УниКредит Булбанк дава възможност на клиентите си да управляват средствата си навсякъде и по всяко време, чрез мобилния си телефон. Услугата „Булбанк мобайл“, която банката започва да предлага напълно безплатно, на практика премества банковия клон в джоба на всеки клиент, който притежава мобилен телефон. “Стартираме най-модерната и най-напредничавата платформа за мобилно банкиране”, коментира главният изпълнителен директор на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян.
„Разработихме „Булбанк мобайл“, вложихме много усилия и средства в това да предложим на клиентите си лесно за използване мобилно банкиране, защото вярваме, че това е бъдещето на нашия бизнес“, каза Паскуале Джамбои, Директор „Банкиране на дребно“ на УниКредит Булбанк. Той обясни, че в много от западноевропейските страни мобилното банкиране бележи много по-голям ръст в сравнение с онлайн банкирането. Тази тенденция, според експерти, може в бъдеще да доведе до това разпространението на мобилното банкиране да изпревари разпространението на електронното.
„В момента 95% от нашите клиенти се обслужват в клоновете, като в следващите години очакваме техния дял да падне до 75%, а останалите да банкират чрез телефона“, допълни Джамбои. „Булбанк мобайл“ Мобилното банкиране осигурява директен 24-часов достъп до сметките на клиентите чрез мобилно устройство.
Приложението „Булбанк мобайл“ е съвместимо с над 1200 устройства, като единственото условие е телефонът да има достъп до интернет. Новото технологично решение работи на мобилни телефони, поддържащи Java, като има разработени и специални версии за притежателите на iPhone, Android и Blackberry.
„Чрез „Булбанк мобайл“ клиентите ще могат да следят движенията по сметките и кредитните си карти, валутните курсове и други. Още по-важно е, че ще могат да правят платежни нареждания, вътрешно банкови плащания, да обменят валута и да извършват различни операции. Чрез телефона си ще могат да получават и лични съобщения и новини от банката. Постепенно ще бъдат активирани още много допълнителни функционалности“, обясни Цветанка Минчева, зам.-директор „Банкиране на дребно“ на УниКредит Булбанк.
Приложението „Булбанк мобайл“ е базирано на платформа, използвана вече успешно в една от банките, част от УниКредит - Загребачка банка в Хърватия. В момента групата го внедрява в още 6 страни от Централна и Източна Европа. Освен всички останали предимства, „Булбанк мобайл“ ще дава възможност на използващите го клиенти на банката да плащат по-ниски такси и комисионни в сравнение с преводите, наредени на хартиен носител.
„Електронното банкиране расте с 40% годишно, а за мобилното очакваме още по-големи ръстове като се има предвид, че тръгваме от практически нулева база“, каза Минчева.
„Булбанк мобайл“ се предлага напълно безплатно. Всеки клиент на банката, който вече използва онлайн банкирането, може сам да си свали приложение за мобилния си телефон без да плаща каквито и да било такси. Клиентите, които не ползват електронно банкиране, мога да заявят желанието си да ползват „Булбанк мобайл“ във всеки клон на банката като се заплаща еднократна такса от 12 лева.