Испанският пенсионер Карлос Сан Хуан и подкрепилите го в кампанията му срещу онлайн банкирането постигнаха днес първата си победа, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Само ден, след като 78-годишният мъж събра над 600 000 подписа в подписката, озаглавена "Аз съм стар, не съм идиот", се получи отговор от първата голяма финансова институция.

В петицията му пише, че "в днешно време почти всичко се прави в интернет и ние не разбираме тези машини".

"Банко Сантандер" (Banco Santander), най-голямата банка в Испания по обем на общите активи, обяви днес, че ще удължи с три часа работното време на гишетата си за всички клиенти, предадоха испански медии. Промяната ще влезе в сила от понеделник.

Сан Хуан внесе подписката си вчера в министерството на икономиката и централната банка на Испания.

Пенсионираният лекар призовава испанските банки да осигурят гишета със служители в помощ най-вече на по-възрастните хора, вместо да ги пренасочват към дигитални услуги.

Банките в Испания, подобно на финансовите институции в много други страни, затварят клонове и свиват работното време на услугите, извършвани от служители "на живо", което е накарало Сан Хуан да поиска да бъдат взети "спешни мерки".

Министърът на икономиката Надя Калвиньо обеща правителството да се задейства до края на месеца.

Засилващото се използване на дигитални услуги засяга не само банките, писа в. "Паис". Около една трета от испанците се чувстват ограничени във възможностите си да получат определени услуги, работни места или държавна помощ именно поради дигитални ограничения, посочват проучвания.

Правителството обеща да лобира пред банките да оставят достатъчно служители, за да могат да обслужват възрастните клиенти. От финансовата индустрия признават, че са наясно с проблема и обещават да потърсят решение.