БДЖ печели за първи път от 10 години
Групата отчита почти 13,3 млн. лева положителен финансов резултат за първото полугодие, а само товарните превози - 2,2 млн. лева
Обратно в новинатаКоментари - БДЖ печели за първи път от 10 години | Бизнес.dir.bg
Коментари
Не е вярна тази новина! БДЖ може да печели и работи добре само при управлението на ген. Бойко Борисов. Всички други са съсипници.
Поредните фантасмагории на министър Събев Поредните фантасмагории на министър Събев - Tribune.bgСнимка: БГНЕС След като хвалбите за тримесечните резултати на БДЖ бяха опровергани с числата в официалните отчети, министър Събев продължава да хвърля в публичното пространство необосновани анонси за цветущото финансово състояние на БДЖ, постигнато при ежемесечни смени на ръководството поради несправяне, и вероятно резултат единствено на желанието му да се докаже пред себе си и своите началници. Какви са фактите за първото полугодие на 2022 относно финансовия резултат на групата: 1. Над 20 милиона лв. от спечелено дело срещу ПИБ през 2020 г. се отчитат като приходи през 2022 тъй като са платени през януари. 2. Увеличение на субсидията на БДЖ с Пътнически превози с над 8 милиона лв. 3. Над 15 милиона лв. субсидия на инфраструктурните такси за сметка на държавния бюджет. 4. Украинска субсидия от 6 милиона лв. за сметка на държавния бюджет. 5. Поне още 12 милиона други неоперативни приходи, като амортизации, глоби, неустойки и други. 6. Т.е. над 60 милиона приходи, несвързани с управлението и оперативната дейност на групата. Какво ще стане през следващите периоди, когато по-голямата част от тези приходи няма откъде да дойдат? Просто ще се трансформират в загуби, но очевидно някой друг ще дава обяснения за тях. Същевременно: 1. Приходите от продажби на билети на БДЖ Пътнически превози за първото полугодие на 2022 е все още 5% под приходите за последната пълноценна година преди КОВИД – 2019. 2. Изпълнението на Графика за движение на влаковете твърдо е под 90%, а има дни когато спада под 70%. 3. Недостигът на локомотиви редовно достига до 20 броя в началото на деня при осигурен нулев недостиг средата на 2021. 4. Недостигът на вагони достига до 40 броя в началото на деня, при осигурен резерв от над 30 броя в средата на 2021. 5. Закъснението на влаковете надхвърля 2,000 мин дневно при под 1,000 мин при нормални операции през предходните години. 6. Пазарният дял на БДЖ Товарни превози е спаднал до 40% при достигани над 55% в средата на 2021 – очевидно до края на годината дружеството ще загуби водещата си роля на пазара, а договорите с Аурубис и Лукойл, генериращи над 25% от приходите, ще бъдат вероятно загубени за 2023 година поради невъзможността да бъдат обезпечени с подвижен състав. 7. Единствено което спасява все още Товарни превози са договорените по-високи с над 30% цени в последното тримесечие на 2021, както и включената в цената енергийна компонента, прехвърляща голяма част от увеличението на цените на тока на клиентите – нещо за което нито министър Събев, нито динамично сменящият се мениджмънт има някаква заслуга. Има ли разумно разсъждаващи хора, които при горните данни да вярват че в БДЖ нещата се движат в друга посока, освен назад. Очевидният опортюнистичен подход на министър Събев води до крайни заблуди относно състоянието и възможностите на БДЖ. Липсата на всякакви реални реформи, преустановени с неговото идване на власт, залага огромни капани и въпросителни пред съществуването на компанията. Може би не са случайни слуховете, че министър Събев се оттегля – дълбоко в себе си той е наясно че не може още дълго време да продължава със заблуждаването на обществото относно състоянието и перспективите пред железопътния транспорт в България.
