Коментари - "Булгартрансгаз" гледа на газопровода до Сърбия като разширение на "Турски поток" | Бизнес.dir.bg

Коментари - "Булгартрансгаз" гледа на газопровода до Сърбия като разширение на "Турски поток" | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

'Булгартрансгаз" гледа на газопровода до Сърбия като разширение на 'Турски поток".А, аз гледам на Теменужка Петкова като на случайно попаднала на мястото - Министър на Енергетиката.

Човешката алчност няма граници! Какъв е интересът на България от построяването на тръбопровод за наша сметка? Заинтересованите страни са Сърбия и Русия - руснаците да продават газ за да могат да вържат бюджета, да окажат икономически натиск върху Украйна за да се откаже от Крим. Сърбите - нямам идея какъв е техният интерес - не мога да кажа на каква цена купуват газта. Нямам идея и каква ще бъде печалбата на България - отказва се от таксите които по договор Русия дължи на България до 2030 година за транзита - около 1,3 милиарда долара, без значение дали тръбата се ползва или не. Ще пренасочим финансов ресурс към това трасе за сметка на връзката ни с Гърция , за да можем да завършим проекта в срок. Ще се набутаме с още 2,5 милиарда лева заеми за да обслужим чужд геополитически проект. Дано не съм прав, но ми се струва, че Борисав и правителството му дърпат страната назад и на изток и започвам да си представям пак държавата ни обградена с бодлива тел като концлагер както беше до 2000 година. Живял съм по това време и виждахме в него нещо хубаво, само защото не знаехме как живеят хората на Запад. Ако е така, нищо хубаво не ни чака - Терминал-2, докато още не са го затворили.

БУЛГАРТРАСНГАЗ -РАЙ ЗА ВОЕННИТЕ ПЕНСИОНЕРИ.

Досега транзитирахме около 17 милиарда кубически метра газ (за Турция, Македония и Гърция), за което получавахме около 110 милиона USD такси. Сега с Турския паток сме щели да транзитираме около 15 милиарда, а сме щели (уж) да получаваме 400 милиона лева (т.е. около 230 милиона USD) - двойно повече. Че защо тогава сега получаваме двойно по-малко? Да не би да се окаже, че няма да получаваме толкова, колкото (уж) ни обещават? И защо не ползваме старите си вече изградени тръби, а ще изграждаме и плащаме изцяло ново трасе за 2.2 милиарда лева? Отговорите са ясни, никой обаче не ще да зададе въпросите.

2,7 милиарда била. 2,2 е минималната тържна цена.

Конкурси, заеми, строежи на газопроводи... Титанична работа и рискове, за да се компенсира част от онова, което загубихме от спряния транзит за Турция около130-150 млн лева/годишно. Ползвахме стари газопропроводи, построени още по времето на Бай Тошо.