Boeing смени топ-мениджър след проблемите около 737Max8

От корпорацията обещаха скоро подобряване на програмното обезпечение на модела и безопасност при полетите

Обратно в новината

Коментари - Boeing смени топ-мениджър след проблемите около 737Max8 | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Преди време по Дискавъри в предаването за разследване на самолетни катастрофи даваха за проблем с горивото на Боинг. Самолета е зареден с гориво и излита. В полет отказват 4-те двигателя. Пилота обаче е опитен и успява да приземи самолета чрез планиране на изоставено летище. Разследването установява, че горивото НЕ е сипано реално в резервоара. Как се е получила грешката? Оказва се, че ПОКАЗАНИЕТО което пилота вижда се изчислява от компютър по предварително зададени данни. Задава се на компютъра, че резервоара е пълен. После компютъра следи за мощността на моторите, пресмята... и ПОКАЗВА. Като цяло подобна "система" е МАЛОУМНА. Сложна и безсмислена. ЗАЩО? Защото не е защитена от грешки на хората и на техниката. Елементарната система за подобно измерване е поплавък и стрелка. Това което се ПОКАЗВА на пилота е директно измереното. Дори да не е най-вярното ще е по-добро и по-надеждно. Подобно е положението и при ядрените реактори. Пак американци имат модел на реактори които се спират с вкарването на пръти поглъщащи неутроните. Тези пръти са от ДОЛНАТА страна /под реактора/. В случай на авария и необходимост от бързо спиране тези пръти се вкарват чрез сгъстен азот или въздух / не знам точно/! Характерното в случая е необходимостта от активна енергия. Ами ако аварията е засегнала точно тази система захранваща със сгъстен въздух или азот??? При останалите реактори по света тези пръти са от ГОРЕ. В случай на нужда те буквално падат под собствена тежест. Т.е използва се силата на земната гравитация, най-сигурната сила. Задържането на прътите става чрез електромагнит. Така ако се получи авария която да прекъсне захранването към тези пръти то те ще паднат и ще спрат реактора. Като цяло може да се направи извода, че най-простите технически решения са най-добри. Ако някой разчита на някаква сложна система и нейната перфектна поддръжка е в грешка. А в Америка вероятно са решили, че трябва всичко да е "електроника", модерно... И накрая става толкова сложно, че човека който оперира с техниката няма реална представа това нещо как работи, а просто следва някакви инструкции.

Мисля, че самолета за който говориш не беше Бойнг, а MD. Проблема беше в мерните единици и разликите между САЩ и Канада. Самолета е с 3 двигателя и е приземен с планиране на стара писта използвана за драг състезания, без жертви. Конкуренцията кара компанийте да бързат доста с новите самолети. Само последните 5-6 години имаме 3 нови самолета от Бойнг, 2 или 3 от Еърбъс. Което е много.