Нищо, да излизат и те на протест. Който протестира, му дават по нещо да млъкне. Малко, малко, но от сърце и кой ти го дава?! Взимай парите и бегай! Междувременно "успешните" влакове ще продължават да се миткат полупразни и да се блъскат или мачкат крави, коли, рейсове, а най-атрактивно е когато се треснат един в друг заради недостижимо високата квалификация на стрелочниците и бае Пешо дежурнио....Значи пак Харвард виновен.
Ето ги сметките: Еднократни приходи за първото полугодие на 2022, които няма да се случат през второто: 1. Спечелено дело срещу ПИБ - 21 милиона лв. 2. Еднократна държавна субсидия за инфраструктурни такси - 15 милиона лв. 3. Еднократна държавна субсидия за украински бежанци - 6 милиона лв. Общо 42 милиона лв. Като се извадят от шумно прокламираната печалба от 13 милиона лв, загубата за първото полугодие става 29 милиона. За второто поне още толкова.
БДЖ е пълен кенеф в момента. Масови закъснения ужасно мръсни купета. Кондуктори на които не им пука за нищо освен да си вземат заплатите. Неработещи информационни табла. Жалка организация.
Простата Тиква я отбиха от яслата за 1 година и БДЖ излезе на печалба ГЕРБ държи транспортните фирми и нямаше кой да тъпче и съсипва БДЖ в тяхна услуга ...
И на мен ми напрани впечатление. Махна се Борисов и като започнаха едини чудно хубави работи да се случват - то бензина ли не стана двойно по-скъп, дизела ли, LPG-то ли, NCG-то ли, инфлацията ли не стана шесторна, правителството ли не започна да тегли заем след заем, на международната арена ли не станахме за смях. Ей, да се махат и последните разбиращи и можещи (не е нужно да са непременно от ГЕРБ, те оставиха професионалистите от другите партии да си вършат работата, а не като сегашните управляващи, които проведоха чистки и лов на вещици), та да се срути съвсем държавата и тогава, над димящите останки всички дружно ще обвиним Борисов за станалото. Защото винаги той е виновен за идиотщините на БСП, ПП, ДБ и ИТН.
Ма много лъжат тия от ПП. Спирка няма. Как го изфабрикуваха тоя баланс само!!!!! PR -избори идват. Събев след многото гръмки обещания трябва да отчете нещо!!!!! Иначе, на железничарите като мен не ги пробутвай тия стъкмистики....Нека влезе Сметната палата на проверка-да видим истинското състояние
В mediapool има доста по-добра информация за това кое-какво. Няма никакви тайни, просто най сетне някой спря кранчетата и хвана юздите. Спряли са неизгодни договори нза транспорт под себестойност, оптимизирали са си тарифите, постегнали да коланите... И толкоз. Никакви чудеса няма. https://money.bg/business/bdzh-izleze-na-pechalba-za-parvi-pat-ot-desetiletie-prichinata-e-prevozat-na-tovari.html
От както започнахме да возим укрите безплатно , а те са 100 000 души , взехме че излязохме на печалба . Колко лъжете не е истина . Ама като го разпространявате и народа вярва.
"2021, загуба от 37 млн лв.; 2022, първи шест месеца, ПЕЧАЛБА 13,2 млн лв." За 6 МЕСЕЦА БДЖ е на ПЛЮС с 50.2 МЛН. лв. За 6 МЕСЕЦА ЗАГУБИТЕ се превърнаха в ПЕЧАЛБИ. А за 10 ГОДИНИ със СЪЩОТО ТЕМПО?!
21 милиона получени от старо дело - 13 печалба е 8 милиона реална загуба, въпреки намалените на 50% инфреструктурни такси и получените компенсации за скъп ток и за 21 година включително. И това, ако е добро управление , нека незнаещите още се заблуждават. Лошото е, че такива ще продължават да са заблудени и на следващите избори..........и ни изгоре държавата
Как няма да са на печалба , като цените на горивата по бензиностанциите са безбожно високи .Населените места по Цялото Искарско дефиле , хората които ежедневно са на работа в София , са слезли от колите си и се тъпчат правостоящи във влака . Така е и от Перник . Така е навсякъде където може да се ползва влак за да се ходи до работното място .Особенно населените места до по- големите градове .Просто хората нямат пари да карат автомобилите си .
