямаш капацитета да ме разбереш.

Значи за 100 изминати километра един автомобил харчещ 12литра ще замърсява толкова , колкото друг използващ 6литра за същото разстояние ... така ли ?!?!? Интересно как ще монтираш на голф 3 ДПФ примерно ... какво ще ти отработва данните от сондите, ще стартира регенерацията и тнт ? Всъщност е възможно ... но да го направиш ще ти струва колкото да имаш по един голф за всеки ден от седмицата... Това за принудителното пълнене и износването е толкова монументално глупаво, че въобще няма да го споменавам ...

Глупости си написал. Тия 12 литра срещу 6 литра важат за автомобили произведени преди повече от 40 години, а те са твърде малко. И при тях проблемът е в неефективната трансмисия. Много нови коли харчат също над 10 л/100км, защото са с големи двигатели. Кобкото до филтрите - те не са електронни. А че турбиниран двигател се износва 30 до 40% по- рано, ВИЖ ОТВОРЕНИ МОТОРИ ПО СЕРВИЗИТЕ.

Мустафа, такива глупости си написал, че чак не ми се коментира.

В общи линии единственото вярно му е че частите за новите автомобили са с по-високи продажни цени ... Другото са приказки на някой, вярващ и практикуващ настройките на карбуратора на слух ... излишно е да се коментират ...

Chefo77

Нищо общо няма КПД-то на 30 годишен с това на нов автомобил. Не само това, излизащите от ауспуха газове са със съвсем различен състав. Ако искаш да кажеш, че на чисто нова Лада и на 30 годишна петица КПД-то и газовете са едни и същи, така е вероятно.