На обръчите които бяха изхвърлени от БДЖ и техните господари.
Лъжеш се човече, един от старите крадливи началници в момента е изп.директор на холдинга. Нищо не са изчистили и нищо не са постигнали. Резултатите са на предишните управляващи. И 21-н милиона приход и успешно договорените цени на товарни превози по нова тарифа, разработена от тях....
абе кой КАКВОТО и да ми говори: - Лукойл за пръв път обявяват печалба и ще плащат данък. -- плаща на Росенец е свободен за всички и всеки може да го посети - БДЖ за пръв път вади печалба - Всички държавни плащания вече са видими и достъпни за всеки - Газ още някак има - Македония я отпушихме (пък там ако искат да си трошат главите). - 70 броя руски шпиони ги изгонихме като мачета ... Въпреки ВСИЧКИТЕ ла*на дето се изсипват, ПП свършиха супер много работа и отпушиха хиляди затлачени канали. Ама каквото и да говорят троловете, това ^^ са фактите лек ден :)
забрави драмата с Капитан Андреево, където сега от съда искат пак да върнат фирмата на Таки, любезно настанена там от Боко
А къде е газа, 3-4 пъти по-евтин, както обеща Ленчето Парапеткова?
Това за руските дипломати беше зла глупост. Безсмислено. Полза нулева. Вреда огромна. Нито ще се свършат шпионите, нито дървенето на суперсила дето ти е съсед, вещае нещо добро. Разбира се, ясно е, че Путин е психопат.
ОТ самото начало повярвах на този министър и следя всичките му стъпки. Не случайно е създаЛ огромната си фирма, много му личи, че е голяма класа. Жалко, че няма да продължи реорганизацията. В БДЖ още от соца яко се краде и е пълно с политически лапачи и некадърници.
Мале,мале ....колко заблуден народ има....Щом някой можа да хареса тоя празнодумец и фантазьор!?!? - отчаяна съм за бъдещето на България
БДЖ. Разкарват ме евтино и сигурно. Можеш да срещнеш интересни хора докато пътуваш. И пияни тумби сигани :) Радвам се че излиза на печалба. Дано да просеществува още 100 години.
Този, ако остане за няколко години министър, току виж и скорстта на пътуване да свали до нормални часове. Тогава пак ще се напълнят влаковете и може и да имаме нормални влакове като в нормалните държави
Ей Ганьо виж какво пише- Счетоводна печалба а не реална, Шефовете ще вземат яки премйи.
за първи път чувам от теб за "реална печалба" такъв термин няма
Той от къде ще знае?!?! Севда това му е казала да напише! Изкара стотинки за консерви и хлебец!
Абсурд да са на печалба! Бойко за 12 години какво ли не пробва и не успя, че тези харвардски некадърници ли ще успеят? Лъжат според мен!
да пътувам със влак. Не разбирам защо народа се бута в стари автобуси сгънати на 4. Автобусите са като движещи се ковчези, катастрофа - и си изгорял жив. Да, българките влакове са занемрени и стари, но пък затова са супер евтини и относително надежни, относително :)
Чудо. Значи можело?!
печалба, загуба.... както и да погледнеш БДЖ-то - това е най-отвратителния начин да се придвижваш! Всички вагони са адски мръсни, дори и новите. Разбира се, много по-готино е да се возиш в новите тип салон, само дето и там е адски мръсно - тапицерията не е чистена Бог знае от кога, от вентилацията духат боклуци. Поне в някои контакти има ток. А зарядното само за няколко часа се покри с 2 пръста прах! Пролет и есен имаше климатизация - навън приятно топло, вътре духа климатик. Последно климатик - йок! В най-големите жеги се чудиш как да се охладиш, все едно живееш в миналия век! Вагонът на 1ва класа се запали, за линията Варна-Враца, сега вагон за първа класа от старите! Тоя сигурно никога няма да го оправят или след 20тина години.... в началото се возех, защото времето е същото, като с кола, но не е необходимо да шофирам и да се уморявам - взема си с масичка, сам, идеално, дори и мръсно... но с последното возене при 40С и липса на климатик, а такъв има - предпочитам да пътувам с колата. БДЖ може да спечели много клиенти, само че с този начин на мислене не може.... трябват добра, качествена услуга - а те вече и билетите не са чак толкова евтини. С кола на газ последно ми излез около 40 лева еднопосочно, билетът е 30.... единственият недостатък на колата е, че трябва да шофирам....
е БДЖ в сравнителен план. Само ремонтите на линиите от последните 10 години са кофти и не е безопасно.
Скоро не е имало на власт в БГ по-безсрамни лъжци от тези дами и господа. Но пък електората им вярва, така че ... що да не го баламосват. Та за всички които искат да са наясно с нещата, БДЖ всъщност е с 3.5 пъти по-голяма загуба от тази която е имало за същият период на миналата година, което е нормално предвид изключително скъпият ток. Резултатите с които се хвали дядо Еконтий са "благодарение" на пари (21 МЛН. лв.) получени от ПИБ за дело спечелено от предишното ръководство на холдинга. Наистина е гротескно. И това от хора които се изживяват като мастити бизнесмени.
Да не си, като мечките,да си прекарал в зимен сън, последните 12 години?!?!
А ти да не си като идиотите, които ги изкараха на площадите с парите на мафията и руските тайни служби, лъгаха ги, направиха ги на маймуни, даже после гласуваха за мошеници, крадци и национални предатели и на всичко лошо за Борисов само клатеха утвърдително глава и викаха "Аз си знаех" и "Точно така е", а пък то после се оказа, че не било така, а било само за да се вземе властта и да се открадне всичко постигнато от Борисов и пълната хазна, пълната Здравна Каса и пълната Пенсионна каса, да се назначат роднини и приятели тук там и да започне смукането на държавни парици, чукането на колежки, раздаването на бизнес-проекти на партньори и "наши хора". Ааа, и за всичко, с което новите малоумници не се справят, да се сочи Борисов и да се вика "Той ми сра в гащите". Хайде стига вече, де. То бива да те лъжат и да правят на балама, ама вземи се поогредай малко. Инфлация, безработица, криза, цени на горивата, елементарни политически грешки, поругаване на националните интереси... И все Борисов е виновен. Странна работа, нали? Само ги виж келешите във властта какво правят, за да овладеят пандемията и ще ти стане ясно, че се возим на кораб без капитан, на където ни духне вятърът.
Гледам нови опорки пробиват, но е факт, че Събев, както БДЖ му е конкуренция на частният бизнес е на път да ги докара до поне минимална печалба, което не се е случвало от как се помня... а това ще да е бая време щото вече започвам да забравям от кога се помня.
Този велик реформатор и министър защо не извади междинните резултати за полугодието за тези 10 години? Ако има реална печалба и не е само игра на цифри, то е от няколко неща: сливането на пътническите и товарните превози (едните печелят, другите са на загуба) и по-високите цени на билетите.
добре а боко що не го направи....... аааа автобусите на доган не даваха......
Мунчо, Бойко изплащаше до 2019-та година мотрисите Сименс, купени от Станишев. Естествено е, когато работата вече е свършена, парите платени и изведнъж всичко започва от само себе си да излиза на плюс, да дойде дядо Еконтий и да започне да се тупа в гърдите, как е преместил Земята с помощта на силата на волята си. Причината, обаче, не е само новото правителство. По-скоро нещата се случват ВЪПРЕКИ новото правителство. Винаги, след правителство на крадци и популисти в България идва правителство, на което му се разказва играта, съсипват се от работа, всички ги намразват заради непопулярните мерки и тъкмо нещата тръгнат нагоре и българите изпират поредните идиоти, които първите две години, докато нещата по инерция от предишните правителства вървят нагоре, се бият по гърдите, а после, когато заради кражбите им, безхаберието им и липсата на елементарен здрав разум нещата тръгнат надолу, изведнъж започват да викат "Борисов (или Костов или Филип Димитров) е виновен" и да сочат с пръст. Преживявали сме го вече с разсипници като Виденов, тройната ламя, Станишев, сега и с ПП и ДБ и ИТН и БСП. Въобще, където са замесени БСП, после винаги трябват години пестене и икономии, за да се изринат лайната, оставени от столетницата.
има някаква доза истина в тезата ти, нода не забравяме, БДЖ закупи чисто нови локомотиви миналата година + дава голяма част от старите за ремонт. Всичко това се изплаща и ще се изплаща. А Събев обяви и поръчка за ОЩЕ нови влакове... та не е баш така, дето го казваш 'тая година всичко е начисто и Събев обира лаврите'. По скоро рЕзко е затворил кранчетата и е натирил доста бездарници..
Ганьо яко се връзва на тези манипулации и наесен като си избере пак ПП, ще реве да успее да преживее зимата.
Железниците винаги и навсякъде са на загуба единственото което ги крепи са товярните превози.
с цел спестяване на средства: от фонд ,,раб. запл-а" още преди 1о-ина год. маанаха втория конд-р ... за т. нар. хлад. агент за подтав. клим-ци в мотрис. навярно се ползва просто дестил. вода или умишл. се изкл. диз. мотор на втор. , фабр. скач. с първ. нафт. мотриса, ,,вагон с фабр. вгр. дв-л" , а дано скоро трайно целогод. убега нейде минуса (недвусмисл. сигнализ-щ, че разхода е повеке от прихода) от втор. отл.->над. кол. - вт. ред отг. -> над. ... живи + здрави
Може и още повече. Ако все повече товари се транспортират чрез железниците, а не с авто-транспорт (ТИР) и тем подобни,печалбите ще скочат драстично,а натоварването на шосейна- та мрежа ще бъде облекчени до "живото- спестяващи-спасяващи" граници!
Причината БДЖ да е такава кочина е Кремиковци. Понеже гения на бай Тошо Правешкия селянин е била да сложи Кремиковци възможно по-далеч от единствената точка, от която идваше суровината за работата на Кремиковци - а именно Бургаското пристанище. Тъй като ние сме бедни на цветни метали, суровината за Кремиковци идваше от чужбина с кораби до Бургас. От там всичко се товари на влаковете и към завода и така от построяването му до неговият край. Всичко това се пишеше на едни безкрайни сметки за бъдещи вземания. Кремиковци ползваше, с обещание да плати в бъдеще. Това от комунизма до последните дни на завода. Става дума за стотици милиони задължения, които се наваксват все още. Към това трябва да добавим и длъжниците от новото време-те не са толкова големи, но добавят в кюпа. По принцип БДЖ винаги (почти) е било на плюс от пътнически превози, но заради товарните превози, така и не можа да се разбере това.
за тази историческа перспектив си прав, но БДЖ определено има ГОЛЯМ проблем с привличането на нови клиенти и товари. Бутат си там едни вагони между големите заводи и това е. И докато там спят, на пазара се наместиха цяла торба фирми, които гарантирано не возят празно - Булмаркет, Пимк, и т.н.
На ниво държава мениджмънтът, позиционирането, конкурентността - в България са били плачевни дори и през комунизма. В управлението на държавата така и не се намери някой да може да ни позиционира на външен пазар или ба вътрешен. Във всяка сфера, в която работи държавата, като например Български п ощи
Нека четем внимателно и да попитаме какво точно се има предвид под названието ГРУПАТА. С цифрите лесно се играе, така че нека се представят детайли, а не прелял от пусто в празно и хоп гледай къв резултат. Тази фокуси вече ги знаем.
Само да кажа, че БДЖ никога не е била на загуба! Просто пренасочвахме едни пачки в разни чекмеджета и в чувалчета! Елементарна физика, вместо да отиват в развитието на железниците, идваха в нашите гуши!
В нито една държава, на който и да е континент железниците не са на загуба. Интересно как в една България с мръсни авто лобита и ненаказани кражби в огромни размери успяха да го направят. ПС. Печалбата е счетоводна
За 10 години ГЕРБ това е навсякъде. И вие си ги искате обратно, че и пробутвате подлогите им като Костя и другите псевдопатриоти.
Може и да е на печалба, но това е най- ужасната услуга, която съм виждала в живота си! Как може да предлагат превоз с такива влакове! Това е жив кошмар! Просто не е за вярване, че те съществуват! А БДЖ били на печалба!!!
При високите цени на горивата , маса народ се придвижва с влак.Влаковете са пълни. Друг е въпросът защо дори бързите влаков които тръгват от София , тръгват понякога със закъснение??!!
Поредното отличие, коетъо всеки от народа усеща и вижда!!! Догодина пускаме свръхскоростните влакове, справяме се по добре от Япония!
Това къде е писано в в правитествените пачаври капитал,дневник ,свободна европа,дойче зеле, бтв,нова?
Малко повече информация би била от полза, за да разберем ситуацията. Повишили са цените си, така са повишили маржа си - това добре, но има в статията и следното: "След отчитане на ефекта от намалените инфраструктурни такси за дружеството, от присъщата му дейност се отчита положителен финансов резултат..." Това какво означава? Държавата е намалила таксите, които БДЖ е плащало минали години на държавата, или аз нещо не разбирам? Заради това ли е на печалба? Ако има такъв ефект - нека го кажат. Защото ако съм прав това означава, че напразно министъра се хвали с прехвърляне на едни пари от държавния бъджет към държавното дружество. Сега остава да си раздадат едни солидни бонуси в БДЖ за успех.
Та дрънкаш
Ако можете да ми разясните какво означава текста от статията - "След отчитане на ефекта от намалените инфраструктурни такси за дружеството, от присъщата му дейност се отчита положителен финансов резултат". От финансова и счетоводна гледна точка питам. Едно частно дружество на борсата е длъжно всеки 3 месеца да подава подробен анализ, който ясно да обяснява подобни неща. Защо държавните дружества не го правят? Важно е да се знае дали е резултат от еднократни ефекти, дали ерезултат от стъкмистики. Иначе това са манипулации, които аз лично не одобрявам. Защото държавните дружества, когато са на печалба нагласена - най-често си разпределят едни огромни суми като бонуси в края на годината, което е отвратително.
Печалбата е резултат от намалените такси и от получени извънредно 21 милиона от спечелено старо дело. Не е заслуга, с която да се закичи Събев и неговия екип. Това е реалността, на за нуждите на PR и предизборно го предсавят така. Кой разбрал, разбрал. Кой се вързал-вързал.....
Абсолютна стъкмистика и спечелено дело с ПИБ от предишното ръководство, но 21 млн.получени през тази година. Не вярвайте на ПП- особена на Събев-фантазии и лъжи
21милиона по делото с Пиб срещу 13 милиона печалба, значи реално е на загуба 8 милиона!!!!!
фактите са такива - 10 години на минус, първо шестмесечие на плюс ама кой, какво, откъде - това са подробности, с които троловете се опитват да омаловажат фактите. Но те си остават - фактите са си факти. Дела, проблеми, приходи и разходи е имало през всичките изминали 10 години. толкоз